Er wordt al tijden gespeculeerd over een cabrioletversie van de Mercedes SLR Mclaren. Toen de SLR in 1999 als concept car voor het eerst te zien was werd de auto zelfs al als roadster getoond. Maar er lijkt nu eindelijk bevestiging…
Autovisie kon begin dit jaar al bevestigen dat de open variant op de komende IAA autoshow in Frankfurt te zien zal zijn, nu schrijft ook thecarconnection dat we de onthulling dit najaar mogen verwachten. Het is nog onduidelijk of de gewone SLR of de 722-versie als basis gebruikt zal worden. Ik hoop op de 722, nadeel is dat het prijskaartje dan wel richting de 7 ton gaat (gewone SLR = 614.000, SLR 722 = 647.000).
Een andere belangrijke vraag is of er een stalen dak gebruikt zal worden?
Sammie zegt
Leuk als je indruk wilt maken op vrienden, maar doet mij nog steeds iets teveel denken aan de SLK. Mercedes moet er maar eens iets aan doen
– Sammie
dylhan zegt
siet dur netjes uit hoor :D
SLR zegt
is dit niet de vision slr
m5 zegt
gruwelijk mooi
JAsPAA zegt
Waarom is deze auto eigenlijk zo duur?
Alwood zegt
ze moeten maar een gewone versie met stalen klapdak maken en een 722 versie met carbon klapdak :P wel een hele mooie wagen en ik hoop dat ze hem wat sjieker afwerken dan de ‘gewone’ SLR.
mashell zegt
“(gewone SLR = 614.000, SLR 722 = 647.000)”
Haha, dat verschil is zo klein. Ze verkopen echt geen gewone meer.
Jonas zegt
Schoonheid wordt hier geherdefiniëerd :)
Florijn zegt
ach man deze bak heeft nooit echt stijl gehad zoals de carrera gt en het is ook wel een beetje laat voor een convertible
david USA zegt
Nee bedankt, doe mij dan maar iets anders…
john zegt
Schoonheid ? Nou ieder z,n smaak.
Piero zegt
Deze is zeker dikkk hij is gewoonn mooi
Harry zegt
“is dit niet de vision slr”
Ja, en die was gebaseerd op de Mercedes SL.
Johan de Dooper zegt
Die SLR is denk ik een van de meest lelijke proletenbakken uit afgelopen 2 decennia. Mercedes had vroeger nog af en toe een mooi model ertussen zitten (300SL Gullwing,… kwijl). Dat ze op basis van die auto met de SLR zijn aangekomen is toch echt een aanfluiting. Kijk bijvoorbeeld eens naar Ford met zn GT gebaseerd op de GT40. Zo moet het dus wel.
Mercedessen zijn als Nike gympen, de allernieuwste technologie in de meest lelijke vorm gieten et voila. Dat is ook de reden waarom niemand meer op die nike’s loopt. Emotie- en vormloos die apparaten. En de prijs die je betaalt voor dit wanstaltige ding….. ronduit belachelijk. Zoveel geile karren kan je kopen voor dat geld: 599, murcielago, bijna koenigsegg, 2 spykers enz.
Lazer op met deze drugsdealerkar.
Rick zegt
De auto zal ten eerste een stuk minder stijf zijn door het missen van het dak. Ten tweede het vleugeltje dat achterop zit wat omhoog gaat bij het remmen zal er niet zitten ivm aangepaste achterkant voor het opvouwen van het dak..? Verder lijkt hij zo echt veel te veel op de slk.
Wat een van die maffe gasten in het Midden Oosten had gedaan was een SLR blok in een slk gehangen, daar is ook een filmpje van, dan rijdt je elke SLR eruit, zelfs de SLR 722, die gasten hebben opzich wel goede ideeen… Dan zegt iedereen dat het ze om het opscheppen gaat, maarja blijkbaar dus niet want een slk is 6 keer goedkoper dan een SLR. En ja daar rijdt je een Ferrari Enzo ZOEK mee :), dan heb je toch echt zoveel waar voor je geld, hier enige illustratie aan mijn verhaal:
http://www.youtube.com/watch?v=OVDlx9qsq0w
En ja, dat is toch echt een enzo die er zo uitgereden wordt ;).
Rick zegt
@ Johan de Dooper
Er zijn bijna geen motoren die zo verschrikkelijk sterk en zo’n goede kwaliteit hebben als die van de SLR. Ik ben absoluut geen Mercedes fan, maar dit is gewoon een super geil stukje engineering.
iceman zegt
of het nouw op een slk lijkt of niet die auto is gewoon bruut,geef mij maar die slk of slr blaast een ferrari enzo er zo uit dat is geen probleem,vooral de cabrio versie lijkt mij wel gruwelijk,ben wel benieuwd .
Z-Rider zegt
@ Johan Dooper:
LOL
@ Rick:
“Er zijn bijna geen motoren die zo verschrikkelijk sterk en zo’n goede “kuch” kwaliteit hebben als die van de SLR. Ik ben absoluut geen Mercedes fan, maar dit is gewoon een super geil stukje engineering”
Die SLR’s mogen dan wel “kuch” goede blokken hebben, maar ze hebben nogal veel last van electronica problemen. Ik noem een voorbeeld: De laatste Gumball 3000 race…. 4 SLR’s deden mee, alle 4 uitgevallen vanwege electronica problemen…. Mercedes moest een team engineers laten invliegen om die ellende auto’s weer aan de praat te krijgen. Toeval?
Als die auto’s uitvallen wanneer ze gebruikt worden waar ze voor ontworpen zijn, doe mij dan maar een Carrera GT of wat ander snels.
MV Agusta F4CC zegt
Ik vind het kontje zo wel een stuk mooier uitkomen! Wat mij betreft een hele verbetering ten opzichte van de coupé! Toch zou hij nooit op mijn verlanglijstje staan! Alleen al omdat ik de Carrera GT, de Enzo, de Mclaren F1 enz… veel mooier en onderscheidener vind!
Harry zegt
De SLR krijgt een softtop. De airbrake blijft.
Klanten van Mercedes smeken om een SLR Roadster. Dan ziet de buitenwacht beter wie er achter het stuur zit. De Carrera GT was ook een open auto, de F50 ook.
deora zegt
@ john de dooper
hahahahaha :{
@ Z-Rider
er is geen mooier geluid dan het geluid van een SLR die optrekt :P :D
joris&eno zegt
leipe bak!!! ik hoop op de 722
Kenny zegt
@ Z-Rider.
Ja dat is toeval, ik ken 2 mensen met verschillende SLR’s en die hebben er nooit problemen mee. Toeval dus.
Citrofiel zegt
@ mashell; Het is maar wat je klein noemt… ;)
M Freak zegt
OEI…zeker wel te lelijk…wat is hier nu mooi aan?
Als er een test is met een Carrera GT, zie ik verschillende reacties dat hij wel kan concurreren met de SLR maar dat de Carrera GT er beter uit ziet. En nu komt er ook nog een carbio versie van de SLR?
Mercedes-Mclaren, jullie gaan de verkeerde kant op!
jkl zegt
wel mooi allemaal maar hoe zwaar gaat dat ding wel niet wegen
Pieliej zegt
Hmm, toch had ik liever dat hij alleen Coupé zou blijven. Ik vind dit niet zo heel erg mooi…
Autospotting.nl zegt
Eindelijk. hopelijk straks ook nog een 722 cabrio. kan niet wachten tot hij er is.
Rikus zegt
wat een super geile bak is dit! Dit vind ik echt mooi, mooier dan de slr met dak! En volgens mij ziet iedereen wel het verschil tusen een slk en een slr!
Hij lijkt niet op de slk.. die slk lijkt op hem..
max zegt
nja, het is ten eerste wat wil een gek voor de auto betalen ten twee da ding ziet er niet uit en ten derde mercedes kan beter stoppuh meej auto’s maken wat als je moet gaan vergelijken met al die klasses lijken ze bijna allemaal op elkaar qua vorm neus en kont dus laat maar iets anders maken dan kenk nog anders praten
kijker zegt
De SLR is een apparte exoot. De SLR bestuur je eigenlijk vanaf de achterstoelen. De voorstoelen zijn vervangen door het motorcompartiment.
Dus je zit op een plaats waar normaliter kinderen plaats nemen.
Bij de even totaal andere Maybach zit je ook al op de achterstoelen. Daarmee is Daimler Chrystler het meest alternatieve concern dat er is.
In een Taxi zit je meestal ook op zetel achter in. Je kan een Daimler Chrystler product beter toevertrouwen aan gediplomeerde bestuurders.
Geldt ook voor de Viper.
mercedes driver zegt
mooie wagen,maar de prijs iets te overdreven vind ik.
Brecht zegt
Dit is wéér een concurrent tegen de lamborghini lp 640 spyder.
Al ben ik eens met iedereen over de prijs. SCHANDALIG.