Trouwe en daardoor altijd goed geïnformeerde Autoblog bezoekers hebben het advies van Sacha niet in de wind geslagen: Auto’s importeren loont. Uit cijfers van de RDW blijkt dat in het eerste kwartaal van vorig jaar ruim 21.300 tweedehands auto’s werden geïmporteerd, maar de column van Sacha heeft effect gehad, want in dezelfde periode van dit jaar waren dat er bijna 27.400, een stijging van 28 procent.
De meeste auto’s worden uit Duitsland gehaald. Als oorzaak van de stijging wordt onder meer nieuwe EU-wetgeving genoemd, waardoor het gemakkelijker is om een auto te importeren, maar wij weten wie er werkelijk verantwoordelijk is… Sacha, de Nederlandse occasionboeren willen je nog even hartelijk bedanken (via: nu.nl).
Rick zegt
De auto’s in duitsland hebben vaak meer onderhoud gehad dus zijn beter en daarom halen ze de auto’s uit duitsland een verstandige keuze!
Lagonda zegt
Het is zeker de moeite waard om auto’s uit Duitsland te halen. Beter uitgevoerd, minder kilometers en een lagere aanschaf prijs. Zou mooi zijn als we ergens een ‘stappen plan’ zouden hebben hoe je e.e.a. doet. En dan doel ik niet op de websites die tegen betaling wel even uitrekenen wat je aan bpm kwijt bent.
RobV70T5 zegt
De Douane kan je over het invoeren van een voertuig hierover inlichten.
Kijk hier maar eens : http://www.douane.nl/variabel/bpm/
Armada zegt
Dus wij krijgen de “barrels” uit Duitsland en onze nog oudere barrels gaan richting Frankrijk. Dat is nog eens internationaal zakendoen!
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/08/waar-beleven-onze-autos-hun-oude-dag#post-10121
Rick zegt
Versta jij ze? ik niet dus!
Mooi land dat frankrijk maar die fransen moeten er gewoon NIET wonen!
Silvester zegt
Check ook onderstaande link
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
Maurits zegt
RVD? Rijks voorlichtings dienst, bestaat die nog? en hebben die tegewoordig ook al verstand van auto’s ;-) ?
Bass zegt
@Lagonda
Als je zorgt dat je de papieren van de auto hebt kun je een afspraak bij een RDW-keurstation maken en dan gaat de rest vanzelf.
Ik heb zelf pas een Seat Leon 1.8T uit Belgie gehaald… scheelde echt heel veel geld en binnen een week had ik een kenteken.
p.s. hier kun je gratis de rest-BPM uitrekenen.
http://www.vwe.nl/Home/Page/Diensten/calculator_afdracht%20invoer.aspx
autoblogger zegt
Yep, dat is nieuw ;)
sacha zegt
“…de Nederlandse occasionboeren willen je nog even hartelijk bedanken…”
Sorry guys, jullie auto’s zijn gewoon te duur.
De Mies zegt
..nieuwe EU-wetgeving genoemd
Weet iemand wat er is veranderd? Alle nieuwssites laten hetzelfde artikeltje zien zonder te vertellen wat er veranderd is.
Rick dos zegt
En geef de mensen eens ongelijk.
Benny1 zegt
Hoe zou dat nou toch komen dat steeds meer mensen hun auto importeren… ik dacht dat de EU alleen nog maar nadelen kende ;)
R 320 CDI zegt
scheelt hoop geld hoor als je een auto van een jaar oud haalt.
sacha zegt
@De Mies: Er zijn minder strenge regels kwa technische keuring van met name wat oudere auto’s geloof ik. Dus enkel een papieren keuring om te checken of de auto wel in de haak is. Vervolgens moet je zelf de APK regelen en klaar.
m5 zegt
zelf heb ik een e39 m5 geïmporteerd zoek in nl maar eens een m5 van 5 jaar oud die 48.000 km heeft gelopen die vindt je hier niet en in duitsland heb je gewoon veel meer keus
Ivo zegt
Voor meer info mbt. het importeren van auto’s, bpm etc zie ook deze website:
http://www.autotelex.nl
Kees zegt
Alles over het importeren van Duitse degelijkheid:
http://www.germanselect.nl
Mr zegt
mn pa gaat lexus IS importeren uit duitsland scheelt heel veel
ik zegt
weet iemand waar ik een website kan vinden over stappenplan import van Porsche Nederland? Vooral info over bewerking van sales.