Na de schets van de Jeep Trailhawk is er nu meer info over deze concept. We dachten dat we alles gehad hadden met de Compass maar Jeep gaat gewoon verder. De Trailhawk lijkt een kruising tussen een pick-up en een SUV…
Het is een “on-road open-air concept”, op basis van de nieuwe vierdeurs Jeep Wrangler. Opvallende details zijn de glazen dakpanelen, de vijfspaak 22-inch sloffen en uiteraard het gebruik van LED-lampen.
Onder de kap ligt een 3,0-liter V6 Bluetec dieselmotor van Mercedes, het vermogen is 215 pk en het max koppel ongeveer 500 Nm.
Rick dos zegt
Wat wilt Jeep bewijzen? Dat ze het niet meer kunnen? Dat hun rol op de SUV markt een beetje uitgespeeld raakt?
De Japanese doen het nog beter dan hun……….zonde!
armada zegt
mijn god, lijkt wel een baby car boom daar. Als ze nou eens met iets kwamen wat de moeite waard zou zijn.
Danny zegt
Als ze nou deze zouden bouwen, en dat Compass laten schieten, zijn ze heel goed bezig.
p. zegt
ik vind hem leuk!
Rijk zegt
et valt me op dat de nieuwe amerikaanse ontwerpen allemaal wat hoekig zijn. Kweenie wat het is, maar beetje overdone en te tijdsgebonden. Niet vloeiend als een italiaan of de charme van een engelsman, nee gewoon… een soort trend die sinds 2003 in gang is en snel op zal houden aangezien geen enkele echt populair wordt buiten amerika.
Eerst vond ik het wel wat hebben, maar heb pas mogen rijden in een cadillac CTS, en gereden in een Hummer H3 en deze waren beide zo ongelofelijk cheap van binnen. Hard plastik, grijs, grauw, gewoon heel schraal. De cadillac (de hummer is alleen gemaakt voor uiterlijk vertoon) voelde ook heel indirect aan, nou vind ik dat nieteens zo erg bij een comfortabele auto, maar dat was ook niet het geval.
Van mij hoeft het niet allemaal zo scherp aan te voelen als een BMW, in mijn ogen is een jaguar R (S-Type R, XJR ect) de fijnste combi. Gewoon lekker vlot, maar toch comfortabel, aangezien ik niet elke bocht als michael schumacher hoef te nemen (en dat ook niet kan…). De Cadillac mist beide kwaliteiten. Daarnaast is de V6 ook nogeens erg luidruchtig en zit toch op een dikke 3000 toeren @ 120kmpu (dus normale snelheid op de snelweg) wat vrij veel is en onrustig klinkt.
Jinxx zegt
Hij is wel stoer, maar dat leuke dak, de velgen, de LED-technologie en de spatborden zullen het wel niet halen bij de productieversie zo dat waarschijnlijk het vet weer van soep is.
Die hoekige trend in Amerika is wel een beetje afgezaagd, maar bij Jeep stoort me dat niet, aangezien dat gewoon bij hun stijl past, ze hebben nooit anders gedaan…
Fej zegt
ik vind hem wel stoer!
Greg zegt
Vind ‘m ook heel tof.
Mooie targa dakconstructie. Biedt veel mogelijkheden voor in de warme zomermaanden.. Geen airco, maar het dak eraf! Cruisen naar ’t strand en genieten van het vrouwelijk schoon dat onze planeet zo geweldig maakt! (H)
mashell zegt
“De Trailhawk lijkt een kruising tussen een pick-up en een SUV…”
Nee, de auto lijkt ontworpen om te figureren in een film met SIlvester Stalone. Het is het automobiele evenbeeld van Rambo, erg breed op de schouders en niet veel inhoud er boven.
Stan zegt
Ziet ernaar uit dat er een nieuwe Robocop komt…
JANUS zegt
Ziet er stukken maar dan ook wel stukken beter uit dan die Compass hoor.
K zegt
Wow, best mooi ding. Beetje Porsche Chopster achtig. :D
benny1 zegt
Wat een stoere bak zeg! ziet er zeker wel kick uit, ik ben alleen benieuwd hoe het dan met de kwaliteit zal zijn….
Casey zegt
Nou ja zeg…die wielkassen…
dany zegt
kvind hem “buttugly”
J. zegt
Mooi autootje hoor, vind er niks mis mee.
Citrofiel zegt
Het idee is grappig, maar ik hoop niet dat er nóg zo’n lelijk model van Jeep komt, ik vind SUVs helemaal niets, zeker deze Amerikaanse bakken. (sorry, het moest er wéér uit :P )
slk55 amg zegt
jeetje, wat een lelijke grote vierkante wielkasten! het idee vind ik wel aardig, een SUV met targa-dak! hoe verzin je het.
Pannekoek zegt
WTF..
Leo zegt
Hij is….. is in 1 woord COOL!!
Bom zegt
Wat zeurt iedereen nou, het is tenminste weer wat unieks. Ik vind hem heel erg stoer, en alle vormen en details vallen in het plaatje.