SsangYong zal het Chinese SAIC gaan helpen om auto’s in Europa te verkopen, op zeer korte termijn zelfs. In plaats van 2009/2010 zal er reeds in 2008 begonnen worden met de verkoop van personenwagens. Het eerste model is de Roewe 750, deze zal echter als SsangYong door het leven gaan. Dankzij de rebadging zal SAIC, China’s grootste autoproducent, de auto’s kunnen distribueren via het dealernetwerk van SsangYong. Het Zuid Koreaanse automerk is tevens eigendom van SAIC.
De Chinezen zullen in twee stappen de Europese markt bestormen. De eerste stap is de verkoop van auto’s via SsangYong dealers, de tweede stap begint in 2010, dan zullen er Roewe’s worden verkocht via een nieuw distributie-netwerk. Een insider liet weten: “It will be similar to Hyundai and Kia. The Koreans are in the same group but have separate brands and networks.”
De eerste auto met Roewe-logo zal de W2 zijn, een toch wel redelijk nette personenwagen die we twee weken terug voorbij zagen komen. Vanaf 2010 moet deze Roewe W2 in heel Europa te koop zijn.
De Nederlandse Kroymans dealergroep zal vanaf eind volgend jaar de Roewe’s distrubueren via de 170 SsangYong dealers in Duitsland, België en Nederland. Milco de Vries, Kroymans COO, vertelde tegen Automotive News Europe: “It would be a good opportunity for us as we already have a SsangYong dealer network in these countries.”
Julian zegt
ben ik nu raar of is het heel logisch dat die auto 10 jaar verouderd is tegen de tijd dat hij hier op de markt komt?
Armada zegt
Passen die modellen van SAIC wel bij SsangYong qua lijnvoering?
Die wagens van Roewe zien er nog wel acceptabel uit, maar die van SsangYong zijn werkelijk zo lelijk als de nacht.
autoblogger zegt
@Julian: jij bent niet raar ;)
@Armada: ssangyong is ook druk bezig met vernieuwing…
http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/06/ssangyong-wz-concept
Mstr zegt
Die 750 is sprekend een Rover 75.
Rick dos zegt
“SsangYong zal het Chinese SAIC gaan helpen om auto’s in Europa te verkopen,”
” Het Zuid Koreaanse automerk is tevens eigendom van SAIC.”
????……..Maar uh dan is het toch niet helpen, maar gewoon een strategie van SsangYong? En heeft het toch ook niets met liefde te maken?
autoblogger zegt
Het heeft altijd met liefde te maken, je weet toch ;)
toni zegt
dat betekent meer werk voor mij. ik werk namelijk in t europese distributiecentrum van ssangyong materiaal. ten tweede zien die rexton wagens er wel degelijk uit.nieuwe types zie ik met plezier komen!
Chief_S5 zegt
Ja idd, 2 gekken bijelkaar
ototaal zegt
@Mstr
Hoop voor je dat het sarcastisch bedoeld was
;-)
666 zegt
@toni: arme jij
Armada zegt
@autoblogger.
Die vernieuwingen zien er inderdaad een stuk beter uit dan wat er nu geleverd wordt. Lijkt wel of er een revolutie heeft plaatsgevonden.
G.Degroot zegt
Ik kan me niet voorstellen dat SsangYong daadwerkelijk auto’s verkoopt, dus SsangYong’s hulp om auto’s te verkopen zal wel zo nuttig zijn als een vierkant wiel.
Mr. R zegt
@G. de Groot: Hahaha, inderdaad! Sowieso is Ssangyong een slechte partner: wie durft er een Ssangyong dealer binnen te stappen? Ik niet hoor!
Thijs zegt
Kent er hier wel iemand Ssang Yong?
Met jullie onterrechte opmerkingen…
De nieuwe Rexton XVT heeft 190 pk, voor z’n kwaliteit helemaal niet veel geld.
Trouwens, de Kyron II is ook onderweg!! Wordt prachtige wagen!
Think before you post!
Polomen zegt
Als ze met Ssangyong gaan samenwerken, kun je roewe afschrijven.
@Thijs: Als jij ooit de Autoweek leest of een autoprogramma kijkt dan zie of lees je toch wat voor auto’s dat zijn. Echt geen kwaliteit(en lelijk, maar dat is mijn mening)