De eerste GTM40TR moet nog gezien worden, maar nu al heeft het bedrijf laten weten het vermogen van zijn racer op te gaan voeren. Standaard levert het 2 liter Honda Type R-blok zo’n 220 pk en da’s natuurlijk een lachertje. Nee, GTM’s klantenkring heeft waarschijnlijk even naar de KTM X-Bow gekeken en besloten dat ze het voor minder dan 300 pk niet doen. De klant is koning, dus die extra pk’s komen er. Hiermee moet de GTM in 3,5 seconden naar de 100 sprinten en een top van ruim 240 km/u bereiken. Verder waren de klanten ook niet zo blij met bepaalde stylingelementen, dus worden de neus en achtervleugel aangepakt.
Het is nu zeker dat er ook een ‘road-legal’ versie komt van deze grote kart, die ook met biobrandstof overweg kan. De prijsindicatie is nog steeds zo’n 15.000 pond, wat de GTM een stuk goedkoper (en bereikbaarder voor een groter publiek) maakt dan de eerdergenoemde X-Bow.
Het persbericht (via Motor Authority):
Increased Turbo Charged Power and new design for Sporty GTM40TR
GTM’s new anniversary car – the 40TR (Track and Race) will be boosted with the arrival of a more powerful 300bhp engine and improved exterior design. The niche vehicle manufacturer based in the Midlands is turbo charging the Honda 2 litre Type R powerplant by another 80bhp following public feedback.
Lloyd Taylor, General Manager of GTM Cars Ltd. said: “Potential and existing GTM customers made us aware of the requirements for a more powerful version of the 40TR so we have boosted the Honda engine to over 300bhp, making the ultra light racing car even faster but still superb value for money.”
The revised powerplant is expected to reach 60mph in approximately 3.5 seconds and go on to a top speed of well over 150mph.
The 2-seater featuring an exposed aluminium super-structure will also gain a revised front nose cone and rear wing. The 40TR has been designed as a joint venture with another Midlands company, Stadco Engineering, and is expected to cost between £14,000 to £16,000.
The Coventry company has designed and is manufacturing the GTM 40TR for the racing track as well as a road legal version both of which will have the potential to run on biofuel. GTM is exploring the potential for a one-make race series linked to the Energy Efficient Motor-Sports initiative.
First drives will be available by mid May 2007.
kevin zegt
nice
Sammie zegt
Deze is mooi, X-Bow is lelijk!
– Sammie
MichaelNizet zegt
very nice, ziet er compact uit
marcel zegt
hier heb je tog geen reet aan alleen als je een eigen circuit achter je huis heb misschien en dan nog koop dan gewoon een vette motorfiets
Snuru zegt
Je trekt er wel mooi ferrari’s en al dat dure speelgoed eruit .. en dat voor 15.000 pond ? niet veel toch voor 3.5 sec na 100 :D
Florijn zegt
t heeft toch niet echt de aggressieve uitstraling vna een x-bow
Citrofiel zegt
Het blijft een technisch LEGO karretje. Qua uiterlijk is hij niet serieus te nemen. (qua prestaties wel!)
lincoln mark8 zegt
weer een skelter…..boring
SugarFree zegt
@ citrofiel
Precies, technisch lego… daar moest ik ook direct aan denken!
Vooral die balk aan de zijkant :(
De Atom daarentegen vind ik wél mooi ontworpen!
marcel zegt
maar kan je met zon ding ook gewoon woon werk verkeer doen??