Dit is ‘m dan. We hadden ‘m begin Oktober al in concept gezien op de Mondial de l’Automobile in Parijs (1, 2) maar nu is het officieel, en hij blijft leuk.
Het moet gezegd dat de verhoudingen er weer wat beter uitzien dan de 206 CC. Die had een beetje last van het ‘waar stop ik mijn stalen dakje‘ syndroom. Hier is de techniek kennelijk weer wat verder verfijnd en ziet het er weer wat beter uit.
Een stukje uit het persbericht:
De 207 CC biedt bij de introductie al meteen de keuze uit twee benzinemotoren en één dieselmotor, alledrie gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak.
1.6-16v benzine: 88 kW (ongeveer 120pk), ook met viertraps automaat leverbaar
1.6-16v benzine THP: 110 kW (ongeveer 150pk)
1.6-16v HDiF: 80 kW (ongeveer 110pk)De HDi met FAP-roetfilter wordt sinds de introductie van de 207 geleverd en de 150pk sterke THP (Turbo High Pressure) is kortgeleden voorgesteld. Nieuw is echter de 88 kW EP6 motor.
Na de 110 kW (≈ 150 pk) sterke 1,6 l THP (EP6DT) is de EP6 de tweede krachtbron die in samenwerking met BMW Group is ontwikkeld. Hij levert een maximum vermogen van 88 kW (≈120 pk) bij 6.000 omw/min en een maximum koppel van 160 Nm bij 4.250 omw/min.
Lampredi zegt
Ziet er wat mij betreft al een stuk beter uit dan de 307 cc
gerrit zegt
@ Lampredi
inderdaad, en ook mooier dan menig andere CC (uhum.. megane).
Volgens mij krijgt de Tigra het hier nog moeilijk tegen
ThoMaster zegt
Ik weet dat de motorkap zo hoog boven de lijn over de deuren moet liggen wegens de regles voor voetgangerveiligheid maar ik vind het geeeeen gezicht…
SuperShallow zegt
…de auto met de grijns van een waanzinnige. Maar het dak is beter. Dat dan weer wel.
thom zegt
nouw wat een motoren zeg, en ik ik hem mooier vindt weet ik niet( ik intereseer me voor echte auto’s)
T.G zegt
In ieder geval geen buitensporige proporties als een hele dikke kont ofzo. In zijn segment best een mooie auto. Alleen vind ik heel het segment niet echt aantrekkelijk (behalve de eos misschien, dat is een auto die appart is ontwikkelt en dan merk je dat wel).
Maar ik vind nog steeds dat een cabrio een softtop moet hebben. Doe mij de S2000 maar.
Robbie zegt
De neus van de auto ziet er te “zwaar” uit, maar dat heeft vast met voetgangersveiligheid te maken, want de 407 heeft het ook.
Toch vraag ik me af wat de vooruitgang van de 207 is. Een 4-trapsautomaat kun je toch niet menen!! Oke, de concurrenten van de 207 hebben over het algemeen ook een 4-trapsautomaat maar VW laat zien met de Polo die toch ook niet meer helemaal modern is dat er in een kleine auto weldegelijk een 6-trapsautomaat past.
Camiel zegt
koplampen die doorlopen tot aan het raam…
Topless zegt
De a-stijl loopt te ver door naar achteren. Dat beperkt het cabrio gevoel. Bovendien stoot je er gemakkelijk je hoofd aan.
slk55 amg zegt
Ik vind hem niet wereldschokkend mooi, maar het is wel een mooie CC in zijn soort. maar ik blijf de koplampen te groot vinden. wat overigens wel mooi is, en een luxe uitstrailing geeft is dat leer op het dashboard. erg mooi.
Rick dos zegt
Niet slecht, toch?!
El-Loco zegt
Dan toch maar de TT, die ziet er iets minder vrouwenauto-erig uit.
slk55 amg zegt
@El-Loco
uiteraard liever de TT, maar die zit toch echt een paar prijsklasses hoger.
Jan zegt
Geen foto’s van de achterkant
cAsey zegt
Het lijkt wel een mislukte pick-up truck op de eerste foto…met die hoge voorkant. Maar op zich vind ik ‘em wel stoer. Beter dan de 307 en Megane CC. Kweenie of ik ‘em mooier vind dan de Eos of nieuwe Astra cabrio….
Citrofiel zegt
Die voorruit loopt wel erg ver door in cabrio-stand. Ze hadden drie delen moeten maken, maar dat zal wel te duur zijn geweest en de concurrentiepositie verslechterd hebben.
orbie zegt
heel mooi
maar de peugeot 504cc blijft de mooiste
groeten
den orbie
m@rijntje zegt
heel mooi maar zoiets vraagt om een tweeliter turbo motor…
steven zegt
Wat een gezeik toch hier. Vergelijk deze wagen met soort,- en prijsgenoten als de Micra, Tigra etc. Deze 207 CC ga je nog niet op hetzelfde plaatje leggen als de EOS, de TT of dergelijke. Enkelen van jullie moeten leren consequent zijn… ‘Tuurlijk heb ik ook liever een TT, maar dan ben je wel + €8.000 meer kwijt!! Je moet geen appelen met peren vergelijken, snap je? Én in z’n klasse vind ik de 207 CC een prachtige wagen. Was ik op zoek naar een compacte 2+2 zou m’n keuze zeker op dit model vallen. :)
johan zegt
@steven: helemaal mee eens…. mooie bak!
Wimpie zegt
Wat sommige van jullie er ook van vinden zal me een zorg wezen. Prijs lwaliteit is deze 207 cc zeker 1 van de besten en voor mij ook de auto met de mooiste lijn. Ik heb er in ieder geval 1 in mijn garage staan sinds vorige week. Weet je het is een plezier om er in te rijden. Cabrio is geniet auto. Grtz
roel zegt
Haal er de zwarte strippen vanaf, plaats er alfa spiegels op,en maak de grille een beetje kleiner.dan heb je pas een super 207 cc.