De leukste presentatrice van Engeland doet een rondje met de leukste variant van Aston Martin: de AM Vanquish S. Aston Martin claimt dat deze über-Aston binnen 4,8 seconden de 100 haalt en een topsnelheid heeft van ‘over 200 mph’ (321 km/h). Onze alleraardigste Vicki bekijkt of deze claims ook een beetje waargemaakt kunnen worden.
Door alle hectiek rondom dit merk, zou je bijna vergeten dat Aston Martin de laatste exemplaren van de 520 pk-sterke Vanquish S aan de man probeert te brengen. Vicki bekijkt naast de 0-100 ook de claim van 0-160 in 9,8 seconden. Tevens tracht zij de 200 mph te bereiken. Dat alles niet zonder slag of stoot gaat, blijkt uit onderstaande video.
Jan.S zegt
Yeah!
Vicky…
Buzz Fuzz zegt
Hahaha de ‘leukste presentatrice van Engeland’? No way.
Wel een leuk autootje die AM.
w0o0dy zegt
tja maximaal insturen en dan vol op t gas en liften in een bocht…. is ook niet echt normaal gebruik, maar aan de andere kant zou ik het ding terugsturen als ie stuk ging bij zoiets. Wel een tikkie overdreven dat ze zo moeilijk doen over die snelheid rijden en als je er dan toch niet gerust op bent, waarom dan geen overall, helm en brandwerende kleding?
Nico zegt
Weet er iemand of je iets aan die aspect-ratio kan veranderen van die youtube filmpjes? Die Aston Martin ziet er niet uit zo bijeengeduwd.
Iggy Pop zegt
dus als je een dergelijke aston hebt mag je al niet doen wat ze in het begin doet.. anders gewoon even de garagist met helicopter bellen.. lijkt me niet alleen prijzig maar ook erg vervelend als eigenaar :s
Roadronner zegt
Raar verhaal met die riem.
Verder een leuk karretje hoor ;) zie alleen de meerwaarde t.o.v. een ‘normale’ Vanquish nou niet echt…
niek zegt
Fifth gear. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel fifth gear. Een paar lui die claimen dat ze passie hebben voor auto’s maar dit niet laten blijken. Een beetje gescripte treurigheid allemaal.
Was die vickie trouwens niet dat stuk saaiheid dat de maybach excellero mocht testen en niets zinnigers te melden had dat de kleur van de valhelmen overeenkwam met de carroseriekleur? Het meest triest vond ik nog wel hoe ze de kreet whooohooo van een blaadje voorlas. Het klonk alsof het een reactie was op de mededeling dat zojuist haar beide benen geamputeerd moesten worden.
Om even terug te komen op dit filmpje, niet bijzonder (ik heb zonder geluid gekeken, ik kijk vanaf mijn werk), wel een ontzettend brute auto.
Dirk zegt
Dus, de meerwaarde van de S is dus niet echt mega groot… Dat er alleen minder van gemaakt zijn maakt hem wel exclusiever.. Als ik het geld had, nam ik toch maar geen S :P
tweaker zegt
niek is precies liefhebber van die engelse rommel ;)
geef mij maar een echte sportwagen… zelfs italiaanse wagens vallen niet zo snel uiteen
in top gear waren zo ook al niet enthousiast van dit wanne-be merk… het sluiten van een opbergvak in de middenconsole deed een ander luik openen… en de knop om traction control uit te schakelen zit aan je knieën en het lampje dat aangeeft dat je moet kunnen rijden om geen brokken te maken is onzichtbaar gezien in elke positie achter het stuur verborgen
AM? neeeeeee
niek zegt
TG was niet enthausiast over TG? Onder welke steen leef jij? Of is Veronica gewoon ontzettend slecht met ondertitels.
Ze waren misschien niet zo enthausiast over de prestaties van de Vanquish, maar zeker wel over de auto. In de race van London naar Monte Carlo zij Jeremy: “this is a big tick in my life box that says: yes, today was a good day”.
Het feit dat er geen AM’s op de coolwall hangen komt doordat deze allemaal in ’the special DB9 fridge’ zitten (een heel stuk rechts van sub-zero cool).
En AM een wanna-be merk? AM is het merk met de meeste flair en coolheid (is dit een woord?) ter wereld. En wat boeit het nu dat een auto niet perfect is. Alsof italianen dat wel zijn. Een sportauto koop je niet met je hoofd, maar met je hart.
niek zegt
De eerste zin zou natuurlijk moeten zijn: TG niet enthausiast over AM?
bnc zegt
Fifth Gear heeft z’n goeie momenten, review van de m5 door Tiff en de 911 turbo door Jason zijn de eerste die me te binnen schieten…
Eigenlijk vind ik meeste besprekingen door hen wel deftig en amusant
Vicky daarintegen… nja… irriteert me meestal na een paar min en in dit geval was het niet anders
TG is idd verzot op Astin Martin en hebben ze de vanquish niet 2x getest?
De laatste keer dacht ik was het met een verbeterde transmissie en toen vonden ze hem direct een stuk beter… ofwel sla ik nu gewoon verschillende programma’s door elkaar :p
bnc zegt
moet natuurlijk “Aston Martin” zijn :p
64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt
@tweaker
Als jij Italiaanse auto’s mooi vindt dan is dat jouw goed recht. Het heeft echter geen zin om andermans mening daarover te bagatelliseren.
Als je Britse auto’s niets vindt, waarom reageer je dan op dit artikel? Compleet zinloos, als je het mij vraagt. Beperk je dan alleen tot opmerkingen in artikelen over Italiaanse auto’s… ;-)
Emiel zegt
i.m.o. was TG inderdaad niet zo te spreken over de AM en dan met name de flipper-versnellingsbak, ik kan me nog een scene herinneren dat ze de AM moesten keren aan het water…
Anyhow, deze AM is toch wel weer erg triest. Dit moet wel de eerste (sport-)auto zijn die niet tegen dit soort manouvres bestand is, AM is niet een serieus sportauto merk, het is echt iets voor de james bond types van deze wereld. ik bedoel het heeft meer weg van een erg luxe Ford dan van een supercar.
De acceleratie van de gemiddelde AM is ook niet om over naar huis te schrijven en de topsnelheid is dat ook niet. En als AM dan een S versie ontwikkeld is deze nog onbetrouwbaarder dan een politicus.
Greg zegt
wat een onbetrouwbare auto zeg… niet te geloven.
Voluit gas geven terwijl je een beetje stuurt en de V-snaar (dat was t geloof ik) vliegt er gelijk vanaf. (2x achter elkaar zelfs) En dan komt t mannetje van Aston erbij en zegt dat je alleen op rechte stukken volgas moet geven… haha. Geef mij dan maar de Corvette Z06, daarin maakt t niet uit als je sturend de motor aan t werk zet of niet sturend.
Michael zegt
“daarin maakt t niet uit als je sturend de motor aan t werk zet of niet sturend.”
Ja idd, want wat je ook doet de corvette blijft toch recht uit gaan :P
Driving Under Age zegt
@ Niek: ik wil niet heel erg zeiken hoor, maar in die race reed Jeremy met een DB9, niet met een Vanquish S.
Wel een bruut karretje, en al haal je de 321 niet, in 9.8 naar de 160 heb ik geen problemen mee :D
Thijs zegt
Wat een oud fragment… Ken ik al zo lang…
Roy zegt
OMG, de multisnaar loopt er gewoon af. Waardeloze spanrol gemonteerd zeker en daar betaal je dan 173000 pond voor. Bovendien weegt deze auto veel en veel te zwaar, beetje sportauto moet je gewoon bouwen van aluminium of carbon. Een lotus Exige smookt deze auto op het circuit.
SugarFree zegt
LOL @ Michiel,
Als ik dat laatste (dat ie toch wel rechtuit gaat) natuurlijk onwaar. De Z06 schijnt een serieus goede auto te zijn. En onder ‘goed’ versta ik dat ie in ieder geval stuurt als een scheermes.
niek zegt
@ Emiel
Ze hebben hem meerdere keren getest
Op het circuit waren ze er tevreden over, maar ik kan me die test waar ze hem moesten keren ook nog wel herinneren ja. Maar als GT vonden ze hem dan wel weer top (roadtest london-monaco).
Maakt ook allemaal niet uit. Wat wel uitmaakt is dat ik het filmpje nu met geluid heb gezien. Zonder gaat ‘ie nog wel, maar wat is Vickie irritant!!
Greg zegt
@Michael
ik denk dat je een Corvette Z06 aanziet voor een Escalade of een andere lompe amerikaan die over de weg dwarrelt.
De Z06 staat bekend als een wagen die zeer wendbaar en uiterst snel is, zelfs op circuits.
Arie Nap zegt
Ik weet niet wie dit filmpje geript heeft maar de beeldverhouding klopt van geen kant.
rick zegt
Het is een hele mooi auto jammer dat hij dat hij niet meer word gebouwt het was de laatste auto die met de hand gemaakt is daarom ben ik ook z blij dat me oom der 1 heb mooi zaterdag naar nurburgring . k heb zo zin de auto heeft zo´n mooi geluid heeft zulke mooie vormingen de lijnen van de auto zij heel erg fraai
Robin zegt
Mjah AM toch niet zo goed gebouwd, doe maar zo’n ding met een paardje voorop…
Félix zegt
waarom zeurt iedereen over die vickie? waarom is ze zo irritant dan? Die auto btw.. wat een mop. 173000 pond..daar koop ik wel iets anders voor.
monk zegt
damn ik weet dat het alsnog echt heel snel is, maar ik vind die 4.8 sec (of 5 in het filmpje) tegenvallen.
MurcieBoy zegt
ik snap niet dat ze nooit eens stil kunnen zijn zodat wij dat heerlijke, mooie, lekkere geluid kunnen horen ;)
jordey zegt
ik voel die bangheid op die snelheid.. nog nooit eerder gevoelt in een filmpje. omdat ze altijd special effects erop moeten gooien wat het weer lekker onrealistisch maakt.
ik denk dat ie tot 187 mph gaat.
Een oom van mij heeft de vanquish zonder S gehad. maar toen was ik nog maar 10.( Nu 15 ) hij zei eens een keer dat hij 270 heeft gereden op een lange weg naast een zoutwinningsveld op ibiza.
nu heeft hij een porsche cayenne turbo. daar heb ik ook in gezeten.. hard:D we ginge 210.. verder wou hij niet ivm met 2 neefjes van 8. zijn broer heeft een m5 en een a8 6.0 w12
9ff gt9 zegt
Ik vind in 5 seconden naar de honderd wel erg langzaam. Als je deze auto vergelijkt met een 911 turbo of ferrari 430 dan zijn die wagens simpelweg op alle vlakken beter. Persoonlijk zou ik nooit een aston martin kopen. Het zijn prachtige wagens maar de kwaliteit is gewoon te slecht.
Wat_een_gezeik zegt
het had beter gekunt, vind het niet echt een boeiend filmpje
Marex zegt
Ben ik de enigste die een Aston Martin echt HE-LE-MAAL niks vind ?
Ik weet niet wat het is maar ik heb erg gewoon helemaal niks mee, geef mij maar een m6 of cls63 amg boven welke AM dan ook.
Te dure saaie bak is het.
Turbo zegt
een tweedehands 355, en voor de rest iets leuks gaan doen. Ik bedoel, als je 200 mph per uur wil, koop dan gewoon een geschikte auto. Deze wagen is prachtig, maar meer dat dan een 100% sportwagen die je zou willen hebben.
One for the poseurs ;)
vroaa zegt
handig dat ze nu laten zien of de auto het kan, NIET DUS
niek zegt
@ Felix
Wat er zo irritant is aan vikkie. Dat het er van af straalt dat auto’s testen toevallig haar beroep is en niet haar passie. Maar dat heb ik sowieso met fifth gear. Het lijkt wel of de producenten niets met auto’s hebben. Het is ook nog eens te veel gescript. GOEDE autoprogramma’s zijn:
A … is born
Wheeler Dealers
TopGear
autoblogger zegt
@niek: je vergeet de gummasters!
bas zegt
niet de beste kwaliteit soms die aston!!
maar wel nog steeds bloed mooi en snell