Kleine MPV… yadayada… Fris design… yadayada… Zustermodel van de Suzuki Wagon R+… yadayada… In 2008 bij de dealert… yadayada…
Enfin, you get the point. Dit zijn afbeeldingen van de nieuwe Opel Agila, de kleinste Opel uit de stal. De auto zal op de IAA in Frankfurt officieel worden onthuld. Om het enigszins interessant te houden hopen we op een 100hp versie, maar dat zal wel niet.
slk55 amg zegt
vele male mooier dan dat koekblik van nu.
remy zegt
beetje skoda, beetje toyota, komt de agila er ook echt zo uit te zijn, of is het niet meer dan een impressie?
Sander zegt
Stukken beter dat die opgeblazen 45km auto die ze nu hebben :P
Het lijkt wel een beetje op een Note..
‘kleinste Opel uit de stal’, is de Corsa niet kleiner? Of vergis ik mij nu.
Dennis zegt
Zeker een stuk beter dan die vierkante broodtrommel van nu. Opel kennende zal het wel weer een succesnummer worden…
AlexZjuH zegt
Hmm ik zie de koplampen van de corsa, en de grove lijnen van de nieuwe twingo…
achjah, het zal altijd een ouwelullenbak blijven…
p.s. Blauw thema @ autoblog?
–edit: even verder kijken dan je neus…–
Ejay zegt
Wat ee nvooruitgang. Maargoed, liever met Suzuki op de neus dan Opel.
Lebastille zegt
Deze opvolger ziet er zeker uit dan de eerste Agila. Maar ik vind dat Opel zijn merkengezicht aan het verliezen is. De huidige generatie opels, met de Corsa, concept Vectra en deze Agila heb ik niet meteen meer het idee een Opel te zien. Het zou net zo goed iets Frans kunnen zijn of idd een Skoda. Al ziet vooral de voorkant er niet verkeerd uit, er zou alleen wat duidelijker Opel vanaf mogen stralen.
Rossi zegt
Ik zeg de fabia of roomster. Wat een na-aperij
autoblogger zegt
@Lebastille: “Maar ik vind dat Opel zijn merkengezicht aan het verliezen is”
Is dat niet juist positief?…
DAT zegt
@Dennis “zal het wel weer een succesnummer worden…”
Die Agila’s zijn werkelijk nergens te bekennen.
Dus om te nou zeggen succesnummer….
Mischien dat het hiermee beter gaat, het ziet er i.i.g. wel beter uit, yadayada…
Bennink zegt
@Sander, je verwart m met de Meriva, denk ik…
Maar leuk bakje, idd hopen op een 100hp variant of een OPC :P
Benny1 zegt
Zeg autoblogger doe eens niet zo interessant ;) haha bla bla bla yakediesmakedie (heeft het niet echt zo op kleine auto’s)
JW zegt
Koning koekblik op de Daihatsu Move na
JW zegt
wagonr geen agila maar toch zelfde vleesch in den kuipf
http://www.youtube.com/watch?v=vuP-nGUuDC0&mode=related&search=
RubenBaeten zegt
Ik vind het een leuk ding. Die oude was vreselijk.
Bramzel zegt
Is dit een officiele foto van Opel? Dan word het niveau ook steeds slechter, het lijkt op een middelmatige photoshop van een Mercedes A-Klasse of zo.
Marc zegt
Heeft wat stylish van een Aygo maar ook zeker van een Renault Modus. Mijn ma tuft in een Modus rond (leuke auto op zich hoor.. niks mis mee) en die achterkant heeft wel wat weg van de Modus. Zeker weten de achterruit, met name de vorm van de ruit en het middelste remlicht zijn 100% gejat van de Modus.
Marc zegt
Ow en btw.. Die Renault Modus is te krijgen in een 1.6 liter benzine uitvoering met 109pk..
slk55 amg zegt
en dit is de suzuki splash:
slk55 amg zegt
helaas is de dikste motor voor de suzuki een 1.2 liter motor met 86pk….
slk55 amg zegt
@marc
het is 113 pk hoor ;)
little zegt
Van de lelijkste auto op aarde is het opeens de leukste opel geworden. Nu zegt ‘leukste opel’ nog niet veel, maar toch een hele vooruitgang.
Stefan00 zegt
Aah wat schattig…
Haha, hij is leuk geworden hoor, ik zou er zelf niet in rijden, maar hij ziet er goed uit.
Sander zegt
Nog wat meer foto’s van de Opel:
Hij heeft van achter trouwens ook wel iets weg van een A-klasse…
@Bennink: Ik heb het even nagezocht :D De Agila is wel hoger als de Corsa, maar wel weer korter (ca. 45cm). Ze zijn wel precies even breed…
kevin zegt
Tja, misschien met een paar 18″ers er onder dat je er net zo’n leuk bakkie van kan maken zoals dat ook lukt met sommige C1’s bijvoorbeeld maar het blijft een opel… (of een suzuki, ook niet echt spannend…) In elk geval beter als de oude!
Jellert zegt
Bah, Renault Modus returns. Die oude Agila bezorgt me nog steeds kippenvel van afgrijzen als ik hem zie. Zat er laatst achter vast op een smalle weg. Nou nou, 68 waar 80 mocht. Lekker altijd die bejaarden op de weg.
DAT zegt
Voorkant van Opel is iets spannender dan de Suzuki. Iets stomper/stoerder.
Interieur = colors Fiat Punto + toerenteller a la Aygo/C1.
luc zegt
dat sommige zeggen, het blijft een opel slaat nergens op
kom dan ook met de reden ervan
zlef ben ik opel fan maar vind de agila van nu 10× niks en dit ziet er toch stukken beter uit
betreft dat hij op andere auto’s lijkt, elke auto lijkt wel een beetje op elkaar als je dat nu nog niet in de gaten hebt
Marc zegt
@ slk55 amg
damn dan heeft dat bakkie van mn ma meer vermogen dan ik dacht :/
nou ik rij toch liever in mn pa zn C220 CDI ;)
NiSSaN 350Z zegt
wat is een ‘piont’?
Chief_S5 zegt
Waarom kunnen mini-mpv’s nou nooit zo heel mooi maar toch betaalbaar zijn? En als ik er eentje over het hoofd zie, laat het me maar weten…
Orichinals® zegt
Ik keek eerst na het plaatje(foto), dacht toen hé een kleinere Skoda(neus), grappig, maar het blijkt een Opel, niet slecht hoor, maar hij lijkt inderdaad als twee druppels op de Suzuki Splash. Weer een tweeling om de kosten te drukken, jammer, jammer, jammer! Maar nog een pluspunt voor deze Agila, modern en hip autootje, ziet er leuker uit dan huidig model.
Jan zegt
Goh wat een positieve reacties op de Agila, niet de gewoonlijke reacties als er iets over opel geplaatst wordt :D
Leuk uiterlijk, dat wel
ForrestGrr zegt
Heyy niks mis met een motor van onder de 100pk. *staart naar mini*
Voor de rest is het een modus met opel logo’s.
autofreak zegt
inderdaad lijkt hij net op een modus, maar hij heeft ook wel wat van de nieuwe twingo, of heb ik het mis?
Armada zegt
Ik hoop dat er ook een zesbak komt of dat de 5e wat langer wordt, want de agila die we dit weekend hadden gehuurd maakte wel erg veel lawaai met 120 km/u.
(4500 toeren)
luc zegt
armada, je huurt ook
die huurbakken zijn allemaal bagger
maar heel veel hier worden een modus, splash enz, genoemd
dus al die lijken op elkaar
Jordey zegt
@kevin, 18 inch is de maat van de wielkasten. sorry miss net 17inch met runflat banden
Ahura zegt
Mwa guitige auto maar heeft niks met Opel te maken. Zelfs de grille is gejat maar dan van Mazda
Lebastille zegt
@ Autoblogger, ik vond/vind de vorige generatie Zafira en de huidige Astra best aardig. Nu moet ik wel zeggen dat Opel sowieso niet echt mijn smaak is. Vooral de concept Vectra is zeker mooi, strakke lijnen en agressief. Toch vind ik de algemene nieuwe lijn niet mooi, met de nieuwe Zafira, Corsa en nu de Agila…
floryn zegt
gatverdamme
floryn zegt
interieur dan wel weer netjes
little zegt
Hij is eigenlijk zo leuk dat het jammer is dat er een Opel-logo op de neus zit.
Sander zegt
@ Autoblogger,
yadayada… yadayada…
What does that mean?
autoblogger zegt
@Sander: als ik het ga uitleggen dan is het niet leuk meer (als het dat al was). Vergelijk het maar met blabla…
slk55 amg zegt
@autoblogger
sander is niet de enige die het niet snapt……
Mark zegt
Ook een beeltje Colt-look. Een 1.2 met 86pk is iig wel lekker pittig :). Toch vind ik het geen typisch opel modelletje.
Snap alleen niet waarom toerentellers in kleine auto’s altijd los moeten zitten (smart,twingo,c1,aygo etc,agila, mini (vloeken haha) )
mashell zegt
Ik weet iets positiefs zeggen over Opel is als vloeken in de kerk. Maar ik vind het een strak design, origineel vormgegeven (door een knap staaltje gezichtsbedrog lijkt de achterkant achterover te hellen), dikke vette wielkast vullende wielen en strak interieur. Ik heb wel sterk het idee dat er hier meer dan gemiddeld met fotowinkel aan de persfoto’s is gewerkt.
Heren fabrikanten (Ford, let u ook even op?) als u dan zo nodig overbodige plastic randjes om de mistlampen wilt doen, dit is zoals het hoort!
Marc zegt
1.2 met 86pk pittig? Give me a break.. Een auto van dat formaat moet toch echt wel minimaal 100pk hebben om pittig te noemen. Hoe wil je er anders mee overleven op de snelweg oid?
luc zegt
hij komt in de lente van volgend jaar en wordt getoond in frankfurt dit jaar
slk zegt
Een gebakje op wielen en er staat opel op.Heb nog liever een smart
Mark zegt
@Marc. Een auto van 3.74m. Kilootje of 1000. Moet lukken toch? Oke, de 1.2 is voldoende en de 1.0 is te weinig :). Volgens mij zijn ze verliefd op die 1.0. Ze gebruiken m altijd en altijd is die motor ontoereikend :)
Citrofiel zegt
Vele malen beter dan het huidige model, maar hoe moeilijk is dat?! Het punt is, dat deze nog steeds eruit ziet als een seniorenautootje. Prima, als ze het zo verkopen, maar sla mij maar over!
autoblogger zegt
Persbericht…
Met vijf deuren en vijf volwaardige zitplaatsen is de nieuwe Opel Agila niet alleen even praktisch als zijn voorganger, waarvan meer dan 440.000 exemplaren een eigenaar vonden, maar ook veel dynamischer ontworpen. De kleine, veelzijdige Opel wordt aan het publiek voorgesteld op de IAA in Frankfurt (13 – 23 september 2007) en verschijnt in de lente van 2008 in de showrooms. Hij verrast met evenwichtige proporties, zachte rondingen en opvallend gelijnde flanken. De passagiers zitten nog steeds hoog en recht maar de daklijn is verlaagd en loopt nu in een vloeiende boog af naar achter toe. Dat draagt bij aan de luchtweerstandscoëfficiënt van 0,35, een relatief bescheiden waarde voor een auto met deze afmetingen. De stadsauto is twintig centimeter langer en zes centimeter breder dan zijn voorganger, maar zeven centimeter lager.
De voorpartij neemt de typische stijlelementen van Opel over. Met zijn ronde koplampen, geïntegreerd in amandelvormige lichtblokken die verwijzen naar de nieuwe Corsa, bekijkt de Agila de wereld door grote ogen. Ook de spits toelopende voor- en achterbumpers zijn typische designelementen van Opel, net als de vouw in de motorkap. De achterpartij is eveneens voorzien van diverse afgeronde details. De positie van de smalle, verticale lichtblokken, die worden geaccentueerd door de sferische achterlichten, stelde de designers in staat om te zorgen voor een grote, gemakkelijk toegankelijke bagageruimte.
Hetzelfde geldt voor het interieur: de saaie tijden zijn definitief voorbij. Een brede reeks frisse kleuren en moderne stijlelementen creëren een sfeer die verder wordt versterkt door de ruime hoeveelheid hoofdruimte. De hoge zitting van de veelzijdige vijfzitter garandeert een uitstekend zicht rondom terwijl de hoog geplaatste versnellingspook en het in de hoogte verstelbare, multifunctionele stuurwiel (vanaf Enjoy) een gemakkelijke bediening verzekeren. De toerenteller kreeg een afzonderlijke plaats op het dashboard (vanaf Enjoy). Alle andere gegevens worden weergegeven op grote, duidelijke ronde instrumenten.
Zoals het een stadsauto betaamt, biedt hij tal van opbergvakken en -boxen waar de passagiers al hun spullen in kwijt kunnen. Maar het zijn niet alleen de essentiële dingen die een plaats vinden in de nieuwe Agila. Ondanks zijn compacte buitenafmetingen, kan de nieuwe stadsauto van Opel prat gaan op een verrassend grote bagageruimte. In de normale configuratie bedraagt het volume 225 liter tot aan de bagageafdekking, groot genoeg voor bijvoorbeeld een kinderwagen. Met één draai aan de handgreep is de rugleuning van de achterbank neer te klappen, waardoor het laadvolume oploopt tot een indrukwekkende 1.050 liter, een topwaarde in dit segment. Voor nog meer veelzijdigheid is de zitting en de rug van de achterbank in twee delen (60:40) neer te klappen (vanaf Enjoy).
Alle Agila-modellen hebben een uitgebreide standaarduitrusting, inclusief veiligheidsvoorzieningen zoals ABS, frontale en zijairbags voor bestuurder en voorpassagier, een uitschakelbare passagiersairbag en bevestigingspunten voor ISOFIX-kinderzitjes. En doordat de Agila standaard over vijf deuren beschikt, kunnen de kleintjes snel en veilig in de kinderzitjes worden geplaatst. De Agila beschikt vanaf het basismodel over een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, een in de hoogte verstelbare bestuurders- en passagiersstoel, een ruitenwisser met intervalstand voor de achterruit en een achterklep die met een druk op de knop automatisch opent. Het model Enjoy doet daar zelfs nog meer standaardvoorzieningen bij.
Twee benzinemotoren beleven hun wereldpremière in de nieuwe Agila. Ze worden aangeleverd door partner Suzuki en delen dezelfde architectuur: een aluminium motorblok en cilinderkop en twee bovenliggende nokkenassen.
De basismotor is een driecilinder benzinemotor van bijna 1.000 cc. De vierkleppenmotor produceert 48 kW/65 pk en haalt een top van 160 km/uur1. De 1,2-liter viercilinder produceert 63 kW/86 pk, sprint in minder dan 12 seconden van 0 tot 100 km/uur en haalt een top van 174 km/uur (waarden voor de versie met handgeschakelde vijfversnellingsbak). Deze motor is op Enjoy nu ook aan een optionele viertrapsautomaat te koppelen, een uitermate aantrekkelijk alternatief voor wie vaak in de stad rijdt.
De Agila nog wendbaarder maken, dat was de opdracht voor de chassisontwikkelaars. De nieuwe, dynamische look wordt ook weerspiegeld in de reacties van de auto. De wielophanging van de Agila, die bestaat uit triangels en McPherson-veerpoten vooraan en een torsieas achteraan, zorgt voor heel wat rijplezier. De elektronische stabiliteitsregeling (ESP) is tevens optioneel verkrijgbaar op de Agila.
radar zegt
Het is een mooi model,maar persoonlijk vind ik het oude model stukken mooier,ondanks dat de meeste mensen het betitelen als een öude lullenbak” moet ik eerlijk toegeven dat he echt een genot is om er mee te rijden,zekers vanwege het feit dat de auto een wat hogere instap heeft als de meeste auto’s,dit omdat ik helaas gekweld ben door een spierziekte,en aarmee zo’n auto voor mij ideaal is.
Rienus zegt
Zier er keurig uit, goeie voortuitgang.
johan zegt
jammer van de laatruimte hou ik het voorlopig nog maar bij het oude model bevalt overgens prima
R-knowitall zegt
Is besteld! Zwart, 1.2, handgeschakeld, zwart interieur, extra pakket etc. Can’t wait!
Bèr. zegt
we hebben een proefrit gemaakt ,we hebben hem besteld ,deze week komt ie binnen in het zwart .bekleding binnen zwart met orange.
Mooi van buiten ,lekker van binnen.
we cant wait……