Fiat probeert de 500 te hypen en in mijn ogen is dat niet geheel onterecht.
Dit zijn de eerste officiele foto’s, morgen heeft Fiat meer informatie beloofd. Al wel bekend was dat je je 500-je flink kunt aanpassen aan je persoonlijke smaak. Heeft Fiat hier een hit te pakken, of gaat de 500 floppen?
UPDATE: Persbericht toegevoegd
Op 4 juli 1957 presenteerde Fiat in Turijn de Nuova Fiat 500, de kleine grote auto die ondanks zijn ingetogen uitstraling uitgegroeide tot een waar succesverhaal en liefhebbersobject. Sterker nog: de auto waarmee Fiat na de Tweede Wereldoorlog zijn wederopstanding vorm gaf en de gewone man mobiel maakte, werd een icoon van zijn tijdperk. Hij is tot 1975 geproduceerd en in die jaren rolden er maar liefst 3,5 miljoen van de band. Daarmee neemt de Fiat 500 een ereplaatsje in op de eregalerij van de automobielhistorie. Precies 50 jaar later, op 4 juli 2007, zal Fiat de nieuwe Fiat 500 presenteren. En waar anders kan dat beter gebeuren dan in Turijn? Meteen na de lancering van de kleine Italiaan is hij leverbaar. En rondt daarmee de comeback van Fiat op zeer passende wijze af.
Toch valt er minstens één kenmerkend verschil met zijn voorganger te noteren: de nieuwe Fiat 500 neemt een andere positie binnen de modellenlijn in. De driedeurs hatchback heeft weliswaar compacte afmetingen, maar kent een opmerkelijk volwassen karakter. Hij is 355 centimeter lang, 165 centimeter breed, 149 centimeter hoog en heeft een wielbasis van 230 centimeter.
De nieuwe 500 is ontwikkeld door ‘Fiat Centro Stile’ en wordt in de zeer moderne Fiat-fabrieken in het Poolse Tychy geproduceerd. De Fiat 500 onderscheidt zich niet alleen door zijn verrassend grote veelzijdigheid, maar biedt ook zeer levendige rijeigenschappen. Niet in de laatste plaats dankzij de zeer moderne krachtbronnen. Naast de 75 pk sterke 1.3 16V Multijet turbodiesel is er keuze uit twee benzinemotoren: de 69 pk 1.2 liter 8V en de 100 pk 1.4 16V. Alle drie zijn opvallend genoeg beschikbaar met een vijf- en zesversnellingsbak.
Het filmpje is hier te zien!
Bol zegt
Leuk ding, is gelukkig erg dicht bij de concept gebleven.. Hier gaan er veel van verkocht worden
Bram zegt
Ik denk dat hij wel goedkoper dan een mini zal worden, ben nooit echt fan geweest van de fiat 500 maar ik moet zeggen dat ze hem goed hebben gestyled en gelijk als een fiat500 oogt. benieuwd naar de prestaties en prijs.
Laus zegt
wat een kek karretje…een mooie knalpaarse kleur en een strik erom…Nee beter niet aan mijn vriendin laten zien.
zomer zegt
hmm, ik vrees toch voor de zoveelste fiat-flop
afwachten…
Berthil zegt
Inderdaad en leuke auto en zal vast goedkoper worden dan de MINI. Ze moeten alleen niet de fout maken om MINI na te gaan doen zoals Suzuki, de Fiat 500 heeft karakter genoeg om op zichzelf te staan. Als de kwaliteit ook nog inorde is hebben ze een hit.
Knilles zegt
Zoveelste Fiat flop? Het merk is uit een diep dal geklommen, dat geef ik toe, maar gaat nu als een speer. Mn moeder heeft vorige maand een nieuwe Grande Punto gekocht, absoluut niks mis mee, in geen enkel opzicht.
mercedesfan zegt
schattig autotje en ziet er van binnen mooi af gewerkt uit
ik denk dat het goed zal vekopen
Joost zegt
Ziet er goed uit. Deze auto geeft ook al een impressie van de nieuwe Ford Ka, die op het zelfde chassis wordt gemaakt in dezelfde fabriek in Polen. Denk dat die wel wat succesvoller zal worden dan deze Fiat.
Y. zegt
Welke motoren worden leverbaar? Uitrusting? Ophanging? Gewicht? Voorwielaandrijving? Achterwielaandrijving (zoals het hoort)?
Een paar lo-res foto’s zeggen helemaal niks, natuurlijk. Nou ja, je kunt een indruk krijgen hoe het ding het licht op je netvlies reflecteert, maar aan die ‘informatie’ heeft toch niemand wat?
Wouter zegt
Achterwielaandrijving en quad-turbo 5.0 V8 als instapper.
Harry zegt
Waarom vergeten zoveel fabrikanten dat juist de prijs het doorslaand succes is geweest (o.a Mini,Kever,500,Daf,Eend,Renault4,) Dit kan een hit worden het is een zeer leuk autootje nu nog een leuk prijsje. Fiat vergeet dus niet waarom de 500 een succes was !! Groetjes Harry.
turbo S zegt
mmh dat is toch een beetje mager wouter, zelfs voor een instapper, doe mij dan toch maar het topmodel. Je weet wel die 800 pk 8.3 liter v12.
Autobandventieldopje zegt
SEX on wheels!! alleen een beetje weinig ruimte voor…1ste klas babemagnet..denk zelfs meer dan welke sportauto dan ook…heb in veel bloedmooie….auto’s gereden ( de F’s ;de P’s; de L’s ; de M’n ; de B’s ; de A&M’s en de J’s alleen geen RR’s of Bug jet ) ben zelf niet de lelijkste, maar meisjes/vrouwen durven je niet of nauwelijks aan te kijken in dergelijke voitures, maar met dit soort gevalletjes (Mini ook en C30 in mindere mate ook een beetje) scoor je punten..denk dat ik voor elk vriendinnetje een andere kleur neem…je kan vele honderden combi’s bedenken dus dat zit wel goed… ;) Ik zou ook echt niet weten wat voor kleur ik zou moeten kiezen, want het heeft volgens mij altijd wel iets geinigs.
Quattro zegt
Het is echt mijn ding niet, maar toch een mooi wagentje! Dit gaat bij héél wat mensen in de smaak vallen volgens mij. Maar mij zal je er niet mee zien :)
Friedrich zegt
@Zomer
Weer een Fiat flop???
Ik denk dat deze 500 weer een nieuwe trede in de steile trap omhoog is. Ben heel benieuwd of de Bravo goed gaat lopen. Alle ingredienten zijn er in ieder geval.
Realcar zegt
Ben geen Fiat fan maar dit ziet er fantastisch uit!!
DAT zegt
Dit wordt een knallerrrrrrr.
Vooral als er een goedkope instapper komt en dan een heleboel opties om er nog geld aan te kunnen verdienen.
Jellert zegt
10 x beter dan de nieuwe twingo.
travelagent zegt
Wel ja ziet er goed uit ben benieuwd naar de prijs verder helemaal top.
BIG500 zegt
Inderdaad veel beter dan die stomme twingo en ook veel verassender.
Jan zegt
Dit wordt een hit, of toch zeker in italie én in de zomer!
piet zegt
lijkt er niet op. had meeer aandacht aan het uiterlijk van het oude type moeten zien
Bertus zegt
Ik denk dat ik maar in winterslaap ga tot de retrostorm is uitgewoed.
rugzak zegt
Zo naast mn Giardiniera en gewone oude 500 lijkt me dit een geweldige wagen.
Boxster zegt
Dit wordt een hit, zeker weten!
d_vdm zegt
Zal zeer succesvol worden. Fiat is vroeger groot geworden met kleine betaalbare sportieve autootjes? Nou dan. Wel een beetje vrouwelijk, maar allez. Abarth versie maken, veel individele opties, beetje zoals de mini maar dan veeeel goedkoper. Mega klapper. 1000 keer sympathieker dan zo’n kil steriel Koreaans/Japans product of niet soms?
joep zegt
Ik hoop dat het een hit word! Alle ingredienten zijn er voor aanwezig iig… Nu hopen de de kwaliteit in orde zal zijn en de prijs ook..
@autobandventieldopje, je bent een poser en ik geloof er geen zak van…
Michiel_vd_Brink zegt
HIT !!
I want one! En nog 1 erbij voor mijn vriendin.
Pieter zegt
Simpelweg perfect
cinque zegt
Te groot, te hoog, te breed en een te dikke kont. Wat mij betreft een onoriginele compacte auto in ’t rijtje van de 207, twingo, corsa etc.
Waarom kan er niet een simpel klein blikken ding in mekaar geschroeft worden met de verfijndheid van een dacia en de uitstraling van een italiaan. Ik erger me er wezenloos aan dat er maar weer een vlotte retrokoets op een bestaand onderstel wordt geschroeft. Waarom niet een keer een compleet nieuwe auto, motor achterin, iets minder stabiel in de bochten maar wel fokking uniek. Dat hoeft niet erg te zijn en kan voor weinig. Zeg maar hetzelfde als een hema fluitketel, goedkoop, leuk om te zien, uit te leggen aan je omgeving en zeer bruikbaar. Die filosofie dus.
Gerben zegt
idd perfect.
Dit wordt een topper als de prijs meevalt
een modern jasje met voldoende knipogen naar het oude model.
bellissimo
bud zegt
objectief gesproken is Fiat hét merk wat groot is geworden in het maken c.q. creëren van compacte (stads)auto’s – dit type zal het ongetwijfeld gaan maken, als 2e auto en het liefst in de kleur pastel geel dames – tis wél duidelijk een knipoog naar het verleden (retro look) daar is helemaal niets mee althans in de autowereld – in de wereld van de woningbouw of architectuur wordt retro look juist verafschuwd of euhh… kijken de huidige ontwerpers soms met een brok van afgunst (lees: jaloezie) hoe een huis of gebouw werkelijk eruit moet zien… ;) so let it be long live retro, zó gek waren de ‘oudjes’ echt niet…
lincoln mark8 zegt
met zoveel mogelijkeheden in het persoonlijk ontwerp wordt dit een klasse opzich….de instapper is beloofd met een paar eurotjes duurder dan de panda te worden…..goed bezig fiat
Thijs zegt
Volgens de Alfa dealer, die ook Fiat verkoopt begint het rond de 10.000 euro. Op zich niet teveel lijkt me. Maar wil je em een beetje opleuken met een paar van de tien miljoen opties dan zal het snel flink meer gaan kosten lijkt me. Maar er mag er zeker een naast onze 500 uit 1969 komen te staan. Oh trouwens, iedereen die de overeenkomsten met de oude 500 niet ziet heeft toch echt stof in z’n ogen…
Thijs zegt
Nog even ter vergelijking….
matt5 zegt
Is ie iegenlijk wel zo retro? volgens mij gewoon een prachtig ontwerp, dat niet misstaat in het dagelijkse verkeer. Die twingo’s ken ik nou wel. Hoop dat ze idd de prijzen fatsoenlijk houden.
Klassiekerrally zegt
Retro of niet, dit is een topper! Ik vind ‘m retecool en wil ‘m hebben!
Hopelijk pas ik er in met m’n 1.90 m…
Een fatsoenlijke Abarth versie hoort er natuurlijk bij.
Bye bye Twingo, hello 500!
Whoa, wat zal Renault balen dat ze de Twingo door zo’n narcoleptisch geval vervangen hebben!
David USA zegt
Hiermee gaat Fiat de vloer aanvegen met Mini. Waarschijnlijk zal de 500 goedkoper zijn en je kan hem meer aanpassen naar eigen keus dan de Mini. En in deze tijd willen mensen zich graag identificeren! Echt super vet!!!
Kevski-Style zegt
@ Harry: Mini is nooit een succes geweest om zijn prijs. De oude was zelfs eigenlijk altijd al duur. Laatste mini’s die verkocht zijn hadden een nieuwprijs van 10.000 of meer als ik me niet vergis. Puur een succes om wat je ermee kan en wat hij uitstraald, niks anders….
verder wat betreft de auto: Het is dat ik geen nieuwe auto’s koop, maar vind deze wel heel erg geslaagd. Veel beter als bijvoorbeeld de Beetle en de MINI….
vinox zegt
Amai, hoe customizable kan je gaan seg. Zoveel opties! Is wel een leuk idee.
LOWrider_NL zegt
dit is een hit. het ziet er toch beter uit als zo’n smart of ben ik nou zo gek ?
pvl zegt
@ Kevski style: Heb jij de afgelopen vijf jaar afgezonderd in het regenwoud van borneo geleefd of zo??? De mini geen succes??? BMW heeft verdomme extra productiecapaciteit moeten aanwenden om nog aan de vraag te kunnen voldoen. Als je een eens uurtje op straat rijdt dan kom je er minstens 5 tegen!!! Mini is overal en hij IS een succes!!! Daarbij de nieuwe mini en de nieuwe fiat 500 zijn geen concurrenten. Ze bevinden zich in geheel andere klassen.
Voor de rest wel een rete cool autotje. Als de prijs goed zit wordt ook dit retro ding een waar succes.
F. zegt
Dit zal ongetwijfeld een hit worden! De kunst was een retromodel in een hedendaags kleedje steken en te voorzien van hedendaagse techniek zonder het oorspronkelijke concept te verkrachten en dit is meer dan gelukt!!
De ideale wagen om de ‘met publiciteit beschilderde’ Smartjes en Mini’s van de baan te vegen en te vervangen door dit hebbeding: goedkoper en orgineler is de ‘500’ zeker
Thomaars zegt
als ie niet te duur is dan wordt dit zekerweten een hit
Petrolhead zegt
gaat floppen, net als new Beetle, de new Mini is trouw gebleven aan zijn roots; vlakke bodemplaat, wielen op de uithoeken en karren als een kart! de new Beetle en de new 500 zouden fantastisch zijn met achterwielaandrijving en de motor achterin, wel met ESP deze keer, maar niet als VW Golf of Ford Ka met een retrosaus erover!
Arjan zegt
Ik ben verliefd. Top-wagentje!
Fiesta zegt
Fiat moet de instapversie gewoon niet te hoog prijzen, dan wordt het een enorm succes…..Hooguit gelijk aan een gemiddelde auto uit het B-segment. Ik denk dat hij anders net zo flopt als de New Beetle.
Mark zegt
Volgens mij willen ze m boven de Panda positioneren….
floryn zegt
mooi simpel auto’tje wat heel veel vtouwen en in abarth uitvoering ook wel een paar mannen zal gaan verleiden. Het is goed dat het auto’tje zo simpel is dan kun je het lekker tunen
Rossi zegt
Fiat gaat sowieso niet de vloer aanvegen met de mini alleen al omdat het een heel ander segment en publiek is. Mini’s blijven veel groter en duurder. Deze komt onder of rond de 10.000 euro hoorde ik van me neef die bij Fiat werkt. Verkoop toppertje dus ;-P
davy zegt
@ cinque. Onorigineel? … En in het rijtje van de corsa.. 207???
Maar dit gaat dus een hit worden van formaat. In Italië staan merken zoals Benetton te springen om hun eigen versie uit te brengen. Bedrijven willen hem nu al bestellen!!! Het IS al een hit.
Bij FIAT staat de telefoon roodgloeiend voor deze 500. Gewoon leuk, mooi en Italiaans.
Een klasse op zich deze 500.
BIG500 zegt
Laat de prijs inderdaad niet te hoog worden andders kan het nog gaan floppen.
Karel zegt
Erg leuk veel beter dan die lelijke nieuwe Twingo en beter dan die verschrikkelijk Ford Ka, hij zou zomaar ook nog wel eens veel beter afgewerkt kunnen zijn dan zijn Ford tegenhanger.
robbie zegt
UPDATE: Persbericht toegevoegd!
Mr. R zegt
Een topper wordt dit ding! De nieuwe Twingo is duf, de Picanto is achterhaald, de Smart is onhandig, de C1 is leuk, maar de 500 is gewoon héél erg leuk.
Ik wil er eentje! Gewoon voor erbij. En dan heerlijk customizen; een streepje eroverheen, stoer interieur, helemaal goed! Het is voor de echte liefhebber alleen even wachten op de turbo motoren. Ik wil trwns wel de velgen van het concept.
Door de gigantische grote mogelijkheden om ‘m aan te passen, is ie voor een hele brede doelgroep interessant, denk ik. Ik ga even wat aandelen Fiat Group kopen! ;)
Robin zegt
Ow ow ow ow ow wat een gave auto!! Echt wel een cool dingetje!
Gaat helemaal goed komen met dit model, ik hoop op een coole snelle abarth versie. Tevens kan ik niet wachten tot een novitec erop los gaat!
Integrale EVO zegt
Dit gaat een verkoophit worden van de bovenste plank. Nu de Mini niet alleen net iets te groot is geworden (3,70 t.o.v. 3,55 voor deze 500), maar ook net iets te duur, kan deze 500 zich prima hieronder positioneren. Bovendien ziet deze tenminste er ook een beetje kek uit: hokken als de Getz, Alto en Cuore hebben we al genoeg! Enne Mr. R…., ik heb die aandeeltjes Fiat Group al een tijdje in bezit…. Daarvan kan ik tezijnertijd misschien wel een Fiat 500 Abarth van kopen…!
Birger zegt
toffe wagen en heeft zijn eigen karakter, typisch een italiaan!
Lustigson zegt
Bril-jant! Ben benieuwd naar de Abarth-versie. :-)
SugarFree zegt
@ Autobandventieldopje
Je vindt jezelf niet de lelijkste zo te lezen. Fijn nieuws. Moet ook een fijn gevoel geven.
Ontopic: denk niet dat dit een New Beetle-debacle wordt. Dat is slechts gevoel… Hoewel de prijs in belangrijke mate zal bijdragen aan succes. Inderdaad is de vergelijking met de oude 500 natuurlijk niet op alle punten op zijn plaats; de nieuwe 500 is immers niet bedoeld om ‘de man/vrouw met de kleine beurs te dienen’, maar om mee te gaan in de trends van kleine en bovenal leuke en originele stadsautootjes.
Van mij mag tie veel verkocht worden; zal een boel vrolijke gezichten geven op straat. Beetje zelfde idee met de classic Mini, die, toen ik ‘m nog had, dezelfde reacties gaf.
francesco zegt
In één woord : SCHITTEREND !
Past helemaal in de tijdsgeest van vandaag.Lage CO2 uitstoot,compacte afmetingen,anti – SUV, mooi design.
Heeft het grote voordeel af te stammen van de “wereldberoemde fiat 500 ” uit 1957.
Dit wordt een “hebbeding”.Doe zo voort FIAT.
autoblogger zegt
Filmpje: http://www.autojunk.nl/clips/view/1064
jakob zegt
nooit gedacht dat ik erop zou verliefd worden!
freek zegt
de voorkant op foto 1 doet me denken aan een Lupo
Kevski-Style zegt
@ pvl: lezen???? Er staat duidelijk dat mini nooit een succes geweest is om zijn prijs, want ze zijn altijd in verhouding tot andere auto’s met dezelfde ruimte en motorisering. Er staat dus niet dat de mini geen succes geweest is….
@ petrolhead: Mini en een vlakke bodemplaat? Die zijn nooit vlak geweest….
robbie zegt
UPDATE: Filmpje toegevoegd!
Citrofiel zegt
Wauw, dat is echt heel klein zeg… De Smart ForTwo doet nog groter aan… (kweenie waarom, maar tis zo) Een boel positieve reacties hier zeg. Alleen daarom al een succes! :D (want o wat moet je toch bijzonder leuk zijn om in de smaak te vallen bij autobloggers… ;) )
DAT zegt
De Mini is een succes omdat het originele concept (compact + wegligging) nu nog steeds actueel is.
Het Kever concept ‘een auto voor iedereen’ was allang achterhaald. De Beetle moest het dus alleen doen met puur sentiment. En dat is te weinig. Dat is volgens mij de reden voor de flop.
Het 500 concept (compact / levenstijl / democratisch) kan nu ook nog steeds mee. En pure italiaanse autocultuur is wat veel mensen aanspreekt. Nu is dat voor iedereen bereikbaar.
nope zegt
dit is DE opvolger van de twingo wat mij betreft, volgrns mijn gevoel word hij zeer gewild en kan de ka het wel schudden
Marcello zegt
Echt een leuk autotje zeg! lekker retro :) netjes fiat
Alex zegt
Heb er 4 maanden geleden al ingezeten. Echt een fantastische auto, goed ontworpen, ook het interieur. Werden de nieuwe Beetle en Mini al als retro benoemd, dan lukt het de Italianen met de nieuwe Fiat 500 pas echt het begrip retro inhoud te geven. Een retro-klasse apart mijns inziens. Daar kunnen de concurrenten een puntje aan zuigen. En als die prijsindicatie klopt zal hij (zij?)niet aan te slepen zijn.
RRPhantom zegt
Komt deze nou op de AutoRai of niet??
Noid zegt
@ RRPhantom: Ik hoop het wel; ik ga er heen! :)
Tubulargerrit zegt
Op de autorai ??? Nee vlgs mij niet , ik denk voor het eerst in Frankfurt
Henk Ros zegt
Een te gekke auto. Het gaat weer goed met Fiat. Deze 500 moet wel een succes worden net als de Panda. Komt ie ook uit met navigatie, climate en telefoon, DVD scherm ? De Panda bevalt heel goed als 2e auto vooral met alle functies die geintegreerd zijn. Als je dat vergelijkt met de Jazz, Getz en saaie Corsa’s dan moet dit ook een succes worden. De Stilo ruil ik in voor de nieuwe Bravo. Proficiat Fiat. Niet mee eens blijf lekker rijden in de Opeltjes.
herman goossens zegt
ik vind hem te groot en te zwaar voor een auto die bedoeld zou moeten zijn voor jan met de pet. En dat bedrijven klaar staan voor sponsering etc. zegt mij niet zoveel. Voor mij heeft deze auto geen tien procent van de charme van een echte 500.
Ik begrijp dan ook niet dat iedereen hier zo enthousiast over is in plaats van zich bekocht te voelen. Er wordt ons gewoon een 13 in een dozijn onderstel met een andere koets door de strot geduwd. Petrolhead heeft groot gelijk. Dit is een potentiele flop. Volgende keer gewoon een lekker kleine motor achterin een dito auto.. Dan hoeft het niet eens zo luxe te zijn en kom je terug bij de basics..
Klassiekerrally zegt
@ herman goossens: ik denk dat jij en petrolhead er volledig naast zitten…
Dit is geen auto die dezelfde markt bediend als destijds de 500. Dit is een lifestyle product. Een hebbeding. Deze auto koop je omdat ‘ie nostalgische gevoelens oproept en met kop en schouders boven de grijze massa uitsteekt.
Met recht werd al eerder gezegd dat dit wel eens de auto kon zijn die de plaats van de Twingo in gaat nemen. Ik ben daar eigenlijk vrij zeker van.
Deze auto leent zich ook bij uitstek voor het personaliseren, het aankleden naar eigen smaak, en Fiat speelt daar perfect op in.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat dit een groot succes wordt.
pvl zegt
@Kevski Style, wat een belabberde uitleg. Jij moet advocaat worden!!! Of tenminste degelijke zinnen leren schrijven. Zeg dan dat de mini zijn succes niet te danken heeft aan zijn prijs. Zo begrijpen normale mensen het ook.
Ik zou deze stelling trouwens durven weerleggen. De prijs van de mini maakt hem exclusief, een wagen die niet zomaar iedereen kan kopen. Deze status draag zeker bij tot de verkoop. De prijs is naar mijn mening rechtvaardig want die dingen zitten heel degelijk in mekaar (zeker versie 2) en zijn bezonder plezant om mee te rijden.
Citrofiel zegt
@ pvl; Kevski Style had het prima geformuleerd, niets mis mee. Ik begreep het. En ik vind dat ‘normale mensen’ (volgens jou) dat ook zouden moeten kunnen begrijpen. (en jij dus ook)
500 zegt
Er komt ook een abarth versie en een 1.4 T-jet (turbu) tegen 2008
Dikkkkeeeeeeeee hit
Kevski-Style zegt
@ citrofiel: Thanx, dacht al bijna dat het aan mij lag….
HLK zegt
Ik hoorde dat er een 3.2 v6 van AMG als instapper in zou komen..:P
Josje zegt
spaar toch liever door voor een auto, dan dit dingetje. ik zou me dr in de 1e plaats niet veilig in voelen, en ik zie over 10 jaar 2 soorten mensen erin rijden:
-jonge mensen (vrouwen vooral)
-bejaarden
het is zo’n karretje waaraan je je gaat ergeren.
moet eerlijk zijn, mn vriendin vind m, samen met de MINI, super schattig.
@ Autobandventieldopje
meiden moet je niet scoren met een auto!
pvl zegt
@ Citrofiel en Kevski Style, ik veronderstel dan dat jullie uit Nederland komen. Hollands en Vlaams komen niet altijd even goed overeen. In Vlaanderen moet je dus niet met zo een zinnen afkomen. We zullen “normale mensen” vervangen door “Vlamingen” en het probleem is opgelost ;)
No hard feelings!
pvl zegt
Bij nader inzien kan het natuurlijk ook komen omdat ik Harry zijn post heb gemist. Als je dan je eerste comment leest komt die totaal anders over :). My mistake sry! Tja als een mens hier alle comments moet lezen dan heeft hem geen tijd meer voor andere dingen, ik probeer er dan maar op goed geluk de beste uit te halen. Zom is je natuurlijk dingen …
Johnny zegt
Echt een te gekke auto. Ik vrees alleen voor de toekomst van smart, ze hebben er een geduchte concurrent bij gekregen die er ook nog eens een stuk beter uitziet
Mo zegt
Waarom wordt zo’n autootje nou altijd gezien in combinatie met een vrouw? Alsof vrouwen niet van grote en mooie auto kunnen houden?! Of vindt men dat ze niet beter verdienen.
Ik vind het wel een heel mooi wagentje. heb zelf een fiat cinquecento sporting gehad, knalgeel en omgebouwd naar Rally. Leuke wagentjes om mee te rijden en ze gaan harder dan je denkt.
Rij nu inmiddels een bmw 540i, maar ff de prijs afwachten. Wel een heeeel leuk autootje voor erbij?!
Erik zegt
Ik moet wel dicht bij het scherm kruipen voor dat filmpje zeg…
martin zegt
ik vindt de Fiat 500helemaal geen geen lelijke auto
Hij lijkt heel veel op de oude FIAT 500
Dus ga zo door FIAT
KOzaboza zegt
Past perfect in mijn garage naast mijn originele fiat 500.
Seicento Abarth zegt
vraag me af wat de 500 Abarth meer gaat kosten ten opzichte van de Sei Abarth destijds.
Franco zegt
Dit wordt een DIKKE hit!
Mits FIAT de prijs realistisch (laag) houd! En als de PR-afdeling de auto zo unisex mogelijk presenteert, dan zullen er redelijk wat mannen in een Abarth-versie willen rondcrossen…
Ik begrijp niet waarom deze auto voornamelijk zou wordengekocht door/voor vrouwen. Ga eens op een FIAT500-clubdag kijken. Zul je zien dat er genoeg mannen in zo’n doosje zitten.
Of ik hem zelf zou kopen? Mijn vriendin wel, maar da’s weer niet handig i.v.m. ons kind (ze rijdt nu Wagon R+).
Scorpio zegt
Doodgewoon een zéér prachtig autootje dat goed zal verkopen!
Dennis zegt
# zomer schrijft,
20 March 2007 om 22:54
hmm, ik vrees toch voor de zoveelste fiat-flop
afwachten…
Wat ne ket dees bakske gaat het maken.
Dat is de toekomst kleine auto’s door die CO normen
fred zegt
dit wordt een hype !wat een mooi wagentje! werkelijk fantastisch! nooit gedacht dat ik mij tot fiat zou laten verleiden maar dit is zo MOOOOOOI
Ford GT Freak zegt
niet zo mooi doe mij maar de oude 500
Turbopaultje zegt
de Abarth in het wit voor mij graag ………
Cars zegt
Nou, ik zie er niet veel nieuws aan ; Ja hij is leuk , daar zeg ik ook niets van maar alleen die grille is opvallend ten opzichte van de oude vijfhonderd. Het interieur is echter we l zeer fraai afgewerkt! :)
Laura zegt
Super auto!! Ik ga er echt een kopen!!
Daisy zegt
Super gaaf autootje… Ben benieuwd wat de prijs zal worden… Echt een autootje voor veel vrouwen, lekker klein maar toch sportief… Lijkt veel op de oude fiat500 alleen nu wat meer auto… Zeker een autootje voor mij… haha…
Pelle zegt
Ik denk dat dit een geweldige auto is. Ik ben nog steeds verliefd op de oude 500, maar deze auto zou ik zeker kopen, als ik het geld had. Hoeveel gaat ie eigenlijk kosten ?
Hap zegt
Ik ben ervan overtuigd, dat de nieuwe 500 pas een echt succes wordt, als de ‘startprijs’ onder de 8.000 euro ligt. In de categorie kleine en/of goedkope auto’s zal hij moeten concurreren met bijvoorbeeld de Kia Picanto, de Dacia Logan, de VW Fox, de Daihatsu Cuore, de nieuwe Ford Ka en de drie mini’s Citroen C1, Peugeot 107 en Toyota Aygo. Als het prijskaartje van de 500 begint bij 10.000 euro, zoals ik ergens heb gelezen, kan Fiat het wel schudden.
lincoln mark8 zegt
@hap…. net als alle overtuigingen… zit je er helemaal naast…. want ik ben er van overtuigd dat dit een enorme hit gaat worden..
Hap zegt
Lincoln, een hit wordt deze qua ontwerp overigens zeer geslaagde Fiat 500 pas, als ook de prijs klopt. Een fraai uiterlijk, dus een geinig smoeltje, is heel mooi, maar dat komt bij de huidige consument met een modaal inkomen op de tweede plaats. Die kijkt eerst en vooral naar wat hij voor zijn centjes krijgt. Daarom zal de nieuwe kleine bijvoorbeld niet op het verlanglijstje van gezinnen met kinderen komen te staan.
Er is inmiddels een gigantisch aanbod van auto’s onder de 10 mille. Ik heb er eerder al een aantal opgesomd. En nagenoeg alle bieden meer ruimte, dan de nieuwe 500. Het is ook niet voor niets, dat de levertijden van bijvoorbeeld de Logan, de Toyota Aygo en de Peugeot 107 inmiddels zijn opgelopen tot ruim 3 maanden. Mensen, die een beaald budget niet kunnen of willen overschrijden, nemen dat echter voor lief, simpelweg omdat ze goedkoop wllen rijden. Een bewijs van dat laatste. Omdat Volkswagen 60 jaar in Nederland op de markt is, wordt de Fox tijdelijk (tot 14 april) aangeboden voor 8.495 euro. Voorwaarde is, dat het uitsluitend voorraadauto’s betreft. De ca. 500 beschikbare exemplaren zijn echter in een tijdsbestek van 2 weken nagenoeg uitverkocht.
Klassiekerrally zegt
Hap, ik denk dat je de verkeerde auto’s als concurrentie ziet.
Zouden we het over de Panda hebben, zou ik je gelijk geven.
Maar we hebben het over een lifestyle product. Vergelijkbaar met een MINI of misschien zelfs de Beetle.
Mensen die een 500 overwegen, nemen de Logan echt niet in overweging hoor…
Hap zegt
Klassiekerrally, je hebt weliswaar gelijk, dat de nieuwe 500 niet vergelijkbaar is met de door mij genoemde merken, maar ik heb ermee willen aangeven, dat de nieuwkomer pas in overweging wordt genomen, als de prijs ervan op ongeveer hetzelfde niveau ligt als de genoemde voertuigen. Neem maar van me aan, dat lifestyle bij de gemiddelde consument, en ik heb er dagelijks mee te maken, op de tweede plaats komt. Die kijkt vooral naar de inhoud van zijn portemonnee. Iemand die aan een nieuwe auto toe is, bepaalt veelal eerst het beschikbare budget. Dan stelt hij een lijstje samen van de merken, die voor dat budget te koop zijn. Vervolgens bezoekt hij de diverse dealers, maakt een proefrit en dan hangt het hoofdzakelijk van de inruilprijs af welke auto hij aanschaft. Zorgen over de kwaliteit hoeft hij zich niet (meer) te maken, want slechte auto’s zijn er niet meer.
lincoln mark8 zegt
@hap…. denk niet in de particuliere markt…. dit is het goedkoopste reclame object van nu…. denk aan makelaars,uitzendburo,s,opticiens, ect….. dat is een serieus grote markt
lincoln mark8 zegt
en als ik als particulier 12.000 te besteden had aan een nieuwe auto…. zou ik niet eens twijfelen…500 rules
Hap zegt
Lincoln, als een autoproducent zich in eerste instantie zou richten op de ‘reclamewereld’, zou het er beroerd voor hem uitzien. Ooit werd dat ook gedacht van de Smart. Het aantal makelaars, uitzend- en reclamebureau’s, dat met een Smart rondroert, is echter op de vingers van een hand te tellen. De ontwikkelingskosten van een auto, van vaak 1 miljard of meer, kunnen alleen worden terugverdiend, als er en masse wordt verkocht. En massaal verkocht wordt er uitsluitend, als de prijs/kwaliteits-/gebodene voor het geld-verhouding in overeenstemming zijn. Als de Fiat 500 10.000 euro of meer gaat kosten, zal Fiat de boot missen, hoe leuk en aardig het wagentje ook is. Een hype is meestal slechts van korte duur en staat men al weer snel met beide benen op Moeder Aarde.
Klassiekerrally zegt
Hap, je hebt misschien niet helemaal ongelijk wat de reclamewereld betreft.
Maar volgens mij zit je er verder helemaal naast.
Bij de MINI is de prijs ook geen bezwaar gebleken.
Eén ding moet je heel goed begrijpen: de 500 is geen auto in de onderste laag van het marktsegment. Geen budget-mobiel. Voor de styling wordt een meerprijs verlangd. En die gaan de mensen er GRAAG voor op tafel leggen. Dit is een auto die men WIL kopen. Geen auto die men MOET kopen omdat men een auto nodig heeft, maar geen groot budget heeft.
De 500 gaat verkopen als een tierelier, let maar op. Echte concurrenten heeft ‘ie mijns inziens ook niet. De Twingo is slaapverwekkender dan valeriaan geworden, de Aygo en companen zijn leuk, maar wekken geen plezierige herinneringen op en de MINI is toch een stuk duurder. Over de Beetle zullen we het maar niet hebben.
Hap zegt
Klassiekerrally, ik hoop voor je, en vooral voor Fiat, dat het een succes wordt. In het thuisland Italie twijfel ik daar niet aan. Italianen zijn grote liefhebbers van kleine auto’s en vooral als die door een Italiaans bedrijf worden geproduceerd. Daar zijn de vorige 500’s immers ook in gigantische aantallen aan de man gebracht. Maar in een land als Duitsland, en ik ken het land een beetje, want ik heb er enkele jaren gewoond, zie ik het voor Fiat somber in. Verreweg de meeste Duitsers zijn alleen geinteresseerd in grote, snelle bolides. Ook in Frankrijk zal de 500 weinig kans maken. Fransen zijn zo’n beetje het meest chauvinistische volk in Europa en 90% wil daarom, net als de Italianen, uitsluitend rondrijden in een merk van eigen bodem. En ook de meeste Britten en misschien in iets mindere mate de Spanjaarden halen de neus op voor het kleine spul. Sandinaviers zijn tuk op hun Saabs en Volvo’s en voor de oostbloklanden zal de 500 sowieso veel te duur zijn. Blijft er niet zo heel veel meer over. Dat, en de vermoedelijk forse prijs, is de reden, dat ik ernstig twijfel aan een daverend succes van de nieuweling.
Klassiekerrally zegt
OK Hap, je twijfels zijn in elk geval wel duidelijk uitgelegd.
Wat betreft de Britten: onderschat niet hoeveel autogekken daar zitten. Als de 500 strak stuurt en leuk op te voeren is, kunnen ze er best warm voor gaan lopen.
Ik woon vlak tegen de Duitse grens en ben getrouwd met een Duitse vrouw. Zij vindt de 500 helemaal te gek. Ik vermoed dat zij niet de enige is en dat de auto bij vrouwen (waar dan ook ter wereld) zeer in de smaak zal vallen.
De Fransen zijn inderdaad een slag apart… ;)
We zullen ’t wel zien. Ik hoop ook voor Fiat dat ’t wel ’t succes wordt dat de auto verdient.
Hap zegt
Klassiekerrally, dat alles neemt niet weg, dat ook ik het een bijzonder geslaagde, geinige auto vind, die een plek zou verdienen. En al helemaal, als ie superzuinig is en de Co2-uitstoot binnen de grenzen blijft.
Klassiekerrally zegt
Superzuinig (1:20 of zo) zou voor mij genoeg zijn ;)
C02 uitstoot wordt nogal gehyped de laatste tijd. Volgens een steeds groter wordende groep wetenschappers is het niet eens een broeikasgas.
Maar dat is een heeeeel andere discussie ;)
lincoln mark8 zegt
@hap…. o.k. dan doe ik ook water bij de wijn….. persoonlijk gun ik fiat gewoon veel succes … thats it
Hap zegt
Lincoln, je hoeft het absoluut niet met me eens te zijn, in casu water bij de wijn te doen. ik geef uitsluitend weer, hoe het in de praktijk is. En die wijst uit, dat er al langer een tendens is naar kleine(re) auto’s. Daarvoor zijn niet alleen de belachelijk hoge brandstofprijzen verantwoordelijk, maar zeker ook de relatief lage aanschafprijzen. Ik heb al eerder voorbeelden gegeven van de diverse merken, die daarvoor in aanmerking komen. Als Fiat wil profiteren van deze tendens, zal zij de prijzen van de concurrentie nauwkeurig in het oog moeten houden. Dat doet het bedrijf weliswaar met de Panda ook, maar om de een of andere reden, slaat die niet echt aan. Als Fiat daarom kansen wil maken met de 500, zal de basisprijs, en ik herhaal mezelf, onder de 8 mille moeten liggen.
lincoln mark8 zegt
@hap …. gelukkig kunnen wij beiden niet in de toekomst kijken …. maar naar mijn mening zijn consumenten bereid een hoop geld uit te geven voor een heilige koe … de vrije markt zal het uitwijzen… we,ll see
ingrid zegt
dit is nou een leuke auto
Martijn zegt
Dit wordt echt een groot succes. Zal qua prijs net boven de Panda komen te liggen, dus gunstig. Ik denk ook dat dit autootje net zo’n stijl icoon kan worden als de Mini. Er zullen zeker een hoop bedrijfjes zijn die de Smart eruit donderen en de 500 binnen halen.
Jacob Slobde zegt
Kan iemand mij vertellen wat deze fiat moet gaan kosten????
Ik kan dit nergens op het net vinden en wanneer komt hij uit??
Ed zegt
Er is een groot voordeel in Nederland, als er erg veel mensen overstappen op Fiat 500 zijn de files korter.
Bas-Jan zegt
Ik weet nog niet zeker wat hij zal gaan kosten..
maar ik hoor geluiden als: vanaf €8,900.
maar zelf denk ik dat het iets aan de lage kant is..
want als je dan mag kiezen tussen een Smart of een 500?
ja ik denk persoonlijk dat er dan niet veel Smarts meer worden verkocht..
allen de binnekant van de 500 is al mooie als een goede Japaner.. met een hoop plastic en van die donkere kleuren.
het Design is af en heel erg mooi geworden.. maar wat verwacht je van Ilatiaanse auto’s.. kijk naar Alfa, Lancia en Fiat kwa Design blijven ze altijd overtreffen. (behalve de Multipla dan) sorry maarja bij ieder bedrijf werkt wel eens een niet gemotiveerd personeelslid.. dus ook bij Fiat zo is denk ik ook de Mutipla geboren…
(en nee dan helpt een reclame met schumacher ook niet meer nee)
maar al met al..
ik wil hem, ik wil hem, ik wil hem..
zet er maar een mooie Oranje voor me aan de kant :D
Bas-Jan zegt
oew ben ik nog eens..!
ik vraag me af heeft ook al iemand een foto van de nieuwe 500 na een ongeluk.. ?
wil wel weten als je er ook een beetje heel uit komt..
adriaan zegt
Ga woensdag naar Turijn voor de release! Zal verslag brengen volgende week.
Trouwens, hoorden een prijs van € 11,000….
classic zegt
Ziet er heel goed uit.
Rekening houdende met de tegenwoordige veiligheidseisen.
FIAT was vroeger de grootste fabrikant in het produceren van kleine auto’s.
Volgens mij zal het een doorslaggevend succes worden.ZAl de Panda hier onder te lijden krijgen??
Ik denk dat de Mini
Fiat’s grootste voorbeeld is (wat al weer jaren een cult auto is en was)dat het een kassucces gaat worden!.
Door zijn ondermaatse Motorisering is de classic 500 kwa populariteit wat terugevallen ,de Mini classic niet..
De classic mini kon vanaf het begin van zijn ontstaan goed meekomen met het (snelweg)verkeer.Vandaar dat hij nooit aan populariteit verloor .
De classic Mini cooper is nog steeds 1 van de populairste auto die er in de wereld rond rijdt en volgens mij zal blijven.Snelheid was nooit een probleem voor de Cooper,want ze zijn standaard al razend snel.Daarom is het best wel weer leuk dat de 2 concurrenten van vroeger weer herboren zijn.
Helaas is naar mijn mening de New Mini iets wat te groot uitgevallen.
Oorzaak daarvan is dat onze oosterburen in de breedte wat meer ruimte nodig hebben,of niet?
Doe mij maar een Fiat 500,het liefts dan de Abarth uitvoering.
Io zegt
Ziet er goed uit. Mijn eerste wagen was een punto, die deed ik weg voor een nieuwer model. Mijn huidige Punto zou wel eens kunnen gaan voor de 500. Enkel nog de prijs afwachten….
Als ik het goed begrepen heb wordt de 500 vandaag voorgesteld?!
Zijn er hier mensen die aanwezig waren of er meer over weten?
gabri zegt
als dit geen superknaller wordt dan weet ik heet niet meer.
Vooral in Italie en Nederland zal het een supersucces worden!
Bas-Jan zegt
hmmmz..
ik lees net op een website dat hij min. vanaf €12,000 gaat kosten..
ik denk heel eerlijk dat het ze dan niet gaat lukken.
zelf sta ik nu ook voor het blok, ik heb niets met het verhaaltje 500 het was een leuke autotje en deze is nog mooier maar als ik straks moet kiezen tussen een grande punto & een 500? weet ik echt nog niet wat ik moet doen..
de grande punto heeft ook een mooie uitstraling en is bijna even duur..
veder denk ik niet dat een oude 500 rijder hem zal kopen voor dat geld..
die mensen hebben niets met airco, airbags en stuurbekr.
het is denk ik het zelfde als toen de nieuwe Alfa spider kwam. iemand die een oude had vond de nieuwe geen spider..
VeyronLover zegt
I love this car! Well done Fiat!
carol zegt
O neen, wat lees ik tussen de reakties … wordt gemaakt in samenwerking met Ford (Kia) … gruwel gruwel. ‘k Heb een Mazda 2 (van dezelfde reeks als Ford Fiesta/Fusion) en weet nu wat er gebeurt als Ford zijn tengels om iets heenslaat. N O O I T meer ! ! !
Kristel zegt
ik wil het, ik wil het, ik wil het…………als ik 1 ding graag zou willen, is het deze wel!!!
oscaar zegt
Voor mijn mag het zelfs een 500cc motorke zijn, hoeft absolut niet te kunnen crossen, zo zijn er al genoeg, maar ze dunnen zichzelf gelukkig regelmatig uit aan boomstammen en verlichtingspalen.