Er waren al een paar officiële foto’s en was al wat uitgelekt maar Fiat is eindelijk met meer informatie naar buiten gekomen over de nieuwe Bravo. De verkoop zal eind maart tijdens de AutoRai starten.
Bij de introductie zal er slechts keuze zijn uit een benzinemotor (1.4 16V, 90 pk) later zullen er ook turbovarianten van deze motor volgen. Op dieselgebied is er meer keuze namelijk een 1.9 met 120 pk en 150 pk en later zullen nog meer motoren volgen. Het topmodel zal uiteindelijk de Abarth uitvoering worden.
hans449 zegt
leuke auto..:) ik moet alleen nog wel ff wennen aan de nieuwe kleur van het logo van fiat..
Stefan Schuilenburg zegt
Erg mooie auto, het gaat de goede kant op met Fiat. Ben benieuwd wat de ”topmotorisering” zal zijn, vind het nog steeds jammer dat er nooit een 20v turbo van het laatste model gekomen is.
Alfafan zegt
Ziet er goed uit, vind het interieur alleen een beetje Seat
joejojo zegt
met alle respect: is dat niet een uitgerekte Punto Grande?
w0o0dy zegt
Mooi spul die nieuwe Bravo en Autoweek schrijft dat het weggedrag wel een beetje op de 147 van Alfa lijkt… alleen het sturen is iets minder scherp. Dat klinkt in ieder geval erg goed. De kwaliteit leek ook dik in orde. De prijzen zouden iets onder die van een vergelijkbare Opel Astra moeten blijven.
Vraag me wel af of je ook maar iets ziet in je achteruitkijkspiegel met zo’n kleine “ronde” achterruit.
Als ik op korte termijn mijn leasebak mag/moet vervangen dan staat deze hoog op de lijst, maar waarschijnlijk zit ik nog wel een paar jaar aan deze vast.
Klassiekerrally zegt
Mooi! Heel mooi zelfs!
david zegt
punto grande ziet er toch heel wat anders uit. Dan zou ook een astra een uitgerekte corsa zijn en dan is de golf el helemaal een uitgerekte polo (of alles andersom)
Barry330cd zegt
Fiat is goed bezig zo, wat een leuke bak.
Fons zegt
Moooooooi….
Armada zegt
Aah, is een bella machina. Nu maar hopen dat ze de betrouwbaarheid van een Toyota hebben.
Philip zegt
Zeer mooi, maar ik denk dat hij weer een beetje te zwaar zal zijn. Maar dat is natuurlijk een vooroordeel…
Karaya zegt
Ze lijken eindelijk wakker in Italië, ik hoop alleen dat ze eens wat sneller de topversies introduceren. Bij Fiat en Alfa komen die altijd jaren na introductie als ze al komen. Het wachten is dus op de Abarth en dan liefst eentje die de Golf GTI doet verbleken. Meer dan 200 pk dus.
Def Tovertor zegt
Bravo!
Sgt. Stevil zegt
mooi inderdaad, wel beetje veel Seat lijnen… achja, tis en blijft een knap ding!
JANUS zegt
Heeft wel wat weg van de Leon en laat ik dat nou een hele mooie wagen vinden !!!
Ruben J. zegt
Vind ‘m nogal op de Auris lijken…alleen de achterkant vind ik bij deze geslaagder.
Die achterlichtunits hebben wat gemeen met de vorige bravo ;)
alfa156 zegt
Fiat Groep is heel goe bezig, knappe Punto, Bravo, Alfa 159, Brera,
Keep up the good work
Lampredi zegt
@Armada: Ja, dat willen we allemaal wel.
mvagusta zegt
Zo op de plaatjes vind ik hem tot nu toe erg geslaagd! Ben benieuwd of hij ook zo aandoet in real life! Komt toch vaak net even iets anders over! Ze fotograferen natuurlijk wel altijd de beste hoek!
JLJ zegt
Autobild heeft er al mee gereden, en ze zijn verdacht positief voor Duitsers over een italiaanse auto.
http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=13241
Yannick zegt
seat en renault clio lijntjes ma verder wel mooie wagen
M Freak zegt
Lekkere nagivatie!
SaxoVTS zegt
Mooie auto. 1000 Maal beter dan de Stilo. Ik hoop dat ie net zo fijn gaat rijden als de oude Bravo! (die ook beter reed dan de Stilo) Ben alleen een beetje bang dat ie snel gaat verouderen omdat het ontwerp weinig vernieuwend is en het van de details moet hebben. (‘Mazda 6 effect”) Maarja Fiat speelt het waarschijnlijk op safe.
wapz zegt
Autovisie heeft er ook mee gereden!
http://www.autovisie.nl/expertise/rijimpressie/archief/en_zo_rijdt-ie_fiat_bravo/index.xml
Solstice zegt
Stijlvol bakkie. Ze zijn ’t nog niet verleerd die Italianen.
Citrofiel zegt
Best schuine achterruit zeg. Maar het blijft een prachtige, stijlvolle auto. Kom maar op! Ik hoop dat ze het goed gaan doen!
stefan zegt
Komt er nog een 3deurs versie?
Dennis zegt
een 3d komt
en ook een station wagen
FJ zegt
mooi hoor, ben het eens met de meeste reacties. maar gaat fiat het hiermee redden? volgens mij verkoopt de punto grande ook al niet al te goed (net als wel meer fiat modellen bv. de croma)
slk55 amg zegt
erg mooie auto! en zo te lezen zit het met het weggedrag ook wel goed. deze auto gaat de golfjes/astra’tjes de das om doen.
david zegt
@FJ
punto grande doet het perfect qua verkoopcijfers. Hij stond vorig jaar op nummer 5 van meest verkochte auto’s in europa.
1. Opel Astra 437.673
2. Renault Clio 431.595
3. Ford Focus 418.490
4. Volkswagen Golf 417.894
5. Fiat Grande Punto 401.022
Karaya zegt
Komt het toch nog goed.
davy zegt
De stationwagon zal nog even achterblijven. Voorlopig is nog enkel de Stilo stationwagon te verkrijgen.
JINX zegt
Ik zou graag eens een foto van het interieur zien zonder GPS… want dat domineert toch wel het dashboard en ik vraag me af of het niet te kaal is zonder die optie…
Alfa 147 rijder zegt
Logo is niet nieuw maar is oud van vroegahh
Mr. R zegt
Fraaie wagen, erg fraaie wagen! Met deze juiste timing (Megane en 307 worden oud, Golf, Astra en Focus zijn ook niet de jongste meer) en een prijs onder de huidige Astra moet het wel een succes worden!
CSL zegt
Wannabee Seat!
bramwillemse zegt
tsja, lelijk is ie niet, maar ik vind ‘m niet geheel in balans..
de achterkant vind wat dik, maar wel erg mooi. De neus is weer wat te ielig (grill).
Z’n kleine broertje is wat mooier, maar een grote verbetering tov zijn voorgangers!
Birger zegt
Moooooi, typisch italiaans design
Carabo zegt
Prachtige auto. Veel flair, precies wat de stilo miste, met leuke details als die achterlichten.
@CSL
Seat is toch ook maar een wannabee Alfa?
Eric zegt
@CSL: “Wannabee Seat!”
Hahaha! Jij hebt humor!
Maar misschien zijn er mensen die de clou van jouw grap niet begrijpen. Zij zouden zich even in de historie van de beide merken moeten verdiepen. Zeker weten dat ze daarna schuddebuiken van het lachen om jouw zeer gevatte opmerking.
F. zegt
Blijkbaar is iedereen positief over de nieuwe Fiat Bravo. Het is dan ook een mooi vervolg op de Grande Punto. De voorstelling voor de dealers en de pers is trouwens vandaag en morgen in Rome, vandaar de nieuwe foto’s. De Italianen zijn duidelijk terug aan het komen!
http://lanciacollection.skynetblogs.be/
Euphoric zegt
Tja je kan er niet omheen dat er veel mensen in ieder geval de vergelijking met de Leon maken. Historie heeft niet zo ontzettend veel te maken et gebaseerde gronden om deze auto te verkiezen boven een Seat Leon, dus idd een hoog Seat Leon gehalte. De Leon lijkt me een strakkere auto, maar het is nog even wachten op de sportievere versies van deze Bravo.
Gelukkig dat Fiat in ieder geval weer een opmars is gestart, maar komop die reclame van de Fiat Croma waarin ze het interieur vergelijken met Mercedes/BMW/Jaguar, hoe fout!?!?!
Eric zegt
@Euphoric: “Historie heeft niet zo ontzettend veel te maken et gebaseerde gronden om deze auto te verkiezen boven een Seat Leon.”
Inderdaad. Maar wie de historie kent, weet dat het een beetje de omgekeerde wereld is om te zeggen dat een Fiat een Wannabee Seat is.
Zeggen de Fiat Panda/Seat Marbella, Fiat Ritmo/Seat Ronda, Fiat Regata/Seat Malaga jullie misschien wat?
Eric zegt
Vergeet ik toch nog helemaal een gekende klassieker als de Seat 500…. ;-)
Base zegt
Die Croma-reklame hadden ze inderdaad niet moeten doen. Er zit wel veel sfeer in dat interieur, maar ik denk dat het genoemde trio zelfs voor ‘Het Nieuwe Fiat’ no wat te hoog gegrepen.
Die verkoopcijfers van de Grande Punto bewijzen volgens mij 2 dingen:
– Fiat is terug! (jaja, al 100 keer gezegd)
– Nederlanders hebben geen emotie, hebben geen vertrouwen, halen maar al te graag oude koeien uit vergane sloten die de fabrikant zelf al lang gedempt heeft en zijn beroeps-zeikerds.
(ik ben zelf overigens Nederlander…)
M.a.w.: Als je een auto leuk vind en wanneer je goede geluiden hoort over de kwaliteiten van het ding dan KOOP je die kar en dan ga je niet zitten kniezen dat een ander model uit een vorig leven piepte en kraakte.
Zelfs de Panda (toch al een paar jaartjes oud) werd zelfs door TopGear positief beoordeeld (“Er klopt iets niet: dit is een Fiat, maar ik hoor geen piepjes en kraakjes…”)
(shit, wilde niet gaan zitten zeiken, maar ja… Nederlander hè)
david zegt
@ Euphoric & CSL
Ik verbaas me echt dat jullie hem op een seat leon vinden lijken.
Deze auto heeft geen achterlichten die sterk afgekeken zijn van de alfa 156. De auto is volgens mij ook een stukkie minder hoog. De lijn op de zijkant van de auto ziet er niet verdwaald uit zoals bij de leon. Daar klapt de lijn ergens tegen de wielkast (ziet er in iedergeval niet uit). De zijramen met de diepe punt van voren was ook bij de grande punto te zien. De neus van de auto is sowieso totaal anders. Bij de leon het midden van de motorkap hoger dan de zijkanten en dat is bij de bravo precies andersom.
Pier zegt
Mooie kar, maar ik denk dat ze wel snel met zwaardere benzineversie’s moeten komen om beter te kunnen concurreren met de gevestigde orde! Als je die pas 2 jaar later gaat leveren loop je een boel omzet mis en zal Fiat altijd de strijd verliezen met zwaardere golfjes en Astra’s e.d. Die diesels zijn natuurlijk wel top, zeker in een land als NL!
Marco van Wensveen zegt
Base is mijn man (althans ik denk een man)
Nederlanders zijn beroepsazijnpissers. Indianen verhalen over auto’s waar ze nog nooit in gereden hebben en die in een ver verleden idd hoogst bedenkelijk waren.
Maar het is nog niet zoooo lang geleden dat het opeltje van mijn moe tot op de bodem verroest was en er al van alles aan gelast en gedaan was.
En heeft iemand al eens naar de achterschermen van een Calibra gekeken??
Need i say more??
Marco van Wensveen zegt
Trouwens, een heeeeeeel mooi auto. Seat?????
davy zegt
Mss een beetje de looks van Seat. Alhoewel de achterkant duidelijk de oude Bravo is.
Maar motorisch? Daar kan Seat nog iets van leren.
Supermug zegt
In mijn jeugdjaren heb ik enkele Fiats gehad (een Uno, een 127 sport en een Punto Abarth). Daarna heb ik gezworen dat er nooit meer een Fiat in huis kwam. Maar de laatste tijd begin ik toch te twijfelen. Vooral de Croma vind ik knap. Fiat en Alfa zijn zeer knappe automerken geworden. Persoonlijk houd ik ook van de meeste Lancia modellen maar ik ben een uitzondering op dat punt.
Ik hoop dat het werk van de Italianen zich vertaald in de verkoopcijfers.
Dan wacht ons nog een mooie toekomst.
Eric zegt
“ik denk dat ze wel snel met zwaardere benzineversie’s moeten komen om beter te kunnen concurreren met de gevestigde orde! Als je die pas 2 jaar later gaat leveren loop je een boel omzet mis … Die diesels zijn natuurlijk wel top.”
Mmmm. dat het uitkomen van de benzine-versies nu achter de diesels aan hobbelt, zegt wel wat. Was vroeger precies andersom. Benzine-auto’s worden gewoon steeds minder belangrijk voor de fabrikanten. (Geldt niet alleen voor Fiat.)
In Belgie is al meer dan 50% van de nieuw verkochte auto’s een diesel. En ik denk dat het in Italie (toch de belangrijkste markt voor Fiat) het misschien wel 75% is. En zo geldt dat voor nog veel meer Europese landen. Nederland is op dit punt een beetje een achtergebleven land door de belachelijke heffingen die een diesel zoveel duurder maken in aanschaf en belasting.
Ik denk niet dat het voor niets is dat men al meteen met meerdere diesels komt en slechts met 1 benzine-uitvoering. Waarschijnlijk zouden ze juist omzet laten liggen wanneer ze had andersom deden. (Met uitzondering van in Nederland dan…)
Torquestein zegt
@CSL
Die gekke Seat modellen van tegenwoordig lijken wel uit star trek te komen!
Het is een merk geworden voor mensen die niks om auto’s geven maar de hele dag achter de computer zitten spelletjes te spelen…
Laten we het nu even over Fiat hebben… Zijn ook eigenzinnige auto’s maar met de italiaanse flair, vrolijk (Panda), Sportief (Grande Punto), en straks de Bravo voor de zakelijke rijder! Hebben ze toch een prachtig aanbod!
Ik zie mezelf wel met een Panda 4X4 tussen de wijngaarden doorcrossen, met een italiaanse schone aan mij zijde, zie ik zo snel nog niet gebeuren in een Leon!
Voor alle duidelijkheid ik, rij en werk niet bij Fiat maar vind het een merk met charme.
Gerard zegt
Fiat is nog steeds goed bezig. Dit is ook weer zo’n topper.
Ik vind hem net ,als de Grande Punto, zeer mooi.
Ik hoop dat Fiat dezelfde navigatie ook op de GP gaat
toepassen. Dat maakt deze ook nog weer aantrekkelijker.
JosD zegt
Mooie auto!!
Lang op zitten wachten, maar waar blijft die automaat of sequentiele bak? Zakelijke markt toch?
groots zegt
Gefeliciteerd een aanwinst op de nederlandse markt maar fiat probeer eens zoals in europa gewoon geen BPM meer te betalen dan komt het de auto verkopen alleen maar tengoeden en zeker weten die bravo ziet er top uit gr hans
Marco W zegt
wanneer als optie de auto gekocht kan worden met de uitlaat in het midden
zal volgens mij deze auto zeker een blikvanger worden en vele andere modellen achter zich laten wat betreft styling en sportiviteit.
het is immers 2007.
francesco doso zegt
Weet iemand wanneer de nieuwe logo’s ook op de andere fiat modellen verschijnen?
Mijn bestelde Doblo Family gaat in april in produktie….met het nieuwe logo???
BG zegt
Mooie bak…
Maar ik vind de originele Bravo echt tien x mooier, met die mooie gegolfde neus-spatborden-voorportier, en dan zo met een golf omhoog over de achterwielen, eindigend in die geheel gladde achterkant.
Net een vrouw, op haar knieen en haar hoofd verborgen onder haar lange vloeiende lange haren, in een foetus houding.
De originele Bravo, daar zit echt een ‘gouden curve’ in, precies goed.
Dat zie je bij geen een andere auto, precies die sliding over de hele zijkant,
en bij deze nieuwe versie hebben ze dat nou net weg gelaten.
Terwijl dat juist “bravo” was toch?
en dan hebben we het nog niet over het verdwijnen van dat mooie snijdende snoetje van de originele. die kleine lampjes.
De rest is wel mooi gedaan.
Dat UITgerekte grand punto verhaal (joejojo) klopt wel een beetje.
Qua auto mooi, maar als Bravo ‘re-issue’ een misser.
w0o0dy zegt
Een paar prijzen van de nieuwe Bravo (die voorlopig nog niet in alle uitvoeringen leverbaar zal zijn, later volgen bijvoorbeeld nog een paar zeer moderne turbo motoren)
Goedkoopste uitvoering : Fiat Bravo 1.4 16V € 17.995
De diesels: Fiat Bravo 1.9 MultiJet 115 € 22.995, Fiat Bravo 1.9 MultiJet 150 € 26.295
Vrouwelijk Autogek zegt
Errug mooie auto. Was eigenlijk naar de Grande Punto aan het kijken als opvolger voor mijn huidige km-vreter. Maar ben blij dat ik nog niks heb beslist, want deze vinden we nog veeeeeel mooier ;-)
Maar inderdaad: ik lees niks over een Automaat of Dualogic (sequentieel). En dat is een absolute eis! Weet iemand óf en zoja, wanneer dat leverbaar wordt? Bij de Grande Punto wist zelfs de Beverwijkse dealer het niet eens….. :-s Minpuntje; kom je als vrouw vertellen dat ‘ie wèl te leveren is. Ga je toch áf als autoverkoper?
JosD zegt
De automaat of sequnetiele bak komt pas in 2008!! De reden dat ik dus heb moeten kiezen voor een Seat Leon (2e keus), vet balen! En inderdaad, de dealers blinken uit in het niet (kunnen) informeren van potentiele klanten, maar dat schijnt gewoonte te zijn bij Fiat.
Johan zegt
Ik mocht een middag rijden in de 150pk diesel, Werkelijk Fantastisch, kwaliteit benadert VW standaard, en heerlijke A58 racer…..
Goed afgewerkt, prima stoelen, en een bloedmooie belijning, en in een wip op de 160…..
Gewoon kei goed deze auto, Fiat complimenten, gewoon om niet over uitgesproken te raken……Een heerlijke ervaring…..
Eclipse zegt
superauto,heb hem dit weekend besteld met wat leuke xtra’s!Ben al jaren seat rijder maar de luxe die je hiet krijgt heb je bij seat niet!zeker niet voor dit geld!