Tegelijk met de Nederlandse primeur van de A5 op de AutoRAI maakt Audi de meeste prijzen van zijn nieuwe coupé bekend. Het (voorlopige) topmodel, de S5, verwisselt voor 76.000 euro van eigenaar. De 3.2 FSI is leverbaar met een achttraps multitronic automatische versnellingsbak, waarvan Audi nog geen prijsopgave heeft. De uitvoering met een quattro zesversnellingsbak volgt in het najaar en de prijs hiervan is vastgesteld op 56.265 euro. Ook de prijs van de enige viercilinder, het instapmodel met de 170 pk sterke 1.8 TFSI-motor is nog niet bekend gemaakt, maar verwacht wordt dat deze onder de 50.000 euro ligt. De 2.7 TDI en de 3.0 TDI verwisselen voor respectievelijk 53.665 euro en 59.065 euro van eigenaar.
Onze vliegende reporter was natuurlijk aanwezig om de S5 op de gevoelige plaat vast te leggen. Het persbericht is onder de foto’s te vinden.
Hoe een kleine verandering van hoek de proporties van een auto meteen doet veranderen. Vergelijk de foto boven met die beneden.
Op de AutoRAI beleeft de Audi A5 zijn Nederlands debuut. Deze coupé onderscheidt zich door zijn elegant-dynamische vormgeving en zijn krachtige FSI- en TDI-motoren. Samen met de hoogwaardige ondersteltechniek en de innovatieve uitrusting is de Audi A5 een hypermoderne interpretatie van de klassieke Grand Tourer. Ter gelegenheid van dit tentoonstellingsdebuut worden ook de Nederlandse prijzen bekendgemaakt.
De inspiratie voor de elegante lijnen van de Audi A5 komt van de Nuvolari quattro concept car uit 2003. De lijnvoering is elegant en typisch Audi. De 4,63 meter lange A5 dankt zijn sportieve silhouet aan de grote spoorbreedte, de lange wielbasis, de korte overhang vóór en aan de lange, vloeiende daklijn. Aan de voorzijde is de A5 te herkennen aan de karakteristieke Audi single frame grille, maar ook aan de in de lichtunits geïntegreerde LED-verlichting (alleen in combinatie met Xenon plus koplampen). Bij de achterzijde zorgen de krachtige achterlichtunits voor extra sportieve flair. De eveneens in Amsterdam debuterende S5 onderscheidt zich van de A5 door onder andere de specifieke S-grille, sportieve bumpers, grotere luchtinlaten en 18 inch velgen.
Sportieve luxe, hightech perfectie
Het interieur van de Audi A5 is gebaseerd op een compleet nieuw ontwerp, dat zich kenmerkt door functionele sportiviteit, het gebruik van fraaie materialen en een perfecte afwerking. Het dashboard is op de bestuurder gericht. Alle bedieningsorganen, inclusief het MMI-systeem, zijn logisch geplaatst en kunnen daardoor intuïtief worden bediend. De sleutel van de A5 is een hightech accessoire op zich. Hij ‘communiceert’ met het elektrische systeem van de auto zodra hij in het ‘contactslot’ wordt gestoken. Zodoende kan hij belangrijke informatie als de kilometerstand en servicemededelingen opslaan. Dat maakt service- en diagnosewerkzaamheden eenvoudiger en minder tijdrovend.Kracht met karakter
Alle diesel- én benzinemotoren die voor de Audi A5 en S5 beschikbaar zijn, hebben directe brandstofinspuiting. Het benzinegamma begint met de compleet nieuwe 1.8 TFSI, die directe inspuiting koppelt aan turbotechnologie en zodoende goed is voor een vermogen van 125 kW/170 pk. Deze motor blinkt uit door zijn soepele en zuinige karakter. De prijs van de A5 1.8 TFSI is nog niet bekend.De A5 is daarnaast leverbaar als 3.2 FSI, eveneens met standaard zesversnellingsbak. De V6 van dit model levert 195 kW/265 pk en een koppel van 330 Nm (beschikbaar tussen 3.000-5.000 t/min). Daarmee accelereert de A5 in slechts 6,1 seconden van 0 naar 100 km/h en haalt hij een topsnelheid van 250 km/h (elektronisch begrensd). De A5 3.2 FSI is leverbaar met de achttraps multitronic automatische versnellingsbak. De uitvoering met een quattro zesversnellingsbak volgt in het najaar en de prijs hiervan is vastgesteld op € 56.265,–.
Het topmodel, de Audi S5, beschikt over een V8 FSI in combinatie met quattro-aandrijving. De V8 is goed voor 260 kW/354 pk en een koppel van 440 Nm bij 3.500 t/min. Deze cijfers vertalen zich op de weg onder meer in een ‘0-100’ in 5,1 seconden. De Audi S5 kost € 76.000,–.
V6 TDI
Voor de A5 zijn ook twee V6 TDI-motoren beschikbaar. De 2.7 (standaard met comfortabele multitronic-versnellingsbak en voorwielaandrijving) levert al 140 kW/190 pk en zorgt daarmee voor een top van 232 km/h, een sprint van 0 naar 100 km/h in maar 7,6 seconden én een verbruik van slechts 6,7 l/100 km. De 3.0 TDI is ingrijpend vernieuwd; dat leidt onder meer tot een indrukwekkend vermogen van 176 kW/240 pk en een enorm koppel van 500 Nm. Met een top van 250 km/h en een spint van 0 naar 100 km/h in 5,9 seconden behoort de A5 3.0 TDI quattro tot de sportiefste auto’s in zijn klasse. En dat bij een verbruik van slechts 7,2 l/100 km. Beide dieselmodellen zijn standaard uitgevoerd met een dieselroetfilter, dat zorgt voor drastische reductie van de emissies. De A5 2.7 TDI en A5 3.0 TDI kosten respectievelijk € 53.665,– en € 59.065,–.Dynamiek vanaf de basis
Het sportieve weggedrag van de A5 is al ‘af te lezen’ uit zijn uiterlijk met grote spoorbreedte, lange wielbasis en korte overhangen. Daarbij beschikt de A5 over een uniek onderstel met onafhankelijke multilink-ophanging vóór in combinatie met een nieuwe, uiterst precieze ‘rack and pinion’-stuurinrichting. Achter zorgt de meervoudig geleide ophanging met trapeziumvormige elementen voor een perfecte combinatie van comfort en stabiliteit. Zowel vóór als achter zijn de belangrijkste ophangingscomponenten uitgevoerd in gewichtsbesparend aluminium.
Alle modellen beschikken standaard over een elektromechanische handrem. Audi hold assist, dat terugrollen op een helling voorkomt, is optioneel.Sportief ruimteaanbod
De A5 is eveneens ‘sportief’ als het gaat om ruimte. In het interieur is écht plaats voor vier volwassenen en de bagageruimte is daar met een inhoud van maar liefst 455 liter ook op berekend. De achterbank is in twee delen neerklapbaar en kan optioneel worden voorzien van een skiluik met skizak.
De A5 heeft onder meer dankzij de toepassing van moderne (las)technieken een buitengewoon stijve carrosseriestructuur. Dat draagt niet alleen bij aan een perfect weggedrag, maar ook aan een solide en comfortabel gevoel voor de inzittenden.
Ook in aerodynamisch opzicht is de A5 een hoogstandje. Zo heeft hij een zeer vlakke bodem en maken de achterlichten zelfs deel uit van de spoiler.Riant uitgerust
Niet alleen de techniek van de A5 is van het hoogste niveau, dat geldt ook voor de standaarduitrusting. Zelfs de ‘basisversie’ heeft al lichtmetalen 17 inch velgen, een automatische airconditioning, het MMI informatie- en bedieningscentrum en een audiosysteem met cd-speler en separaat display.Elke A5/S5 is aan vrijwel iedere persoonlijke smaak aan te passen. De optielijst vermeldt onder meer adaptieve koplampen, keyless entry-/startsystem, een airconditioning met drie klimaatzones, een achteruitrijcamera en een panoramisch kanteldak. Een bijzondere vermelding verdient het geavanceerde infotainmentsysteem van Bang en Olufsen, een sound system met veertien speakers voor een ongekende surround sound. De nieuwe Audi A5 en S5 kunnen vanaf april worden besteld. De eerste afleveringen staan voor juli dit jaar gepland.
AlwinH zegt
Mmm, die achterkant, dat lijkt wel….
Xpro zegt
wat moet ik zeggen..
Thomaars zegt
als je em full option neemt zit ie zo tegen de 90k aan, best wel duur heb ik liever een impreza wrx of evo IIX
smoke zegt
@Alwin
Don’t you dare! Anders zet ik de lognazi aan t werk :)
Simon zegt
Het B&O geluidssysteem is wel duidelijk een mindere variant dan dat in de A8.
MurcieBoy zegt
wat is het toch een schitterende auto!! :D
MurcieBoy zegt
@ alwin
ik zou het niet weten vertel… ;)
Danny zegt
@ Simon
Joh, de A4 is ook duidelijk een mindere variant van de A6… Schat je kans, dit is appels en peren vergelijken.
S AMG zegt
Lelijk weer een misstap van Audi
SUF zegt
€ 5.555 voor een navigatiesysteem ?!?!
m5 zegt
mooie nep 3 coupe (;
nee grapje is ook een erg dikke auto van de week maar effe gaan bekijken op de rai
henk zegt
@ S AMG
Beetje jammer voor jou dat Audi het beter doet in nederland dan Mercedes! En hoe kun je dit een misstap noemen? Het is een Audi, dus word zowieso goed verkocht. Let maar op dat dit alles behalve een misstap gaat worden! Kom trouwens de volgende keer met argumenten, wil je?
naish zegt
wat fijn dat ik in duitsland woon hier beginnen de prijzen bij ik dacht dik 35.000 euro
Ejay zegt
201 euro voor een opbergpakket? Zagen ze dan een dashboardkastje of zetten ze een netje vast met 4 schroeven?
En wat in de vredesnaam is een bagageruimtepakket?
1.342 euro voor parkeersensoren en 139 euro om de airbag uit te zetten. Een optie die bij een Daihatsu Cuore er standaard al op zit.
Maargoed, Audi’s prijzen voor optie zijn absurd zoals bekend: http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/09/het-zijn-de-opties-die-je-nekken
Michael zegt
damn, wat een saai ontwerp. ik ben het volledig met S amg eens.
Serieus man, boring!
zoiezo heb ik het niet op coupes in deze klasse, ik vind sedans of cabrios dan toch beter. persoonlijk zou ik een 2de hands porsche/cl/6/bentley(:p) nemen:D
slk55 amg zegt
ik ben benieuwd hoeveel die 1.8T gaat kosten, de bmw 3 coupe (met ook 170 pk) begint bij 41.100 euro. voor de rest zijn de prijzen wel met elkaar te vergelijken, alleen is audi elke keer net wat duurder vanwege de 4 wiel aandrijving. die bij de 3 coupe ontbreekt.
ik blijf het trouwens een mooie auto vinden.
S6 zegt
woow, wat is de topsnelheid en is hij sneller dan een s4?
is wel een degelijk goedkope bak die s5
Citrofiel zegt
Voor zo veel geld zou ik lekker een C6’je nemen! :P
@ naish; Ik ben jaloers… :(
HLK zegt
Achttrap multitronic ? Ten eerste wat is een multitronic en acht trap? :-|
Martijn zegt
@Ejay
Het opbergpakket is wel wat meer dan een paar opbergnetten. Maar eerlijk is eerlijk, audi’s optie lijst is niet goedkoop.
Maar waar ik niemand over hoor is de 8-traps multitronic! Zover ik weet heeft alleen Lexus nog zo’n geavanceerde bak. Denk diezefde bak vervolgens in een R8 of B8 RS4, dan wordt ik wel blij.
Ejay zegt
@ Martijn. Wat is het dan wel?
S AMG zegt
@ Henk
Wat ik daar zei vind ik, dat is mijn mening. En trouwens mercedes doet het nog steeds beter dan Audi. Sorry maar ik vind audi gewoon niks alleen de S8 doet me nog wat en heel misschien de Q7 maar de rest zou ik nooit in willen rijden.
Mijn naam is trouwens zo omdat me pa een S AMG heeft en ik vind dat wel een leuke auto. Niet mijn keuze trouwens ik zou eerder voor een Maserati Quattropoorte gaan maarja dat tenzijde
slk55 amg zegt
dat de optielijst van audi niet goedkoop is heb ik zelf aan den lijve ondervonden toen ik de A6 allroad kocht….. schandalig gewoon.
Bart zegt
Hoeveel deelnemers aan deze en andere forums met hetzelfde onderwerp kopen (of misschien wel veel belangrijker) kunnen uberhaupt dit soort auto’s kopen? Ik krijg toch sterk het idee dat er een hoop “wannebee” pubers meedoen die vol trots een poster van een BMW, Mercedes of Audi boven hun bed hebben hangen of (en dat zijn de echte “kenners”) zelfs een dekbed hebben met een logo van het merk waar ze s’nachts graag van dromen.. Een tip: neem er een krantenwijk bij en zorg dat je uiteindelijk gewoon een ton (of 2) kan neerleggen voor de auto die je gewoon echt mooi vindt. Wat zal de weg er dan anders uit gaan zien…
Zet Viah Roodstar zegt
Wat een prijzen weer… toch bizar dat een automatisch dimmende binnenspiegel (426 euro / 1.000 gulden) niet gewoon in die auto zit.
Met minder dan 19 inch vind ik ‘m trouwens toch weer echt Audi-saai.
Dan te bedenken dan je maar liefst 48 pk meer krijgt voor 20.000 euro extra dan een 3-serie coupe 335i (die snellers is i.v.m. gewicht en mega-turbokoppel).
Nee. Echt een coupe voor fastsoensrakkers met een te dikke beurs.
stefan zegt
Ik vind het maar niks weer zo’n ziel loose audi.
Hansie! zegt
EVO-X voorkant
maar wel dikke wagen!
Apache zegt
@ S AMG, Michael en Henk
tjah, Audi’s verkopen ook maar omdat het Audi’s zijn: “Dikke, Dure, Duitse bakken”. Dat is waarmee ze hun auto’s nu eenmaal verkopen. Was Lexus een “Dikke Dure Duitse bak”, dan zag je ze net zoveel als Mercs, Audi’s en BMW’s, misschien wel meer, omdat Lexus kwalitatief beter ligt en je meer auto(en vooral opties) krijgt voor iets minder geld. Deze A/S5 zal ook wel verkopen, niet omdat het zo’n goeie wagen is, of een koopje, maar vooral door de voorgenoemde reden. Maar met die prijzen zou ik hem eerder een A/S7 genoemd hebben…
– Apache
clijde zegt
Prachtige wagen, de slogan voorsprong door techniek is heel duidelijk aanwezig, eigenlijk voor alle nieuwe Audi’s , top gewoon.
marex zegt
mooie bak alleen van de zijkant lijkt het wel op een japanner
Belg zegt
Ja, hier zijn die wel een €10 000 goedkoper!!
Als je al denkt dat de A/S5 saai is, weet ik wel iets saaiers: telkens maar lezen dat ie achterlichten heeft die volgens sommigen op de 3 lijken, hoewel ik mij daar totaal niet in kan vinden.
Agly zegt
prachtwagen !!!!
en die vergelijkingen, ja
blijkbaar raakt hij toch wat mensen !!
Neerbeek zegt
Ja zeker mooie auto, maarja als je geld genoeg hebt dan zou ik voor een S5 gaan i.p.v de A5
Mr. R zegt
Hoe langer je naar de A5 kijkt, hoe stommer is het dat Alfa Romeo z’n Brera zo vreselijk zwaar gemaakt heeft. Dit is logica! ;)
Kijk: Als de Alfa Romeo nou gewoon lichter was, kon iedereen (met een beetje stijl) met een gerust hart de Brera kopen! Nu wordt de keuze wel erg moeilijk: de A5 ziet er niet verkeerd uit, levert fraaie prestaties en is vergelijkbaar qua prijs. Nu zou je haast een A5 kopen, terwijl die Brera zo vreselijk mooi is! *zucht*
Chief_S5 zegt
@ S AMG: Een mening is wat je van een auto vind, niet of het zal gaan verkopen of niet. Dat kan je pas bewijzen als je weet hoe goed het wordt verkocht. Kijk, als je wat lelijk vindt dan heb je het bewijs, jezelf nl. Maar of het een misstap voor Audi zal gaan worden weet jij niet. Daar komen we pas achter als we weten hoe goed hij wordt verkocht. Sorry hoor, niet lullig bedoelt, maar jij zegt wel vaker van die ondingen… En over de A5/S5, laat maar komen! Ik vind het weer een prachtig model van Audi en Waltertje. En nee ik zeg dit niet omdat ik alleen voor Audi ben, de Mercedes S-Klasse (pure toeval van –>S
Chief_S5 zegt
(pure toeval van -> S AMG
Chief_S5 zegt
Ik probeer het voor de laatste keer: ik vind de S-Klasse ook een mooie auto, en het is pure toeval van S AMG!!!!!!!! En nu hopen dat het lukt..
joris zegt
hallo S amg ga a.u.b. niet patsen over je vader auto’s!
en de en de a/s5 is gewoon een hele mooie bak
lincoln mark8 zegt
ik had S5 voor mijn dienstplicht
Zet Viah Roodstar zegt
Niks an. Lijkt niet in de verste verte meer op het spannende concept model en als dalijk de nieuwe A4 komt (met identieke neus) is het ietsiepietsie exclusiviteit ook verschwunden!
parisi zegt
Zeer mooie wagen en inderdaad in belgie een stuk goedkoper, maar voor mij liever de brera.
@ S amg
fils à papa ?
500 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
///M For Life!!! zegt
Kan em maar niet mooi vinden, ook als ik nu die prijzen zie!
Wat is mij dat voor een afzetterij?
Er zit niets vernieuwend bij Audi.
Moest ik toch veel geld willen uitgeven zou het een A6 worden i.p.v. een A5
Ma toch liever een BMW :)
w0o0dy zegt
@///M een 3 serie coupé is niet zoveel goedkoper hoor, een 325ix heeft minder pk’s en de 330 iets meer, maar de prijs van de A5 3,2 quattro ligt daar tussenin….(als je rekening houd met de specificatie dan kan het heel anders uitpakken want Audi opties zijn schofterig duur)
Een Mercedes CLK is een stuk duurder, dus wat dat betreft valt de Audi nog mee. Maar als het mijn geld was kwam geen van de 3 op de oprit.
dylan zegt
Die s5 is wel heel duur je betaalt veel geld maar dan heb je wel een bang & olufsen soundsystem,dat niet alleen je hebt ook die goede navigatie systeem wat toch nog duur is
maar toch dit is een van de mooiste audi’s of misschien wel de mooiste,
wie denkt daar anders over?
SjeufM3 zegt
Vette Bak punt uit!-edit: probeer het eens inhoudelijk-
Michael zegt
@ Apache
dude, neem het niet persoonlijk, audi is cool. De a5 alleen niet ;-)
Speedlimit zegt
Uh tja weer zo’n saaie audi…waar kennen we de voor- en achterkant ook alweer van…van de andere saaie audi’s toevallig?
Hoe goed B&O ook is…de kwaliteit van de Mark&Levinson audio in de lexus zal ’t nooit evenaren…is ook voor de echte audiofiel ;)
eMilt zegt
Wat zit iedereen toch te zeuren over de prijzen van Audi terwijl ze over het algemeen juist goedkoper zijn dan BMW en Mercedes. Niet alleen de basis prijs van de auto’s is lager, ook vaak met de opties erbij.
Het Audi DVD navigatiesysteem is inderdaad wel prijzig maar daarbij moet wel worden opgemerkt dat het ’t beste navigatiesysteem is wat ik tot nu toe heb gezien. En het is niet alleen een navigatiesysteem maar een bedieningssysteem voor alle multimedia en electronica in de auto. Daarnaast wordt zo’n navigatiesysteem vaak aanzienlijk goedkoper i.c.m. proline/advance of business pakketten.
Ik voorspel dat de A5 goed gaat verkopen met deze prijsstelling.
Ramond zegt
Ik vraag me af wat de S5 doet zonder begrenzer… meer dan 300? Ik vraag me ook af of mensen achterin kunnen zitten. Ik zoek vervanging voor mijn 2-zitter. Ben aan het denken aan sedan maar dit ziet er wel mooi uit.
S-andy zegt
@ Sir Smokalot en collega’s
Wij, belgen, zouden het op prijs stellen dat jullie nu ook eens de prijzen van de belgische markt eens vermelden. Kunnen jullie dit doen, dan zullen wij het voorstel voor een wegenvignet in de diepvries steken. ;)
Jullie zijn toch ook de trotse eigenaars van autoblog.be, niet ?
The R6 Tornado zegt
Kvind Aud’s meestal heel geslaagd, maar hier weet ik het niet. Tlaat me koud eigenlijk… En das niet goed. De achterkant is ok, de voorkant en de zijlijn is echter niet origineel. Ik had em liever ronder en dikker gezien, zowat als het Nuvolari concept. Had veeeel knapper geweest. Een teleurstelling voor de echte autoliefhebber. Hij zal (redelijk) verkopen, want de prijs is te hoog. Audi is normaal steeds onder BMW en ver onder Mercedes. Ben niet zeker of dat nu nog het geval zal zijn… En als ik het zo lees, zijn de meeste reacties vrij negatief…
BaRa zegt
Bedankt voor de foto’s! Op basis van de persfoto’s kreeg ik de indruk dat het een veel te zwaar ogend ontwerp was, maar met wat je hier ziet doet het me soms zelfs denken aan het profiel van 406 coupé van Bertone. Maar helaas, alweer behoorlijk prijzig.
SugarFree zegt
De S5… wat een denigrerende type-aanduiding (vroegah, kon je voor je diensttijd worden afgekeurd op S5 :) )
De techniek zal in orde zijn, maar vind het een matige auto qua uitstraling, zo niet een übersaaie Audi!
De keuze tussen een Brera en een A5je/S5 slaat dan ook nergens op. Er is geen keuze. Je neemt een Brera.
akin zegt
audi klasse maar alleen steeds hetzelfde en die achterkant lijkt op een bmw kom met iets orgineels en zou liever de nieuwe c klasse van mercedes willen goedkoper dus en vind hem mooier naar mijn mening
agly zegt
keuze tussen S5 en brera is hetzelfde als kwaliteit en rommel ??
hoewel een brera ook mooi is
dylan zegt
Wat bedoelen jullie met brera welk merk is dat ? a5/s5 is gwn gangster
S AMG zegt
@ Chief_S5
Mooi dan zijn we het eens. Ik blijf gewoon geen mooie auto vinde te saai te weinig lijnen. Daarom denk ik dat het mogelijk een misstap kan worden tenminste dat hoop ik:p
De waarheid zal wel anders zijn immers het is een luxe dikke duitser, die verkopen altijd wel
Pier zegt
Doe mij maar de 3.0tdi in de lease :D
sonny zegt
de zeikant toont weinig spannends of goede inspiratie idem voor de achterkant ze hadde hem wat dikker mogen maken breden !
911 zegt
Ik moet binnenkort nieuwe bedrijfswagen kiezen. A5, Brera of 3coupe zal niet gemakelijk zijn. Die prestaties van A5tdi pfffff amai
Chief_S5 zegt
@ S AMG: ik ben blij dat je dit keer je verhaal goed beargumenteert. Kijk, als je al je reacties zo zou neerzetten, zouden mensen je wat niet wijzen op dingen die nergens op slaan. :)
afidif zegt
spijtig dat de 3.0 TDI niet leverbaar is met een automatische versnellingsbak, lees multitronic of tiptronic. Schakelen is toch niet meer van deze wereld. Dan toch maar naar BMW ??
Windhoos zegt
slk55 amg schrijft,
27 March 2007 om 18:40
dat de optielijst van audi niet goedkoop is heb ik zelf aan den lijve ondervonden toen ik de A6 allroad kocht….. schandalig gewoon.
————————————————————————-
Mercedes is goedkoper? Dat lijkt me dus niet :S
chris zegt
heb het optie boekje thuis liggen.. de S5 met leren bekleding parel lak, navigatie, telefoon kost ongeveer rond 90000.. ik verheug me op de komst van de X-f van jaguar.. die zal ongeveer de zelfde prijs hebben.. al zeggen de dealers van niet
Windhoos zegt
Zo duur nog? De “kale” versie kost €76.000, dure opties dan….. :S
leo zegt
tja, je houdt er van of niet. ik doe dat wel.
dacht aanvankelijk; die S5 moet t ooit worden voor mij, maar heb gezien dat de 3.0tdi ook niet echt onder doet met zijn specs. een voor die 20k minder krab ik me wel nog even achter de oren. had zelf een a6 3.0tdi van 2006 maar je merkt er niets van dat t een diesel is. ben alleen bang dat er straks weer veel te veel van rondrijden. leuk voor audi, minder voor de consument…
heb zelf nooit een bmw gereden, maar dat heeft met het type mensen te maken wat er in rijdt als ze een paar jaartjes oud zijn. (en ook de nieuwe worden vaak gereden door mensen met een wat minder ontwikkelde sociale achtergrond) maar vertel nou eens, wat is nou in het kort het verschil tussen audi en bmw. of is dat echt een kwestie van smaak? en waarom zou ik niet moeten kiezen voor de a5 3.0tdi? (weet ook wel dat ik dat zelf moet weten maar ben gewoon benieuwd naar de mening van nl en onze belgen
realist zegt
bmw zeker leuk zeker de nieuwe 3 reeks coupe en de 6 reeks.
ik zocht ook een nieuwe wagen onlangst en overal weest kijken.
ik had enkele merken in het gedacht nl audi a4 cabrio ,de eos ,de bmw 3 coupe/cabrio en de saab 9.3 cabrio
een eos met alles erop daar had ik al een leuke a4 cabrio voor met 2000€ opleg aangekleed.
de bmw 3 reeks coupe &cabrio was heel leuk en de 630i cabrio vond ik de max
de 630 vond ik te veel geld nogtans ben ik “welstellend”
de 3 reeks stond me wel aan maar wat een garage pfff ,eerst de verkopers in streepjespak met veel air op ,het publiek dat er rondhing was ook “appart” en toen dacht ik aan al wie met een 3 reeks cabrio reed die ik kende.
ik wou er niet met geassocieert worden :s
dan naar de enige audi verdeler uren in de omtrek er stond niet eens eentje in de toonzaal pfff (a4 cabrio)
ook daar was de sfeer nogal zakelijk.
toen naar de saab garage geweest en ik kreeg een scherpe prijs voor de 93 cabrio.
het leuke is dat ik lol dan nog een occasie gekocht heb van 2002 (vorig model ) die wel heel mooi stond.
al bij al vond ik de prijs leuk voor wat je had en verder ben ik er content van.
Andrew_55amg zegt
ik denk dat die s5 het nog eens goed gaat doen in de dtm racing want natuurlijk mercedes met amg en bmw met de M serie als ik zelf mocht kiezen staat voor mij mercedes op 1 gedeeld met audi ;) want ik vind de audi’s van nu verdomd mooi mijn vader zelf heeft een mercedes een s klasse maar iemand bij ons in de familie heeft een a8 nou ze doen niet voor elkaar onder
ltz Andrew
mexx_man zegt
@ Citrofiel.
ik heb een C6 maar als ik jou was zou ik voor dat geld gewoon de a/s5 kopen want echt speciaal is hij niet
MR2 zegt
waarom krijgt japan alleen een speciale editie van Audi A5