Size does matter! In onderstaande Ford F150 pickup reclame zien we een ultiem gevalletje kinderlogica. De bout die de bladveren op zijn plaats houd is bij Ford het grootst, groter dan bij een Chevrolet, Nissan, Dodge of Toyota. Er is dus maar één conclusie mogelijk: Ford maakt de beste pickup’s.
Gelukkig moet de commercial met een knipoog bekeken worden, maar er zullen ongetwijfeld simpele zielen zijn die je met dit argument over de streep trekt, of die bij het zien van de reclame uit hun stoel springen en zeggen: “zie je nou wel, ik wist het!”
(via: jalopnik)
Mercedes zegt
hij is tog die gast van dirty jobs??
Citrofiel zegt
“Gelukkig is moet de commercial met een knipoog bekeken worden”
Even verbeteren. Haal dat ‘is’ maar eens weg, en zie het verschil:
“Gelukkig moet de commercial met een knipoog bekeken worden”
Veel beter, niet? Doe nou maar in het artikel. ;)
-edit: Bijdehandjes gegeten? ;) Maar het ziet er inderdaad beter uit.-
H.J. Vaesen zegt
Ik zal mijn bout er eens naast leggen.
W1CK3D zegt
“zie je nou wel, ik wist het!”
:D
RA999 zegt
@Mercedes
klopt, dat is Mike Rowe
Boss zegt
@Mercedes: viel me ook al op.
Susp1cious zegt
Ach in de Verenigde Staten, waar ‘bigger’ gelijk staat aan ‘better’ verbaast mij deze commercial geenzins.
Waus zegt
Wat een bout reclame!
666 zegt
@H.J. Vaesen: die van Toyota ligt er al. inside joke, je begrijpt me wel denk ik.
Mikeee zegt
Waus, het is “boutreclame”. ;)
Verder zijn deze filmpjes voor de Ford F150 op internet nites nieuws. Doen ze al een jaar of 2 zover ik weet.
Ik vond wel de F150-filmpjes met vlammende uitlaatpijpen wat interessanter.
Neemt niet weg dat zelfs de Toyota Tundra al een recall-actie heeft moeten incasseren.
lincoln zegt
wel een goed argument .. wel eens onder een sorento gelegen .. er is weldegelijk verschil .. maar ik wist dit allang natuurlijk .. zie je wel
wideman zegt
hahahahaha lol!!!!!!!!!!!!
die gekke amerikanen.
Michael zegt
lol grappig!!
Ford is bout it bout it
Kawouter zegt
” … to hold the leaf-springs in place.”
Need we say more? Ouwe meuk man, onder dat stoere uiterlijk ;)
smokin zegt
Hé Kawouter, heb je die “b” in een “w” veranderd door deze reclame, of was dat al zo?
tweaker zegt
vind ik nog niet zo slecht… als ze al de zwaarste bouten gebruiken voor de ophanging dan zal de rest hoogstwaarschijnlijk ook wel wat degelijker zijn
zou wel heel erg zijn als enkel die bout groter is bij Ford
japannerkes zitten nl in elkaar mij vijzen ipv bouten… ;)
ferrarifreak zegt
die man komt me bekend voor
Klassiekerrally zegt
It’s al ‘bout the bout :)
DRU zegt
Yeah! The “leafsprings” are mounted bij big bolts. That’s because the other cars use more modern efficient springs that need smaller bolts.
Sinds wanneer is een zwaarder onderdeel beter in een auto? Hoe kleiner en lichter zou denken.
But I still love American commercials and I still love the F150
Julian zegt
het grappige is dat wat die man zegt nergens op slaat, waar staat eigenlijk dat de bouten allemaal van hetzelfde materiaal zijn gemaakt?(en dus dezelfde materiaaleigenschappen hebben)
daarnaast heb je altijd een puntbelasting in de bout waardoor de dikte eerder een negatief effect heeft dan een positief (breuk over de gaten kriterium, voor degenen die dat op school gehad hebben).
om die redenen zou je alleen maar dikkere bouten gebruiken als dat nodig is. dat zegt dus alweer dat het eigenlijk voorkomt uit een crappy constructie/gewicht in tegenstelling tot de degelijkheid die gesugereerd word.
Julian zegt
@DRU
alle pickup trucks gebruiken leaf springs achter, vanwege de gewichtsverdeling over het voortuig (veel gewicht voor weinig achter + vierwielaandrijving, in de winter gooien ze achterop om die redenen zandzakken)
dus laat je niet van de wijs brengen door je gebrek aan verstand van zaken, bladveren zijn weldegelijk de beste oplossing hier!
Kachel zegt
@Julian
Ken jij dat, humor?
H.J. Vaesen zegt
@ 666
Nice one. Zuig me.
citrofiel evil twin zegt
Ze mogen dan wel de grootste bout hebben ze zijn er vet mee ze verliezen van toyota.
Robin zegt
Allemaal gelogen….
DRU zegt
@Julian – Je hebt gelijk. I suck.
realcar zegt
Ze verwarren groter met sterker, iets wat niet zo hoeft te zijn. Die Amerikaanse producenten zijn te simpel. De Amerikaanse consument is niet helemaal gek, zie de dalende verkopen van Amerikaanse Pickups.
Marten zegt
Ik zou wel eens zo’n fordje de Topgear Toyota Hiace Test zien doen!
Marten zegt
edit: Hilux
robbe zegt
ze moeten wel grotere bouten anders zakken al die dikke amerikanen door de vloer heen
bij toyota hebben ze dat probleem niet :)
Ivo zegt
Het is wel de mooiste Pick-Up vind ik…
Tdj zegt
Ja, en vervolgens is die bout van veel goedkoper staal gemaakt dan die van de concurrentie…
Wat maken die Amerikanen toch verschrikkelijke wagens.. Ik zou zo’n F150 nog niet rijden al kreeg ik er geld bij. En kwalitatief is het ook een drama..
Oli4000 zegt
De F150, het ultieme hillbilly vervoersmiddel. Da’s toch geen auto.
tom zegt
en de bouten voor een vliegtuig zijn die niet groter ?