Ik dacht eerst dat het hier ging om een filmpje van het Wereld Natuur Fonds of een stukje uit een documentaire op National Geographic, maar aan het eind wordt duidelijk dat het een reclame is voor de Ford FlexiFuel. Ford wil met het flimpje laten zien hoe begaan men daar is met alles dat leeft en hoe hun FlexiFuel modellen daar kennelijk aan zouden bijdragen.
Het filmpje is op zich erg mooi gemaakt, maar volstrekt ongepast in deze context, als je het mij vraagt. Misschien kunnen ze bij Ford alsnog filmpjes gaan maken voor het WNF of documentaires National Geographic, want die vind ik een stuk mooier dan hun auto’s.
(via: motorpasion.com)
Groenpeace zegt
Is die flexifuel op basis van ijsbeer-olifant-dolfijnenembryo’s? Heb je cker wat flexi in je fuel!!! Kan de difference ervan dan ook merken qua verbruik en prestaties???
RA999 zegt
het filmpje past toch best in de context, want met flexifuel behoud je de aarde voor de volgende generatie, en je ziet de volgende generatie van bedreigde dieren voordat ze geboren worden, en dat gebeurt niet meer als ze uitsterven door de opwarming van de aarde
KEMPI zegt
zoals de beroemde heer Henry Ford zei, you don’t need weight for strength.
Dennis zegt
@RA999: Alsof FlexiFuel de oplossing is voor alle problemen. Het is wellicht iets minder slecht, maar om te doen alsof je met FlexiFuel de volgende generatie redt, gaat mij iets te ver.
Rick dos zegt
Uhm ken aan mij liggen, maar sinds wanneer is reclame niet pretentieus? Er zijn toch genoeg voorbeelden op te noemen waar een product de hemel ingeprezen wordt met enige gebrek van realiteit?
Voor de rest idd wel mooi gemaakt deze reclame.
Armada zegt
Duidelijk afgekeken van de massive attack clip van teardrop.
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
Gave reclame, alleen de clou slaat nergens op.
Biobrandstoffen zijn niets beter voor het milieu dan fossiele brandstoffen, het kost namelijk veel te veel energie om ze te maken. Daarbij wordt net zo veel extra CO2 uitgestoten als op normale brandstof.
rgseidl zegt
Wat een onzin. Deze reclame is gemaakt voor de Amerikaanse markt, waar ethanol wordt gemaakt van mais. De landbouw, logistiek en verwerking tot alcohol vergt de inzet van fossile brandstoffen, en wel zo’n 80-90% van de energieinhoud van het uiteindelijke produkt.
Als je dus de totale keten van grondstof tot de wielen vergelijkt voor gewone benzine en E85, dan kom je er gauw achter dat FlexFuel – in de VS – de totale CO2-uitstoot ivm het autorijden slechts 10-15% reduceert. Van 80% is absoluut geen sprake.
Het verhaal ziet er anders uit in bijv. Brazilie, omdat ze in dat tropisch paradijsje suikerriet kunnen telen. Voor elke eenheid energie in de vorm van fossiele brandstof voor de produktie levert dat 7-8 eenheden energie in de vorm van ethanol op. Maar ja, de Amerikaanse boeren worden bijna net zo vel tegen de concurrentie afgeschermd als de Europese.
RA999 zegt
@Dennis
flexifuel redt de aarde ook niet maar dat is wel wat ford ermee bedoelt, dus passen de beelden wel in de context, namelijk het behouden van de aarde voor de volgende generatie. maar het gaat inderdaad wel wat ver, want flexifuel is natuurlijk niet de oplossing van alle milieu-problemen.
dekster zegt
@Dennis
aslof je de volgende generatie al zou redden door zo’n joekel van ’n zonnepaneel op je dak te zetten
mashell zegt
“Wat een onzin. Deze reclame is gemaakt voor de Amerikaanse markt”
Wat een onzin, dat filmpje heeft de “feel the difference” slogan aan het eind, dat is de slogan zoals die hier ten lande gebruikt wordt. Een flexifuel motor loopt op gewone benzine maar ook op E85, wat hier bijna niet te krijgen is en vooral nog heel duur. In Zweden ligt dat heel anders. Daar is Saab heel sterk met z’n bioPower en heeft Volvo de S40 flexifuel. Wat gewoon een Ford 1.8 motor is die dus ook in de Focus gelevert wordt. En nee, natuurlijk redden we er de wereld niet mee, maar als je er gevoelig voor bent kun je er misschien je geweten mee sussen. Heb je geen geweten of weet je dat de aarde vooral opwarmt door alle gebakken lucht over global warming, rijdt dan gewoon wat het goedkoopst is. In Zweden is dat dus E85 in een flexifuel voertuig.
Chief_S5 zegt
Prachtig gemaakt, maar is Flexifuel nou echt zo beter?? En, als ik eerlijk mag zijn, vind ik de nieuwe Mondeo niet lelijk…
..... zegt
wat praat jij nouw man die auto’s zien er goed uit.