HPA kennen we van de 575pk R32 en de 472pk Beetle RSI, maar ze hebben nu ook een upgrade voor de nieuwe Audi TT. De kleur is Gallardo-oranje en de bodystyling is aangevuld met LSD.
De 3.2-liter V6 (standaard 250 pk) heeft 550pk gekregen dankzij een Garrett Turbo en oa een nieuw uitlaatsysteem. De sprint van 0 naar 100 km/u zou in 3,5 seconden mogelijk zijn. Andere opvallende zaken zijn het zeer nette two-tone interieur, de 19-inch velgen en dikkere remmen (via diariomotor.com).
W1CK3D zegt
w00t !!! Uber Geil zowaar :D !
Robin zegt
Iets wat ik me dus al een tijdje afvraag:
Geven dit soort tuners garantie dat je motor, turbo, … een even lange levensduur heeft als dat hij niet zou opgedreven zijn, of proberen ze er gewoon zoveel mogelijk PK uit te persen, no matter what?
roberto zegt
zo fuck,, netjes man,, en dat oranje staat hem zckr goed!!
Nick_BE zegt
Heel leuk, maar doe maar zonder vleugeldeuren en een donkerdere tint oranje.
K. zegt
Op een of ander manier vind ik de oude Audi TT toch mooier dan de huidige..
Deze kleur deed me sterk denken aan deze auto..
Vooral het interieur was veel beter..
Begrijp me niet verkeerd, ik bezit zelf geen Audi TT.. :(
Verder is zo’n opvoerset wel bruut, alleen vraag ik me af wie er zoiets op zijn/haar auto zet.. en goedkoop is het vast ook niet..
Jeroen zegt
De set die ze hier hebben komt gewoon van HGP. Kortom het is allemaal niet zo heel bijzonder wat ze doen. De tuning is een kant en klare bolt on. Er er kan nog meer qua pk’s.
check: http://www.hgp-turbo.de
Daar staan alle kits inclusief hun Mk4 R32 die een echte 321km haalde op Nardo tijdens de AMS speedtest.
pipil zegt
Ik vrees het ergste voor die DSG bak. Sport koppeling of niet, zoveel koppel kan ‘ie gewoon niet aan.
Dennis FS zegt
WOW die ziet er gewoon goed uit.Deze kunnen ze wat mij betreft gewoon in de cataloges erbij zetten.
S3rvo zegt
DSG Platen worden vervangen door carbonplaten, mijn tuner heeft zo’n oude tt 3.2 dsg en een r32 aangepakt met een hpa set. de originele platen van dsg of tegenwoordig s-tronic kunnen niet meer aan dan de orignele 250pk. bij zo’n kit worden ook de zuigers ed aangepast dus reken maar op zo’n 15000,- euries. en ja dan kan de motor het ook aan. Origineel blijft er maar weinig over van het blok. Tevens pakt men ook de haldex koppeling aan, die vindt het ook niet al te leuk bij zoveel vermogen. (haldex is de achterwielaandrijving van de tt en a3 + 4motion van de golf)
PieterA zegt
Belachelijk, lelijk ding zeg. Ik vraag mij af wie dit koopt.
Roadronner zegt
Ik vind m wel geslaagd, ten minste niet zo exorbitant getuned uiterlijk… ziet er strak uit zo! Alleen de kleur is jammer.
Ricavant-1.8T zegt
ziet er echt vet uit dit!!
ben benieuwd hoe 550pk in een TT aan zou voelen :P
Jan zegt
Erg euh praktisch vleugeldeuren. Stapt ook lekker in… enfin, leuk autootje, maar aan mij niet besteed
mark zegt
@robin
Ze geven je niet de garantie voor een zelfde levensduur als deze die opgelegd wordt door de constructeur. Als men dezelfde levensduur zou garanderen dan zou een volledig nieuw blok ontwikkeld moeten worden. Het feit dat vermoeiing sneller optreed omwille van de hogere dynamische belastingen (piekdrukken) in het blok bijvoorbeeld versnellen de scheurvorming en dus ook het begeven van bepaalde onderdelen (kleppen, olieschraapveren, lagers, koppeling, …)
Natuurlijk worden vitale delen herontwikkeld en aangepast. zo is de uitlaat aangepast omwille van akoestische redenen en ook om de thermische belasting aan te kunnen. De koppeling wordt ook aangepast om een groter vermogen te kunnen overdragen (haldex koppeling). Zo werd de manifold (inlaatspruitstuk) aangepast om een zo hoog mogelijk volumetrisch rendement om een zo laag mogelijk drukval (verliezen) over de inlaatklep en zo een zo hoog mogelijk inlaatdruk te verkrijgen. Een hoge inlaatdruk staat equivalent met een hoge massa gasmengsel wat na onsteking een groot vermogen als gevolg heeft.
Ik denk uit ervaring dat de versnellingsbak ook onder handen moet genomen worden. Het opdrijven van het vermogen veranderd het aerodynamisch dempen van de trillingen van tandwielen en assen binnenin de tandwielkast. Ook veranderd de schijnbare massa wat een nieuw stel natuurlijke pulsaties tot gevolg heeft. De eigenfrequenties dienen steeds vermeden te worden, het draaien van het geheel tegen 1 van deze frequenties kan fatale gevolgen hebben.
Kortom, zomaar een paar parameters wijzigen kan ernstige gevolgen hebben.
R2rule zegt
nou ik bezit zelf een witte audi tt 2.0 tfsi en die heeft 200 pk en kheb er al 261 Km/h mee gehaald.. Vraag me af hoe dan 375PK d’r bij voelt.. :D
Kheb het filmpje ook op youtube staan hier reed ik overigens 256 km/h
http://www.youtube.com/watch?v=AjLIvmjI0MI
M Freak zegt
Ik zie BBS velgen? :D
Julio zegt
Gaaf z’n auto mooi voor Q-day.. maar wat is de top van z’n auto
Sander zegt
Ik vond die concept TT met die lage voorrruit toch mooier ;) Maar hier kan ik ook wel mee leven, vind hem wel veel mooier dan het oude model.
ippon zegt
Op die eerste foto waren ze waarschijnlijk net klaar met de motor gezien de motorkap niet helemaal netjes aansluit!
Het is btw net een opgevoerde botsauto alleen op brandstof dan…
Rogier zegt
Misschien dat die jongens van “Gummasters” hier wel mee uit de voeten kunnen…
Hugo zegt
Mooi oranje!
Windhoos zegt
Lelijk kleurtje, imola geel+the new RS4 rims was imho veel mooier geweest. De specs zijn wel SUPER! :-D
Wat_een_gezeik zegt
LVT
deora zegt
mijn neef had een oude R32 van HPA met 2 turbo’s en die heeft het toch 20000 km uitgehouden en rijd als het goed is nu nog rond.
MurcieBoy zegt
wow (gaap) een audi TT nog nooit gezien hé? ik vind dr niks aan
-edit: wow (gaap) nog nooit zo’n nutteloze bijdrage gezien-
Windhoos zegt
@MurcieBoy: Het gaat dan ook meer om de specs lijkt me..
jordey zegt
@ murcieboy. hij gaat harder dan de LP640!!! hihi
audi_fanaat zegt
ja ik vind hem wel leuk hoor,ziet er erg strak uit.
Nick zegt
De DSG bak heeft 2 meervoudige natte koppelingsplaten, dit was gedaan voor het schakelcomfort.
Maar de nieuwe DSG bak is wat rauwer en sportiever, met volgens mij 2 meervoudige droge koppelingsplaten en gescheiden smeringsystemen.
Deze lijkt meer op de Ricardo DSG die in de Veyron zit.
CSL zegt
550pk is toch aan de magere kant voor een 3.2liter met een turbodruk van 1.2bar(19PSI)!!
DennisM6 zegt
niet genoeg dan??
Windhoos zegt
DennisM6 schrijft,
30 May 2007 om 21:35
niet genoeg dan??
—————————————————-
Mijn gedachte….
Casper zegt
als ze nou ook eens het nieuwe model doen.. en daarvan een TTs maken
maar heel mooi hoor!
Windhoos zegt
Dit IS het nieuwe model en de TTS bestaat al een tijdje………………….
autoblogger zegt
Meer info: http://www.audiworld.com/news/08/hpa-tt-twin-turbo/
MichaelvdBroek zegt
wat een bak!
ook zeer mooi uitlaatsysteem handmade denk k
+550pk is enorm loopt als een beest!