Volkswagen is in New York een project gestart met Steve, een filmmaker uit Colorado. Hij moest in twee weken 100 mensen een gratis ritje proberen aan te bieden. De man had nog nooit in New York gereden en het was dan ook een verrassing waar chauffeur en passagiers terecht zouden komen. Doel van het Gypsy Cab project was om de Volkswagen Rabbit als ultieme auto voor het stadsverkeer te positioneren. De betreffende auto was namelijk een zwarte Rabbit met geel geblokte taxi-striping.
Tijdens de diverse taxiritjes zijn video-opnamen gemaakt en deze zijn online te bekijken. Het deed me een beetje denken aan die serie op Ned1 “Taxi”, maar dan anders… De filmpjes zijn niet zo boeiend maar de uitwerking op Internet is wel goed gedaan; via plaatjes of een plattegrond van NYC zijn de diverse ritjes te bekijken.
Het project is trouwens al een paar maanden oud (net zoals de Rabbit Playboy campagne) maar via het Nederlandse volkswagenblog werd ik er op geattendeerd. Volkswagenweblog.nl is een blog dat wordt onderhouden door de Nederlandse importeur PON en op die manier wil men dagelijks over de laatste ontwikkelingen binnen Volkswagen rapporteren. Een erg goede zet waar ik al eerder wat over wilde schrijven maar nog niet aan was toegekomen…
Volgens een recent onderzoek is de kennis over de “blogosfeer” en andere ‘consumer generated media’ onder bedrijfsleiders en reclamebureaus nog altijd ontstellend beperkt. Volkswagen laat met het weblog zien dat ze open staan voor nieuwe ideeën en luisteren naar de gemeenschap, wederom hulde!
Thomas zegt
is der ook een Mercedes-benzweblog.nl(I)
Rick dos zegt
Dit is de meest oninteressante reclame die ik ooit heb gezien! ;) :)
autoblogger zegt
Mijn artikel of het taxiproject? ;)
Rick dos zegt
Wie schrijft de artikelen nou beter dan jij autoblogger?! ;) :P (gaat gelijk zijn lippen wassen! ;) )
You´ve got to work with what you´ve got! No?!
Klassiekerrally zegt
Goed bezig autoblog.nl! Adverterend autoland weet jullie inmiddels steeds beter te vinden en te waarderen (neem ik aan).
Zulk soort artikelen brengen altijd het gevaar met zich dat de geloofwaardigheid of onafhankelijkheid in ’t geding komt, dus ik vind de plaatsing van ‘advertorials’ best een dappere stap.
Oh, ik heb dit stukje overigens niet gelezen… Geen zin in…
autoblogger zegt
@Klassiekerrally: Dank u voor het compliment! Bovenstaande artikel is overigens geen reclame of advertorial dus je kunt het gerust lezen, het is slechts mijn (ongfundeerde) mening als eenzaam blogger;)
@Rick dos: Dank u, dank u! That’s just too much ;)
Klassiekerrally zegt
Oeps… Op ’t verkeerde been gezet door ’t woordje ‘Reclame” :)
Dat was overigens niet de reden dat ik ’t niet las hoor. Ik ben even bezig om m’n eigen site uit te bouwen en dat vraagt even mijn volledige concentratie ;)
luwek zegt
De man had nog nooit in New York gereden en het was dan ook een VERASSING waar chauffeur en passagiers terecht zouden komen. wil niet zeuren maar het is verrassing;D
autoblogger zegt
check, heb het aangepast;)