Sinds Audi de technisch geavanceerde A2 niet meer levert, heeft deze Duitse autofabrikant geen echt klein model meer in het assortiment. Met de komst van de Audi A1 wil Audi hier weer verandering in gaan brengen. Sterker nog, ze willen direct een vuist maken tegen de MINI van BMW.
Hadden we eerder enigzins apart gestileerde impressies, volgens Autozeitung komt deze impressie meer in de buurt.
Audi schept trouwens al behoorlijk op over Audi’s kleinste: de A1 zou beter rijden dan de MINI, bestaat van binnen niet alleen uit plastic en heeft een grotere kofferbak dan de MINI. Kortom, de auto moet de beste in zijn klasse worden, zegt ook VW-chef Ferdinand Piëch. Beter rijden dan de MINI: het zal mij benieuwen of dit waargemaakt kan worden met het aangepaste VW Polo-onderstel…
Begin 2010 is de 3-deurs A1 bij de dealers te bewonderen, een jaar later maakt de 5-deurs A1 (met een Sportback-achtige look) zijn entree. Een hete S1 met tegen de 250 pk staat ook op het menu, terwijl over een cabrio en allroad-versie nog nagedacht wordt (via).
Over die laatste variant: wat mij betreft hoeft Audi niet mee te gaan met dat ‘cross-overen‘ van al die VAG-modellen…
Jan zegt
Eerst zien dan geloven. De impressie komt op mij over als een Audi A3 die een tikje meer gedrongen is.
W1CK3D zegt
Wow!
Stephan zegt
Weer de zoveelste VAG miskleun.
IBIZA zegt
Laat Audi zich concentreren op de grotere modellen.
Over een jaar of 5 worden de gamma;s weer verkleind.
GJ zegt
Qua design lijkt het me wel duidelijk…. toch maar de MINI!
CSL zegt
Ik ken geen andere merk behalve Audi die zo graag BMW probeert te zijn, tevergeefs. Maar ja geef ze ongelijk.
luc zegt
lijkt op een impressie van de mercedes a-klasse
Greg zegt
tja… dit zal wel weer minimaal € 25.000 gaan kosten, omdat er 4 ringetjes op de grille staan….
Luchtloper zegt
Beetje A3 meets C30 meets 147…
666 zegt
Tegen 2010 is die A1 reeds lang voorbijgestreefd door alle andere fabrikanten. En trouwens, Een Mini is en blijft een Mini. Ze beginnen nu al te vergelijken met Mini, en dat terwijl hun A1 pas binnen 3 jaar op de markt komt? Goed bezig Audi. Trouwens, ze hebben altijd grote verwachtingen met nieuwe modellen, dat hadden ze ook van de A2. Die zie je nauwelijks rijden, terwijl de Mini een succes is zonder vergelijk. Ik rij niet met een Mini, maar ik blijf ze wel super vinden.
Ach ja, Audi heeft zich steeds willen vergelijken met BMW en Mercedes, en doen dit klaarblijkelijk nog altijd. Ze zijn tegenwoordig zelfs de nummer 1, maar dat is toch logisch als ze steeds als laatste hun modellijn vernieuwen. Ze kunnen kijken naar de foutjes bij de andere, en verbeteren ze dan voor hun product dat over het algemeen 2 a 3 jaar na BMW en Mercedes op de markt komt.
bvb: de Q7: na reeds lange tijd een ML en X5, komt Audi uit met een naar mijn mening redelijk mooie SUV(tenminste aan de voorzijde, de achterkant is lelijk, net als de spiegels); de RS6(als die er ooit nog komt) Na reeds meerdere jaren een M5 met 507pk en E63AMG komen ze eindelijk met een concurrentieel product, en ongeloofelijk, de RS6 zal meer pk’s hebben dan de 2 eerder genoemden. En dan nu met de A1: ze willen een beter rijdende auto uitbrengen dan de Mini, maar dat pas in 2010??? Get real.
Het zal misschien verbazen, maar mijn echtgenote rijdt met een A3 2,0TDI quattro. Ik rij hier af en toe eens mee, maar ben steeds blij dat ik eruit kan stappen. Die diesels van VAG kletteren nog steeds zoals in 1990. En dan nog krijgen ze positieve kritiek.
Ach ja, nu terug on-topic: het is een mooie impressie, maar geen match voor de Mini.
Ik zal waarschijnlijk wel tegen veel schene van Audi lovers geschopt hebben, maar als ze eerlijk zijn, zullen ze toegeven dat het waar is dat Audi gewoon de meute volgt.
Mercedes heeft idd. steeds het meeste problemen, maar zonder hen, had je nu geen ABS, ESP, gordelspanners, BAS, etc…
Delta HFan zegt
Zo, ik ben heeeeel geen audi fan maar dit ziet er best goed uit
EC911 zegt
@666
Mooi samengevat! En helemaal met eens! Enkel de R8 springt eruit, maar dan kun je zeggen dat Lambo eerst jaren op de markt is!!
666 zegt
EC911: de Lambo is van Audi, dus dit hebben ze helemaal alleen gedaan. Applaus
DAT zegt
Dit ziet er wel heel voorspelbaar uit.
En dat zou wel eens kunnen betekenen dat het ‘m wel zou kunnen worden, want lijken niet alle Audi’s onderhand op elkaar?
Een Mini, een Volvo C30 en zelfs de BMW 1 zien er gewoon veel origineler uit. Veel meer expressie en durf die je bij een junior model en de doelgroep past.
Fej zegt
Ik ben al jaren Audi-liefhebber, maar zoals ze nu bezig zijn kan het echt niet meer verder. Er zit totaal geen variatie meer in het gamma, alles lijkt op elkaar.
Een concurrent maken voor de Mini? Lijkt me geen haalbare kaart. De looks van de Mini zijn zeer geslaagd, maar vooral speciaal en niet alledaags.
Als Audi een succesvolle concurrent wil maken voor deze mini-bmw zullen ze toch van hun saaie design moeten afstappen.
De tekening hierboven is uiteraard maar een impressie, maar aan de neus zal wel niet zo heel veel veranderen.
Ron zegt
@666: ik had het niet beter kunnen verwoorden, je heb helemaal gelijk: ze kijken eerst in de markt bij anderen wat succesvol is, maken zelf iets en zeggen vervolgens bij voorbaat dat het beter is. Daarnaast durven ze er nog eens meer voor te vragen dan de gemiddelde BMW! Nee dan kies ik liever een echt ‘premium’ merk in plaats van een Audi op een aangepast Polo onderstel.
TimMR2 zegt
ik heb deze foto in een autoweek of autovisie gezien, en dat ging over modellen van audi die de productie niet gehaald hebben. Dus ga er niet vanuit dat deze auto er komt.
SHER zegt
haha, wat een grappig bakkie!
Philip zegt
Wie gelooft er nu dat ‘ie er zo zal uitzien…
Martijn zegt
@666 heel goed jij snapt het denk ik wel!!! kijk ik zal nooit beweren dat Audi slecht is want het zijn uiteraard deglijke auto’s maar goed leider zullen ze voorlopig niet zijn/worden maar wie weet wat de toekomst brengt!!
en begrijp me niet verkeerd ik hou van BMW en heb het niet zo op mercedes en audi maaar het zijn degelijke auto’s. Maar de dag dat audi mercedes en BMW inhaalt moet nog komen!!
Citrofiel zegt
Over die laatste zin: “Over die laatste variant: wat mij betreft hoeft Audi niet mee te gaan met dat ‘cross-overen‘ van al die VAG-modellen…” Ik vind de A6 Allroad juist het enige wel leuke model van Audi (nou, oke, de gewone A6 Avang mag er ook zijn).
Pordon zegt
Als dit hem wordt weet ik wel qua looks, de AUDI! wat een onwijz gave auto
Bertjan zegt
@666
Op het eerste gezicht mooi betoog, maar je kijkt uitsluitend naar het voordeel van een auto later (en dus over het algemeen beter) op de markt brengen; Het betekent namelijk ook dat je (om jouw termijn aan te houden) 2 á 3 jaar langer uit moet zingen met het oude model. Waardoor je concurrentie dus weer het voordeel krijgt waar jij zelf mee begon.
Netto zal het dan ook bijzonder weinig uitmaken denk ik. Als je een willekeurige periode van 10 jaar neemt, zul je gemiddeld genomen gewoon een evenwichtig en sterk modellen gamma moeten voeren. Een modellijn heeft nu eenmaal een voorsprong bij de introductie en een achterstand tegen de tijd dat ie vervangen wordt. Het maakt dan niet uit wanneer je hem introduceert. Het is in dat opzicht veel belangrijker vaak genoeg een nieuw model te kunnen introduceren en dus snel genoeg te kunnen ontwikkelen. En wat dat betreft krijgt Audi volgens mij het voordeel van de twijfel als je kijkt hoe sterk ze gegroeid zijn en hoe dicht ze Mercedes en BMW genaderd zijn.
De enige echt juiste constatering is in mijn ogen dat fabrikanten niet synchroon nieuwe modellen introduceren.
Roland zegt
Dus ze brengen over pakweg 3 jaar een heet gewassen Q7 uit…
Ik vind niet elke BMW (of Renault) even geslaagd, maar je kan een behoudend, degelijk, consistent modellenbeleid ook te ver doorvoeren.
Lustigson zegt
Ik zie een Corsa met een andere neus. Maar ik dacht dat Opel bij GM hoorde.
Untouchable zegt
impressies kan iedere mogolmanken–edit: leer eerst eens schrijven–
Fastback zegt
Heeft een beetje hoog bimmer gehalte.
Die scherpe vouw in de motorkap naar het dak is niet mooi.
Voor de rest ziet het er wel ok uit.
mark zegt
Audi is goed heel goed bezig! Geen ander constructeur doet het beter in mijn ogen!
A3,A4, A6, A8, Q7(Q5,A5 en A7 binnenkort), dan te zwijgen over de S- en RS-modellen
en de welbefaamde Quattro-technologie die Audi op de meeste modellen ter beschikking stelt.
Allemaal topmodellen die zeker niet moeten onderdoen voor BMW of Mercedes, doe zo voort Audi!
Adnan Sabir zegt
’t witte concept (eerste foto) vind ik veel mooier. dit ziet eruit als een geperste suv. ik hoop dat ze het mis hebben.
RScosworth zegt
@ mark
“Allemaal topmodellen die zeker niet moeten onderdoen voor BMW of Mercedes, doe zo voort Audi!”
Ik heb laatst in een Audi A8 3.0 (of 3.2 weet niet precies meer) diesel gereden maar die deed zwaar maar dan ook zwaar ten onder aan de (oude!) S klasse (320cdi) van Mercedes waar ik een maand eerder in gereden had. Zowel op afwerking van het interieur als op wegligging en dan met name dat laatste. Ik vond hem zwaar tegenvallen iig. Dit is overigens wel de enige vergelijking die ik op eigen ervaring kan maken tussen de twee merken.
mark zegt
@666
jou tekst kort samengevat: Audi piept af bij BMW en Benz komen later dan met een concurentieel product. Maar dat concurentieel product is beter (alle fouten zijn eruit) en meestal meer PK, dus koop je toch een Audi, niet?
Nee hoor, ben het volledig oneens met je. zoals reeds vermeld de asynchronisatie is er wel degelijk. Als de RS6 er is, is BMW de eerste klant bij Audi om een RS6 helemaal uiteen te sleutelen en te kijken hoe Audi het doet. En bij BMW voelt men als maar meer de opkomst van Audi en dat heeft een topman van BMW zelf verkondigd met een dik ei in zijn broek.
Dat bewijst nog maar eens dat Audi met een inhaalmanouevre bezig is en in mijn ogen is Audi BMW al lang ingehaald.
En als Audi afkijkt, dan weet ik niet waarom BMW met de x-drive en Benz met 4matic komen die Audi al 25 jaar onder hun zogezegde Polo-onderstel hebben steken. Iedereen kijkt af, ook Audi, ook BMW, ook Mercedes.
nee, ik vind Audi juist zo beter vanwege hun sterke groei en vanwege hun blijk dat ze meer aankunnen. Ook en vooral van het toch iets bescheidener imago dan BMW en toch het complete pakket high tech bij zich heeft.
phantom zegt
In de autoweek was de a1 vele malen mooier….
speedlimit zegt
Al stop je nog ’n dikke motor erin…audi blijft lelijk met de huidige stijl die ze gebruiken.
joris zegt
Helaas weer een domme, veel te boos kijkende proletenbak. Waar is die vriendelijke sophisticated uitstraling gebleven die audi vroeger tot de enige acceptabele auto maakte? Dit is weer 13 uit een dozijn VAG ding. Lelijk, toch te veel plastic (en het stinkt een beetje). Audi zou zich moeten uitkopen, minder modellen (2 of 3 is genoeg) en iets in prijs omhoog en geen enkel stuk techniek lenen van dat vreselijke karakterloze volkswagen. Wie weet wordt het dan nog wat. Ondertussen denk ik met weemoed terug aan de laatste échte A8.
666 zegt
@Mark: what the fuck are you talking about? Hetgeen ik uit jouw relaas kan afleiden is dat niet Audi, maar wel BMW en Merc. afkijken van Audi?
Okee dus, als je 2 jaar na al de rest(BMW, en Merc.) een auto op de markt brengt zorg je er dus voor dat Audi zomaar eventjes 5a 6 jaar voor is op BMW en Merc?
Concreet stel jij dat als ik voor iemand rij op de autostrade, ik hem achtervolg, en hij mij niet? (de aarde is immers rond hé).
Ach, dit is een discussie zonder einde, ik heb het gewoon niet zo hoog op met Audi, maar anderen wel. Dat maakt ons juist zo bijzonder. We zijn allemaal verschillend.
Groetjes allemaal.
Rick dos zegt
Ze hebben bij Audi duidelijk niet door waarom de MINI een succes is.
Het heeft er alles mee te maken dat de MINI een fashion object is, OETLOEL! Dat de MINI fantastische rijeigenschappen en een kleine kofferruimte heeft is bijzaak!
mark zegt
@666
Mijn standpunt is dat iedereen afkijkt. Niet dat enkel Audi afkijkt van BMW en Mercedes zoals jij laat blijken. Wees niet naief, BMW kijkt ook af.
Als jij rijd op een rechte baan ga je van punt A naar punt B zonder terug naar punt A te rijden en dan is achtervolgen een feit. Bij het ontwerpen van een auto ga je van punt A naar punt B en bij de start van een volgende generatie terug naar punt A en door naar punt B enzovoort wat een verschil is met een rechte baan. Zo kan je zeggen dat de nieuwe m3 twee jaar na de RS4 is gekomen en dat BMW veel te laat komt met haar product en waarschijnlijk alle snufjes van de RS4 heeft overgenomen. Waar ligt de referentie?
Doe geen moeite, iedereen kijkt af bij de ander, uiteindelijk komt het er op neer dat je verkoopt en als je meer kunt verkopen door af te kijken, dan doe je dat. Zo zou iedere ondernemer denken, je moet verkopen punt volgende lijn.
De klant ligt er niet van wakker dat er pinklichten in zijn zijspiegels steken die mercedes heeft geintroduceerd. Zo is ABS ESP … van Mercedes ook terug te vinden bij BMW en dat is nog maar eens een bewijs dat BMW ook flink afkijkt.
Ik heb het eerder voor Audi en Mercedes dan voor BMW.
mark zegt
jij rijdt
666 zegt
@Mark, zulke dingen vraag je niet. misschien rij ik wel met een Lada Niva, wie weet??? je eerste gok zal wel de juiste zijn zeker? mijn vrouwtje rijdt wel met een kletterende A3 diesel.
Tombnolz zegt
Oh ja, zo zal hij er zeker uitzien! N.O.T. !
freek zegt
moet dit qua grootte van een polo voorstellen ofzo? ik zie ’t namelijk niet?
over ’t algemeen vind ik audi’s wel ok …dus
Henk Flakkee zegt
Wat rijd en ziet er nu nog mooier uit dan de A2 van AUDI.
A2 is voor mij nog steeds een klasse auto.
Zou hem dan ook voor geen mini of bmw willen ruilen.
Ik heb de A2 nu van 2001,en het rijd nog grandioos.
En de wegenbelasting is erg weinig,daar hij nog geen 900kg weegt.
Al met al,er moet een nieuwe A2 gemaakt worden en geen A 1.
Henk Flakkee.
UrQuattro zegt
Het zoveelste geslaagde model op rij!
Veelbelovend!
jottum zegt
Beste
gerritklaasjanpiettoethenkie zegt
IK vindt hem persoonlijk ongepast dit is toch verschrikkelijk dat dit is toegestaan op de openbare wegen. Kan die ook vliegen ?
Steve zegt
Prachtplaatje
Boudewijn zegt
Wow what a car, hij gaar zeker de mini verslaan bij straatlengtes
rs zegt
ik heb bij mercedes gewerkt bij bmw en nu bij audi en als je een vergelijking maakt wat veel mensen hier doen doe dat dan normaal het zijn allemaal mooie en goeie auto’s.
je kunt ook z’n simpel ander merk gaan rijden maar ja dan zul je altijd uitlaat kijker blijven.
en wat betreft dat audi altijd later hun modellen brengen en de fouten van mercedes en bmw eruit halen vinden sommige mensen slap of dom maar dan heb je wel kwaliteit en daar gaat het bij audi om als je de eerste wil zijn moet je een productie merk worden leuk.
SugarFree zegt
@ Henk Flakkee
Ben het roerend met je eens.
Heb sinds 3 weken ook een A2 uit 2001, en het ding rijdt heerlijk. Alsof je een klasse groter rijdt.
Offtopic: wat staat er op jouw kentekenbewijs aan rijklaar gewicht?
Ontopic:
Een Audi A1 lijkt me een leuke toevoeging in het segment. MINI is een beetje alleenheerser, en daar houd ik niet zo van :) Variatie is goed, en het houdt de merken scherp op verbetering en innovatie.
Windhoos zegt
Niet geslaagd, wees alsjeblieft verstandig Audi en laat dit over aan je “kleine broertje”………….
audi_fanaat zegt
iedereen kan heel negatief doen maar ik vind dat audi heel goed bezig is ,en ja ik durf het wel te zeggen ze zijn beter dan mercedes en bmw.
ze verkopen niet voor niets veel beter dan die andere 2 flutmerken.
don_carrera zegt
zelf ben ik het ermee eens..
audi vind ik mooier dan mercedes en bmw
noem maar wat..
audi a2 lelijk, a3 mooi, a6 mooi, a8 mooi,
bmw 1 lelijk, 3 lelijk, 5 lelijk, 6 mooi, 7 mooi,
mercedes alles lelijk op cls na..
maar goed is persoonlijk
Windhoos zegt
audi_fanaat schrijft,
20 June 2007 om 22:56
iedereen kan heel negatief doen maar ik vind dat audi heel goed bezig is ,en ja ik durf het wel te zeggen ze zijn beter dan mercedes en bmw.
ze verkopen niet voor niets veel beter dan die andere 2 flutmerken.
———————————————————————————
Ik ben zelf ook een Audi fanaat, maar om de directe concurenten nou meteen flutmerken te gaan noemen…… Zo’n uitspraak wil ik dan wel graag onderbouwd zien :S
Rajeesh zegt
Nou audi word ook al een ASO automerk
IS200 zegt
Ik weet het niet. lijkt indedaad op een fijn geknepen A3, daarintegen vind ik de grill gewoon fantastisch. Lekker agressief voorkantje.
Of ze echt concurentie kunnen gaan bieden met dit model??
Hij ziet er in ieder geval VEEL beter uit dan de A2 !! denk ook dat ie beter gaat verkopen dan de A2!
J Mastah zegt
Vette bak! Ik ben zowieso gek van audi’s en deze is ook vet! beter verkopen dan de A2 gaat ‘ie zeker, daar ben ik zeker van.
MISSY zegt
als denk ik enige vrouw die hier op reageert, vind ik audi echt wel na apers, en over de mini gesproken die lijkt heel veel op een nissan micra va bouwjr ’94 alleen is die dan wat luxer, uitgebouwder, en ja ook mooier. maar met mijn lengte van 1.80 zul je mij niet snel in een mini zien rijden. de audi a1 is trouwens hetzelfde als de a3 alleen dan wat kleiner. ik ben benieuwd hoe die gaat scoren als die er komt. ik hou het maar bij vw want die rijden echt super.
Laila zegt
Ik vind de audi modellen veel mooier dan de BMW en Mercedes, dat zegt niet dat ze niet verkopen hoor, de BMW serie 1 is een mooie en een mercedes, tjah is mooi als een ander hem heeft maar zelf zo ik hem niet 1,2,3 kopen…… ook al zou ik het geld ervoor hebben dan :D
Audi A3 is wel een hele mooie, maar goed, ben een vrouw en kijk alleen naar hoe mooi een auto wel niet is ;)
Nietrijker zegt
Tegenwoordig worden er geen slechte auto’s meer gemaakt (een enkele uitzondering uit China of Amerika daargelaten) en ook de A1 zal wel weer een prima bakkie zijn.
Dat Audi achter de “andere” merken aan loopt is absoluut niet waar. De X5 en ML bijvoorbeeld. Audi heeft al sinds jaaaaren de Allroad. Die veegt de X5 en ML eenvoudig aan de kant. Wie heeft overigens 4×4 uitgevonden? Jeep ja, maar wie heeft het op een luxe auto gezet en heeft er indertijd ALLE ralley-wedstrijden mee gewonnen?
Ik heb een tijdje in een BMW 1-serie gereden. Leuk hoor dat achterwielaandrijving, maar om effe snel door een bocht te gaan heb je echt voor- of vierwielaandrijving nodig…
En dan die vraag waar de RS6 blijft. Kijk eens om je heen? Die rijdt al sinds 2002 rond hoor. Het is alleen wachten op een nieuwe uitvoering.
Een lamborghini-motor uit de Gallardo? Whahaha, de Gallardo is een Audi, voor zover je het nog niet wist… en de Bentley Continental GT ook. Kortom: Audi rulez…
Bon zegt
Ik ben een Audi rijder altijd geweest sinds mijn 18e,Sorry maar vind deze A1 niet mooi..
Nathalie zegt
Hoe dan ook, ziet er leuk uit…
Ruudje zegt
Nou nou, dat is niet echt op de hoogte zijn, mijnheer of mevrouw de redacteur. Dhr. Piëch is nog wel aandeelhouder, maar toch echt geen actief Vorstandsforsitzende meer. Hij heeft de huidige topman ook moeten beloven niet zomaar dingen te roepen in de media. Moet het niet gewoon Pitscherieder zijn?
mark zegt
hopelijk komt ie snel op de markt want dit is weer een topper!!
ik moet toegeven, die A 2 was niks maar deze en de andere modellen die Audi op de markt heeft zijn zowel van buiten als van binnen super auto’s.
geen wonder dat je in Duitsland, waar de beste merken vandaan komen, steeds meer Audi ziet..
evo zegt
@Ruudje; als je eens op het linkje van Autozeitung klikt, dan zie je vanzelf dat het ook een uitspraak van Piëch is.
@Mark; waarop baseer je dat de A2 niets was? Was destijds juist een zeer vooruitstrevende en kwalitatief ijzersterke auto! Aan de auto zelf lag het dus absoluut niet…
djambo zegt
audi goed merk maar veel te duur, net als mercedes en bmw. heb 16 jaar audi 80 2 ltr. injecsie gereden niks mis mee. nu ben ik blij met mijn ford fiesta sport limeted edition.soon i go over to ford fiesta ST. Saludos Bonny.
alex zegt
a 2 sucks,net zoveel terugroepacties als tankbeurten.
audi is echt een goed merk maar ze zijn met de a 2 wel zwaar op hun bek gegaan
-edit-
evo zegt
@alex; bron? De A2 kwam zowel in de ADAC pannenstatistik 2005 als 2006 als betrouwbaarste uit de bus. Zo slecht kan die A2 dus niet zijn… Het kan mij overigens niets schelen wat men van een A2 vindt hoor (vind hem zelf qua uiterlijk ook zum kotzen bijvoorbeeld), maar de info moet wel objectief blijven.
—————-
Compacte auto’s: Audi A2, Mini, Renault Modus
Compacte middenklassers: BMW 1, Mazda 323, Audi A3
Middenklassers: Audi A4, Mercedes C, BMW 3
Hoge middenklassers: Audi A6, Mercedes E, BMW 5
Cabriolets: Mercedes CLK, BMW 3 Cabrio, Mercedes SLK
SUV’s: BMW X3, Mercedes ML, Toyota RAV
Midi-MPV’s: Mazda Premacy, Mitsubishi Space Star, Volkswagen Touran
MPV’s/Bussen: Volkswagen Sharan, Volkswagen T4/T5, Fiat Ducato
————–
http://news.auto.cz/aktuality/adac-nemecke-vozy-jsou-v-provozu-nejmene-poruchove.html
rien zegt
Audi, BMW, Mercedes. Drie degelijke merken. Drie merken met imago. Drie merken met een flink prijskaartje.
Alleen de fout van Audi is dat je de A2, A3, A4, A6, A8, Q7 en nu de A1 en al die andere (nog) nooit uitgebrachte types alleen uit elkaar kunt houden door er een meetlat naast te leggen.
marruk zegt
Ach MISSY ga toch weg! Met 1.80 pas je mak-ke-lijk
in een MINI van nu.. Het is niet bepaald een mini meer ;)
OT: koplampen lijken erg veel op impressiebeelden A7,
denk dat nieuwe A8 ze ook krijgt rond 2009/2010,
als de nieuwe Quattroporte, E, 5 en 7 ook op de markt komen..
En voor de rest denk ik dat jullie ns serieus naar
de BMW 1 en Mini moeten kijken en dan naar deze.
De hier getoonde ‘A1′ lijkt mij meer een laag-bij-de-grond
gezette Q3, ik vind hem zo ontzettend groot voor zo’n klein segment.
Kijk naar de BMW 1, dat is toch een smal laag dingetje?
Kan je van deze niet zeggen…
marruk zegt
en wat rien schrijft is onzin..
Je leest te veel autoblaadjes, waar het ‘single-frame’
te vaak genoemd wordt, vriend.
De A2, daar ga ik het niet eens over hebben.
Een A3 ziet er duidelijk anders uit dan een A4;
A4 anders dan A6;
A6 en A8 oke van voorkant soms twijfelgevalletje;
en de Q7 lijkt op geen van de tot op heden uitgebrachte Audi’s.
En je vergeet de A5 te vermelden, grote autokenner.
corne zegt
super!!! een mooie auto echt een stuk beter dan de audi A2. dit model mogen ze van mij wel doorzetten
wakkiman zegt
Niet zoveel haten jongens, audi maakt dope auto’s.
Deze A1 zou ik wel in willen toeren!
oxo zegt
tja..jammer dat Volvo met de C30 nu al verkrijgbaar is, mooier, origineler..
Marko zegt
audi’s zijn mooie auto’s maar ik koop ze niet meer want ik heb zelf een q7 gehad en ik had hem 1week gehad en ik reed terug van mijn werk en ineens begint mijn auto te roken onder de kap en het was een gescheurde cilinderkop ofzo ik heb er geen verstand van en hij heeft toen 3maanden in de garage gestaan en de rekening was van de audi dealer 6duizend en omdat het zo duur was kwam ookk omdat hij 3 maanden in de garage moest staan en toen maar betaald en de volgende dag ben ik naar van mossel gegaan een auto garage waar ze audi volkswagen en seat verkopen heb ik daar mijn q7 omgeruild voor een volkswagen phaenton en ben er nu heel erg tevreden mee nog niks mee gebeurt,maar mijn vrouw heeft een audi s4 uit 2004 niks mis mee maar zij heeft ook wel een groot probleem gehad dat zo duur was dat je net zo goed een andere kon kopen maar de menden van audi waren zo aardig dat ze gewoon een nieuwe audi s4 heeft gekregen want ze had 12 maanden garantie en die andere s4 die gebruikte audi dealer voor onderdelen zeiden ze maar dit was mijn verhaal
marruk zegt
Mensen die zichzelf een Q7 en een S4 kunnen veroorloven
schrijven niet als jochies uit de brugklas een half A4-tje
aan 1 stuk door, zonder komma’s of punten.
En dat ”dit was mijn verhaal” klinkt inderdaad
een beetje als een verhaal.
Kan aan mij liggen, maar ik geloof het niet!
Windhoos zegt
Marko schrijft,
25 June 2007 om 10:26
audi’s zijn mooie auto’s maar ik koop ze niet meer want ik heb zelf een q7 gehad en ik had hem 1week gehad en ik reed terug van mijn werk en ineens begint mijn auto te roken onder de kap en het was een gescheurde cilinderkop ofzo ik heb er geen verstand van en hij heeft toen 3maanden in de garage gestaan en de rekening was van de audi dealer 6duizend en omdat het zo duur was kwam ookk omdat hij 3 maanden in de garage moest staan en toen maar betaald en de volgende dag ben ik naar van mossel gegaan een auto garage waar ze audi volkswagen en seat verkopen heb ik daar mijn q7 omgeruild voor een volkswagen phaenton en ben er nu heel erg tevreden mee nog niks mee gebeurt,maar mijn vrouw heeft een audi s4 uit 2004 niks mis mee maar zij heeft ook wel een groot probleem gehad dat zo duur was dat je net zo goed een andere kon kopen maar de menden van audi waren zo aardig dat ze gewoon een nieuwe audi s4 heeft gekregen want ze had 12 maanden garantie en die andere s4 die gebruikte audi dealer voor onderdelen zeiden ze maar dit was mijn verhaal
———————————————————–
Beetje krom om van Audi naar VW over te stappen naar aanleiding van je problemen met de Q7. Volgens mij zijn Audi en VW nog steeds VAG………………………………………………………………………………….
Citrofiel zegt
@ Marko en Windhoos; En al helemaal raar dat je het zelf moest betalen, want een gescheurde cilinderkop hoort niet, bij geen enkele auto, en al he-le-maal niet na een week!!! Dat is wel ernstig… Lijkt me vrijwel onmogelijk dat ze daar niet zelf heel erg veel drukte om gaan maken en het zelf betalen. Vreemd verhaal.
marruk zegt
@ Marko/Citrofiel:
Inderdaad een vreemd verhaal, ja.
En om na een week + 3 maanden
je Q7 in te ruilen voor een Phaeton,
is ook een beetje raar, want volgens mij
zit daar een levertijd van 4 á 5 maanden op..
Dus dan is het al bijna 8 maanden in totaal.
Dan had ik lekker in die Q7 blijven rijden
Windhoos zegt
Citrofiel schrijft,
25 June 2007 om 17:55
@ Marko en Windhoos; En al helemaal raar dat je het zelf moest betalen, want een gescheurde cilinderkop hoort niet, bij geen enkele auto, en al he-le-maal niet na een week!!! Dat is wel ernstig… Lijkt me vrijwel onmogelijk dat ze daar niet zelf heel erg veel drukte om gaan maken en het zelf betalen. Vreemd verhaal.
—————————————————————–
Het lijkt me eerlijk gezegt ook een sterk verhaal aangezien er op het altijd eerlijke Audiforum nog niets over dit mankement bekend is, misschien een maandagen model?…………
Windhoos zegt
Trouwens, er zit toch zeker ook garantie op? Audi kennende word dit dan vast wel goed opgelost, want als Audi één ding niet kan gebruiken dan is dat wel slechte publiciteit……
marruk zegt
Windhoos, i agree with you
Brammetje zegt
hahahaha wat een kerel. beter rijden dan mini. volgens mij haalt hij de fiat panda en de mini cooper door elkaar. dit is te lachwekkend voor woorden.
Johan zegt
beste mensen allemaal
ik moet zeggen dat der hier wel echt sterke verhalen worden geschreven van elkaar na doen en auto’s van bij mijn weten ggantische bedragen omruilen …
Ik rij momenteel met een vw passat 2.0 tdi 170pk dsg bak en een audi a2 1.4tdi
de passat kort en duidelijk is een fantastische wagen die geen gelijk heeft als je het budget mee in rekening brengt en de audi is idd een dure wagen maar op technisch vlak voorruit strevend
en als ik de conclusie daaruit mag maken zijn het betrouwbare produkten.
Ik heb reeds met vele mercedes en bmw modellen gereden en moet zeggen voor de moment springt tussen alle modellen de bmw 5 eruit maar je moet stilaan een multimiljonair zijn als je de aanschaf prijs ziet eveneens de rekeningen van onderhouden en ga zo maar voort
kortom ik heb hier op gereageerd voor hopelijk een terug nette discussie op gang te trekken
dus gelieve de mensen die wllen zich uiten als kindjes ga aub naar moeder want ze heeft lekkere viskes gebakken en laat de rest oven aan mensen die willen en zullen nadenken ..
mvg
Johan
Audi fan zegt
waanzinnig ,beter dan de A2 .Nu een mini prijs en dan blijf ik hoop houden op ooit een nieuwe Audi te kunnen rijden
Windhoos zegt
@Audi fan, heb jij onder een rots geleefd ofzo? Er is inmiddels allang een prototype verschenen waarvan de A1 waarschijnlijk zeer veel kenmerken mee krijgt en die prototype ziet er echt volledig anders uit dan dit model….