Geen Carrera GT voor onzenen Alonso, meneer kiest als nieuwe coureur voor het McLaren F1-team natuurlijk een SLR als auto van de zaak. En geen gewone SLR, nee, doemijma die 722.
Deze exclusieve SLR is overigens voor speciale gelegenheden, als dagelijks vervoer heeft Fernando volgens motorpasion de beschikking over een CLS (specs onbekend).
Fernando Alonso was gisteren, samen met zijn nieuwe mede-coureur Lewis Hamilton, aanwezig bij de onthulling van de nieuwe F1 auto voor het komende seizoen: de McLaren MP4-22-Mercedes. Hiermee moeten beide heren, één van de jongste rijderskoppels uit de Formule 1-historie, strijden om de wereldtitel. De Spanjaard en de Brit worden bijgestaan door hun respectievelijke landgenoten Pedro de la Rosa en Gary Paffett.
Tevens werd Vodafone voorgesteld als de nieuwe hoofdsponsor van het team. Teambaas Ron Dennis noemde het een speciaal moment voor zijn organisatie: “De overstap naar Vodafone betekent dat wij pas onze tweede nieuwe hoofdsponsor hebben in dertig jaar. Daar zijn we bijzonder trots op. McLaren en Mercedes hebben al twaalf jaar een fantastische samenwerking en we kijken ernaar uit om deze als Vodafone McLaren Mercedes voort te zetten. Met Fernando en Lewis hebben we twee van de meest getalenteerde coureurs in de Formule 1 in huis. Ze hebben beiden een enorm potentieel en zullen elkaar gaandeweg goed inspireren.”
Carfreak (BMW 320i) zegt
Aleuh, had liever die carerra GT gezien damn :(
bramwillemse zegt
tsja, ik snap nu wel waarom ie naar McLaren is verhuisd..
Van een Mégane naar een CLS is al prachtig, maar daar ook nog een SLR 722 bij is natuurlijk 3 bussen slagroom op het plakje cake!
iceman zegt
die alonso is ook niet dom natuurlijk.ik vind het een goede keus voor die slr722 ,en nog een cls van de zaak hij heeft wel goed voor elkaar.lucky dude.
rjb zegt
Ik vind een SL veel mooier dan de SLR, ik zou voor de SL 63 AMG gaan, mocht ik een Mercedes moeten kiezen, maar dan wel de CLS voor meerpersoonvervoer erbij :-)
rjb zegt
SL 65 AMG bedoelde ik….
JLJ zegt
Is Alonso niet een beetje jong (25) voor een CLS (toch meer voor de 45+ (in E-klasse 50+, S 60+, etc.)? Waarom dan geen nieuwe C 63 AMG? Hebben ze meteen een goed uithangbord!
JANUS zegt
Wat denk je van de bijtelling ?!?!?!
MichAel zegt
Kan Alonso die SLR wel onder controle houden? :)
Jerro zegt
Eigenlijk best een leuk karretje, die SLR722, is toch errrug veel hoor, 722 pk, in dat opzicht bijna thuis in clubje van paganis en koenigseggs (spelling?)
heb ik nog weinig tests van gezien,… w8 erop..
S AMG zegt
kijk dat is nou het voordeel als je bij mclaren werkt in plaats van renault. Bij renault kunnen ze niks speciaals van eigen merk geven.
MarcO zegt
@ Jerro
Het karretje heeft geen 722 pk hoor. ‘slechts’ 650. lijkt me nog ruim voldoende. die 722 staat voor de starttijd 07:22 uur van het duo Moss en Jenkinson tijdens de Mille Miglia.
http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/10/mercedes-benz-slr-mclaren-722-edition-pakket
Joostje zegt
Als ik Alonsa was zou ik lekker in de CLS rijden, wat is die SLR 722 toch een verschrikkelijk lelijk ding. Leuk stapautotje voor Paris Hilton en consorten, meer niet.
Karaya zegt
Degene die dit wangedrocht heeft ontworpen mogen ze van mij doodknuppelen.
Beck zegt
Tja, Schumi is met zn custom FXX toch net ietsje beter gesteld.
Alhoewel hij zich alleen maar kan uitleven op trackdays terwijl Fernando lekker op de openbare weg kan scheuren.
ML Benz zegt
neej man die fxx van ferarri is helemaal nix, wan lellijk gedrogt.
netjes alonzo.. lekkere bak.
iedereen die wat op het ontwerp heeft te zeiken is bijzonder kansloos.
over de lange neus… jongens kijk eens naar de oude jaguar e type
over de korte kont… jongens kijk eens naar de oude jaguar e type
over de prestaties… laat elke ferrari staan
over de techniek… tjah mclaren is gewoon de beste in techniek
JH zegt
Euh ML Benz…geloof dat de Ferrari Enzo sneller is, zowel kwa topsnelheid als acceleratie, dan de SLR. En ik begrijp niet hoe het mogelijk is om een auto vol te stoppen met carbon, titanium, magnesium, unobtanium, etc. die uiteindelijk meer dan 1700kg weegt…
Pjotr zegt
“over de techniek… tjah mclaren is gewoon de beste in techniek ” zoals ze de afgelopen jaren keer op keer in de F1 lieten zien.
+ ML Benz: lees Michiel’s verhandelingen over autodesign eens ;)
christoff zegt
alonso is ne voze gast maar rijd wel met mooie auto’s. ik vind de CLS een bangelijk mooie wagen en daar zou ik zelf ook nog in willen rijden dus mag dat voor Alonso zeker geen probleem zijn. De SLR 722 zal hij gekegen hebben voor reclame te maken van Mercedes EN McLaren. hij werkt voor de bijde Fabrikanten dus zal hij maar weinig keuze hebben gehad. PS de SLR 722 is een bangelijk mooie wagen. en ik denk beter dan de Porsche Carrera GT
http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/16/lastig-kiezen-slr-mclaren-of-carrera-gt
En dat is de gewone SLR!
yo! zegt
Ik vind de SLR geen uitzondering op alle andere Mercedessen, nog steeds lelijk dus.
bezem zegt
gewoon een goede keus van fernando om naar mclaren te gaan ,gewoon de beste in het techniek,en wat een bak die slr van mclaren .
CSL zegt
Als ik ook dagelijks in een F1 auto zou rijden, dan kies ik ook voor de SLR
Karaya zegt
@ML Benz
Rijdt Mc Laren Mercedes daarom al jaren in de middenmoot?
Het ontwerp van de SLR is blaartrekkend onevenwichtig, de protserige details geven dit misbaksel de charme van een 19e eeuwse hoerenkast.
Kortom, Rachel Hazes had ‘m ontworpen kunnen hebben.
Fons zegt
Ik zou sowieso de Carrera GT kiezen! Die SLR is toch drie keer niks om naar de kijken?! En zoals al lang is gezegd en mijn reply dus van bijzonder weinig waarde is: te lange neus, te korte kont!
BM zegt
@ Karaya
Over welke jaren heb jij het??
BM zegt
Wederom @ karaya
sorry voor de dubbel post maar ik kan niet vinden hoe je berichten wijzigt
Plaatsen van Mclaren aan het eind van het seizoen in de constructeurstitel vande afgelopen 10 jaar:
2006: 3
2005: 2
2004: 5 (oké dat is 1 middemoot plaats)
2003: 3
2002: 3
2001: 2
2000: 2
1999: 2
1998: 1
1997: 4
1996: 4
Het is inderdaad waar dat het een tijd geleden is geweest dat ze de constructeurstitel hebben gewonnen maar om nou te zeggen dat ze al jaren in de middemoot rijden.
Citrofiel zegt
Liever de SLR dan de CGT… Vind ik. Alonso is oké! ;)
dries zegt
Dit zijn echt mijn twee droomauto’s, ik ben echt onder de indruk.
Ik zou persoonlijk ook voor de slr gaan omdat daar nog wat luxe aan boord is terwijl de carrera gt een echte super gt is.
Job zegt
De Carrera GT zou ik alleen al boven die SLR verkiezen voor het geluid. Daarnaast hoor je in een sportwagen voor de motor te zitten en niet erachter. Hoor je zelf te schakelen en niet als een opaatje in een automaat te rijden, en bovendien, ik heb liever een ster in m’n voorruit dan op m’n motorkap.
Jappy zegt
Ziet er goed uit! Helemaal eens met de keuze van meneer Alonso, vette bak die SLR 722!
Tjos zegt
Reed ie eerst in een Mégane van de zaak dan??
Karaya zegt
@BM
Je hebt helemaal gelijk maar die SLR blijft een hondenhok. ;)
Markus zegt
Als je dagelijks in een F1 auto rijdt dan vind je zelfs een SLR rijden niet ontzettend bijzonder, volgens mij. Zijn kick haalt ie op het circuit en niet op de autobahn…
pieter autofreak zegt
Alonso zijn nek groeit elke dag volgens mij *zucht*
Superspoor zegt
Als fernando een slr kiest betekend dat gewoon dat hij een klein pikkie heeft want geef toe een slr is gewoon een verlenging van je leuter.
Pieter-Jan zegt
Ik vraag me af of die nummerplaat blijft hangen op snelheid.
oliii zegt
zalugggggge auto , zo mooi
bladiebla zegt
Uhm.. wat boeit het nou wie voor welke auto zou kiezen, beetje nutteloze reacties hier allemaal…
john zegt
Gelijk heeft ie, bij Renault had ie weinig keus.
robin l zegt
wat? is die te jong voor een mercedes personen wagen wat is datnou weer voor een bul***t de cls is en blijft een waanzinnig mooie wagen een van de mooiste van deze tijd en om over de slr nog maar te zwijgen. super dik!!!!!!!!
Henk Timmer zegt
waarom gaat alonso niet terug naar Renault? misschien is dat wel een leuke optie…
of ferrari, om de chaos compleet te maken
tim zegt
Henk Timmer:
Ik denk niet dat ze Alsonso moeten bij Ferrari…
Ze hebben Kimi & Massa, beide zeer goede rijders!
Enne, een CL AMG of SL AMG is altijd leuk!