Het recept is bekend: de John Cooper Works kit maakt de MINI Cooper S nog sneller en nog sportiever. MINI lanceert op de autoshow van Geneve de officiele kit voor de nieuwe Cooper S.
De standaard Cooper S heeft 175 pk, maar voor de Works kit is de output van de 1.6 liter twin scroll turbo motor opgekrikt tot 192 pk en 250 nm tussen 1750 en 5000 rpm. Dankzij de overboost functie kan het maximum koppel zelfs verhoogd worden tot 270 nm tussen 1750 en 4500 tpm. Ook de ophanging werd aangepast en 10 mm verlaagd. Verder vinden we geperforeerde remschijven op de vooras en rolt de Cooper S met JCW tuningkit op 18″ lichtmetaal.
Voor de liefhebbers biedt John Cooper straks nog vele accessoires zoals een bodykit, speciale sportstoelen, een JCW sportstuur en diverse onderdelen die versterkt zijn met carbon.
MurcieBoy zegt
ziet er goed uit ik weet niet waarom maar ik heb mini’s altijd al vet gevonden en dan nog met zon bodykit, daar is maar een woord zoals die prusen het zeggen: supageil !!!
bvking zegt
ziet er mooi uit alleen niet zo extreem als de huidige
word ie wel hoop ik, vermogen niet misselijk huidige heef 178pk
w0o0dy zegt
apart: deze nieuwe Works heeft minder pk’s dan de oude works maar weegt wel iets meer toch? Koppelkromme lijkt me wel duidelijk beter dus waarschijnlijk is deze toch sneller ondanks het ontbreken van een paar pk’s.
Rob zegt
Zal wel weer een klein vermogen extra kosten, waardoor de toch al veel te dure mini nog duurder wordt, jammer maar helaas.
RS6 zegt
Leuk! alleen voor dit geld..
@Woody
dat dacht ik ook idd.. maar hij is wel sneller geloof ik
Armada zegt
Zit er nu wel een sper op?
Christoph zegt
Dit is niet de echte JCW neem ik aan.
Bijna al deze dingen zijn namelijk al te bestellen, behalve de heel erg matige chip omdat meeste tuners de nieuwe 1.6 rond de 210pk hebben.
Verder is bij het chili pakket tegenwoordig een sper al standaard! Voor de gewone S.
Toon zegt
hopen dat ook deze zon mooi lawaai uitlaatje’s krijgt als de vorige. want de onze klinkt hemels! achterbank er uit..en luisteren naar het blazen van de uitlaatjes (en in mijn geval het mooie gejank van de compressor)
Florijn zegt
jammer dat ze er zo weinig pk’s uitpeuren de oude had er toch 210?
Florijn zegt
de mistlampen zijn wel lekker groot zie ik nu ineens
hylke zegt
@ iedereen: volgens de mini dealer uit breda kan de versnellingsbak van de nieuwe cooper S niet meer dan 195 pk aan. Ik weet natuurlijk niet zeker of dat waar is, maar in dat geval krijg je misschien 2 JCW setjes:
1. 192pk-geperforeerde schijven voor, bodykitje, 18inchers, verlaagd.
2. 200+pk, zelfde als optie 1 maar dan met sperdifferentieel en andere versnellingsbak en nog wat rommeltjes.
JLJ zegt
Dat verklaart meteen ook de 207 RC met maar 175 pk ipv. 200!
Bij BMW weet men dat minstens de helft van de Cooper S-en wordt getuned, en dan nog houden ze daar geen rekening mee tijdens de ontwikkeling. Valt me wat tegen.
Tomasso zegt
Om het verhaal comleet te maken… er wordt op de diverse mini forums gesproken over verschillende kits. Deze wordt een dealer fit. Er zijn plannen om nog met een JCW fabriek af pakket te komen… waar meer veranderd dan
(The kit includes a JCW exhaust, intake and ECU software upgrade)
AbarthMkII zegt
@JLJ: Waarom zullen autofabrikanten rekening moeten houden met Tuners? Beetje onzin. JCW is in feite de huistuner van Mini. Toch logisch dat men dan voor bedrijven als Hamann, Hartge, etc. niet gaan ontwikkelen. BMW de ontwikkelingskosten en de Tuners gaan met de eer strijken …
CooperS-lightningblue zegt
Ik vermoed dat dit niet de enige kit voor de nieuwe New MINI’s gaat worden. Een 4-wiel aangedreven JCW met zo’n 240-250 pk en een bak met koppel, andere versnellingsbak, hoog prijskaartje, enzovoorts.
De 1,6 Turbo van de Cooper S is perfect te tunen alleen zal men het een en ander aan moeten passen. Uiteraard gaan er zat tuners komen met allerlei leuk spul!
Voor mij alleen de motortuning (uitlaat, intake en software), verder is de Cooper S echt meer dan prima.
Ben benieuwd wat de toekomst allemaal gaat brengen voor de MINI’s.
Fresto zegt
Deze auto is niet mooi om te zien maar kitsch.
Ik snap niet dat de men zo makkelijk overstapt naar deze vormgeving tov. de oude. De voorkant is te bol, de bodykit ziet er ‘aangeplakt’ uit. De motorkap te lang en te horizontaal. Het vermogen zal wel in orde zijn.
Joris zegt
Dit standaard pakket ga ik niet kopen(ik had een S works en nu een nieuwe S), waarom? Koppel is amper meer, vermogen 10% en 18-inch rijdt mi absoluut niet lekker. Ik ben altijd blij met 16 inch in de winter, 17 in de zomer is meer dan genoeg en dat sper heb ik nu er al op zitten. Heeft iemand een link naar zo’n andere site over de JCW-upgradings discussies?
Klaas van Vuure zegt
Bij Beek Auto Racing (mini specialist en een van de grootste chip tuners van Nederland) hebben ze al een tijdje de software ontwikkeld voor de Mini Turbo en Peugeot Turbo.
Mini turbo stellen ze af op maximaal 214Pk en 308 Nm.
Kosten 325,- incl. BTW.
Klaas van Vuure zegt
Het vermogen is d.m.v. een intercooler te verbeteren naar 230Pk
Voor meer info zie http://www.beekautoracing.nl