Waarschijnlijk de enige Ariel Atom in Nederland is dit weekend in Wijk aan Zee tegen een lantaarnpaal gereden.
De brandweer heeft op aangeven van de ambulancedienst het voertuig gestabiliseerd. Vervolgens werd nog een deel van de constructie verwijderd. Het slachtoffer is door de ambulancedienst naar het ziekenhuis gebracht. De klussendienst uit Heemskerk kwam ter plaatse om de lantaarnpaal te verwijderen. Tijdens het ongeval was er geen verkeer mogelijk van en naar Wijk aan Zee. In combinatie met een aantal andere ongevallen in de omgeving zorgde dit voor een flinke verkeerschaos in Beverwijk.
Bovenstaande foto: Michael Dorsz (via nu.nl lezersfoto).
Meer plaatjes van het ongeluk staan op 112beverwijk.nl (via autogespot.com).
Hieronder nog een aantal afbeeldingen van dezelfde Atom, via onze spotter Willem:
Met dank aan iedereen voor de tips!
Update: de Ariel is weer in orde (zie hieronder) en we hebben zelfs een filmpje!
Mi 735i Rules zegt
En terecht, zoiets zouden ze van de baan moeten houden vind ik!!
Het is al gevaarlijk genoeg en dan komen er zo’n kleine getunede go-cars op de weg liggen rijden!!
Mc Serseri zegt
heb al gezien-edit: dank je voor deze zeer nuttige bijdrage!-
Joost zegt
De lokale pers moet of niet schrijven of ze moeten goed schrijven….
(Ter plaatse bleek er een Donkervoort tegen een lantaarnpaal te zijn gereden)
Dr is tog een heel verschil tussen een Donkervoort en een Ariel Atom lijkt me, maar misschien had de journalist zijn zonnebril nog op vanwege het oh zo goede weer…
Mc Serseri zegt
-edit: heb je het bericht wel gelezen?-
MiuRa zegt
pfff dat was het zoveelste ongeluk in omgeving beverwijk, over was file, toch zonde voor deze ariel :)
vin zegt
“Vervolgens werd nog een deel van de constructie verwijderd” …:'( Ze hebben gewoon een deel van de constructie moeten verwijderen, om iemand uit een auto te krijgen die niet eens voorruit, dak of zijpanelen heeft om dit te beletten… :S ongelofelijk (jammer)
MarcO zegt
Zeker net als vorige week met de belgische Spykersloper:
“Waarschijnlijk heb ik te bruusk aan mijn stuur gedraaid”
Maarten zegt
Hopelijk kunnen ze die bak nog oplappen! Er staat niet dat hij total-loss is :)
Mb zegt
Je ziet ook op de eerste foto dat het stuk waar normaal de deur zit, dat dat weg is.
Willem zegt
Waha “lache” tis precies diegene die ik in Zandvoort heb “geschoten”..
autoblogger zegt
@Willem, er is er toch maar eentje in NL?
Mc Serseri zegt
-edit: ip ban-
Erik zegt
Op de plaatjes ziet ie dr nog goed uit!
joey zegt
die wagen is al eens een keer bij top gear geweest, had da gezicht van jeremy clarcson moeten zien!
autoblogger zegt
PS: Zo “lache” is het waarschjijnlijk niet, het is volgens mij nog onzeker wat de toestand is van de bestuurder…
CSL zegt
Zeker weer een vrouw geweest! ;)
met 210pk en 560Kg, zal die wel goeie prestaties hebben.
bezem zegt
hij is gewoon leuk op circuit maar ,op de openbareweg gewoon dodelijk gevaarlijk.
westy B zegt
de Ariel Atom heeft geen deuren dus als ze er een stuk uit hebben gehaald is ie total loss…
met een beetje nat weer is het idd heel moeilijk om een Donky of Atom op de weg te houden dus verbaasd me niks dat het dan juist misgaat met deze go carts.
Robin zegt
Is zoiets een beetje stevig? Het ziet er robuust uit, maar is het dat eigenlijk ook wel? Ieder beetje puntig of stomp object wat je raakt, brengt natuurlijk al serieuze verwondingen met zich mee met zo’n open constructie.
Nou is dat met een lantaarnpaal niet echt het geval natuurlijk, maar toch benieuwd hoe serieus de ontwerpers daar rekening mee hebben gehouden. Hebben ze nog duidelijke foto’s van het wrak zelf?
olibier zegt
hehe wat een loozer als ie dat kleine dingetje niet in bedwang kan houden
Thibaut zegt
Ik zie eigenlijk niet veel schade aan de wagen, behalve dan dat men een stuk uit de zijkant heeft weggehaald.
Zijwaarts tegen de lantaarnpaal geschoven?
Rick zegt
@ autoblogger
Waarom denk je dat hij lache tussen aanhalingstekens zet, intellectueeltje ;).
Frank zegt
Met dit weer met zo’n ding rondrijden…. dan is er toch al iets mis hoor.
Willem zegt
Ik zie nu inderdaad dat ze 1 van de 4 grote draagarmen voor een deel hebben weggezaagd. Dat wordt een hele dure operatie om dat weer heel te krijgen!
@autoblogger: Volgens mij rijdt er nog een rond, maar kan het mis hebben!
Klassiekerrally zegt
@ olibier: ooit in iets met meer dan 0,5 pk per kilo gereden?
Zo makkelijk is een Atom niet op de weg te houden, helemaal niet met die Yoko Advan bandjes in de regen.
Drago zegt
@ joost.. kijk is naar die foto’s ik zie geen verschil tussen de tege de paal gereden voertuig en die foto’s eronder
RickA4-1.8T zegt
mm zonde…
wat kost dit ding in nederland eigenlijk??
Maarten zegt
60.000 euri
Roland zegt
Ik stond in die file… in het echt zag hij er ook wel wat meer gecrashed uit.
Sven zegt
Ik weet t niet hoor…maar ik zie niet eens zo gek veel schade aan dat ding..
Trouwes best goedkoop…60000…
Rick dos zegt
Maar uhm…..hoe is het nou met die lantaarnpaal?
slk zegt
Dat is toch geen auto.
slager korrel zegt
Op deze foto zie je aan de sporen hoe het is gegaan:
En hier zie je de schade beter:
Lijkt me dat er een vrij essentieel onderdeel uit is gezaagd wat je er niet zo maar weer in mag/kan lassen.
fubar zegt
ach zo gerepareerd hoor,hoezo blikschade,nieuw stukkie ertussen lassen en gaan weer
pvl zegt
5 minuten werk voor een zelfrespecterende pool!!!
JEEPY zegt
Prachtig Auto achtig ding lekker snel en licht.
Audi A6 - 1995 - 253.335 km zegt
Lijkt me ook een gevalletje van zelfoverschatting. Zoals velen van jullie al aangaven (en sommigen niet schijnen te begrijpen) is zoveel power/kg op zulke bandjes alleen te beheersen als je jezelf kunt beheersen. Met dank aan Slager Korrel (wat zou z’n beroep zijn??) voor de foto’s, waarop iedereen kan zien dat de bestuurder op een kaarsrechte weg de overstekende (niet!) paal niet kan ontwijken. Dus hij zal weg aan het stunten cq stoer doen zijn geweest. Slim, op een nat wegdek, met tegenliggers, en lantaarnpalen rechts en links.
remco zegt
Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk ARIEL
Handelsbenaming ATOM2
Kleur(en) Zwart / Geel
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1998 cm3
Vermogen 155 KW
Aantal zitplaatsen 2
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 560 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 820 kg
Massa rijklaar 660 kg
BPM € 5586
Datum eerste afgifte Nederland 07-09-2006
Datum eerste toelating 07-07-2005
Datum aanvang tenaamstelling 07-09-2006
Vervaldatum APK 07-07-2008
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
– ongeremd 0 kg
– geremd 0 kg
– oplegger geremd N.v.t.
– autonoom geremd N.v.t.
– middenas geremd N.v.t.
Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.
Terug naar invoerpagina
jasper zegt
zoveel schade is er toch niet ofwel?
Thibaut zegt
Neem bij die eerst foto van slager korrel nog deze erbij (vanuit ander zichtpunt):
en je ziet hoe het moet gegaan zijn: bocht naar links en er uit geschoven. Helaas stond er een lantaarnpaal (een bocht wordt nu eenmaal best wat belicht). ’t Lijkt dan nog een behoorlijk fors exemplaar te zijn. Duur ding trouwens, zo’n lantaarnpaal (je betaalt ook de verwijderings- en plaatsingskosten).
Eigenlijk kon de chauffeur ook naast de paal gegleden zijn en een toevallig passerende fietser hebben weggemaaid.
Jappy zegt
Zonde hoor, want die Atom is best een geinig ding!
olibier zegt
@ klassiekerrally : ooit al eens gereden met een kart voor op het circuit met een 500 cc crossmotor motor met 6 versnellingen op ??? tottaalgewicht 169 kg
Klassiekerrally zegt
@ olibier: nope :) Jij wint!
Wel in een Donkervoort D8 Cosworth. Komt aardig in de buurt toch?
Sander zegt
Lekker weertje voor zoon wagentje…
w0o0dy zegt
De auto is compleet zinloos als de structurele stijfheid niet super is. Vreselijk veel vermogen voor zo’n klein en licht autootje. Dat ding zal altijd raar blijven reageren als er zwakke plekken in het chassis zitten. De hele constructie is sterk door de materialen en door de lijnen van de buizen. Ga je daarin zagen, lassen etc dan hou je waarschijnlijk een chassis over waarbij de krachten anders verdeeld worden. En dan zal het weggedrag niet op het oude niveau zijn. Het lijkt me daarom dat de Atom afgeschreven is. Niet economisch, maar technisch zal de auto denk ik niet meer op het originele niveau te brengen zijn. Wie wil een stuk speelgoed dat onvoorspelbaar reageert op het circuit?
Ik denk dat de bestuurder lekker aan het blazen was…ergens van schrok, van het gas afging en de achterkant ging kwispelen…. op nat asfalt en bij een hoge snelheid moet je dan een redelijk goede wagenbeheersing hebben ander wordt het uitbreken van de achterkant steeds erger…. en glij je op een gegeven moment zijwaarts riching lantaarnpaal…
Alwood zegt
:o zonde! maar ik moet zeggen dat ik nog steeds niet goed zie hoe die nou gecrasht is :| is ook niet echt een carrosserie aan die auto waarin je de deuken kan zien :P voordelen zijn wel de ongelofelijk stijve constructie en het lage gewicht… waar door de uiteindelijke krachten bij de impact minder zijn! een lantaarnpaal is daarentegen weer niet het beste object om tegenaan te crashen ;)
en moeten de azijnpissers niet ook ff zeuren over het slechte weggedrag van deze auto? of gebeurt dat alleen bij Lamborghini, Koenigsegg en Spyker?
als je het mij vraagt is dit eentje in een oneindige rij van ongelukkige samenloop van omstandigheden… ik denk dat deze bestuurder wat beter kon rijden dan bijvoorbeeld de 2 LP640’s van afgelopen half jaar… een echt goeie rijder zorgt alleen ervoor dat die deze risico’s op de openbare weg niet neemt.
in ieder geval ontzettend verradelijk om met zo’n lichte auto op een vochtig wegdek te rijden.
Joost zegt
Misschien kunnen ze die Roemenen die ook die Maybach hebben “gerepareerd” wel inhuren om die Ariel weer op te knappen.. Geef ze 50 cent, een breekijzer en een paar minuten en je Ariel is zo weer rijklaar!
Jos zegt
dacht dat die atoms eenzitters waren, nu zie ik ook in 2-zits versie.
anyway wel zonde want het zijn brute bakkies. lijkt me echt stoer om daar eens even mee over een circuit te rossen.
Marco zegt
Voor 60.000 euri weet ik wel iets beters kan ik je melden.
Hier wil ik nog niet eens dood in gevonden worden.
martijn zegt
die gozer kwam wel is vaker bij de kartbaan in uitgeest… Leuk ding en errugggg snel!!! maar dat wist iedereen al!! hoop dat het goed gaat met hem!!!
Simon zegt
“Ter plaatse aangekomen bleek er een Donkervoort tegen een lantaarnpaal te zijn gereden.”
Kenners, dat merk je zo.
Will zegt
Onder deze omstandigheden moet je met dit soort auto’s op deze banden gewoon niet rijden, met andere banden droog en ’n buitentemp van minimaal 8 graden èn de nodige zelfbeheersing gaat het wel. Vreemd de eigenaar lijkt me geen groentje (anders koop je dit soort karretjes niet) hoop dat -ie verder okay is.
v8x zegt
Zonde van deze prachtige wagen. Volgende keer toch maar een Spyker tegen een lantaarnpaal parkeren
PB zegt
Atom op zich is structureel in orde, het buizenframe is sterker dan je zou vermoeden…
Als er een kans was dat de Atom niet (financieel) total loss was, dan heeft het betere zaag- en snijwerk er technisch wel voor gezorgd… Dag chassis, dag Atom…
Willem zegt
@WoOody: You are so right.
Als men er het resterende stuk frame gewoon tusen zou lassen zou er een heel ander krachtenschema ontstaan. Lassen geven een soort distortion aan de krachten die juist volgende de geniaal ontworpen lijnen in het chassis gaan. Ook is deze auto dusdaning stijf ontworpen dat er een hoge torsiestijfheid is. Door de las zou het gebied om de las brosser worden dan tevoren (de mushy zone+heat affected zone).
Deze auto zal niet meer worden wat hij eens geweest is…
Hilgert zegt
Je moet ook ’s winters niet op semi-slicks gaan rijden :S
wimbers zegt
dus daarom stond ik in de file na een lekker middagje surfen….
olibier zegt
@ klassiekerrally ok dat komt toch al in de buurt :D
eetje zegt
lijk mij wijs om dat leuke ding volledig te schredderen is zonde weet het maar je hbt van die randdebielen die ze oplappen en een volgende keer valt er wel een dooie…….. maar hoe zit dat dan wat wetgeving betreft.. semi sliks… in de winter lijkt mij niet toppie..
Leo zegt
Dag allemaal….
Wat een speculaties hier zeg…. zal ik dan maar even het echte verhaal vertellen om alle fabels uit de wereld te helpen….
De ariel atom is van een kennis van ons. De man die er mee reed is een vriend (tevens kennis) van ons.
Hij zat samen met een vriend van hem in de auto en reed hooguit 50. toen hij een auto in wilde halen met hooguit 65 raakte hij de macht over de auto kwijt en eindigde tegen de lantaarnpaal. de auto is ernstig beschadigd maar is al onderweg voor reparatie. zow nu geen fabels meer dit is wat er gebeurt is.
angelo zegt
Vreemde plaats om in te halen? Op de foto zie je de scherpte van de bocht en het struikgwas. Lijkt vanuit dat oogpunt erg onoverzichtelijk?
En de macht over het stuur raak je natuurlijk alleen kwijt als je iets abnormaals doet.
Leon zegt
Zonde!!
Ach, vele mogelijkheden waardoor dit gebeurd is. Denk alleen wel dat hij wel kon rijden ermee…. Of de eigenaar zelf reed er niet in ofzo?
w0o0dy zegt
Welke ***** raakt er tussen 50 en 65 de controle kwijt over een Atom? Ik geloof er werkelijk geen woord van. Dit is puur een kletsverhaal dat de bestuurder ophangt om niet te hoeven toegeven dat hij als een dolle reed en het ding niet onder controle kon houden. Van 50 naar 65 lukt waarschijnlijk niet eens als je volgas geeft, omdat je meteen doorschiet naar 90 of zo…… Bij normaal gebruik had de bestuurder de auto makkelijk kunnen opvangen, het is bij de atom niet meer dan een kleine correctie vanuit de pols… iemand die een beetje met zoiets kan rijden gaat er echt niet af bij 65 tenzij er ijs ligt of heel veel water…
Rsevo zegt
Met een dergelijke auto is het dus juist wel HEEL eenvoudig om bij 50-60km/u de macht over het stuur te verliezen: voor de inhaal maneuvre een stuurbeweging naar links en rechts maken en in lage versnelling (veel trekkracht) even te hard op het gas gaan staan kan -zeker met intermediate banden bij kou=weinig grip- al heel snel resulteren in een heftige slip.
Ik heb dit zelf ook al eens meegemaakt , maar kon door snel reageren de boel wel in het spoor houden, is deze man dus helaas niet gelukt.
mission_NL zegt
met de man gaat het goed het is ee vriend van me kom net uit het ziekehuis
ferry zegt
hey jongens en meide heben jullie niet meer fotos van deze ariel atom2
ik heb er maar 50 op me pc staan van deze auto (en ook deze auto) dus geen andere atom:)
w0o0dy zegt
@Rsevo: als je gaat inhalen moet je eerst de snelheid verhogen en daarna pas sturen…. Als je gaat sturen en terwijl je dat doet in de tweede versnelling vol op het gas gaat hangen dan ben je behoorlijk dom bezig, lijkt mij.
ferry zegt
wel mooi he hoe je het vertelt maar die is anders rijden hoor
je heb iets meer vermoge
het is niet een gewone auto
Rsevo zegt
@Woody.
Volgens mij zit je nu op te lezen uit leerboekje voor behalen vh rijbewijs ofzo.
Ben benieuwd hoe je dat in de praktijk gaat uitvoeren wanneer je snel een auto wilt inhalen op een weg met tegenliggers (maar dat moet je natuurlijk volgens bovengenoemd boekje ook niet doen, is veel te gevaarlijk), maar we weten ook dat de praktijk anders is.
Wanneer je met een snelle auto achter een ‘dreutelaar’ zit, dan zit je dus per definitie al redelijk dicht erachter te wachten op een gaatje (als het goed is wel zonder te bumperkleven).
Ik ben benieuwd hoe je dan eerst snelheid gaat opbouwen zonder gelijk er achterin te rijden. Bovendien is snelheid maken met een vermogende auto niet nodig, die lanceert als je gasgeeft. Zie je een gaatje, dan geef je dus gas en stuurt tegelijk. Dit is volgens de regeltjes voor hoge rijvaardigheid natuurlijk niet ideaal, maar wel de praktijk.
Er is “helaas” een groot verschil tussen de theorie van het perfekt rijden en de praktische toepassing.
Kijk bijvoorbeeld eens naar races op circuit: volgens de theorie zou je daar ideale lijnen moeten rijden om de snelste te zijn, maar de praktijk is dat de racelijnen vaak heel anders zijn omdat er dan een boel andere auto’s omheen rijden die de theorie vaak onmogelijk maken.
co zegt
Tjonge wat een hoop gebazel zal jullie uit de droom helpen met bestuurder gaat het redelijk moet voor revalidatie van div. breuken cq scheurtjes een poosje naar heliomare.
Auto is mijn eigendom en we weten heus wel hoe we met deze auto moeten rijden maar ook ervaren rijders gebeurt wel eens iets waar ze niet of nauwelijks wat aan kunnen doen.
We rijden regelmatig op het circuit en ja dat is wel degelijk anders dan op de openbare weg.
Vandaar dat we passief rijden op de openbare weg mede omdat iedereen wil kijken of fotograferen.
We zijn ook van mening dat de openbare weg zich niet leent voor jakkeren dus vanddar onze regelmatige gang naar circuit zandvoort enz.
Denk dat de meeste het met me eens zijn dat als je zo een auto bezit en je hebt een kenteken erop je er toch wel regelmatig ook mee “toeren” wilt. Doen duizenden motorrijders toch ook en daar gaat het ook weleens mis. Lees tussen de regels door toch ook wel enige jalouzie bij verschillende commentaren maar dat is normaal het is nu eenmaal iets wat niet iedereen zich kan permiteren.
Tot slot de auto staat bij de dealer http://www.debussere.be waar hij inmiddels volledig gedemonteerd is, bij de fabrikant is een nieuw buizenframe besteld en diverse andere onderdelen en als alles gaat zoals gepland is de auto over 2 weken weer gereed. Voor iedereen die hem wil zien rijden de eerste circuitdag is 2 maart bij de HARC op zandvoort en kan je vertellen dat ik niet zo moeilijk ben en op vrijrijdersdagen regelmatig toeschouwers mee neem om ook eens iemand anders die normaal niet zoiets kan rijden het gevoel te geven hoe het voelt om te rijden in zo een auto. Heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gekregen en soms weleens een gil naast me maar dat is wat het zo leuk maakt.
Ik zou zeggen kom kijken op zandvoort helaas kun je bij de HARC dagen niet meerijden die staan het niet toe maar wie weet zie ik je nog eens op een ander evenement, je kunt me gewoon aanspreken ik bijt niet en als je geluk hebt neem ik je zelfs een ronde of wat mee p.s helm verplicht anders zie je toch niets. Groet aan alle autoliefhebbers Co
Rsevo zegt
@ Co
Ik mag hopen dat je mijn berichtjes niet onder de noemer “gebazel” bedoelde?
Mijn bedoeling was juist aan te geven hoe gemakkelijk het is om met een snelle auto eens een foutje/slipper te maken.
Ik heb zelf een paar redelijk rappe auto’s en rijd ook met enige regelmaat op circuit dagen, dus ik weet er alles van.
Mooi dat het redelijk gaat met de inzittenden en ook dat de Atom weer opgeknapt gaat worden.
Ik heb deze Atom volgens mij al eens op binnenterrein Z’voort gezien, misschien treffen we elkaar nog eens.
Succes met de revalidatie van inzittenden en auto
w0o0dy zegt
allereerst heel leuk dat de eigenaar van zijn auto geniet en nog leuker dat hij anderen laat genieten. Natuurlijk zou ik het leuk vinden om zoiets te kunnen rijden! In die zin zou je me jaloers kunnen noemen, maar ik probeer niemand af te zeiken. Lijkt me niet dat je deze auto bij 50 tot 65 zomaar kwijt raakt…. dat de bestuurder of eigenaar de werkelijke toedracht voor zich houdt kan wel verstanding zijn ivm de verzekering. Leuk dat het grootste gedeelte van de auto te redden is.
Ik wens de bestuurder succes met de revalidatie en veel veilige en leuke km’s in de toekomst toe.
w0o0dy zegt
p.s ik kan wel een beetje autorijden al kom ik zelden op het circuit. En ja ik weet dat een snelle auto heel anders is dan een gewone.
Pieter Groenewold zegt
Panoramaverslaggever Pieter Groenewold wil graag contact met Ariel eigenaar Co om een reportage over de Ariel te maken. Telefoonnummer 020 7518438
autoblogger zegt
Alleen als Pieter ook autoblog.nl noemt in het artikel ;)
Pieter Groenewold zegt
Doen we. Bel me. Grtn Pieter
Kermit zegt
Het is “lichtmast” en geen lantaarnpaal!!!!
Lantaarnpalen hebben we bijna niet meer in Nederland. Lichtmasten te over!
Co zegt
Even voor alle geïntersseerden als alles goed gaat is de atom volgende week weer klaar, nieuw buizenframe af fabriek en ook nog wel wat andere onderdelen, we proberen om hem 2 maart weer op circuit zandvoort te laten rijden is een HARC-dag ( http://www.harc.nl )
Even voor wOoOdy het verhaal zoals beschreven met inhalen enz is echt zoals het gegaan is en voor de verzekering hoef ik geen verhaaltjes op te hangen die willen toch niet all risk verzekeren vinden de auto te diefstal gevoelig hoewel er startonderbreker en alarm opzit. Tot slot nog even over de bestuurder hoewel dat eigenlijk het belangrijkste is met hem gaat het redelijk verveelt zich te pletter ligt thuis met tractie misschien volgende week tractie eraf dan kan de revalidatie beginnen. Gelukkig een lieve vrouw die hem goed verzorgd en een zoon die zijn vader steunt. Stefan hoop snel weer met je te “toeren”, maat hou je taai en we zullen snel weer samen een circuitje pakken.
944 zegt
@co, afgelopen vrijdag 2 maart tijdens de Harc mijn 944 uitgelaten op het circuit. Ik heb je niet gezien. Is het toch niet gelukt om de Arial in elkaar te pluggen?
Wanneer denk je dat ’t wel gaat lukken?
944
Joop zegt
@ Co: Goed om te horen dat Stefan weer herstellende is, hopelijk zie ik jullie snel weer op de baan in Uitgeest of Zandvoort.
Groet, Joop
co zegt
HIJ IS WEER KLAAR, nieuw buizenframe en diverse andere delen, heeft allemaal wat langer geduurt dan we voorzien hadden.
Was alles wat meer werk en de fabrikant had wat aanleverproblemen.
Maar eind goed al goed, komend weekend wordt er op circuit Zolder een testrit gemaakt onder toeziend oog van de belgische TV en naar het schijnt komt er een F1 testrijder die hem even wil uitproberen dus kan leuk worden.
Inmiddels zijn we ook bezig een website op te zetten zodat geïnteresseerden het wel en wee van de ariel kunnen volgen.
Heb ook nog nieuws inmiddels is de 2e ariel aan een nederlander verkocht en een 3e is in de maak.
Volgende week even met de auto bij het RDW langs jaja bij zo’n crash wordt een deel van het kenteken ingenomen, ze willen zeker zijn dat het zoals anderen al schreven niet door beun de haas gerepareerd wordt en vervolgens met het wrak van de week de weg opgegaan wordt. Nog even geduld dus en dan kan ik eindelijk weer van mijn auto genieten groet aan alle geïnteresseerden en tot snel op het circuit in nederland of elders.
autoblogger zegt
@co: bedankt voor de foto! Heb ‘em ook in bovenstaand artikel erbij gezet.
Ary zegt
Ik heb de bestuurder vanavond gesproken. Het gaat weer redelijk goed met hem, de pen is uit zijn benen en hij loopt weer op krukken.
Ik ken hem redelijk goed, we rijden samen op de kartbaan op Uitgeest, hij met een kart met (dubbele) wankelmotor met 60 PK.
Ik bedoel hij kan bijzonder goed rijden en heeft al jaren ervaring, zowel op de kartbaan als op het circuit in Zandvoort.
Ik (als redelijk ervaren amateur) begrijp precies wat er gebeurt is. Het is mij nl ook overkomen met een Cobra met 350 PK. Even gas geven op een glad stukje weg, slipt weg vanachter: je vangt hem op en de auto komt op een stug wegdek en je bent hem kwijt omdat je het niet verwacht en niet snel reageert gewoon omdat je er op dat moment niet alert genoeg op bent.
NB Ik had meer geluk: de Cobra had geen schade, mijn zoon alleen een deuk in het vertrouwen in de rijderscapaciteiten van zijn vader
Richard zegt
Kan het zijn dat die Atom op donderdagochtend 27 april over de A4 bij Rijswijk richting Den Haag reedt ?
Richard zegt
@ Co……mocht je dit nog eens lezen, zou je me je email adres kunnen mailen?
Ben al tijdje geinteresseerd in de Atom en heb al contact gehad met Debussere en Brammo. Zou toch nog wat meer willen weten…..bedankt
Gr. Richard
[email protected]
stefan zegt
rsevo heb je verhaal een aantal keren gelezen ,en wat je schrijf is me dus ook overkomen .de banden te koud, het asfalt te koud,een hoop vermogen ,een beetje te enthousiast,al die andere ,die denken hoe het wel moet veel susses, maar rsevo wat je heb geschreven ,is van iemand die weet ,dat dit soort dingen kunnen gebeuren . met mijn gaat het redelijk goed , ps binnen kort komt er een verslag van autoblog op het circuit van zandvoort met co stefan sonja peter ,en het team van autoblog met een film en foto”’s van de atom . verders wil ik iedereen bedanken voor hun reactie ,leuke of geen leuke , en iedereen die me gesteund hebben tijden mijn ziekbed, gr stefan
Ary zegt
Dag Stefan
Weer in het land der levenden. A.s. dinsdagavond ben ik weer op de kartbaan Uitgeest. Kom je ook even.
Neem aan dat je met rsevo mij bedoelt hahah?
groet
Ary
stefan zegt
dag ary . ook jou bedoel ik er mee , en alle anderen . ary , ik probeer dinsdag op de kartbaan te zijn , en anders houden wel contact. p/s woensdag als het weer het toelaat zeker ,met de wankel , want die heeft er ook wel trek in ,te lang in de wachtkamer gezeten. ha ha gr stefan
jeroen zegt
# Mi 735i Rules schrijft,
22 January 2007 om 16:51
En terecht, zoiets zouden ze van de baan moeten houden vind ik!!
Het is al gevaarlijk genoeg en dan komen er zo’n kleine getunede go-cars op de weg liggen rijden!!
waarom terrecht? :S alsof die rijke vetzakken met hun land rovers niet in de weg rijden die zijn nog gevaarlijker zelfs, als je daar een keer onder terrecht komt kun je het wel schudden.
911GT2 zegt
Sorry dat ik een oud topic omhoog kick, maar met ons kantoor zijn we bezig een atom op nederlands kenteken te zetten, ik ben bijzonder op zoek naar de koplampunits en de spiegels die op deze atom zitten.
Kan iemand me in de goede richting sturen?
jrk68 zegt
@911GT2:
Probeer van Sten eens in den Hoorn.
Ik weet dat een van zijn klanten een Atom heeft die daar ook in onderhoud is.