Jullie vroegen je natuurlijk al af waar ze bleven. Voor ieder nieuw BMW model gooien we jullie natuurlijk compleet dood met spyshots. Het liefst zo veel mogelijk.
Niet getreurd, hier is die dan: jullie wekelijks shot BMW Motorsport. Wat denken jullie: haalt de M3 met dakkoffer ook de begrensde top van 250 km/u?
Met dank aan Jody voor de tip!
mvagusta zegt
Wat een dikke auto zeg!!! Pfff….. Wat de normale coupe nog mist, maakt deze helemaal af! Ben erg benieuwd!
Citrofiel zegt
Ziet er goed uit! (denk ik, door het zwarte zie je de o zo belangrijke bumpers niet goed) Waarom zouden ze die dakkoffer erop hebben?
Kees-Jan zegt
hij zou 250 wel halen maar dan trekt hij het dak krom denk ik
vØlvØ frǽk zegt
ja ik zou met die koffer op het dak geen 250 gaan rijden
op vakantie kreeg mijn zusje een ambulance ritje en zijn we er achteraan gereden, en bij 150 / 160 hoorde je gewoon het koffer dat door de rijwind werd ingedeukt…
De nieuwe M3 ziet er weer gelikt uit!
en zoals gewoonlijk bij BMW mooie velgen :-)
JeanDaPaul zegt
doe er maar 1tje :)
mashell zegt
Geniaal idee om er geen BMW logo op te plakken. Ik had de auto bijna niet herkend :-)
Kobey zegt
ziet er goed uitt.. RS4 KILLERR..!!!!
Lebastille zegt
Wat een gave auto. Hij ziet er idd heel dik maar toch ook wel gestroomlijnd uit. Jammer dat BMW met de achterkant een andere kant op is gegaan, vind die namelijk een beetje anoniem en niet erg typisch. Die scherpe vouw over de zijkant is me iets te, net alsof de ontwerpers wat moesten verzinnen. Voor de rest echt een mooie auto
Eric zegt
Prachtig , de bulten in de motorkap zijn afgeplakt zo ook de kleine lip op de koffer. Ik hoop echter op andere velgen maar de grote luchthapper vooraan is wel agressief.
Ben benieuwd naar de eerst rijtests.
mvagusta zegt
Kobey!!!
Volgens mij ben jij een Audi-hater, BMW liefhebber en nog heel jong!
Rick dos zegt
BMW heeft duidelijk een probleem om deze auto op de weg te houden. Ik bedoel, waarom anders die spoiler op het dak?
sacha zegt
@Rick dos: Nee, in die skibox zit een reserve SMG bak voor als die er pardoes weer onderuit kukkelt. Wordt een nieuwe optie.
mvagusta zegt
Rick????
Ben jij het wel???? Weet je het heel zeker????
Jij een BMW afkraken? :) Wanneer komt die van jou eigenlijk binnen? Jij had er toch een bestelt?
Ejay zegt
Als je dat ding nou gewoon niet afplakt valt het allemaal veel minder op.
Welke schwanz gaat er nou met een skikoffer op een M3 of elk andere coupé zetten? :-S
Maar het blijft natuurlijk een mooie wagen die je eindelijk niet alleen voor de techniek, maar ook voor het uiterlijk koopt.
Steef zegt
Erg mooie auto vraag me af hoe snel hij optrekt…
Rick dos zegt
@mvagusta
Een BMW afkraken? Ik?! NOOOOOIT! ;) Ik benoem alleen een probleempje! ;)
@sacha
Of zou BMW weer een voorsprong nemen op de concurrent en hier een hybride versie van maken?
Accu´s op het dak…….. ;)
Het wordt weer een prachtige creatie van BMW in ieder geval!
Je kan er zelfs mee op skivakantie! :)
m5 zegt
aah 250 moet kunnen met die ski koffers van tegenwoordig
nico zegt
http://video.google.nl/videoplay?docid=-466536661347586541&q=bmw+cabrio
Een link an de nieuwe 3 reeks cabrio(E93)
prachtige auto,
alle cabrio’s zijn mooi an hen
E36!!!!
E46!
E90(E93)!!
mvagusta zegt
Tenzij er reserveonderdelen wegens kwalitietsproblemen in moeten! :)
pieter autofreak zegt
check dit: http://video.google.nl/videoplay?docid=4463464839109404370&q=bmw+cabrio
Bartje zegt
Als ‘k mijn perfecte auto zou mogen maken… zou hier er precies zo uitzien.
Deze heeft toch nét ietsje meer uitstaling als bv. een 335i en deze was al
indrukwekkend.
Concurrentie? bij mijn weten enkel de CLK63 AMG.
Bartje
luc zegt
wij hebben zelf met onze auto eens met een skybox 180 gereden met als gevolg en deuk erin die er niet uit gaat maar dat even ter zijden..
die M3 is zo mooi die achterkant is geweldig en weer de mooie BMW velgen.. en die strakke achterkant met die uitlaten geweldig.. maar ik denk niet dat de mercedes CLK63 AMG de concurrent wordt denk ik.. denk eerder een andere sport coupe mja dat zien we dan nog wel..
Ilir zegt
@Lebastille
die achterkant vind ik toch wel typisch BMW, maar dan wel meer old-style BMW.
Kijk eens naar de 8 series of bijv de oude 6 (e24). Ook de nieuwe gefacelifte 7 series heeft weer lekker dikke achterlichten. Ik hou daar wel van!
pvl zegt
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR….R
waarom ben ik maar een arme student?
:(
Carfreak zegt
its getting hot in here
BMW 323Ci zegt
Dit gaat hem worden, de ultimate M3, ale voorlopig dan weer voor een jaar of 6 ;)
Ziet er in ieder geval al veelbelovend uit.
Astondriverinspe zegt
RS4 will kill him ! !
Sander zegt
Goede camouflage door het BMW teken er af te slopen..!!
w0o0dy zegt
zie ik daar nou een spoiler op de kofferklep? Begint BMW nu al met af-fabriek pauper-kits? Door de camoufkage is nog niet echt duidelijk of dit mooi wordt. maar de standaard 3 serie coupé is niet echt lelijk. Met een 4 liter v8 zal het met de snelheid wel goed zitten, maar ik maak me wel wat zorgen over de balans van de auto, met zo’n zware motor voorin…. hopen dat het onderstuur in korte bochten onder controle is. Ik denk eigenlijk dat een (vakkundig) getunde 335 (alleen de motor en het onderstel) leuker zou kunnen zijn……
B zegt
woody, nieuwe V8 4.0 liter is lichter en compacter dan inline 6 3.2 uit E46 M3…nieuwe V8 kan nog verder in chassis geplaatst worden en zal dus uiteindelijk voor nog een beter baland zorgen…
B zegt
onderstuur kan altijd vrij makkelijk in korte bochten uitgelokt worden bij grotere en zwaardere auto’s met veel vermogen..dat is niks nieuws..het is een kwestie van het aanpassen van rijstijl…
J_C zegt
Ik vond de vorige m3 niet zo mooi.
De coupe e46 wel.
Die m3 was gwn lelijk; 18” bij die dikke wielkasten.
uitlaten waren lelijk en die bumper etc.
maar nu die nieuwe coupe vind ik beetje mooi.
maar die M3 die is toch echt dikke orale sex gvd :D
CSL zegt
Goed werk Wouter.
GTR zegt
Ziet er niet slecht uit, ben benieuwd hoe het uiteindelijk echt gaat worden. Ze hebben inderdaad toch voor een andere vorm gekozen, met die achterlichten enzo, maar dat is niet per sé slecht. Het ziet er gelukkig dik uit!
Ik denk dat de dakkoffer alleen dient als afleiding. Je ziet een M3 niet gauw met een dakkoffer rijden namelijk :D.
Ennnn…JA, met de dakkoffers van tegenwoordig kun je makkelijk hard genoeg rijden. Onderweg naar vakantie heb ik heel vaak met een constante snelheid van 180-190 gereden en er is nooit vervorming opgetreden. Bij hogere snelheden hoor je het natuurlijk wel, beetje piepend geluid. Voor de rest, zeker te doen.
En nu die begrenzer er af slopen :D!!
slk55 amg zegt
@volvo fraek
dat is vervelend voor je zusje. maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je prima harder dan 160 kan rijden met een skibox. zelf heb ik ooit 230 (teller) gereden met skibox, je hoord wel een enorm wind geruis maar het kan prima.
Ik denk trouwens dat die skibox er niet voor niets opzit, er zal wel een hoop meganica in zitten om allerlei dingen te meten.
Voor de rest ziet hij er bruut uit.
BMW 323Ci zegt
@ J_C
Jongen, je ijlt hardop, ga die onzin ergens anders verkopen.
w0o0dy zegt
@BMW 323Ci: iedereen mag een mening hebben en verkondingen, ook als ze het niet met jou eens zijn. Onzin verkopen is ook al niet verboden, anders zouden we ook af en toe reacties van jou kunnen gaan verwijderen.
On-topic: dat een 4 liter v8 lichter zou zijn dan de (volgens mij ook uit lichtmetaal opgebouwde) 3,2liter 6 in lijn dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Meer cilinders en zuigers, zuigerstangen, twee cilinderkoppen en twee blokken…. Alle onderdelen (die je per cilinder nodig hebt zouden dan meer dan 33% lichter moeten worden. Dat lijkt me een bijna onmogelijke opgave, er vanuit gaande dat de 6 in lijn ook al redelijk modern en geavanceerd is.
De v8 kan iets verder naar achter (qua gewichtsverdeling) worden gemonteerd dus dat kan de balans weer positief beïnvloeden, maar dat het blok lichter wordt dan de 3,2 dat moet ik nog zien.
L-M zegt
Ja the answer op de rs4 ….
Gewoon 100 procent bmw
B zegt
woody, nieuwe aluminium 4.0 liter V8 i juist lichter dan 3.2 inline 6 uit E46 M3 omdat 3.2 niet van lichtmetaal is..
slk zegt
Eindelijk weer eens een mooie BMW. Zoals een BMW moet zijn.
KlaasVaak zegt
Hij is nog gedeeltelijk afgeplakt maar ik kan niet wachten om hem ongecamoufleerd te zien. Ik weet zeker dat dit weer een pracht auto van Bmw wordt. Absoluut beter dan de rs4 en de c klasse amg van Benz.
Hij oogt ook erg dik vindt ik. BMW power!!!!!!
w0o0dy zegt
@B idd is het blok van de E46 niet van lichtmetaal. De oude was dat wel meen ik. Meer lezen? (o.a. over exploderende M3 blokken uit de eerste series E46 en de reden daarvoor (wel elegant zonder er ruchtbaarheid aan te geven de onderdelen vervangen) kijk dan hier http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M54#S54B32
henk zegt
sta echt te popelen totdat ie bij de dealer staat……wat wordt ie mooi zeg….
M Freak zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Rick zegt
@ Kobey
Vergeet het maar hoor, de RS4 trekt hem er zowel uit als dat hij de M3 op het circuit eruit rijdt…
Rick zegt
@ Nico
Dat filmpje van jou geeft wel het type persoon aan die in een M3 rijdt, bang dat er een klein beschadigingetje in zijn leren bekleding komt achterin, waar al zijn geld in zit :). Kom op zeg, dat is toch te schraal dat je zo’n optie hebt om de halve leuning naar vorgen te klappen om een tas achterin te kunnen zetten, beetje krenterig, but then again, it’s a bmw :).
Tim zegt
@Kees-Jan: Hmm, wij rijden elk jaar anders ook met 240 [opschepmodus] 250 haalt ie ook ruim hoor :P [/opschepmodus] over de autobahn richting de alpen. Ook met een skibox op het dak en nog nooit last van gehad :P Zoals slk55 amg al zei: het enigste probleem is de wind, die dan wel erg luid is. Oh, en de winterbanden die maar tot 240 opgegeven staan zijn ook wel iets om in de gaten te houden :P
dbr9 zegt
Haha, met zulke snelheden stook je benzine alsof je tank lek is… Heb van een vriend gehoord dat zijn S80 T6 met skibox bij 180 km/u nog maar 280 km op een tank kan rijden… Met 240 moet je oppassen dat je niet opstijgt met zo’n vleugelprofiel op je dak!
hoogheid zegt
is dit nou de M# waar men zo veel over heisa over maakt.zelf de RS4 is geen partij voor DE IS500 van lexus.Deze M3 komt meer bij het rijtje maza MP6 Dus op en top is er geen duidelijk concurrentie voor de aankomende IS 500van LExus wellicht dat de C klasse met zijn AMG logo nog de lexus IS 500 kan bij benen maar de RS4 en de M3 verlenzen met duidelijk cijver van lexus
Kobey zegt
ik weet niet wat je praat maar de M3 word sneller als de RS4..!!
BMW 323Ci zegt
@Woody
Jong verwijder waar je goesting in heb, ben die autoblog echt kostbeu!
Bij dees is mijn laatste post geschreven.
jan zegt
Kan niet wachten tot ie op de markt is
rvo zegt
is het wellicht een idee om een mogelijkheid in te bouwen bepaalde comments/reacties weg te kunnen stemmen? een plusje en minnetje erbij, standaard iemand 10 punten geven en bij 0 ben je foetsie?
CSL zegt
ik zag deze laatst:
Mauce zegt
Kunnen we nu eens nokke met dat gehoer over Audi VS BMW? Echt, het is een blog/forum waar je gewoon een reactie plaats. En als je niet iets zinnigs te melden, blijf dan gewoon weg. Echt…
M3, m5 rs4 rs6 gezeur altijd.
Verder, mooie auto, ziet er goed uit. Alleen wat ik mij afvraag is dat bij de oude m3 zeg maar nog duidelijk kon zien dat hij “wat” uitgebouwt was als de standaard coupe, door evt spoor verbreding. Ik zie hier toch niet echt het zelfde gebeuren. Betekent dat het onderstel wat al standaard op voor de coupe is al erg goed (lees: sportief verantwoordt) of slaan bmw en hun technische afdeling nu de amerikaanse kant op en leveren duitse hardheid in voor de amerikaans soft feeling for the road..?
SjeufM3 zegt
vind de e46 toch mooier , maar zal wel nog even moeten wennen!
CSL zegt
@Mauce
Deze is ook uitgebouwd.
Ilquadrifoglio zegt
Ik denk persoonlijk dat de nieuwe M3 sneller zal zijn dan de Audi RS4. Wel vind ik het spannend hoe hij het op gaat nemen tegen de Alfa Romeo 159 GTA (4.7L V8).
CSL zegt
Wie wil nou een overgewichte Alfa?!
Ilquadrifoglio zegt
GTA staat voor Gran Turismo Allegerita (lichter). Het doelgewicht van de Alfa Romeo 159 GTA is +/- 1550 KG. Bovendien zijn Alfa Romeo’s niet begrensd, dus is 300 KM/PH zeker haalbaar.
De Alfa Romeo 159 GTA gaat trouwens 450 PK met 470 Nm leveren.
Er zijn genoeg mensen die dit interessant vinden…
slk55 amg zegt
@Ilquadrifoglio
zoals ik! Ik vind het heel interessant. Ik ben ontzettend benieuwd, en kan niet wachten tot ik er een proefritje in kan maken. Ik denk wel dat een top van 300 km/h iets te hoog gegrepen is. Ik denk eerder aan een top van 270 (als ze hem niet begrenzen).
Ilquadrifoglio zegt
@slk55 amg
Nou, een top van 270 zeker niet…
Neem de Maserati GT (1570 KG) met een vergelijkbare motor (de voorganger van deze) haalt al 285 KMPH met 390 PK.
Ik denk zeker dat ze dicht bij de 300 kunnen komen.
Een begrenzer komt er zeker niet…
slk55 amg zegt
Ik kan het alleen maar toejuichen als er geen begrenzer komt, en het zal al helemaal mooi worden als hij inderdaad 300 loopt, maar ik heb zo mijn twijfels.
JH zegt
Ik stond vanmorgen voor een stoplicht te wachten (in een tunnel) toen er een vreselijke brul te horen was. Ik dacht “vette sportauto zo te horen” en op de andere rijstrook verscheen er een BMW 3-coupe met 4 uitlaten en dezelfde velgen als op de bovenstaande foto’s. Moest de nieuwe M3 geweest zijn (had kenteken dat met M begon). Geluid was erg gaaf, uiterlijk is niet zo spectaculair
Joostje zegt
hier een video van de nieuwe M3 in Arizona, met een team geirriteerde duitsers die het niet helemaal op prijs stellen…let maar op de middelvinger van de M3 testrijder :)
http://www.autoexpress.co.uk/autoexpresstv/spyshotvideos/202466/bmw_m3.html
OlliBlue zegt
Gisteren 2 Zwarte E92 M3’s gezien in Santa Monica, nabij Los Angeles op weg naar luchthaven.
Mega sound en dito looks !!
CSL zegt
DE nieuwe GTA zal minimaal 1650-1700kg worden.
Ilquadrifoglio zegt
@ CSL
Lees wat beter op het internet voordat je wat schrijft. Je maakt jezelf belachelijk…
CSL zegt
Dit is nou juist het probleem, je moet niet alles geloven dat op internet staat!
CSL zegt
Als ik naar huidige Alfa 159 3.2 kijk met 1655kg!! En dat er strax een V8 met aanpassingen erin gaat komen. Dan denk ik zeker niet dat hij er lichter van wordt.
Ilquadrifoglio zegt
@ CSL
Bij Alfa Romeo was het probleem al bekend dat de 159 te zwaar is. Daarom zijn ze druk bezig geweest met het verlichten van de auto. De V8 weegt trouwens ongeveer hetzelfde als de huidige V6.
Met deze aanpassingen daalt het gewicht met +/- 175 KG t.o.v. de 3.2 V6.
Trouwens deze informatie heb ik niet van niet zomaar een website, maar van betrouwbare insiders.
Maar ik denk dat we moeten afwachten op wat deze auto’s echt gaan doen op het circuit.
paal zegt
die skibox is er waarscheinlijk om de luchtweerstand te testen.. het is een testrit kijken of alle waardes kloppen dus….
:D