We waren allemaal benieuwd hoelang onze held Christijan het nog ging volhouden, niet lang zo blijkt. Er is een grote kans dat Albers in Engeland voorlopig zijn laatste Grand Prix heeft gereden. De Christijan Albers BV (CA BV, hoe origineel) is door Spyker gesommeerd om voor de Grand Prix van Europa in Duitsland openstaande betalingen van enkele miljoenen dollars te voldoen. Indien er geen betaling volgt verliest Albers zijn racestoeltje bij de volgende Grand Prix…
We lazen een paar weken terug nog dat de manager van Christijan, Lodewijk Varossieau, besloten had om de samenwerking per direct te beëindigen. Deze wending was dus te verwachten…
Albers zou van Spyker F1 een ultimatum hebben gekregen omdat betalingstermijnen van in totaal tien miljoen dollar zijn overschreden. Gevalletje pot verwijt de ketel?
Mocht het definitief afgelopen zijn dan is het geen verrassing wie hem gaat opvolgen. Zoals in de comments al vaker besproken is: Giedo van der Garde. Morgen test Giedo op het circuit van Francorchamps. De schoonvader van Van der Garde, investeerder Marcel Boekhoorn, is aandeelhouder in Spyker. Dat is toevallig!
Met dank aan Armada voor de tip!
Thomas zegt
Hmmm, die jongen zit in een lastig pakket. Ik denk dat een andere rijder wel goed kan zijn voor de sfeer in de renstal, maar aan de andere kant ben ik ook van mening dat het eerste wat Spyker nodig heeft, rust is…
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. En dat zijn vader aandeelhouder in Spyker is, is inderdaad een beetje cru.
JLJ zegt
Tjonge Autoblogger, met het verkeerde been uit bed gestapt? Weer zo’n snijdend artikel net als over de 500.
Al de verbanden die je legt hebben een hoog roddelgehalte. Vooral de opmerking “CA B.V., hoe origineel” van iemand die zich autoblogger op autoblog.nl noemt was niet nodig!
On-Topic: Tja, als je je F1 loopbaan met een dubieuze sponsors (chinees) aangaat, kun je zoiets verwachten. Of heeft Spyker nu eindelijk een stok gevonden om CA mee weg te werken? Who knows…
Oi! zegt
Sorry JLJ, maar het blijk dat Chris zelf niet zo origineel was. Zijn BV heet namelijk echt: “Christijan Albers BV”.
^Mo^ zegt
Maar vooralsnog heeft Van der Garde geen superlicentie, misschien dat ‘ie ‘m tijdens de test kan verdienen, als ‘ie de auto niet in de grindbak of tegen de muur parkeert
autoblogger zegt
@OI!: dat bedoel ik…
@JLJ: met mn been is alles goed;) dit artikel is mi. helemaal niet snijdend, het bevestigt dingen die we hier op autoblog al een tijdje wisten/schreven. En ik zie al helemaal geen roddels staan, weet niet exact waar je op doelt?
carnie zegt
moet je geen superlicentie hebben om te mogen testen?
en ik snap niet zo goed waarom CA deze som aan spyker moet betalen? Hij moet zelf voor zijn auto betalen?
Guan zegt
De naamkeuze “Christijan Albers BV” lijkt me nogal logisch wanneer je Christijan Albers heet. Dat wil JLJ neem ik aan aangeven, en met die naamkeuze lijkt me niets mis.
En wanneer de ‘pot’ schulden te voldoen heeft dan is het logisch dat ze ergens geld vandaan proberen te halen, lijkt mij in zich zelf niets mis mee!?
Pomoek zegt
Alleen maar goed om zijn bedrijfje Christijan Alberts BV te noemen, beter dan al die treurwilgen die een bedrijf naar vrouw en kinderen noemen oid. Maar goed ontopic: Typisch dat Spyker nu met dit nieuws komt. Blijkbaar is het “opeens” een groot probleem. En nee, het heeft niets te maken met de mindere prestaties van CA. Er zouden 3 dingen aan de hand kunnen zijn. De accountant van Spyker heeft zitten slapen en ontdekt nu dat er een tekort op de balans is (tja, wat is nu een missertje van 10 mio?). Daar stuur je uiteraard onmiddelijk een persbericht over uit. Of Spyker gebruikt dit verhaal in overleg met CA om hem te wippen. Want nee, het ligt niet aan zijn kwaliteiten…Of CA gaat er vanuit dat zijn dagen bij Spyker zijn geteld en houdt dat geld lekker zelf…
Kleine Techno zegt
Jos V. Back on Track lijkt me in ieder geval wel leuk voor de praat…..
autoblogger zegt
Typisch, het sponsorgeld zou via onze Joep moeten binnenkomen, dat gaat natuurllijk niet lukken…
Het zou gaan om Nanchang Mingya European Resort, een Chinees onroerend goed project van de Nederlandse zakenman Joep van den Nieuwenhuijzen.
De curieuze situatie is hiermee ontstaan dat de CA BV, waar ook Spyker-eigenaar Michiel Mol aandeelhouder is, in gebreke lijkt te zijn ten opzichte van Spyker. Voormalig Albers manager Varossieau, waarmee Albers pas onlangs brak, is bij de CA BV verantwoordelijk voor de sponsorwerving en dus voor de met Mingya afgesloten contracten. Als blijkt dat Mingya niet aan zijn verplichtingen voldoet zullen de aandeelhouders van de CA BV het financiële gat niet opvullen, zo is bekend geworden. En dat betekent dat Christijan Albers in dat geval Formule 1 coureur af is.
Via http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=6077
^Mo^ zegt
@carnie: Je mag testen zonder superlicentie. Maar om er een te halen zal hij minimaal 300km moeten testen op race niveau en dan moet er ook nog een of andere commissie haar oordeel daar over vellen.
(exceptionally), has a record of results which is judged
suffi cient, unanimously, by the Bureau of the Formula One
Commission and has driven at least 300 km in a current Formula
One car at racing speeds, over a maximum period of 2 days,
certifi ed by the ASN of the country in which the test took place.
Only results obtained with single-seater formula cars will be taken
into consideration. Should the members of the Bureau not agree
unanimously, the Commission in its entirety will be consulted.
Bron: Appendix L to the International Sporting Code, article 5.1h
Er zijn nog een aantal andere voorwaarden waar hij een superlicentie voor zou kunnen krijgen, maar ik geloof niet dat Van der Garde daar aan voldoet
Bliz zegt
Ik ben absoluut geen fan van Albers maar ik zou het zeer sneu vinden als op deze wijze zijn loopbaan als F1 coureur zou moeten eindigen. Ik gun hem nog wel het resterende seizoen om op gelijke hoogte te komen als Sutil (al denk ik niet dat dit hem gaat lukken).
Of van de Garde een goede optie is weet ik niet, ik denk niet dat hij voldoende input kan geven. Laat hem maar dit jaar testen en dan volgend jaar in de auto maar halverwege het seizoen is geen verstandige keuze.
Doornbos aan de leiding in het champcar kampioenschap!
Fej zegt
Hup Holland hup!
DeAutogids.nl zegt
Ik wist dat autoblog dit zou plaatsen.
Henk zegt
ik zeg volgend jaar een compleet nederlands team:
Spyker, met een nieuwe betere motor en chassis…
en met de rijders: R. Doornbos en G. van de Garde
ik denk dat dat een prima optie is
DeAutogids.nl zegt
Lijkt me meer trouwens dat Spyker zelf in een spagaat zit over dit probleem. Een bedrijf waarvan de directeur geld verwacht van een bedrijf waar hij aandeelhouder is. En wie is de huilende derde?
damster zegt
Echt sneu dit, ik heb met hem te doen…alles -werkelijk alles- bij hem heeft jarenlang in het teken gestaan van een eerlijke kans in de F1.
Pfew, harde business hoor….
david usa zegt
Laten we het hopen…
Bram zegt
Ik zou het wel jammer vinden als hij weg zou gaan.
En het ligt zeker niet aan de kwaliteiten van CA.
Het is gewoon het hele pakket bij elkaar er is totaal geen rust in het team.
Zolang dat er niet zal zijn kun je niet optimaal presteren.
Ik denk dat hij blijft en dat volgend seizoen beter zal worden.
Hoop ook dat doornebos terug komt en dat je idd een nederlands team hebt.
Recho zegt
Ik ben met Henk mee eens! Maar elke team heeft tijd nodig tis nog maar 1e jaar voor spyker… next year hoop ik vooruitgang…
Rick zegt
Laat dornbos maar door komen, die durft tenminste die Albers die houd zich altijd in en gaat niet 100% voor het uiterste!
jasper zegt
blij dat hij weggaat
Vegas zegt
@ Henk : Zou wel een leuke combo zijn ja, alleen denk ik niet dat dit een goede keuze zou zijn voor Doornbos. Het is inmiddels wel duidelijk na al die jaren formule 1, dat team Spyker en zijn voorgangers helemaal niets bereikt hebben. Doornbos zit goed daar en in zijn plaats zou ik alleen bij een A-team in de formule 1 gaan rijden.
ontopic: Sneu voor Albers, toch blijft het in de Formule 1 een kwestie van bewijzen en opvallen. Ik denk niet dat Albers zich heeft bewezen noch is opgevallen… Tenzij je opvallen het pistop-incident van vorige week bedoeld…
bramwillemse zegt
tsja, jammer voor albers… maar denk dat ’t beter is zo. Ben benieuwd of van der Garde wat meer kan brengen.
Chelle zegt
Hmm ik begrijp wel dat Spyker als Nederlands Team toch een Nederlander in de ploeg wil houden, maar is het niet beter om ervaren coureur aant te werven ipv een jonge belofte die geld meebrengt?
Ik denk dat de technische baggage van een “oude rot”, veel meer waard zou kunnen zijn, dan het geld dat een jongere coureur zelf moet meebrengen (alhoewel ik niet weet hoeveel geld dat er nodig is om een seizoen vol te maken, en hoe het geld van een coureur daar in verhouding meestaat).
Maar is Trulli volgend jaar niet opzoek naar een zitje? En als Italiaan kan hij dan toch al met een Italiaanse motor rijden ;)
Rick dos zegt
Hier kon je op gaan zitten wachten. Laten we eerlijk zijn deze man is niet in de F1 gekomen door zijn rijkwaliteiten. Hij zal ze heus wel hebben, maar de tekortkomingen die hij heeft om in aanmerking te komen voor een topteam in de F1 is toch evident?
Hij zou weer terug moeten gaan naar de DTM en daar weer voor poduimplaatsen en kampioenschappen moeten gaan.
Floef zegt
die gozer moet stoppen met formule 1 , het is gewoon een belediging naar ons land dat zo’n gozer meedoet, kijk ook verstappen, allemaal kneuzen..
ik wil absoluut niet zeggen dat ik beter ben ofzo, maar het niveau is gewoon voor hen veel te hoog… doe dan lekker gp2 ofzo, is voor hun en voor de kijkers leuker!
Frank zegt
CA moet blij zijn dat hij mag stoppen. Zoveel geld neer moeten tellen voor een zitje in een veel te trage auto en een team met bergen eigen dunk. Wat presteert het hele team nu helemaal? Oud chassis beetje aangepast en een kant en klare Ferrari krachtbron er in hangen. Met al dat sponsorgeld moet je toch iets beters kunnen doen. Nee, Christijan moet blij zijn als het zo loopt en ze bij Spyker het lekker laten uitzoeken. Nog heel even dan want dan bestaat Spyker en Spyker F1 niet meer.
DeAutogids.nl zegt
Spyker heeft anders net een financiele meevaller qua televisiegelden gekregen. De F1 bestaat nog wel ffkes Frank.
Frank zegt
@ Rick dos Op basis van welke kwaliteiten is hij dan wel in de F1 terecht gekomen, pijpte hij goed of zo? Wellicht komt hij niet in aanmerking voor een top-team, maar dat hij niet goed genoeg zou zijn voor een team als Spyker is natuurlijk niet waar. In vergelijking met zijn vorige teamgenoten deed hij het altijd erg goed, wellicht is Sutil inderdaad wel van topteam niveau, vermoedelijk zal hij dan ook niet lang bij Spyker blijven.
Frank zegt
@ DeAutogids.nl ffkes wellicht wel, lang niet. Begrijp dat de sponsors in de rij staan als achteraan in de F1 mee doet. Wat vooral veel vertrouwen geeft aan de sponsors is dat Spyker F1 zoveel progressie boekt. Nee, heel fijn om daar je dure reclame geld aan te besteden. Hele fijne publiciteit. Of wellicht dat ze de redenering volgen “slechte publiciteit is ook publiciteit!”. In dat geval kunnen ze Christijan natuurlijk beter elke race de pompinstallatie kapot laten rijden…
huub Vanderlubbe zegt
Ik hoop het wel, voor hem dan!!
sem zegt
@ Rick
CA en Adrian Sutil rijden op limiet met die auto, hoe verklaar je anders dat ze (vaak) ongelukken hebben?
het is alleen wel n keihard feit dat Sutil harder rijdt dan CA, en da’s jammer
HolyCow zegt
Ze moesten eens een soap maken over Spyker met CA!
Rick dos zegt
@Frank
Pijpte hij goed ofzo……..Nou ja, laat ik dan maar proberen om het niveau weer op een acceptabel niveau te krijgen….
Als meneer niet al die sponsorgelden had gehad. Dacht je dan ècht dat we hem in de F1 hadden gezien?
En zeg ik ergens dat hij niet goed genoeg is voor de F1?
Frank zegt
@ Rick dos
Geef dan eens de reden volgens jou dat hij in de F1 zit. Sponsor-geld alleen is echt niet een reden, de tijd dat je een zitje kan kopen is echt voorbij in de F1. Volgens mij zijn er zeker meer die geld hebben en geen plaats in de F1.
En zonder sponsorgeld zitten er maar weinig in de F1. Natuurlijk, de topteams hebben de coureurs niet direct nodig om de sponsor binnen te halen die kunnen het op eigen kracht. Van de meeste coureurs wordt echter verwacht dat ze sponors meenemen.
Je zegt dat hij tekort komt voor een topteam (mee eens) je zegt “daar kon je op wachten” (dat ze hem op straat zetten toch?) en dat hij beter in de DTM kan rijden, dan vindt je hem toch niet goed genoeg voor de F1 of ga je nu een pleidooi houden voor CA in de F1. Ik geef aan dat het team Spyker zeker niet F1-waardiger is dan CA. Ik denk zelfs dat CA meer in de F1 te zoeken heeft dan Spyker F1.
Natuurlijk valt het tegen dit seizoen, het is echter jammer dat het collectieve geheugen maar een seizoen ver teruggaat. Wat volgt is dat iedereen elkaar napraat en CA even afserveert. Een door en door Nederlandse benadering van topsporters die ik zo waardeloos vind, en die heel veel zegt over de geborneerde houding van de samenleving.
Rick dos zegt
@Frank
Voor de meeste andere teams is die tijd misschien voorbij, maar voor onze eigen Spyker dus blijkbaar niet. Ik weet het net zo niet of er meer coureurs zijn die meer geld mee kunnen nemen. Waar Albers ook een streepje voor op de competitie heeft zijn zijn connecties bij Spyker en men vond het ook bere interessant dat er een Nederlandse coureur in de auto zou zitten. Allemaal redenen waar men van zegt dat het niet alleen om zijn rijkunsten ging.
“de tijd dat je een zitje kan kopen is echt voorbij in de F1.”
“En zonder sponsorgeld zitten er maar weinig in de F1.”
“Van de meeste coureurs wordt echter verwacht dat ze sponors meenemen.”
Spreek je jezelf hier niet een beetje tegen? De enige teams waar ze verwachten dat je geld meeneemt zijn Spyker en de misschien categorie zijn Super Aguri en Toro Rosso.
“Daar kon je op wachten” daar bedoelde ik mee de resultaten die hij tot dusver heeft laten zien en het akkefietje in Frankrijk. Éen plus één is nog steeds 2 bij mij. ;)
Dat hij niet goed genoeg is voor de F1 dat zeg ik niet. Mijn letterlijke woorden zijn: “Hij zal ze heus wel hebben, maar de tekortkomingen die hij heeft om in aanmerking te komen voor een topteam in de F1 is toch evident?” Dat is toch even wat anders dan niet goed genoeg zijn voor de F1.
En dat hij beter in de DTM kan gaan rijden zeg ik niet omdat hij niet goed genoeg is voor de F1. Maar een echte toekomst in de F1 is nu ook niet weggelegd voor Albers. Dan denk ik, cut your losses and leave.
Ik ben zelf een groot tegenstander van het napraten en kop boven het maaiveld uitsteken principe. Echter dat wil niet zeggen dat je niet realistisch kan en moet zijn. Christian kan geen potten breken in de F1. Oké, wel tankinstallaties maar geen potten in ieder geval! En dan kun je wel met oogkleppen op gaan zitten en hem steunen omdat hij een Nederlander is, maar dat houdt op een gegeven moment ook op natuurlijk. Hij heeft zijn kans gehad en het is hem niet gelukt. Dat is helemaal geen schande. Het is alleen maar tijd om ruimte te maken voor de volgende hoopvol.
Arjan zegt
Ik zeg geen Van der Garde.. weinig ervaring… Albers heeft toch wat ervaring in de F1 opgebouwd en Van der Garde lijkt me dus geen verbetering..
Neem liever een wat oudere rijder met meer ervaring… bv. Ricardo Zonta, Marc Gene, de la Rosa etc.
Mensen met ervaring op het hoogste niveau en die ervaring hebben met een auto goed af te stellen.
jimsilver zegt
Denk je nou werkelijk dat het alleen maar aan Albers ligt??
Coureurs ontlopen elkaar niet zoveel,zet C.A. in een Ferrari en hij rijdt mee in de top.
Ik hoop een ding, dat Doornbos niet in een “Spyker” trapt,
die zit lekker bij CHamp car.
Erik zegt
Ik denk niet dat het alleen de schuld van Cristian Albers is.
Het Spyker Team heeft zelf aan het begin de grootste praat gehad. volgens hen zouden ze na een half jaar de eerste punten pakken en volgend jaar meestrijden voor het podium en het jaar erop wereldkampioen… dat verhaal komt me bekend voor?? Toyota in 2001?? hadden dezelfde conclusies en het is er tot op heden nog niks geworden. dus Spyker heeft zn conclusies naar mijn mening te vroeg getrokken. en dat word nu op de coureurs afgeschoven.
Jammer..
Frank zegt
@ Rick dos
Nee, spreek mezelf niet tegen. Je kan geen zitje meer kopen, je moet een goede coureur zijn die op het hoogste niveau meekan. Als het alleen maar om geld ging (en dat was het argument dat jij in eerste aanleg inbracht) dan is dat onwaar. Uiteraard spreekt het Nederlanderschap in zijn voordeel, maar ook in Nederland liepen er op dat moment nog een paar rond (met geld). Feit is dus dat je een coureur met kunde en talent moet zijn om in de F1 te komen, en bij de kleinere teams ook nog met een behoorlijke geldbuidel.
CA is net zo geschikt als veel coureurs op dit niveau, het lijkt me echter voor geen enkele coureur verstandig bij een team als Spyker rond te rijden. Je moet forceren om in het spoor van de middemoot te blijven en ligt daardoor vaker naast de baan e.d. Probeer je de boel heel te houden dan kom je op grote achterstand binnen en heb je geen talent (denkt men toch). Je kunt eigenlijk niets winnen bij zo’n team. Om die reden is het voor elke coureur een slechte keuze.
Jammer alleen dat een getalenteerde coureur, die mijns inziens een zeer professionele werkhouding heeft, overal wordt afgebrand op basis van de verkeerde argumenten.
Rick dos zegt
@Frank
Oké, stel je zelf eens deze vraag. Als CA niet zoveel miljoenen in het laatje van Spyker bracht. Denk je dan echt dat hij daar zijn stoeltje had gehad? En dus staat dat niet gelijk aan het “kopen” van je stoeltje?
Ik twijfel niet aan zijn talenten hoor. Als hij tegen mij zou racen dan zou hij misschien een tiende van een seconde aan het eind op mij overhouden. ;) Maar serieus ik twijfel er echt niet aan. Ik denk alleen dat hij tot een grote subgroep behoort die net als Albers ook die vacature goed in zouden kunnen vullen. Alleen hebben ze de miljoenen en de Nederlandse nationaliteit niet.
Als hij een zeer professionele werkhouding had gehad dan had hij ook zijn hoofd koel gehouden op Magny Cours. Dan kun je wel zeggen “Ja maar op dat ene foutje wordt hij afgerekend”. Nee, want hoeveel “kleine” foutjes heeft hij dit seizoen wel niet gemaakt? En dat alles bij elkaar opgeteld DAAR wordt hij op afgerekend.
w0o0dy zegt
Als ze Albers inderdaad gaan wippen dan zie ik wel kansen voor iemand als van der Garde. Het blijft een Nederlands team en zonder nederlanders is dat toch een beetje een raar verhaal. Daarnaast kunnen ze rustig iemand aan de F1 laten wennen met een auto die toch altijd achteraan staat….. Kan niet slechter lijkt me zo. Guido vdG kan wel meer dan achteraan rijden, en krijgt ook niet zomaar een kans omdat hij zorgt dat de dochter van Marcel Boekhoorn een glimlach op de snoet heeft….. die jongen kan ook echt wel rijden (kijk maar naar de resultaten in het verleden). Doornbos zal dit jaar gewoon gaan voor het kampioenschap in de Champcars en niet voor geld achteraan hobbelen. Daarnaast mag het van RedBull ook vrijwel zeker niet. Mooi verhaal als straks Spyker met behulp van een RedBull rijder punten en dus geld weghoudt bij Toro Rosso en of RedBull….. forget it! Ain’t gonna happen, no way josé.
Overigens heeft Guido van der Garde volgens mij al wel zijn superlicentie binnen……
w0o0dy zegt
ik bedoel maar…..
Kart Carriëre van Guido van der Garde:
2002
Formula Super A
World Champion
2001
Formula Super A
5th World Championship
Best Rookie
2000
Formula A
6th World Championship
8th European Championship
1998
Mini juniors
Dutch Champion
En F3:
2005
Formula 3 Euro Series
2nd Zandvoort
2nd Lausitz
2004
Renault Driver Development
Formula 3 Euro Series
(Renault Driver Development)
9th overall Euro Series Championship
2nd place Rookie Championship
3rd Brno
3rd Adria
3rd Zandvoort
2003
Formula Renault NL
4th overall Dutch Championship
Best Rookie
KNAF Talent First
Formula Renault EU
5th overall Eurocup
2 pole positions
3 podiums
1 victory
Frank zegt
@ Rick dos
Nee, zonder geld had hij zeker geen plekje gehad. Dat is ook niet in tegenspraak met wat ik zeg. Echter, het belangrijkste argument is dat hij een goede coureur is en daarnaast dat hij het gevraagde bedrag op tafel kan leggen. Maar een goede coureur zijn staat voorop, en daarnaast moet je bij deze teams ook geld hebben. En zowel Jos Verstappen als Robert Doornbos hebben geld (in de vorm van sponsors) en de Nederlandse nationaliteit. En Guido van de Garde dus ook (schoonvader). In de F1 (net als in het echte leven) zijn politiek en de willekeur van de enorme ego’s waarschijnlijk nog het meest bepalend. En nu krijgt CA de zwarte piet toegespeeld bij een team waar van boven tot beneden gefaald wordt. Dat falen moet je overigens niet te letterlijk nemen, de gewekte verwachtingen zijn uiteraard veel te hoog, en het budget te laag en de continuiteit van het team onvoldoende (hoeveel sponsors en eigenaren inmiddels?). Team presteert navenant. En dan het verwijt dat de rijders de finish niet halen en teveel fouten maken na de race in America (of Canada) is natuurlijk bezopen, alsof ze op zeker voor de punten gingen.
Rick dos zegt
Ik denk toch dat je het even moet omdraaien. Het belangrijkste argument is dat hij miljoenen met zich meebrengt en daarnaast is het van belang dat hij een goede coureur is.
Vertrouw me, goede coureurs zijn er genoeg. Het is het geld dat ze mee kunnen brengen dat de doorslaggevende factor is. Tiago Monteiro bijv. zelfde klasse als Albers, maar kon niet de benodigde miljoenen op tafel krijgen. Sutil echter wel en daarnaast was hij een (super) talent.
JH zegt
Klien wordt al als opvolger van Albers genoemd:
http://www.crash.net/news_view~cid~1~id~150941.htm
alfaman zegt
Waneer een Albers 10 Mill nog moet ophoesten voor deze F1 stoeltje, hoeveel moet dan een
F1 nieuweling als Sutil meebrengen? En is niet Albers ook via de vader van zijn vriendin aan Spyker financieel verbonden? Terug naar Sutil: ik ben stellig overtuigd dat deze rijder meer door zijn talent het stoeltje gekregen heeft als voor de centen. Van de velen Sponsors op de Spyker zijn drie aan Sutil lieert. De rest zijn veel oude Albers sponsoren. En waneer deze niet betalen is het niet alleen exit AC ook Spyker.
koen! zegt
al gehoort dat albers nu (voorlopig)op nonactief gesteld is?
stond vandaag op gpupdate.net
op formule1.nl staat het volgende over de nieuwe coureur: ”
In FORMULE 1 RaceReport editie 11, die aanstaande woensdag verschijnt, wordt de meest waarschijnlijke opvolger van Albers onthuld. Die kan op Spa-Francorchamps, waar deze week getest wordt, al in actie komen.”
en zoals al bekend is gaat van der garde vandaag de hele dag testen, en als hij zijn superlicentie haalt, zal hij waarschijnlijk albers opvolgen?