Wellicht ken je de website MiepKniep, de mensen achter deze site gaan gratis op zoek naar de laagste prijs voor jouw aankoop en sturen je vervolgens een offerte. Maar sinds kort kun je er ook zoekopdrachten en bestellingen voor nieuwe auto’s plaatsen. En waarom kan MiepKniep de auto’s goedkoop leveren? De belangrijkste reden hiervoor is een vergelijking tussen alle aanbieders (EU merken dealers) in heel Europa, waardoor ze een scherp prijsaanbod kunnen geven. Door netto prijsverschillen binnen de 25 EU lidstaten profiteer je daardoor mee in het aanbod.
Na de budget-initiatieven van SsangYong, Cardoen en nieuweautokopen.nl is er nu dus ook concurrentie van MiepKniep. Ze benoemen daarbij de volgende voordelen:
* Gegarandeerde korting van 10% op de advies consumentenprijs in Nederland. Op speciale EU Actie modelaanbiedingen worden zelfs kortingen tot 25% aangeboden voor splinternieuwe auto’s afkomstig uit dezelfde fabriek als bij je eigen dealer.
* Goede dienstverlening:
– het bestellen bij de EU merkendealer,
– het transport verzorgen binnen de EU naar het afleveringspunt,
– het invoeren en kenteken aanvragen (RDW station),
– de BPM betalen (douanekantoor)
– en het uiteindelijk afleveren van de wensauto op het afleveringspunt te Barendrecht
* Op deze auto’s, geleverd door erkende EU merkendealers, geldt dezelfde vastgelegde EU fabrieksgarantie voor het automerk.
* Basis model is uit te breiden volgens opties in overleg met onze leverancier.
De volgende merken worden reeds aangeboden: Alfa Romeo, Chevrolet, Citroen, Daihatsu, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, VW.
HLK zegt
Hmmmm weet niet wat ik moet zeggen
Noid zegt
@ HLK: Helemaal met je eens…
Ikke zegt
Zo wordt er tegenwoordig in de nieuwsberichten ook al reclame gemaakt ?
pfffffff
Domien zegt
Ach als ze voor mij een koenisegg 25% goedkoper kunnen leveren dan ben ik blij, vind hem nu nogal duur.
Us zegt
@HLK: zeg dan niets!
Dit soort website vergelijkingen zijn een goed initiatief. Laatst heeft een kennis van me een VW bestelbusje gehaald en heeft in NL alle dealers afgebeld voor de goedkoopste busje. Wat bleek? Verschil tussen de duurste en goedkoopste: 5000euro. Das dus snel verdiend!
autoblogger zegt
@Ikke: yep, en voor alle berichten over BMW krijgen we ook geld… pfffffff
Probeer even iets nuttigs te schrijven als je een reactie plaatst.
Knilles zegt
Goed initiatief, maar (nog) geen Audi en BMW zie ik, jammer
Jaap zegt
Op zich best een goed initiatief, als je op de site van menig BMW dealer kijkt zie je dat zij zelf niet anders doen. De meeste auto’s uit de huisselectie zijn gewoon geimporteerde jonge Duitse auto’s. BPM hakt er flink in het eerste jaar. En laten we wel zijn, we kijken toch allemaal op internet als we een nieuwe tv of wasmachine gaan kopen om te vergelijken wat je kunt besparen?
Jaap
64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt
Ben eens voor de grap op die site gaan kijken en wat blijkt? Je hebt de keuze uit maar liefst drie merken: Opel, Fiat of Thule. Dat laatste merk is toch een sleurhut?
En wat die andere twee betreft: not my cup of tea.
Ikke zegt
@ autoblogger
Oke is goed !
Wat een geweldig bedrijf dat die zulke dingen voor elkaar krijgt.
davy zegt
Dit vind ik een spijtige zaak. Nog even en we laten ons brood importeren uit Polen omdat het daar goedkoper is. Wat de lokale bakker niet graag zal horen.
Besparen is altijd leuk, maar laat het alstublief in eigen land blijven. Je maakt je eigen economie toch een stukje minder sterk door dit soort praktijken. Op het eerste zicht lijkt dit leuk voor de consument. Maar diezelfde consument wil dat het achter x jaren nog steeds leuk is om leven in zijn/haar eigen land?
Ik ben er niet zo voor te vinden. Het lijkt me nefast te zijn op de middellange en lange termijn.
v8x zegt
Ik denk dat HLK autoblog.nl als zijn vriendin beschouwd …
SnelheidsDuivel zegt
En bij wie komt de consument zijn garantie claimen?
Juist bij de dealer, wiens continuïteit door dit soort acties in gevaar komt.
En dan kunnen we wel weer gaan spreken over de Europese prijsverschillen, maar daar liggen de verschillen in de belastingstelsels aan ten grondslag.
64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt
@snelheidsduivel en davy
Jullie visies zijn “spot on!”
(sarcasm mode on)
Mensen die serieus een auto op een dergelijke site kopen, hebben naar mijn mening een kortetermijn visie: men is alleen maar geïnteresseerd in een lage prijs. Maar een auto kopen is geen kunst. Een auto goed onderhouden is iets anders, zeker wanneer je leverancier in Krakow, Polen zit (oid).
Een goede relatie met de dealer en nèt dat beetje extra service interesseert hen niet. Ze sleutelen zelf wel wat raak. Hebben ze ’s zaterdags toch nog wat te doen!
(sarcasm mode off)
freek zegt
hmm tja maar als je bijvoorbeeld een auto invoert uit duitsland ergens in de buurt van berlijn dan rij je daar toch ook niet heen voor elke beurt??
meestal zoek je hier dan een merk of vakgarage toch!?
BOL zegt
Garantie is door heel Europa dekkend, maakt geen reet uit of dat ding uit Krakow komt, de dealer op de hoek moet gewoon garantie verlenen (als er een certificate of conformity bij geleverd wordt)
Daar krijgt die dealer op zijn beurt weer voor betaald door de Importeur die op zijn beurt weer wordt betaald door de fabrikant.
Er wordt sowieso minimale winst gemaakt op de verkoop van nieuwe auto’s, de centen worden verdiend op occassions en op service (lees uurloon)
En waarom zou ik de volle mep betalen voor mijn nieuwe auto? Zodat er een paar verkopertjes met bakken van de zaak kunnen rijden? En zodat er een veel te duur nieuw pand uit de grond gestampt wordt?
Als de overheid nou gewoon wat minder hebberig was en auto’s zelfs bij de Nederlandse dealers voor goede prijzen worden verkocht dan haalt niemand het in zijn hoofd om een auto te kopen in het buitenland..
Helaas verschillen de aanschafprijzen van auto’s (netto ex, dus zonder belastingen) zo belachelijk groot, dat het zelfs voor Nederlanders interessant wordt om auto’s elders in te kopen.
Dit was eerst voorbehouden aan Duitsers/ Engelsen die in Nederland hun auto belastingvrij spotgoedkoop konden aanschaffen, je ziet nu dat de netto (taxfree) prijzen gelijk worden getrokken en worden verlaagd waardoor ze zelfs inc BTW & BPM lager uitkomen dan de consumentenprijs die hier wordt gehanteerd..
Gezien de marktwerking die de EU nastreeft zijn dit soort ontwikkelingen niet meer dan logisch..
trevor zegt
Is idd een goed initiatief. Ze willen toch 1 europa, dan moeten de prijzen ook overal gelijk zijn… Waarom moeten wij meer betalen dan belgen of duitsers?? We zijn toch allemaal europeaan, nogmaals een prima alternatief!
64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt
@BOL en Trevor
Wanneer de eigen portemonnee ter sprake komt en alles zo goedkoop mogelijk moet , dat kan ik nog wel enigszins begrijpen. Maar dat er dan ineens WEL over één Europa gesproken mag worden gaat er bij mij niet in. Dat riekt naar opportunisme.
Jullie willen Duitse autoprijzen? Okee, maar dan wel het autobelastingsysteem van de Duitsers overerven. Oh jullie willen Poolse autoprijzen? Okee, maar dan wel lbij een inkomen volgens de levensstandaard aldaar.
Één Europa waarbij de Nederlandse consument alleen de *voordeeltjes* geniet, dat kan niet. Dat is sprinkhanengedrag. Er zou dan ook één belastingstelsel moeten komen, waarbij iedereen evenveel betaalt. Dit zou een te grote aantasting zijn van de souvereiniteit van de lidstaten.
bvking zegt
Het zijn sinds 1 januari 27 lidstaten hor :P kzie geen audi of bmw of excoten beetje jammer weer :(
david usa zegt
Heel erg jammer, met dit soort initiatieven word de auto industrie in Nederland compleet om zeep geholpen, spijtig voor importeurs en autodealers. Mag er dan helemaal geen geld meer verdiend worden op auto’s? We moeten al tig % weggeven (BPM) en dan komen dit soort bedrijven met dit soort ideen, erg jammer gewoon!
Ljouwert zegt
http://www.autopreisagentur.nl/index.php
staan veel meer merken op tegen lagere prijzen dan gemiddeld in NL
mary zegt
de nieuwe fiat 500 wordt in tychy in polen gemaakt.
kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om er 1 in te voeren en wat de kosten daare van zijn.
b.v.d groetjes mary
autoblogger zegt
@david usa: huh?!? Ooit iets gehoord over marktwerking?