Hamann is de eerste die een tuningpakket voor de LP640 klaarheeft. De 6,5-liter V12 heeft normaal 640pk, maar dankzij wat uitlaattuning (vergelijkbaar met de 599 V12) zou Hamann nu tegen de 700pk grens aan zitten…
De officiële specs zijn nog niet duidelijk, maar als ik het goed begrijp dan zal de LP640 van Hamann wel degelijk sneller zijn. Naast de extra peekaas zal ook het max koppel toenemen (normaal 660 Nm). De standaard LP640 sprint in 3,4 seconden naar 100km/u, Hamann moet hier wel eentiende seconde vanaf kunnen halen.
Love it or hate it, er is steeds meer vraag naar het individualiseren en tunen van exoten… Hamann doet dus goede zaken.
ENDER zegt
die spoiler mag er wel af
voor de rest vind ik ‘m wel netjes , wit met black rims
Citrofiel zegt
Ik houd niet van witte auto’s!!! :( Maar deze Lambo staat het niet eens slecht… :) En met die zwarte velgen eronder is het helemaal prima! Extra vermogen/koppel is ook prima! En het uiterlijk ziet er verder ook goed uit! :D
PigPen zegt
Nou, ik denk niet dattie een seconde sneller naar de honderd accelereerd… dat is een toename van 30% !!! Maar deze ziet er goed uit!
LOWrider_NL zegt
iets geeft mij het idee alsof ik naar een gallardo zit te kijken… maar ik weet niet wat het is…
w0o0dy zegt
een seconde sneller? Dat lijkt me heel sterk, 0,1 sec lijkt me eerder een realistische winst. De LP640 kan ondanks 4 wielaandrijving het vermogen al niet/nauwelijks kwijt… dus meer power lost niets op tenzij er ook meer grip gevonden wordt, en daar lezen we niets over.
R zegt
Die seconde lijkt me idd al een beetje overdreven, maar die 60 pk’s win je ook niet zomaar met een nieuw uitlaatje!
Dat zou betekenen dat Lambo/Audi zeker niet het maximale eruit haalt. En dat kan ik me nauwelijks voorstellen met al 640 paardjes:)
Loe zegt
in het wit vind ik de lp640 niet zo sterk overkomen…En spoilers, mwa..doe mij dan maar de “gewone”640…
autoblogger zegt
@PigPen, w0o0dy, R: ik bedoelde eentiende seconde, excuses! Heb het aangepast.
oly zegt
ja hij staat nog al hoof op ze poten vind ik. die nomale met de pktjes van deze zeg ik
Trevor zegt
@R Sinds lambo geen lambo meer is wodt het maximale er echt niet meer uitgehaald… Er wordt nu ook gekeken naar betrouwbaarheid etc. Deze motoren gaan tegenwooordig gewoon zonder revisie 100.000 km mee.. Dat was vroeger wel ff anders.. Eeen countach had na 20.000 meestal al een revisie nodig..(sommige gingen wat langer mee) maar ja als jer er maar 5000km per jaar mee rijdt maakt dat ook niet veel uit. Tegenwoordig zijn er mensen die zo’n auto dus bijna dagelijks gebruiken.. dus zo’n ding moet wel betrouwbaarder zijn..
Alwood zegt
geen succes als je het mij vraagt
die gallardo gedachte komt trouwens ook in mij op… eigenlijk het eerste wat ik dacht toen ik deze post zag! tot ik met mijn ogen open ging kijken natuurlijk ;)
ik denk dat het aan de grote velgen (grotere wielen?) ligt en de bodemvrijheid lijkt ook wat toegenomen :o
mvagusta zegt
Ik moest een klein beetje aan de Countach denken! :) En dat is positief!
Ik vind het best geslaagd, alleen blijf ik erbij dat ik die achterkant niet mooi vind! Te dik, te groot, te massief? Ik weet het niet precies, maar iets vind ik er niet mooi aan!
Ik vind van Lamborghni de Gallardo en de Countach nog steeds twee van de mooiste modellen! De Murcielago kan mij niet zo heel erg bekoren! (op de prestaties na natuurlijk!)
RickA4-1.8T zegt
blijft een mooie auto!!
maar ik zou em toch liever standaard laten… behoud ie beter ze klasse !!
Bart zegt
Ligt het aan mij of staat hij zo hoog? Geef mij maar de originele LP640 dan
Jurrian zegt
ik zou het bij de nieuwe uitlaat houden denk ik. die velgen stoppen ze ook al op die goedkope M5’jes enzo. trouwens die velgen van lambo zijn veel stoerder.
en hij lijkt indd vrij hoog boven het asfalt te staan
Sjeufm3 zegt
@ Jurrian
Goedkope M5’jes?? Whaahaha doe normaal man! Ik heb gedacht die velgen ook onder de M3 te zetten , maar heb ze in Essen gezien en vond ze toch een stuk minder! Doe mij maar de aez forged A
Die seconde sneller kan ook door de lichtere velgen komen , maar 1 seconden is idd overdreven!
LP640 zegt
Een seconde is overdreven…. maar leer lezen… eentiende staat er in de tekst….
Hoewel dat dat ook moeilijk gaat worden, is het wel wat reëler dan een hele seconde ;)
JANUS zegt
Ziet er echt verdraaid goed uit !
Mvagusta heeft gelijk. Doet een beetje aan een Countach denken.
mvagusta zegt
Ik heb gelijk! :)
Ik heb gelijk! :)
Ik heb gelijk! :)
YOEHOE!!!!! Janus! Jij hebt ook zeker gelijk! ;)
Jappy zegt
Niet mooi! De gewone vond ik beter! Die motor mogen ze trouwens wel tunen!
JANUS zegt
Ik heb ook gelijk :-D
Ik heb ook gelijk :-D
Ik heb ook gelijk ;-)
YOEHOE !!!!!! Thanks man, you made my day :lol:
dany zegt
een lp640 tunen… zonde
joep zegt
ik vind het tunen van dit soort supercars altijd een beetje zinloos. echt veel bete zullen ze er toch niet van worden.
slk55 amg zegt
Ik zie eigenlijk niet zo heel veel verschil, dus dat betekent dat hij zeer mooi en subtiel getuned is. toch heb ik de LP640 liever standaard (al was het maar om de velgen ;) )
iceman zegt
dit ziet er echt niet uit,van cool naar oncool dat is duidelijk.
CSL zegt
Wat een beest, I love it. Nu nog eentje voor mij in het zwart a.u.b. ;)
JAsPAA zegt
ik zie alleen behalve die spoiler niet egt water aan veranderd is
bvking zegt
geen optische verbetering. Er is een oplossing voor: alleen dat andere uitlaat(systeem) en de rest bij het oude laten.
Ik rij niet hard, ik vlieg alleen te laag. zegt
Hamann! Houopmann! Hamann! Neemann! Hamann geen Kleemann? Tochmaar nietmann!
Grappig hoeveel van die bedrijven er zijn om een auto optisch te ver(uhm)fraaien. Proberen iets aparts op papier te zetten. Als het maar apart is, dat is van belang! Als apart lelijk is, is het nog steeds beter dan standaard gedachten. Sommige dingen moet je accepteren zoals ze zijn, dan denken mensen dat je smaak hebt. Over smaak valt niet te twisten? Dat zeggen mensen die altijd negatieve reacties krijgen op hun smaak. Netzoals lelijke mensen zeggen dat innerlijk boven uiterlijk gaat, tuurlijk zeg je dat als je geen hoge eisen mag stellen.
We begrijpen zo hoeveel lelijke mensen hier op de site rondneuzen?
FrankH zegt
Dat wit staat hem goed, de spoiler vind ik lelijk en de wielen ben ik nog niet helemaal over uit.
Vind alleen dat hij zo hoog staat?
Nou doe mij toch maar een standaard LP640.
Klassiekerrally zegt
@ Janus: mag ik een foto’tje plaatsen? Mag ik? Mag ik? Mag ik? ;) :P
@ Trevor: uit de Lambo motoren is af-fabriek nooit het maximum gehaald.
375 pk uit 5 liter is niet slecht, maar de motor heeft zat reserves. Mits voldoende vaak gereden en goed warmgereden(!) houdt de motor het echt veel en veel langer uit dan de door jou genoemde 20.000 km.
Jonas zegt
Lelijk als de nacht ffs :s
MiuRa zegt
wtf… lamborghini zelf maakt de mooiste velgen die er maar zijn.. gaat iemand er andere opzetten ?
JANUS zegt
@Klassiekerrally.
NEE !
Ga af.
In je mand……….
Nou vooruit dan.
Eéntje dan maar wel een kleintje hoor ;-)
jasper zegt
man die is vet
dJb zegt
ik heb toch men twijfels bij de deze, de gewone LP640 is veel beter!!:D
ik vin em een beetje hoog staan zo maar ja
johan zegt
ik vind em vet hip;-) behalve die velgen die glimmen nietxD
Frank zegt
grappige is natuurlijk dat dit een standaard LP640 is met Hamann rims…
tjeez zegt
Alleen de moter tunen, niet de buitenkant, op een carbon spoilertje na dan. En al helemaal niet de velgen verwisselen, originele Lambo velgen zijn veel mooier :p
Wouterman! zegt
motortuning=ok (640 pk houdt ook niet over…)
Van het uiterlijk moet je afblijven. Dat is PERFECT (sorry, ik ben Lambo murcie gek!)
Glenn zegt
Het is niet een seconde sneller. Hij is 1/10 seconde sneller dus 3,3 seconde.
het is een mooi wagentje.
silly zegt
1/10 van een seconde!!!!
Je moet dat vermogen goed over kunnen brengen,denk dat de meeste rijders een paar sec. langzamer zijn dan de standaard versie.
de standaard versie is uitvoerig getest en uitgebalanceerd,daar is heel veel aandacht aan besteed.
Wel een mooie auto.