We worden bijna bedolven onder de tips over de Audi R4.Na de enthousiaste ontvangst van de R8 zou Audi sterk overwegen een kleine broer te ontwikkelen. Er is zelfs een nieuw photoshopje gemaakt, dat stylistisch sterk leunt op de Audi R8.
Het lijkt een gerecyclede roddel, want alle overige informatie is exact hetzelfde als hetgeen we al in februari meldden. De R4 zou met de 265 pk sterke 2.0 TFSI uit de S3 en een 350 pk sterke 2.5 liter vijfcylinder beschikbaar komen.
Het lijkt me zeer sterk, want daarmee creert Audi een potentieel ijzersterke concurrent voor de eigen TT. Bovendien zal stalgenoot Porsche ook niet blij zijn met nog meer concurrentie voor de Cayman.
Met dank aan Claudia, Math en Kelsey voor de tips!
Thijs zegt
Zou me zo kunnen voorstellen dat dit de nieuwe TT is, als in de update voor de 2e serie TT’s. Ik moet zeggen dat het er goed uitziet op de kleur na dan….zo kom je natuurlijk nooit van het imago van kappersauto af ;-)
Rick dos zegt
“Bovendien zal stalgenoot Porsche”
Uhm vraagje: Sinds wanneer is Porsche stalgenoot?
Voor wat betreft de R4. Nou ja, kannibalisme binnen VAG is niets nieuws dus dit zou me ook niet verbazen.
Wouter zegt
Sinds ze samen in de stal staan. Je kunt ze ook aandeelhouder noemen, mag ook.
Rick dos zegt
Volgens mij twee verschillende dingen………maar goed…….
robert zegt
willen jullie nou es ophouden met dat geleuter over kanibalisme! Bij elk model dat kanibaliserend zou kunnen werken wordt een klein deel van de omzet bij een stalgenoot weggehaald en een veel groter deel bij andere concurrenten. Per saldo dus omzetstijging.
floris zegt
waarom noemt iedereen de tt een kappersauto? dat zijn dan best rijke kappers………
Nick zegt
Geruchten over de terugkeer van de i5t motor, weliswaar geupgrade naar 2,5 liter begin ik ook aardig beu te worden. Eerst zien, dan geloven.
Windhoos zegt
Er waren wel wat hersenspinsels, maar niet meer dan dat. Het klopt idd dat Porsche Audi niet in hun vaarwater wil hebben……
D'n Herman zegt
eigenlijk niet mis, …helemaal niet mis.
en zeg zou de 6.0 w12 geen leuke motor zijn?? (conti gt)
Stephan zegt
Kut motor is dat. 3.0 V12 60v quad turbo. Dat is het echte werk. Lichte motor met tenminste een beetje specifiek vermogen.
Citrofiel zegt
@ D’n Herman; WTF? In dit kleine ding! Wauw, dat moet gaan als een speer in een rechte lijn, maar ik denk dat de gewichtsverdeling er nogal onder zou lijden…
Stephan zegt
Ik bedoel 3.5 liter ipv 3.0
Porsche Fan zegt
Deze komt er ook niet
ben ik van overtuigt
Mark S zegt
@D’n Herman: Ja, als ze een aanhanger erachter hangen om de motor in te leggen, of natuurlijk een blok lood voorin, mochten ze het passend krijgen, om het geheel in evenwicht te krijgen… :P
Want dit ding zou namelijk kleiner dan de R8 moeten zijn, en daar spreken ze over maximaal de V10 van de gallardo…
Windhoos zegt
3,5 is ook te zwaar voor zo’n kleine auto, bovendien is de vijfcilinder imho één van de mooiste blokken ooit door Audi geproduceert….
Porsche Fan zegt
Porsche heeft grootste belang in volkswagen
Dus ook in audi lamborghini en bentley bugatti
en ook seat en skoda eigenlijk
omdat dat allemaa Volkswagen is;)
Mark S zegt
@Windhoos: kan wel zijn, maar die motor hoort naar mijn mening niet echt in dit soort auto’s thuis, hier hoort iets in de richting van v6/v8 in, 5 in lijn is voor de sedans (en ja, het 5-in-lijn-roffeltje is idd erg mooi)…
lincoln zegt
hallo…. dit is gewoon een potlood tekening…
Armada zegt
Mijn god. Die lui blijven maar ontwikkelen.
Rick dos zegt
“willen jullie nou es ophouden met dat geleuter over kanibalisme!”
Dat vind ik dus ook! Welke eikel begon het woord kannibalisme te gebruiken hier?
DAT zegt
@ Rick Die eikel was ik.
http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/26/audi-a5-sportback#post-9179
Rick dos zegt
@DAT
Nee nee, ik bedoelde hier op dit topic. Ik ben die eikel nog steeds aan het zoeken! ;)
evo zegt
Bestaat er dan opeens zo’n grote markt voor coupé’s? Nee, en daarom zal die R4 nooit het daglicht zien.
PieterA zegt
Flikker die TT maar uit het gamma en neem dit in productie!
Vreddy Beer zegt
rick je bent een eikel;) sorry ik bedoelde het niet zo
chrizzzie zegt
Het lijkt mij sterk dat deze auto er komt ik denk zelf eerder dat ze dan de naam R4 zouden gebruiken voor een 4 deur coupe op basis van de A4.
Rick dos zegt
@Vreddy Beer
Jij hebt met mijn vrouw gesproken!………..Oh, omdat ik als 1e het woord kannibalisme gebruikte……Oké ik begrijp um. ;)
clio_sport zegt
ziet er bijna precies uit als een tt, ook al zo’n overbodig coupé’tje.
thijs zegt
de tt gewoon r4 noemen, simpel toch?
floris zegt
@mark s bij de slk van een sjeik, die een klein stadsautootje wilde maar een slk 55 amg te langzaam vond is het wel gelukt! http://video.google.com/videoplay?docid=6562545432920382091
in dit filmpje trekt ie een enzo eruit.
phantom zegt
Je gaat toch niet zo veel modellen binnen 1 merk stouwen, dat is gewoon kannibalisme
koen zegt
Puntje: Laten we het over kannibalisatie hebben i.p.v. van het eten van het vlees van soortgenoten. Is iets minder bloederig.
Yo! zegt
t lijkt wat outdated “nieuws”
http://www.wheels24.co.za/Wheels24/News/Future_Models/0,,1369-1372-2096_2104260,00.html
D'n Herman zegt
grapjes jonges, telkens maar over dat kannibalisme, dus ik dacht laat mij es iets absurds zeggen…
wal leuk dat jullie erin trappen…
D'n Herman zegt
wal =wat
ps die w12 blok is kleiner dan de v10
dekster zegt
Stop met de inteelt VW!
chrizzzie zegt
Deze week een aanvraag van Audi onder ogen gezien voor onderdelen voor een motor voor een R5. Voor de rest weet k er ook weinig vanaf maar heb nog steeds het vermoeden dat het een sedan/coupe versie gaat worden.
Windhoos zegt
chrizzzie schrijft,
1 May 2007 om 9:59
Deze week een aanvraag van Audi onder ogen gezien voor onderdelen voor een motor voor een R5. Voor de rest weet k er ook weinig vanaf maar heb nog steeds het vermoeden dat het een sedan/coupe versie gaat worden.
——————————————————————————————-
Ik blij erbij dat er geen R4 (neem tenminste aan dat je dat bedoeld?) gaat komen. Niet zoals eerder aangegeven alleen vanwege porsche maar (zoals ook Wouter al zegt) ook vanwege de TT, die onlangs met grotere remmen is gespot toen hij aan het testen was op een circuit (TT S/RS?….)
[img]http://i158.photobucket.com/albums/t104/Arne_TT/Ringen%202007/IMG_1876.jpg[/img]