Er zijn via Edmunds wat afbeeldingen opgedoken van de standaard Amerikaanse 2008 Mitsubishi Lancer. And talking ‘bout a turnoff! Eerst ons lekker maken met dit soort schetsen en dan met deze plaatjes komen… zonde!
Anyway, de Evo versie van deze nieuwe Lancer zal over een paar weken debuteren op de Detroit auto show. De Lancer is gebaseerd op het platform van de Mitsubishi Outlander SUV.
Update: De Lancer sport sedan wordt in het vierde kwartaal van 2007 in Europa geïntroduceerd; het Lancer-gamma wordt geleidelijk uitgebreid tot een complete reeks. Verdeeld in vier motorniveaus (basis, middenrange, top range en supercar niveau), zijn er vijf verschillende motoren leverbaar. Een daarvan is de van VW afkomstige 140 pk sterke 2,0-liter common-rail dieselmotor die ook al leverbaar is in de Grandis Di-D en Outlander Di-D.
Afmetingen: Wielbasis: 2,635 m, Hoogte: 1,490 m, Lengte: 4,570 m, Breedte: 1,760 m.
AlexZjuH zegt
Ik vind het wel een goede smoel hebben :), of ben ik nu een eenheidsworst?
JLJ zegt
Wat een teleurstelling na het concept! Vooral die achterspoiler is zeeer lelijk.
Zoals altijd bij de Lancer, zijn de normale uitvoeringen niet om aan te zien. Het wachten is op de hopelijk wel spectaculaire Evo X.
lincoln mark8 zegt
wat een gereformeerde kut kar
Rick dos zegt
De potentie is er om er een brute bak ervan te maken. Maar dan hebben we tijd, geld en héél véél geduld nodig! ;)
Ik vind hem trouwens niet veel afwijken van de concept-x……
Leon zegt
Ik vind hem ook niet erg afwijken van de concept-x eerlijk gezegd :S
De evo kan zeker wel mooi worden op basis van dit model.
Renny zegt
Sorry, ik moest even gaan overgeven… Mitsubotsi… way to go :-(
armada zegt
Vind dat de neus wel wat op die van de galants lijkt.
Thomas Trimp zegt
Wat jammer!!
Ik bekijk het meestal niet negatief, maar dit vind ik geen lancer.
Aan de zijkant lijnen van de Lexus IS250
De achterkant van een Alfa Romeo
De voorkant vind ik dan nog wel gaan. Nieuwe gezicht van mitsu?
oly zegt
en hij was nog wel zo mooi. hoe kan je dit doen, het is nu gewoon een oude wijfen kar. weg met die bak het enige goede is de motor denk ik.
Ahura zegt
Wat een tegenvaller!! Ik had vanaf het begin geen opvallende auto verwacht maar wat oogt ie suf zeg. Echt strakke lijnen mist ie, de neus oogt een beetje raar bol en de kont lijkt ook een beetje scheef. En ja de achterlampen icl. lijnen lijkt op dat van de gefacelift AR 156. De hebben geprobeed er een stoere neus op te zetten maar uiteindelijk oogt ie net zo oubollig als de 5e generatie Lancer
Als de Mazda3 sedan al niet verkoopt, waarom deze Lancer dan wel?
Marcel Kaptijn zegt
Voorkant Volvo/Mondeo, achterkant Seat/Alfa. Is het tegenwoordig echt zo moeilijk om een aantrekkelijke auto te ontwerpen die een eigen smoel heeft?
FrankH zegt
De auto is heel dik, maar heeft echt een spits smoeltje. Totaal niet in proportie, had er wel iets meer van verwacht eigenlijk.
Florijn zegt
dit gaat er goed uit zien als evo het is geen super model maarja heb je behalve de lexus is dan andere beeldschone modellen gezien op straat? bovendien moet deze ook gewoon gebruikt worden als vierzitter werkverkeer kantoorbaan asfaltvreter
rashaad zegt
ehhhh
brede wielkasten, grotere maat schoentjes, definetly andere voorbumper ennuh misschien ietsje verlagen?
kortom: je moet van een potentiele pimpbak geen huistuin en keuken auto willen maken
slk55 amg zegt
opzich had het erger gekunt. in grote lijnen heeft hij toch wel erg veel weg van de concept. maar wat ik nou toch altijd zo zonde vind, is dat hij er nu bijna saai uitziet. weg met die aggresieve look. weg dubbele uitlaat, weg brede wielkasten, weg grote velgen. ook die overhang bij de voorlichten (te zien op de schets) maakte de schets zeer bruut, jammer dat van die overhang niks terug te zien is. Nee, dit is een gemiste kans.
stefan zegt
Wat klaagt iedereen hij ziet er echt goed uit, zijn concurentie is de jetta onder andere hoe ziet die er uit ?
Djivy zegt
Vooraan: OK.
Achteraan: alsof er al iemand tegengezeten heeft.
Maar geen zorgen: Ralliart lost dit wel op.
De basisversie zien er altijd en bewust mak uit.
En trouwens koopt er niemand een Evo IX omwille van zijn looks.
granitkd zegt
waar moet je nummerbord aan de voorkant ?
vin em wel leuk… evo word natuurlijk zoveel bruter..
JANUS zegt
Zo gaat het nou altijd en daar baal ik zo van.
Schetsen en concepts zien er bruut, dik en wild uit. Vervolgens komt de produktie versie en dan krijgen ze het altijd voor elkaar om hem heel veel op de schets te laten lijken maar hem dan toch heel saai te maken. Jammer hoor.
Zoals al eerder gezegd : Gemiste kans.
MardiV zegt
Die achterkant vind ik echt te sterk lijken op de Suzuki Liana, Top gears reasonably priced car…. btje een afknapper!
Jesko zegt
volgens mij is hij vrij klein, formaat Dacia Logan.
op een foto zie je namelijk iemand achter het stuur, en die man is of heel groot of de auto is klein, ik denk het 2de
K zegt
Waar maken jullie zo druk om.. alsof de vorige Lancer zo mooi was…
Die dingen waren altijd al crap behalve de EVO versies.
Jurrie zegt
Ik vind het eigenlijk een logische evolutie van de vorige generatie Mitsubishi’s. Dat hij erg afwijkt (lees: braver oogt) dan de concept die we te zien kregen is eigenlijk een fenomeen dat we bij (bijna) alle constructeurs tegenkomen.
Het agressieve van het concept model is wel terug te vinden in bijvoorbeeld de neus waar de grote opening weliswaar niet aanwezig is maar wordt gesuggereerd (net zoals bij de huidige Audi’s). Ik kan me best voorstellen dat onder andere voor veiligheidsredenen dit bijgeschaafd is en een meer normale bumper getekend is.
Men mag niet vergeten dat veel van die concept modellen eigenlijk niet meer zijn dan studie’s. Aan de hand daarvan, en van de reacties op die concepts wordt dan een praktische auto ontworpen.
En inderdaad, is de Jetta (om maar een voorbeeld te noemen, had evenzeer Volvo kunnen staan) dan zoveel mooier? Ik denk het niet, maar dat is natuurlijk geen Japanner !
Remco zegt
Ik vind de concept X veel mooier. Maar dit was wel te verwachten. Ik hoop dat de EVO veel gelijkenissen zal vertonen met de Concept X. Afwachten dan maar…
Carfreak zegt
Voorkant duidelijk Volvo, achterkant Seat/Alfa
ThoMaster zegt
haha….niet verwacht dat er zoveel verbaasde reacties zouden zijn vanwege het feit dat de feitelijke auto niet precies eruit ziet als de conceptcar.
Ik vind de auto er nog steeds veel van weg hebben en wacht zoals velen op de EVO-versie. En daar komt bij dat er met alle aftermarketspullen die er voor mitsubishi’s en zonder twijfel voor deze dus ook een prachtwagen van te maken is!
the real stig! zegt
@ carfreak: je hebt gelijk dat is erg goed zichtbaar en hij heeft ook de vorm en de lijnen weg van de nieuwe ford mondeo ( voor iedereen die james bond al heeft gezien)
Benny1 zegt
Dit is de gewone lancer, ik hoop toch echt dat het EVO model exact op zijn concept gaat lijken. Deze lancer is wel leuk, maar toch echt te tammetjes.
marwin zegt
Vind hem eigenlijk wel mooi. Rij nu zelf nog in de Lancer Intense Wagon. Nu dus maar afwachten hoe de wagon (station) er uit komt te zien. De hier boven getoonde zijn waarschijnelijk de basic uitvoeringen. Je moet de intense uitvoering of natuurlijk de evo hebben !!
Diamond zegt
Ja goed gelukt stoere bak.
rjb zegt
@marwin: die donkerrode en blauwe zijn volgens mij toch geen standaard uitvoeringen; oke niet de Evo, maar al wel flink wat (lelijke; vooral kofferklep spoiler) spoilers.
Hopelijk wordt de sportback een stuk mooier; maar daar vertrouw ik inmiddels niet meer op.
Fej zegt
Er zit potentieel in om er een mooie evo van te maken denk ik
shivan zegt
mooie wagen wachten op de EVO :D:D::D:D kan niet wachhten deze ziet er al cool uit
Pannekoek zegt
De kont is wat te hoog inverhouding met de neus, maar verder wel mooi, lijkt veel op de Evo X!
Citrofiel zegt
De voorkant is best mooi, de achterkant is te recht afgesneden. Ze zijn op de goede weg, daar bij mis-de-bus-nie. De afgelopen modellen (Colt, Grandis, Outlander) waren ook best mooi.
Sander zegt
Ze zijn altijd goed geweest in het ontwerpen van de voorkant. Maar die achterkant!! veel te hoog! Net zo mislukt als de Mazada 3 sedan.. ZONDE idd.
slk55 amg zegt
@marvin
er is al een (erg mooie) concept van de sportback:
slk55 amg zegt
nou ja zeg krijg ik halve foto’s….
Pannekoek zegt
Ik vindt de kont van de Evo X wat mooier, de lijnen lijken daar wat beter te kloppen.
@ slk55 amg
Sportback is inderdaad ook zeer mooi.
Hier nog een mooie tekening:
Pannekoek zegt
@ Autoblog.nl
Sinds waarneer kunnen die foto’s er niet meer helemaal op..
slk55 amg zegt
@pannekoek
ik denk dat autoblogger het een beetje zat werd om de hele tijd die plaatjes te verkleinen. wat is het toch een luiwammes ;) :P
PS ik heb je plaatjes wel gezien hoor, kijk maar bij ‘laatste reacties’ daar staan ze wel helemaal.
Eddy zegt
Subaru heeft met het design van hun Impreza nu de betere kaarten.
Pannekoek zegt
@ slk55 amg
Oké, maar de rest moet ze ook zien hé.. ;)
M.M.M zegt
Zucht ……… diepe zucht.
Ik wist het ……… ik wist het.
En wééééér is er een waanzinnig mooie concept naar z’n grootje geholpen.
En wat is het toch weer raar dat die verkoopcijfers bij Mitsubishi maar niet omhoog willen.
Iedereen was laaaaaiend enthausiast over de concept X, iedereen zei: die kan zo in productie …. NIKS MEER AAN DOEN !!!!!!!!!!!!!!!
Dus wat doen we ………. inderdaad, we maken er lekker een duffe versie van.
Pffffffffffff, de sukkels. Nou moet ik toch weer naar een andere leasebak gaan uitkijken.
slk zegt
vreselijk die spoiler achter op.
A.r zegt
Alles is genuanceerd teruggekomen uit het origineel proto-type. Zonde zonde zonde. De grijze pakken hebben het weer voor het zeggen gehad……
pietje zegt
hij heefd de moterkap van een volvo maar verder is ie wel strak.
Greg zegt
Niet onaardig….Wel erg agressief gestyled… net als de alfa 159.
CSL zegt
Er zit een beetje Alfa bloed in het design. Die achterlichten en die agressieve koplampen.
jaja zegt
ik ben zeer zwaar teleurgesteld.. de concept zag er super strak uit.. dacht dat het de subaru impreza 2006 killer was.. maarjah.. dat heb je altijd met concept’s.. :(
achterkant gekopierd van Mazda 3
Conclusie: Subaru Impreza blijft mooier uitzien dan de Mitsubishi Lancer Evo
auto-maat zegt
de sportback concept ziet er wel ok uit.
de productiemodellen zijn weer zwaar minder.
erg jammer dat je eerst lekker gemaakt wordt met iets bruuts, om vervolgens een totale deceptie te ervaren bij de presentatie van het productiemodel, dat dan weer heel erg uitgekleed is.
A3 powerrrr zegt
Vind dat de Lancer er wel degelijk op vooruit gaat..
Verbaas mij een beetje over alle negatieviteit over deze auto..
Vind het een mooie auto..
Zeker weten erg ‘Tune-baar’ en met veel potentie om een echte vechter te worden..
Lijnenspel komt mooi naar boven.
Een nadeel vind ik de achterkant die TE kort op auto zit..
De sportback word dat dan genoemd, ikzelf ben er geen fan van.
De Evo X ziet er daarentegen erg strak uit en wel degelijk een Subaru killer..
Uiteraard is smaak voor iedereen verschillend (gelukkig).
Maar tot slot: mooie auto, mooie lijnen, achterkant iets minder maar nogsteeds een zeer goed produceerbare auto..
herman zegt
Voor mitsubishi is de nieuwe lancer erg mooi en zetten de trend voort na de outlander, grandis, colt. Positieve is ook dat ze niet gekozen hebben voor die ellendig grote koplampen die je veel ziet. Het negatieve zal weer zijn dat er amper verschillende uitvoeringen komen, lancer wagon en of diesel ( een zuinige graag) dit is de reden dat ik na 23 jaar van Mitsubishi ben afgestapt.
De verschillende uitvoeringen zal wel net zo verlopen als altijd, komt volgend jaar en dit zeggen ze dan het jaar erop ook weer. Dus nooit. Ondanks dat ik altijd zeer goedkoop/onderhoud had toch er van af gestapt. Ze moeten zich nu eerst maar eens bewijzen.
.oooooo zegt
Voorkant lijkt een beetje op dodge
erwin zegt
Voor een hoop mensen hierboven de eerste fotos zijn van een normale lancer dus niet de evo. Dat is deze dus http://www.leblogauto.com/wp-content/uploads/2007/01/plr/Mitsubishi_Prototype_X_6_470.jpg
autoblogger zegt
Persberichtje: Mitsubishi heeft met de lancering van het eerste wereldwijd in te zetten platform het startsein gegeven voor het meest ambitieuze autoproject uit de geschiedenis van het merk.
Intern is het project bij MMC (Mitsubishi Motors Corporation) bekend onder de naam ‘Project Global’ (Wereldproject). De succesvolle tweede generatie Outlander beschikt al over het platform. Het volgende model op basis van de nieuwe bodemplaat krijgt het Europese publiek voor het eerst te zien tijdens de IAA International Motor Show 2007 in Frankfurt. Hier presenteert Mitsubishi namelijk de volledig nieuwe vierdeurs Lancer Sports Sedan.
Wereldwijd
Het, vele miljoenen vertegenwoordigende, ‘Project Global’ staat de komende jaren aan de basis van verschillende nieuwe Mitsubishi-modellen, waaronder de volledig nieuwe Lancer-familie, de tweede generatie Outlander en de recent gepresenteerde – en nu al zeer succesvolle – Delica D:5 minivan/SUV-crossover.
Met ‘Project Global’ speelt Mitsubishi Motors in op de verschillende regionale behoeftes en regelgevingen, evenals de continu veranderende trends en eisen van klanten. Het project levert economische voordelen op door de schaalgrootte als gevolg van ingebouwde flexibiliteit en de synergie in design, technische ontwikkeling en productie.
De Lancer Sports Sedan is bedoeld voor markten in de gehele wereld en is ontworpen door de Europese designstudio van Mitsubishi Motors Europe in Trebur, nabij het Duitse Frankfurt. De nieuwe Lancer Sports Sedan heeft veel designkenmerken meegekregen van de veel geprezen en ook in Europa ontwikkelde conceptauto’s Concept-Sportback (IAA 2005) en Concept-X (Tokio 2005).
De combinatie van een lage ligging, lange motorkap en korte achterkant, brede wielbasis, kenmerkende ‘Jet Fighter’-grille (in Europa met een verchroomd bovenste deel) en onderscheidende, diepliggende ‘ogen’ geven een nieuwe interpretatie aan het begrip ‘sport sedan’.
In lijn met de inspirerende ‘Japanese Modern’ designfilosofie, is dit thema ook duidelijk verbonden met de weergaloze motorsportgeschiedenis van de Lancer. Deze racegeschiedenis beslaat 35 jaar, van de originele Lancer 1600 GSR uit 1973, die talloze lange-afstandsrally’s in Afrika en Australië in de jaren ’70 op zijn naam schreef (East African Safari, Bandama, Southern Cross…), de zinderende Lancer EX 2000 Turbo uit 1980 tot en met de huidige Lancer Evolution.
Vanaf eind 2007 zal de Lancer Sports Sedan (4,570 m* lang x 1,760 m* breed) geleidelijk in Europa worden gelanceerd. Het gaat hierbij om een complete familie, uiteenlopend van een 1,5-liter benzineversie, een 1,8-liter benzinemodel, een 2,0-liter diesel (levering afhankelijk van markt) tot aan de totaal nieuwe Lancer Evolution – voor het eerst een lid van de Lancer-familie. In de toekomst zullen er nog meer versies verschijnen, waaronder:
– Basisniveau: 110 pk – 1.5 l DOHC MIVEC benzine*
– Middenniveau: 140 pk – 2.0 l Common Rail Diesel (VAG-levering)*
144 pk – 1.8 l DOHC MIVEC benzine*
– Topniveau: vermogens & details worden in een later stadium bekend gemaakt
– Held: 2.0 l Turbo DOHC MIVEC benzine (Lancer Evolution / vermogen wordt later bekend gemaakt)
* gegevens afhankelijk van homologatie.
Bovenstaande modellen worden, afhankelijk van het motortype, geleverd met keuze uit handgeschakelde vijf- of zesversnellingsbak, CVT, viertraps automaat of zestraps geautomatiseerde versnellingsbak.
In 2008 krijgen de Lancer Sports Sedan en Lancer Evolution versterking van de volledig nieuwe vijfdeurs Lancer Sportback. De coupéachtige belijning – gebaseerd op het spannende conceptmodel dat in 2005 onder dezelfde naam in Frankfurt werd onthuld – zal met name de hatchback-liefhebbers onder de Europese kopers aantrekken.
De nieuwe Lancer-familie kijkt verder dan de bekende segmenten en is een verfrissend alternatief voor kopers die op zoek zijn naar een tijdloos uiterlijk, dynamisch weggedrag, betrouwbaarheid en waar voor hun geld, allemaal aangeboden door trotse, niet-alledaagse en weldenkende kwaliteitsmerken.
JoJo zegt
Ziet er scherp uit. Mooie lijnen. De achterkant lijkt op Alfa.. maar beter een design gejat i.p.v. de Alfa-problemathiek… Motorisch lijkt mij een 1.8 (of meer) beter dan de 1.5 (uit de Colt).
De spoiler achter is iets te veel van het goede, maar ik vind het hem niet echt slecht staan.
Kortom: mooie wagen, betere looks dan een astra, jetta, mazda.
De nieuwe Lancer ziet er sportief uit.
Martijn zegt
ik kan maar 1 ding zeggen….
SUPER!!
Pot Honing zegt
Toch in ieder geval een verbetering van de vorige versies. Maar die achterkant had inderdaad wel wat mooier gemogen.
Jan zegt
op de foto’s is het inderdaad een teleurstelling, maar ga hem eens bezien in een garage!
is echt veel mooier dan op de foto.
kheb me gister de 1800 mivec instyle besteld. zwart met de matte alu spiegels en ringen rond de mistlichtn. daaronder de OZ 35th aniversary, en je hebt wel een mooie vet geile wagen.
Don’t always trust pic’s.
Alwin Offereins zegt
Even een verbetering. De dieselmotor van VW is géén common-rail maar een met een pompverstuiver. Hoewel VW er zelf van afstapt gaat Mitsubishi gewoon door. Hij is wel afkomstig van het VW concern
Jurgen zegt
Ik vind hem mooi… Tegenwoordig werken er zoveel automerken samen waardoor er trekjes van mekaars modellen bij mekaar voorkomen.
Al dat gezever over de evo en de ralliart… veel blabla van de meesten…
Zijn inderdaad mooie wagens en hebben die extraatjes op gebied van looks.
Maar ik zie ze maar heel weinig rondrijden… Weinigen kunnen het zich veroorloven.
Jurgen zegt
Voila…
Ben ook in de garage eens gaan kijken… ziet er idd nog beter uit. Heb hem maar gelijk besteld. Wel de dieselversie… instyle ook. Spoiler erop. en zwart met interieur ook zwart leder. Nu maar wachten… De testrit viel allessinds extreem goed mee. Heb tot nu Pug 206 Gti gereden. Genoeg met de benzine… De wilde jaren zijn gedaan. Nu ga ik voor ruimte.
stef zegt
diegenen die slechte commentaar geven op de lancer ::
mensen, trek jullie ogen open
wat is jullie droomcar?? Ah ja, dat zal de lada zijn.
jullie weten toch niet waar jullie over spreken dan hoor want ik heb een nieuwe lancer en hij is op en top!!
of is het misschien pure jaloezie?? kun je hem misschien niet permiteren?
HAHA