Deze Porsche Cayenne werd onlangs uitgelaten op de Nürburgring. Deze Cayenne heeft de carrosserie van het vorige model, maar meteen valt op dat er aan de buitenkant het nodige is geknutseld en dat maakt mij vrij tot zeer nieuwsgierig.
Ik zou nu van alles kunnen proberen te gissen, maar feit is dat ik geen flauw idee heb. Wordt hier een nieuwe motor getest? Is deze Cayenne van het Porsche zelf, of is er een particulier aan het sleutelen geweest? Ik ben verder niet nieuwsgierig hoor, maar ik weet graag alles. Onze collega’s van autoblog.it tasten ook in het duister.
Porsche Fan zegt
Porsche moet trouwens met een lichtere Cayenne komen
met de naam Cayenne GT
Die wordt lichter door aanpassingen enzo
waar onder de middenconcul voor achterpassagiers waardoor je maa met zn tweeen achter in kunt zitten
motorisch is nog niks bekent
Staat in de autovisie
Flox zegt
Lijkt me duidelijk he..
BW zegt
Dit is de Porsche Cayenne GT die gaat komen. Uitgeklede snellere versie van de turbo s.
bartholomeo zegt
voorbumper, wielkasten, extra kinderschepper vooraan, en een massa popnagels.
waarom heeft de bestuurder een helm aan btw ?
MurcieBoy zegt
dit is iets voor michiel: dit zal wel een facelift zijn ;)
Jan zegt
Wat raar dat stuk voor aan de onderkant… Mooier wordt ie er niet op
VDP zegt
De nieuwe Lambo ?!
plaxis zegt
Misschien de nieuwe moter voor de turbo S
Tommy zegt
de voorspoiler is precies anderhalf keer gemonteerd.
daniel zegt
Ik denk zo maar dat het een mule is…?????
Rick zegt
Wat doen al die schroeven aan dei zijkant (Popnagels?)
MurcieBoy zegt
@barthalomeo
wat denk jezelf 2500 kilo zie die maar eens op het circuit te houden zo’n lompe bak ;)
murf zegt
heb hiervan laatst nog een plaatje gezien op google gwn onder porsche cayenne, maar kon em nu niet vinden.
autoblogger zegt
Cayenne GT2
floryn zegt
zou wel heel dik zijn zo’n GT beetje leuk RS kleurtje enbij deze auto’s valt natuurljik ook erg veel winst te halen uit overbodig gewicht
MarcO zegt
De Vraag: Wat voor Cayenne reed er op de ring?
Het Antwoord: Een lelijke.
Wat het ook is of moet gaan worden… Als-ie er maar mooier uitgaat zien dan deze. Porsche kennende komt dat wel goed.
luc zegt
leuk voor een cayenne GT2, maar die voorbumpen is toch wat te overdreven
floryn zegt
ze gaan waarschijnlijk toch uitvinden dat het concept van de 911 beter werkt voor een auto die snel over het circuit moet ;)
z1p zegt
hmm klinknagels? wel mooi dingetje (net als met die jaguar) misschien oud type body maar er onder zit iets gruwelijks :p
Marco zegt
Als ie van Porsche zelf geweest zou zijn, waarom heeft ie dan geen BB-PW- kenteken??? (zeer berucht in de omgeving van Zuffenhausen, de BB-PW kentekens)
M. zegt
cajen-turbo-es
Michael zegt
Mooi is ie inet echt, maar krachtig daarentegen :)!
Btw kijk ik nu slecht of is het jullie ook opgevallen dat er bij foto 2 een zilveren streepje te zien is onder de nummerplaat en dat dit bij foto 1 verdwenen lijkt?
Sjaap zegt
“Cayennes”
zijn er toch zeker twee verschillende ;)
Diederick zegt
dit is een ode hoor de nieuwe heeft mistlampen in de grille
Diederick zegt
oude bedoel ik
Emiel zegt
ik ga ook voor de nieuwe lambo, de wielen zijn iets aan de kleine kant proportioneel. bovendien denk ik dat het een lambo-mule is vanwege de duitse platen en idd geen Zuffenhausen platen!
PieterA zegt
Ik denk eerder dat ze een motor testen.
Thom zegt
een pimp merk…
Dan hebben ze wel de auto ver*** want er zit een *** kit op!!
iets van de italianen dat wel.
BM zegt
Waarom zouden ze een lambo testen met het koetswerk van een cayenne, heb je toch weinig aan, want er komt naar mijn weten geen lambo SSUV
aston v8 zegt
ik denk dat er zeker weten geen lambo SUV komt
Frits zegt
Er komt een Bentley SUV op basis van de Q7 misschien is hij nu hierin vermomt.
maurice zegt
Nieuwe Cayenne Turbo S ???
Emiel zegt
Bentley en Lambo zijn beiden opties, beiden eigendom van een duits moederbedrijf dat verklaart ook de platen!
christof zegt
het is een mule voor de 4 deurs porsche (Panamera ofzoiet)
kor zegt
gatver wat is die voor bumper lelijk het is net of er twee onder elkaar geplakt zijn
RenJie zegt
@ christof
dat kan wel, gezien het onderstel een beetje zwak er uit ziet.. :D
Bmw München zegt
doe maar voor mij de x5 of de ml :D
Nick zegt
Een Cayenne Turbo S Works GP kit ? ;)
Sander zegt
Volgens worldcarfans gaat het om de nieuwe Lambo SUV
http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/spyphotoid/6061128.001/country/ecf/Lamborghini%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20/spy-photos-lamborghini-suv
The Audi owned Italian sports car maker Lamborghini is building an SUV again.
This strange looking Porsche Cayenne is actually a mule for the coming SUV by Lamborghini. Because Porsche did most of the work when developing the VW Touareg and the recent Audi Q7, they also got the responsibility to do the development of the Lamborghini SUV.
Engine will probably be a version of the V10 known from the Gallardo and Audi S6 and S8, but also a 4.5 liter V8 from the Cayenne could be available. A diesel version is also in the plans, with the 5.9 litre Audi V12 TDI. This engine is a real masterpiece and has an enormous power output of 500 bhp and 1000 Nm of torque.
Between 1982 and 1993 Lamborghini built approximately 300 SUVs with the name LM002 , a monster powered by the V12 from the Lamborghini Countach with first 375 bhp and later on 455 bhp. At that time it was a very unusual decision from a sports car maker that was primarily known for high-performance grand tourers and super cars. But with the success that Porsche is having with the Cayenne, plans for a Lamborghini SUV are growing again.
Based on a modified Cayenne platform, the development costs will be kept low and with that raging bull on the hood Lamborghini is able to charge good money for a car that is in fact a Porsche Cayenne. Of course the design will stand out, and the sound of that V10 will get their owners the status in the asphalt jungle that they want .
The photos are showing the Cayenne mule plus one computer image giving an artist’s impression of how a futuristic Lamborghini SUV could look like.
touaregv6tdi.driver zegt
Wie porsche een beetje kent, hebben ze de suvmarkt met alle varianten van de cayenne goed bezet, ze hebben geen rede om nog een sterkere of een GT(???) versie uit te brengen.
Het zou beste een mule kunnen zijn of een particulier die inderdaad bezig is om jetmotor in ze cayenne te lepelen…
dekster zegt
chassis onderdelen voor de panamera testen ;)
bmw cabio zegt
de mule voor de spyker jeep…
hun budget is ruimschoots toereikend immers. duidelijke zaak!
Peperbus zegt
Kreis Ludwigsburg:
“In Ludwigsburg, 17 Kilometer nördlich von Stuttgart-Zuffenhausen, dem Stammwerk der Porsche AG, sind weltweiter Vertrieb und Marketing des Sportwagenherstellers angesiedelt. Rund 30 Kilometer südwestlich von Ludwigsburg liegt das Forschungs- und Entwicklungszentrum der Porsche AG, die “Ideenschmiede” des Unternehmens“
Arie Nap zegt
De bovenste foto is een andere auto dan de 2 onderste foto’s, kijk maar naar het nummerbord.
Tommy zegt
de foto’s op worldcarfans hebben daarentegen wel een BB nummerplaat
Ary zegt
Cayenne GT kwam mij plots op
firefly zegt
Ik mag hopen dat het geen Lambo mule is. De LM002 vergeef ik Lamborghini, die is uniek en toen moest de term SUV nog worden verzonnen. Maar ga laat Lamborghini svp niet meegaan in de hype, en laat het een echt supercarmerk blijven. Zonder zo’n lelijk hok in de modellenlijn.
Met zo’n voorbumper ben je wel meteen het enige echte voordeel van SUV kwijt. Moet je alsnog remmen om een drempel over te komen zonder dat je bumper eraf ligt.
Base zegt
Staat de Spyker D12 niet ook op het Touareg/Cayenne platform? Als ze dan toch zo hevig inkopen bij VAG waarom zouden ze dan niet ook bij Porsche wat wegligging-knowhow inkopen (van geleend geld)
Rick zegt
@Sander
En dan stoppen ze hem in de jas van een Porsche?
kan
Porsche is van volkswagen audi rust daar onder, en audi is weer de eigenaar van Lamborghini!
Dus..dat kan ja!
henkiej zegt
als die kentekenplaten anders zijn.. dan zijn er dus 2 cayenne’s die zo verneukt zijn
rick zegt
cooooooooool ik heb ghem zien ridjen van het weekend op het circuit van nurburgring !!! kwas der ook
Poekie Lauda zegt
Een lambo mule lijkt me het meest voor de hand liggend, de connecties zijn al aanwezig: Lambo eigendom van Audi/VW, en die hebben goede connecties met Porsche. Het lijkt me ook dat de die extra luchtinlaten voor een grotere motor zijn.
Maar zo te zien blijft het Porsche chassis redelijk hetzelfde, de proporties van deze Porsche zijn hetzelfde gebleven(ziet er niet zo maf uit als de Honda NSX mule)
Dick zegt
Misschien een opgepepte V10 TDi uit de VW Touareg?
Op de foto (vanchter gezien in de bocht) blijft ie trouwens opmerkelijk horizontaal liggen.
Rick dos zegt
Duidelijk geen knutselwerk.
Lijkt me ook duidelijk dat dit geen uber Cayenne SUV is…….Hoewel is er al een nieuwe Turbo S? Zo ja, dan is dit geen Porsche.
Welk merk dan? Lambo´s SUV plannen waren toch officieel van de baan? Bentley zou dan nog kunnen.
Maar wat dacht je van BMW. Ik kan me nog een M5 mule herinneren die Porsche gebruikte voor z´n Panamera.
En aangezien er een X6 aan zit te komen die ze sportiever willen maken dan de X5 kan ik me zo een uber X6 voorstellen…..
CooperS-lightningblue zegt
Hij heeft een setje tyfes grote remmen vooraan en met die extra luchtsluizen onderin volgens mij een soort van koelingsprobleempje. Hoewel het van voren lijkt of ze dicht zijn en er een of ander sjonnie met tupperware is bezig geweest. Een machtige V10 of V12 voor de Lamborghini SUV Mule. De logo’s van deze “Cayenne” zijn immers verwijderd ([i]niet dat dat veel wil zeggen, maar goed[/i]) Lijkt mij ook de meest voor de hand liggende optie.
Het kan inderdaad ook nog testen zijn voor de Panamera, maar dat lijkt me een beetje aan de late kant. Niet uitgesloten uiteraard. Maar waarom dan die uitgeklopte spatborden en zo’n SUV bovenop het onderstel ([i]zwaartepunt ligt nogal hoog[/i])
Ook ik ga voor een mule.
Marco zegt
Okay, geen BB kenteken, maar wel een LB Ludwigsburg, dus het zou iets van Porsche kunnen zijn. Maar als het iets van Porsche is, waarom dan geen Porsche embleem op de neus?? of type aanduiding de achterkant. Een niet erkende tuner van Porsche mag toch geen emblemen/type aanduiding voeren, tenzij ie erkend is door de fabrikant.
slk55 amg zegt
De X6 rijdt toch al lang zonder ombouwsel er om heen rond… lijkt me niet dat dit dus een über X6 wordt.
zelf dacht ik ook meteen aan een lamborghini SUV, er gaan al geruime tijd geruchten, en de spyphoto’s van Worldcarfans stonden mij nog vers in het geheugen.
hier nog een eerdere spyphoto waar je duidelijk een grote intercooler ziet zitten.
hier nog wat schetsen van hoe hij er eventueel uit zou kunnen komen te zien:
een welkome aanvulling in het SUV segment lijkt mij zo!
Marco zegt
ff of topic, vindt de Cayenne best wel een mooie auto, maar de baby Cayenne die is pas echt lelijk, althans als dit echt is…
http://www.onlyporsche.net/porsche-cayenne/baby-porsche-cayenne.html
TT Man zegt
Volgens http://www.worldcarfans.com/rsslink.cfm/article/6070531.002/porsche/spy-photos-porsche's-new-gt-coupe
gaat het om een heel ander soort Porsche, nl een GT en is de mule bedoelt als afleiding.
sicko zegt
Zolang dit geen Bentley SUV mule is ben ik al tevreden want dat zou erover gaan
jordey zegt
ik wou net zeggen #lol bentley flying aero zal ik die dan gaan noemen als SUV
slk55 amg zegt
mag ik iedereen even herrineren aan dit topic wat begon met de woorden:
“Dat er weer een Lambo SUV zal komen is zeker, vraag is alleen wanneer dat zal gebeuren…”
http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/18/lamborghini-lm005-lagartijo-impresie
Peperbus zegt
De bovenste foto heeft trouwens wel een BB kenteken. Dat is goed te zien op het italiaanse autoblog. Dus twee kentekens van plekken, waar porsche ontwikkelingsvestigingen zijn, duiden m.i. op een Porsche testwagen.
slk55 amg zegt
aangezien het zo’n gigantisch snelle wagen schijnt te zijn, ben ik wel heel benieuwd wat voor SUV dat dit gaat worden!
de twee grootste mogelijkheden lijken mij een bentley of een lambo SUV, aangezien deze SUV duidelijk op snelheid is gericht denk ik dat het een lambo betreft.
-edit-
B100 zegt
Ik ben een tijdje geleden op de Ring geweest en daar stond op de parkeerplaats een soortgelijk model. In iedergeval had ie dezelfde wielkasten met popnagels.
Heb er ook een foto van, die kan ik autoblog evt. mailen.
tekkie zegt
het is net een vrouw die te wijde kledij aan had voor ze het uit trok. Toch vind ik dit wel iets voor Gemballa.
tekkie zegt
maar wie is op het belachelijke idee gekomen om nog een keer een lambo SUV te bouwen? Het is zo’n onzin voor die knakkers om een auto te maken die mensen alleen mooi gaan vinden omdat ze te duur zijn voor de gemiddelde miljonair! stelletje flessentrekkers, maak weer eens een lamborghini in plaats van een omgebouwde gallardo
Frank zegt
Heeft iemand die motor horen lopen?
Porsche Cayenne V12 Diesel wellicht?
Je weet het niet!
Conundrum zegt
is het geen Mule voor de panemera?
remy zegt
in autovisie stond inderdaad dat er een cayenne GT komt. ik denk dat deze hier even wordt uitgelaten.
Woef zegt
Dat extra bumpertje onderaan komt volgens mij van de Golf IV R32…
Lebastille zegt
Er wordt wel heel veel gespeculeerd m.b.t. de auto’s die (evt. onder) deze auto zouden kunnen zijn. Het lijkt me ook mogelijk dat porsche weer met een turbo s komt, aangezien die nu niet in het gamma zit. Het lijkt me apart wanneer hieronder de Spyker D12 zou zitten, volgens mij heeft Spyker geen sterke ontwikkelingsbanden met VAG, behalve dan dat ze de motoren van Audi betrekken. De impressies van de Lamborghini zijn wel erg lelijk zeg, ongelofelijk. Ik moet er nog steeds aan wennen dat sportwagenfabrikanten SUV’s in hun gamma opnemen.
Turbopaultje zegt
Tunnert of Porsche werks- tunner.
autoblogger zegt
@TT Man: mooi plaatje bij dat artikel!
RickH zegt
http://www.youtube.com/watch?v=aRHpP9PwQJE
Tweede auto: en een mooi geluid dat ‘ie heeft! Of klinken ze allemaal zo?
GerreLekker zegt
“Wat voor Cayenne reed er op de ring?”
Antwoord: nen lelijken!
autoblogger zegt
Baas boven baas:
w0o0dy zegt
De Spyker SSUV krijgt een 6 liter v12… toch? Deze auto lijkt een hele dikke motor voorin te hebben, waar de Cayenne turbo toch minder open en minder dik is aan de voorkant. Een Q7 of Cayenne lijkt me niet logisch, want voor de q7 zouden ze een Q7 hebben verbouwd, lijkt me (als het nodig is, want daar past de v12 diesel in zonder uitbouw. De Cayenne is qua prestaties eigenlijk King of the Hill dus daar is niet echt een noodzaak voor een snellere versie met een echt andere motor. Als er een Cayenne GT of iets dergelijks zou komen dan zou ik gokken op de bestaande V8 met grotere turbo, of een tweede turbo…. en niet een V12…..
Ik gok dus op een Spyker V12 mule.
slk55 amg zegt
@Wo0ody
en waarom kan het volgens jou dan niet een lambo suv zijn?
w0o0dy zegt
Dat zou kunnen, maar ik geloof niet dat die al getest zou worden (waarbij ik niet overtuigd ben dat ie ook echt komt) net zoals de Bentley…. daarvan geloof ik ook niet dat die komt.
Rick dos zegt
@slk55 amg
Ze kunnen het natuurlijk doen om het publiek in het ongewis te laten over een aanstaande uber X6. Maja het is natuurlijk allemaal giswerk.
Waarbij ik overigens nu wel moet zeggen dat de uitleg van worldcarfans wel het meest realistische lijkt. Gezien de argumenten die ze aandragen.
w0o0dy zegt
Heb er nog ff over nagedacht…. wat is de meest logische basis om als mule te gebruiken als je een sportieve SUV gaat maken (die ook nog eens VW/Audi/Porsche onderdelen zal gebruiken)? De sportiefste SUV die er te koop is….. Dan zou het dus niet onlogisch zijn als dit de Spyker SSUV is of de Lambo SUV (maar het was toch al bevestigd dat die er niet kwam, net als de Bentley?)
Rick dos zegt
Hoe langer ik er over nadenk en ook de foto´s bekijk bij dit artikel maar ook die van SLK55 AMG en van WCF hoe meer ik in het verhaal van WCF begin te geloven.
Ten eerste de foto van SLK55 AMG.
Kijk hoe laag de auto is. Het lijkt hoog door de body maar als je goed kijkt dan is het een erg verlaagde Cayenne. Let dan ook op hoe ver de wielen naar binnen staan. De body lijkt eerder een jurk. Dat is ook wel logisch als het een mule is. Maar als het een mule is voor een SUV dan kunnen de spoorbreedte toch niet ZO veel afwijken van de Cayenne?
Let dan ook op de “luchthappers” vooraan. De luchthappers aan de zijkanten zijn er alleen voor de sier aangezien ze dicht zijn.
Als ze hier het chassis voor een GT testen dan kan de extra lage voorspoiler ook wel verklaard worden. Een motor bij een GT ligt veel lager. Ik kan me dan ook voorstellen dat alles dat gekoeld dient te worden (radiator etc.) ook lager ligt. Om het verschil te compenseren hebben ze een extra spoiler er onder gehangen.
Dan de breedte van de wielen voor mij niet echt overtuigend maar toch wel één om rekening mee te houden. Een GT zal idd eerder verschillende breedte banden hebben voor en achter.
Al met al durf ik de conclusie te trekken dat we hier niet met een SUV te maken hebben zoals Porsche ons wilt doen geloven. Of het een GT is mijn gevoel zegt van wel, maar dat zegt ook niets natuurlijk.
Rick dos zegt
Kijk ook eens naar de ground clearance van de auto……
Ook een sterk punt van WCF:
“First, these mules are rear-wheel-drive only.”
Nee, op zeker geen Lambo SUV, Spyker SUV of Bentley SUV.
luc zegt
De spyker suv, ziet niet uit, die achterkant vooral niet
lambo suv, dat concept is net een sportwagen op wielen
Bentley suv? ben benieuwd dan, kan me er niks bij voorstellen
(nog een) Marco zegt
op http://www.worldcarfans.com stond dat het een mule is voor een nieuwe porsche GT coupe ofzo. (zie: http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/country/gcf/spyphotoID/6070531.002/porsche/spy-photos-porsche's-new-gt-coupe )
Cayenne zegt
Lees de nieuwe autovisie maar even, en ook het interview met über-testrijder Walther Rörl van 2 weken geleden: DIT is de nieuwe Cayenne GT, met het oude koetswerk (heb ik ook: niets mis mee) maar met extra brede achterbanden (meer aandrijfkoppel op de achteras) geen tussenbak (toch niet geschikt voor terreinwerk, en waarschijnlijk de 4.8 liter V8 met 2 (misschien wat dikkere) turbo’s. Voorin extra koelgaten onderin: dikkere turbo’s zijn méér lucht nodig….
(zie ook reactie van Remy)
http://www.autovisie.nl/magazine/archief/autovisie_12_2007/index.xml onder het kopje “nieuws”
Cayenne zegt
Oh ja: alle zware dingen zijn gestript: achterbank (2 stoeltjes nu), kunststof ruiten i.p.v. glas et cetera et cetera!
Porsche Fan zegt
Geruchten: 600 Pk
0 na 100 onder de 5 sec
top van 300+
De Cayenne GT
Autovisie 12
;)