Als we de Britse krant The Times mogen geloven dan is Prodrive momenteel de enige gesprekspartner waarmee Ford aan tafel zit om Aston Martin te verkopen. Prodrive zou bereid zijn om een bedrag van £450 miljoen op tafel te leggen. Het enige probleem is dat Prodrive nog wat problemen heeft om dat bedrag bij elkaar te krijgen, maar dat is voor Ford op dit moment nog geen bezwaar.
Prodrive en Aston Martin zijn geen volslagen onbekenden voor elkaar en dat zal ongetwijfeld meespelen in de beslissing van Ford. Zo organiseert Prodrive al jaren het raceprogramma van Aston Martin en zijn ze dus verantwoordelijk voor kanonnen als de DBR9 en DBRS9. Maar ze hebben ook de Aston Martin Rally GT ontwikkeld en een gekietelde versie van de V8 Vantage.
Als de deal doorgaat dan zou dat volgende week al bekend gemaakt kunnen worden, wellicht wel in Genève. Zoals je misschien wel weet zal Prodrive in 2008 als 12e team deel gaan nemen aan het Formule 1 circus, grote kans natuurlijk dat ze dat dan gaan doen onder de naam Aston Martin! Ik zie het al helemaal voor me, een strijd tussen Ferrari, Spyker en Aston Martin (via motorauthority).
Drago zegt
haha die gaan zeker de eerste jaren niet vanvoor meedraaien
Bram zegt
Zou leuk zijn als ze meedoen met de formule 1 maar waarom? kost veel te veel geld en je loopt ook nog eens de kans te verliezen van een renault,honda enz.
Phycenz zegt
Misschien iets teveel hooi, met F1 en AM willen kopen?
Dennis zegt
hmm nice! Deze mogelijke overnemer zie ik beter zitten dan Louis Vuitton die eerst geïnteresseerd was
joep zegt
dit kan ik geen slecht nieuws noemen! Zoals dennis al zei, liever prodrive dan de damestasjes fabrikant… Ik zie AM toch liever als een racewagen dan als een modeaccesoire
dekster zegt
@Bram
porsche heeft ook f1 gereden… er word veel over gezwegen(slechts 1overwinning) dus misschien is het bij aston hetzelfde…
PieterA zegt
@Joep & Denis: ga ik mee eens. Overigens hoeft dat F1 gedoe voor mij ook niet. Liever FIA-GT en dergelijke zoals nu.
Base zegt
Hoewel we allemaal Prodrive een warm hart toedragen vindt ik het toch moeilijk om ze als volwaardig autofabrikanteigenaar te zien. Ik vrees dat ze als hardcore speed-maniacs het luxe-aspect minder zwaar laten meewegen, terwijl dat wellicht minstens even zwaar weegt voor een merk als AM. In die zin was Louis Vuitton een veiliger keuze geweest: een luxe- en styling-specialist (nee, ik ben geen liefhebber) die het engineering gedeelte overlaat aan de echte kenners (bv. Prodrive). Die 2 zouden eens met elkaar moeten gaan babbelen.
HolyCow zegt
@Bram
Kans dat ze verliezen:P? Waarschijnlijk blijven ze de eerste 4 seizoenen wel achteraan (volgens mij)!!
lincoln mark8 zegt
heel stoer
Ascari zegt
Ja als ze mee doen in de F1 zullen ze zeker niet mee draaien in de top mischien in de subtop ja porsche heeft er een nachtmerrie aan over gehouden
Birger zegt
Goed dat Aston Martin overgelaten wordt aan een iemand die er al ervaring mee heeft, zo zullen de modellen niet veel veranderen in de toekomst.
Armada zegt
Mooi dat het dan in Europese handen blijft, zodat het niet alleen maar een leeg omhulsel van een bedrijf wordt (zoals met TVR nu een beetje het geval is)
Jappy zegt
Beter dan Luis Vuitton idd!
En wil niet lullig doen maar gekend moet denk ik bekend worden!
–edit: check, is aangepast!–
Jurrian zegt
Prodrive, dat is alleen maar positief, die gasten doen wonderen met onderstellen en tot nu toe hebben ze allerlei grote successen gehaald in de racerij met door hun geprepareerde auto’s.
J. zegt
Correctie: Prodrive heeft een licentie om deel te nemen in het volgende F1 seizoen. Ze hebben echter al aangegeven dit met een klantchassis te willen gaan doen, en de kans zit er in dat ze chassis en motor van McLaren en Mercedes af gaan nemen.
Geld om een eigen auto te ontwikkelen hebben ze niet, en met de huidige rel gaande rond het klantchassis (van de 11 huidige teams zijn er 7 tegen het klantchassis) die waarschijnlijk tot aan de rechter bevochten gaat worden is het nog lang niet zeker dat het klantenchassis ‘legaal’ blijft.
De 7 teams die tegen zijn zullen naar alle waarschijnlijkheid bij de eerste mogelijkheid die ze krijgen officieel protest indienen tegen de auto’s van Super Aguri en Scuderia Torro Rosso. Deze mogelijkheid is dacht ik op de vrijdag in Melbourne, en dan zullen we dus een eerste indicatie gaan zien van hoe dit gaat aflopen.
alfa156 zegt
whahahaha,
een duel tss Fer, Spyker en AM,
you whish Hollanders ;-)
in de achterhoude met die andere B-teams zeker
ruub zegt
ja leuk hoe meer teams in de f1 hoe leuker en dan van AM helemaal te gek