Het is er een uit den ouden doosch, maar ach grappig blijft het wel. Formule 1 coureur Antonio Pizzonia mocht met een Jaguar S-Type journalisten trakteren op een rondje circuit. Helaas heeft onze Antonio wat moeite om netjes tussen de lijntjes te blijven rijden.
Not quite the new Schumacher, onze Antonio. Of zou de Jaguar S-Type een enorm listig weggedrag hebben?
Ruud zegt
rijden kan die !!!!!
Rick dos zegt
Ik ben Antonio Pizzonia en ik ben een F1 coureur…………en nu ineens niet meer! Asjemenou?! ;)
Mr. T zegt
Volgens mij is het niet de auto die ingewikkeld is, volgens mij is Antonio gewoon VEEEEEL te overmoedig de bocht in gegaan :D
Deon zegt
pff… zo kan ik ook wel formule 1 rijden! ;)
Seb zegt
Fock hee, gaat veels te hard de bocht in
Dogebi zegt
ging veel te snel die bocht in
Rickz zegt
Geen airbags
Skyline.. zegt
Hmm,, jammer,, maar F1 heeft geen onderstuur,, en een big heavy S-type dus wel,, flinke onderstuur.. respect voor die gozer.. hij blijft gewoon kalm na een crash,,
ruben zegt
lol :D goed kijken als je zijn gezicht kunt zien! bij de crash grijpt die linkse zo snel mogelijk iets vast en die andere zit nog even naar bijten te kijken!
volgens mij is die wagen gewoon niet echt bedoelt om te racen
Fej zegt
hij rekende waarschijnlijk op formule 1-remmen
slk55 amg zegt
wat een broekie ;) deze bocht had hij toch duidelijk fout ingeschat. ten eerste gaat hij de bocht te vroeg in, waardoor hij weer tegen moet sturen, om vervolgens weer opnieuw de bocht in te gaan. ook gaat hij veelste hard de bocht in. dit samen zorgt ervoor dat hij in het zand beland, en omdat hij niet tegen de banden op wilt botsen stuurt hij (te) stevig naar rechts, waardoot de auto dwars in het zand komt te staan, en ja, dan vliegt hij over de kop.
tom zegt
Hij is wel nog in staat om eens naar de muur te kijken vooraleer hij er in vliegt.
En ik vind ook dat die s-type de crash goed verwerkt
GuZ zegt
stoere reactie van die presentator
iggy pop zegt
hahaha ze zouden alle auto’s moeten uitrusten met cams zodat je jezelf kan bekijken na zo een crash… de angst is gewoon van hun gezicht af te lezen :D (begrijpelijk natuurlijk,) maar toch
LTZ zegt
God, God, wat zijn we weer slim allemaal… Wat een slimme reaties weer. Wat er gebeurd is, dat zal wel vrij duidelijk zijn.
Gelukkig is er niets met ze gebeurd!
Marnix zegt
Hij zal gewoon de remmen onderschat hebben. En hij heeft de remafstand proberen groter te maken door de bocht vroeger in te gaan maar dit was duidelijk niet genoeg. En het is nog altijd beter van de muur schuin te raken dus weg sturen van de muur dan er frontaal op rijden. Gewoon een deukje in zijn ego. Ik denk niet dat je die man nog moet zeggen hoe hij moet rijden…
Simon zegt
Leuk ook, hoe die instructeur al voordat de auto compleet stilligt zijn gordel af heeft.
kaleoma zegt
wahahah ik zit egt stuk te gaan hier wahahah dat hij die rol tape daarna pakt whahahah en die engelse dude d eheeft verdomt snel ze gordel los
Pannekoek zegt
Mensen, mensen, bekijk het nou eens van de goede kant, de mensen leven nog, en de gordels deden het ook perfect.
Torquestein zegt
Toppertje hoor die presentator: are you OK mate? are you OK? dat zijn de echte he!
Y. zegt
Wat ben ik blij dat hier zo veel deskundigen zijn die precies kunnen vertellen hoe het wel moet.
Sander zegt
Hij ging wel hard,kijk maar eens naar de km teller.
Snuru zegt
Haha ja hij heeft er ook een behoorlijke snelheid in zitte voor die bocht .. moet je maar is op de teller kijke voordat ie gaat remmen .. ik weet nie hoe hard zo’n ding kan maarre …
thom zegt
toch maar remmen voor de bocht
Bertus zegt
Zo’n foutje zit er natuurlijk in, normaal rijdt ‘ ie met heel ander spul rond. Er staan hier weer veel kapteins aan de wal die het allemaal beter weten, van het soort dat het al dun door de broek loopt als de bandjes iets beginnen te piepen in de bocht…
Oftewel, dit kan iedere coureur overkomen, domme inschattingsfout, hij
gebbetje zegt
Racing Green is zoooo jaren ’30………
PT zegt
’t blijkt maar weer….
… dat kan dus zelfs de beste gebeuren.
jpoers zegt
oke ff mijn kennis hierover,
Jemig inderdaad wat een kapitein hier aan de wal van zo en zo moet het,
als ik het commentaar hoor, en het gebrek aan remvertraging lijkt dit eerder een geval van gebrek aan remdruk, kracht ed. er gaan ook totaal geen lampjes branden op het dashboard van esp,abs of iets dergelijks. en zelfs bij een s-type is dit niet volledig uitschakelbaar
fred zegt
alles bijelkaar is dit wel grappig, niemand heeft er iets aan overgehouden, dus die passagier heeft iets om later tegen zijn (klein)kinderen te vertellen , en te laten zien.
deze jag is gewoon geen race-auto
Roy zegt
Je mag ook wel wat performance qua remmen en wegligging verwachten van een Jaguar. Maar het blijkt dat de wegligging meer lijkt op dat van de gemiddelde Rover, which is pretty bad.
Job zegt
ook lekker extra insturen als je al onderstuur hebt. Gaat lekker werken man! Ga je vooral NIET extra hard glijden!
JANUS zegt
Jullie snappen er allemaal helemaal nix van !!
Dit was een crash test.
Volledig geslaagd dus !!! ;-)
Sammie zegt
Ik vind dat die Jaguar die test nog redelijk goed doorstaan heeft, ook aan de bestuurders te zien. (logisch, Ford wagens worden bij Volvo getest ;) )
– Sammie
CSL zegt
Wordt een duure grapje!
Onehp zegt
Degene die nooit een stuurfoutje maakt, werpe de eerste auto…
Zat er trouwens naast toen een vijfvoudig rallykampioen hetzelfde voorhad, er was echter geen bandenmuur dus zijn baas heeft het nooit geweten.
Tja standaardautootjes remmen niet zo strak hé ;-)
Robin zegt
Duidelijke cruisecontrol…
dekster zegt
mij lijkt het op onverwachte onderstuur
J. zegt
@Skyline, dat is onzin, een F1 auto kan net zo goed onder/overstuur hebben. Teams bouwen zelfs hun wagens vaak expres met onder/overstuur.
Zo rijden Hakkinen/Raikkonen/Montoya/Coulthard allemaal met licht onderstuur, omdat ze dit prettig vinden, Alonso daarentegen heeft liever een licht oversturende auto en daarom worden er nogal wat aanpassings problemen bij McLaren verwacht, omdat die al in geen jaaaaaaaaaaaaren een coureur hebben gehad die dat wilt.
m5 zegt
zo dat is een flinke klapper
btw pizzonia heeft wel de snelste f1 race ooit gereden in italie
Citrofiel zegt
Hij ging veel te hard die bocht in, als je het vanuit de auto ziet, zie je het aankomen. Het is geen F1-auto!
Pei-Pen zegt
Ik ben echt blij dat er nog een extra Jaguar kapot is… Het is een ford mondeo die wat duurder is, heeft totaal geen stijl…
De coureur moest gedacht hebben toen hij erin moest rijden: “zo snel mogelijk botsen, bij eerste bocht dan kan ik uit deze vuile kutbak”
bah vuile kutford
Tombnolz zegt
De wetten van de fysica KUN je gewoon niet negeren. Te rap is te rap, het blijft een auto…
Wel bijzonder gek dat uitgerekend een F1-piloot zo’n inschattingsfout maakt. Maar ze komen er toch wel goed vanaf?
Maar euh, ben ik de enige die geen airbags ziet?
Spiderman zegt
Die ander naast Pizzonia is Stephen Sutcliffe. Redacteur en tester van het blad Autocar..geloof ik…
Franco zegt
Ik dacht dat AP met zijn hoofd nog steeds in een F1-auto zat. Immers, in een F1 was er niets gebeurd en AP had daarvoor net enkele rondes afgelegd in een F1-wagen gereden.
Niet niet weg dat die man niet voor niets niet meer in de F1 actief is, he!!! En het lijkt mij dat de heren teambazen een veel betere kijk op hebbne dan wij…