Nederlanders ergeren zich snel, zeer snel. Zo ook uw dienstdoende blogger. Gelukkig is er YPCA, die voor ons het Nationale Automobilisten Onderzoek (NAO) uitvoert, om de reeds bestaande gedachten enigszins te onderbouwen. En hoe wonderbaarlijk, uit het onderzoek blijkt dat vrijwel alle bestuurders zich ergens aan storen! Van de ondervraagden geeft slechts één procent aan geen ergernissen in het verkeer te kennen.
Wil die één procent zich zsm melden bij de Autoblog-redactie? We zoeken namelijk nog een chauffeur voor onze bedrijfs-SLR, enige stressbestendigheid is daarbij vereist…
Dit zijn de top 10 ergernissen in het verkeer:
1. Agressief rijgedrag
2. Files
3. Rijden met alcohol op
4. Bumperklevers
5. Onnodig links rijden
6. Zondagrijders
7. Drempels
8. Geen richting aangeven
9. Snelheidscontroles
10. Vrachtwagens
Volgens mij vallen de nummers 3 t/m 9 allemaal onder nr1: “Agressief rijgedrag”, maar dat kan aan mij liggen. Vrachtwagens (en buschauffeurs) zijn in ieder geval een aparte vermelding waardig, stelletje *%##*$!
orochimaru zegt
agressief rijgedrag is net plezant :)
Mark zegt
Nummertje 6 stoort mij mateloos. En het is nog gevaarlijk ook! Op de invoegstrook rijden met 70 en dan schrikken dat het allemaal veel sneller rijdt (en een rij seinende auto’s achter je). Vervolgens gooien ze m naar links want ja, de invoegstrook eindigt. En de mensen die al op de snelweg reden met 100 moeten dus voor hen uitwijken. Omgekeerde wereld! Kom op mensen, rij 90 minimaal, kun je makkelijk aanpassen en invoegen. Zeker als ik met 70 achter jullie rij in me Matizje, die heeft een nogal trage tussenacceleratie…
Benny zegt
1. Drempels
2. Links rijders
3. Langzame mensen op de SNELweg.
4. CJIB
5. Mensen die denken “um even snel der voor te kunnen gooien”
6. Bumperklevers (mensen die levensmoe zijn)
alstu mijn ongezoute mening, heerlijk dat lucht op;)
pb zegt
jullie perfecte chauffeur is JUIST diegene die de bron is van deze irritaties! :-p
nouja, okej, behalve nr.7, 9 en 10
Benny zegt
@ mark ik ken dat ook. Tip, neem afstand en neem zelf lekker een “aanloopje”, als je er achter rijd met invoegen. Bij mij in de omgeving (Ring Rotterdam) rijden ze toch allemaal 120 LOL. ;) probeer daar maar eens met 70 in te voegen.
Rick dos zegt
“Wil die één procent zich zsm melden bij de Autoblog-redactie? We zoeken namelijk nog een chauffeur voor onze bedrijfs-SLR, enige stressbestendigheid is daarbij vereist…”
JOEHOE! Hier ben ik! He hiero! Yo! Hé Hallo! Hiezo! ;)
rjb zegt
Van die onnodig linksrijders ga ik bumperkleven, rechtsinhalen en bumperkleven (is dat agressief??).
Maar dat willen de mensen blijkbaar niet snappen.
Benny zegt
Rick Dos, volgens mij kunnen ze jou beter in die SLR zetten, dan sta je denk binnen half uurtje weer bij de pomp ;)
Rick dos zegt
Nr 5,7 en 9 zijn mijn grootste irritaties. Van deze lijst dan hè! Ik heb zoveel irritaties, dat mijn psycholoog door mij een Lambo kan bekostigen! :)
Rick dos zegt
@Benny
LOL! ;)
Danger zegt
nummer 1: voetgangers die denken zomaar over te kunnen steken. Maar als ik je op 10 meter genaderd ben kan ik echt niet meer remmen.
Benny zegt
@ Danger, gewoon doorrijden ;) Alleen zo jammer van die schade die je dan misschien rijdt.
Ik denk dat in onze top 10, links rijden toch wel op 1 komt te staan !
I (hartje) rechts inhalen ;) hoe fout het soms ook is.
d_vdm zegt
Agressief rijgedrag wordt veroorzaakt door trage mensen in gehandicapten wagentjes die star 68 km/u blijven rijden op een provinciale weg waar iedereen 100 rijdt. Een rij van 10 auto’s erachter en natuurlijk nooit in hun spiegel kijken of zich aanpassen of opletten. Gore aso’s! (Van die burgermans karretjes die iedere rit een zuinigheidsrecord willen neerzetten: geef eens GAS lullo!).
Juan Tsunami zegt
Peeps, er is maar een oplossing voor alle files in Nederland: Onnodig linksrijden, boete 600 euro. Linksrijders denken dat ze alleen op de wereld zijn en ze zijn killing voor de doorstroming, zeker in de cruciale tijd voor de files echt beginnen te vormen.
Bovendien: onnodig linksrijden is de hoofdoorzaak van twee andere grote irritaties: bumperkleven en de agressieve gevolgen van het moedwillig ophouden van medeweggebruikers.
Peace to alle klevers, de lui die wel graag naar hun werk/huis willen.
groeten,
Een ervaringsdeskundige.
Zoef zegt
Mark schrijft: Op de invoegstrook rijden met 70 en dan schrikken dat het allemaal veel sneller rijdt .
JA! dat denk ik ook altijd.
Wanneer gaan ze die invoegstrook nou eens ACCELERATIESTROOK noemen?
En bordjes zetten met oplopende snelheden: Aan het begin 70, en dan per 25 meter oplopend met 10 km/u naar 80, 90, 100, 110, 120, zodat die kemels die enkel doen wat er opgedragen wordt, het eindelijk VATTEN.
Oul@ zegt
Nummer 1:
De politie, ik werk er zelf als systeembeheerder maar ik kan die !@#% van een collega van de KLPD en Verkeerspolitie niet waarderen
Nee KOOS SPEE(nvarken) is mijn nummer 1 in het verkeer met z’n camera’s. Ik voel me elke dag een fotomodel.
Ze moeten een dummy van hem maken en dan bij NCAP gebruiken als crashdummy dan kan er nog een glimlach vanaf!!!!!! ;)
JPM zegt
Nr. 1 irritatie: al die lelijke autos op de wegen, duizenden peugotjes en duizenden renaultjes vreselijk! Echt waar ik heb helemaal genoeg van al die massa producten, ik ken geen hoekje van de 206 dat ik nog niet heb gezien. Drama!
JANUS zegt
GROOT ALARM !
Oul@ is van de KIT !!!
Rick dos zegt
@JANUS
LOL! nog eens LOL! En dubbel LOL! Whahahaha!
rjb zegt
Ah we hebben een snor in ons gezelschap :-)
Benny zegt
een systeembeheer snor ;)
rjb zegt
Een snor is een snor en zal altijd een snor blijven ;-)
De vraag is natuurlijk ook van welk systeem hij systeembeheerder is :-)
slk55 amg zegt
haha, lol@janus
mijn ergenis top 5:
1. Traject controles
2. Files
3. Onnodig links rijden
4. Drempels (met mijn slk, met mijn allroad maakt het niet uit ;) )
5. (inhalende) Vrachtwagens
Mark zegt
Die trajectcontroles en flitspalenreeksen op een 50 weg maken rijden juist niet ontspannen. Tijdens het oversteken van een kruispunt (50, met flitspaal) kijk je alleen maar op je teller (of je soms niet 53 rijdt) en naar het verkeerslicht (word ie niet oranje).
Nee, das veilig. Dan maar per ongelijk/opzettelijk met 59.
luc zegt
mijn ergenis top 5 is:
1. alles wat met flitsen te maken heeft
2. onnodig links rijden
3. vrachtwagens
4. langzamen mensen
5. stoplichten
Johannes zegt
Mijn persoonlijker ergernis top 10:
1 K
2 O
3 O
4 S
5 S
6 P
7 E
8 E
9 linksrijden
10 alcoholrijders
slk55 amg zegt
@Johannes
haha, LOL!
Rick dos zegt
@Johannes
LOL! :) Heb je dat van mij zitten afkijken ofzo?! :P
@rjb
Nou, nu dat je het zegt……OUL@ Ik heb nog een paar prentjes liggen van het CJIB. Heb je toevallig acces tot het CJIB mainframe?! :) ;)
armada zegt
Ik word hier een beetje aggresief van, ga denk ik maar even een stukje rijden.
armada zegt
Ik word hier een beetje aggresief van. Ga denk ik maar even een stukje rijden
Johannes zegt
@ Rick dos
nee hoor, zomaar helemaal zelf verzonnen:)
auto-maat zegt
dat nederlanders zich nog steeds ergeren aan rechts inhalen op de snelweg komt alleen maar omdat de overheid weigert te erkennen dat het vanaf 3 banen efficienter is om het toe te staan.
nu moet ik op een lege weg vaart minderen als er een of andere malloot links blijft rijden omdat ik me anders schuldig maak aan inhalen. oftewel doorrijden.
doe mij maar het amerikaanse systeem.
gewoon goed opletten als je van baan wisselt, en iedere baan zijn eigen snelheid.
het rijdt lekker door.
Lampredi zegt
Analfabete Golfrijders. Allemaal de weg af die moffenbakken en hun levenslang de toegang tot het verkeer ontzeggen. Ze zouden de eisen voor het rijbewijs eens wat op moeten schroeven, een minimaal IQ ofzo, zou je nooit meer een Golf op de weg zien.
Johannes zegt
@auto-maat
Helemaal mee eens. Lijkt me helemaal te gek om eindelijk eens rechts met 210 km/uur een truttenschudder met jarretelaandrijving in te halen! En dan in je spiegeltje dat bakje van de slipstream zien natrillen. Feestje.
Marcel Kaptijn zegt
Geachte redactie, ik woon alweer een tijdje in Spanje en ken de hedendaagse verkeersmores van +31 niet zo goed. Hier in ieder geval is het een gewoonte om op een weg met drie rijstroken NIET de rechter te gebruiken, maar vooral de middelste. Verder is richting aangeven zonde van de stroom en dubbel parkeren helemaal niet erg, want het is maar voor even. Overigens mijn complimenten voor de altijd interessante en humoristische artikelen, maar graag even op de taal letten: Nederlanders irriteren zich snel = Nederlanders ergeren zich snel en enigzins = enigszins. Groetjes.
Michael zegt
Aye Aye Kaptein! :D
SummerSky zegt
Bumperklevers doen niets anders dan uiting geven aan hun immense kortzichtigheid, behoorlijk zielig dus…maar goed, in de maatschappij is ook plek voor dat soort mensen, getuige bijvoorbeeld het programma “the beauty and the nerd”, waar een van de kandidates antwoordde op de vraag “hoe lang duurt een decennium?”: “eeeuhhmmm…4 weken?”. Dus het beste is om je niet te irriteren aan neanderthalisch gedrag maar het te accepteren als maatschappelijk leed.
Wat wel ergernis nr. 1 bij mij is: mensen die je tergend langzaam aan ’t inhalen zijn, en net in je dode hoek blijven hangen terwijl jij met je cruise control afstevent op de auto voor je en dus moet remmen #^#$%^@@#$ bommen en granaten
En verder:
2. trajectcontroles/flitspalen/Koos Spee & bevriende maximumsnelheidsfetisjisten
3. inhaalmanoevres zonder knipperlicht terwijl ik zelf aan ’t inhalen ben
4. betweterige linksrijders
Stylez zegt
Bumperklevers!
Michael zegt
uhm… Ik wil het niet zeggen uit angst voor mijn eigen veiligheid, maar mijn grootste ergernis in het verkeer is de vrouwelijke bestuurder. Vrouwen dus. het is gewoon een zo dat vrouwen over het algemeen niet rijden op een manier die ik relaxed vind. Ergernis n.2 zijn oude mensen.
Pardon excuus, mijn grootste ergernis is een combinatie van 1 en 2!
Bejaarde vrouwen!
Anna zegt
1. zichzelf overschattende mannen in grote auto’s (compensatie?)
2. onzekere rijders (meestal vrouwen en bejaarden)
3. zichzelf overschattende mannen in busjes/vrachtwagens/ander bedrijfstuig
4. rijders zonder pavlov-reflexen (groen licht? wat is dat?)
5. bestuurders van Hyundais/Daewoos/Kia’s (en vooruit..de Suzuki Wagon R+)
Ik ben ervan overtuigd dat dit de weggebruikers zijn die agressief rijgedrag uitlokken. Immers…zij blijven links rijden, gooien die auto ervoor, voegen te langzaam in, letten niet op in files of bij stoplichten, komen met een rotgang aanscheuren en minderen snelheid nét in je dode hoek…wat kan ik anders doen dan rechts inhalen, bumperkleven en véél te hard rijden zodat ik dat schorriemorrie tenminste achter me kan laten? ;)
Mister-E zegt
Ik haat vrouwelijke SUV-chauffeurs die niet kunnen rijden en dan nog zonodig moeten telefoneren…. anyone? Nou ik wel. Dat en het soort zondagrijders die met een sportwagen onder de snelheidslimiet rijden (eigenlijk iedereen die onder de snelheidslimiet rijdt).
Aan truckers die voorbijsteken op een tweevaksbaan heb ik ook een hekel.
w0o0dy zegt
ik erger me aan iedereen die andere dwars zit op welke manier dan ook. Geef elkaar ruimte en laat mensen er af en toe gewoon tussen/voor! Uiteindelijk zijn we allemaal sneller thuis als iedereen dat doet.
persoonlijke ergenissen top10:
1: onnodig links
2: bumperkleven
3: onder de snelheidslimiet op een b-weg
4: drempels
5: voorrang nemen (met name door fietsers)
6: geen richting aangeven
7: inhalende vrachtwagens
8: 80km zones, 30km zones
9: niet naar rechts gaan op de snelweg
10: lege baan rechts en niet mogen inhalen
Lampredi zegt
Wat me hogelijk verbaast is dat agressief gedrag en bumperkleven hier regelmatig goedgepraat worden met “het wordt uitgelokt door vrouwen en mensen die niet 30 km/h boven de maximum snelheid rijden”. Waar is de zelfkennis gebleven? Je kunt net zo goed iemand doodschieten en dat goedpraten met: “Ja, maar hij schold me uit”, of een aanslag plegen waar honderden doden bij vallen en dat goedpraten met : ” ja, maar hij heeft Allah beledigd”.
Een andere irritatie die niet in het lijstje staat: Auto’s en motoren met verkeerd afgestelde koplampen die in je ogen en je spiegels schijnen. Motorrijders schijnen dat vaak express te doen zodat ze beter zichtbaar zijn. Ja lekker voor hun, erg gevaarlijk voor anderen.
Ome henk zegt
Mensen die onnodig links rijden zijn vaak (terecht?) het slachtoffer van bumperklevers ..
Marco zegt
als je 60.000 km per jaar rijd voor je werk vooral in de spits, kom je 2 van de 3 ergernissen die worden genoemd nauwelijks tegen.
In de spits op de A12/A2/A1 etc zie je geen Hyundai/Kia bestuurd door een vrouw of bejaarde. Je ziet daar veel V50, A4, passat etc. Grootste probleem in drukke tijden op de weg is dat iedereen harder wil dan de auto voor hem.
Grootste ergernis is voor mij als je je gas los laat wanneer je 200 meter verderop de fileinformatieborden op 70 ziet staan. Iedereen ziet die borden. De auto’s die dan met 140km/u doorknallen en zo laat mogelijk in de ankers gaan, levensgevaarlijk. 2e grootste file-ergernis is mensen die (lange) afritten gebruiken om rechts in te halen om vervolgens zo laat mogelijk over een doorgetrokken streep weer terug in te voegen.
Lappy zegt
Punt 6!!!!
Tijdens de spits is er niks erger, dan op de provinciale weg 60 te moeten rijden achter iemand en geen mogelijkheid om in te halen!
En file veroorzakers, mensen die te langzaam rijden op de linker/midden baan van de snelweg terwijl er ruimte zat is om hun eigen plek op te zoeken op de rechter rijbaan.
Als er een bumperklever achter me zit, betekend dat 9 van de 10 keer dat ik te langzaam rij, en aan de kant moet. Niks mis mee vind ik. Datsoort situaties kan je voorkomen door gewoon op te letten. Kijken in je spiegels!!
Jeremy Clarckson verwoorde dit heel goed in een column. Waarom mogen debiele mensen met een te laag IQ autorijden?
MAAR, voor mij is er 1 grootste irritatie!
En dat zijn (op de A4) de volvo’s en mercedessen die met een blauw halfords lampje op het dak over de vluchstrook rijden tijdens files, en, als de file weg is, lampje uit en gewoon doorrijden met de rest.
Anna zegt
Nounou Marco…ik heb niets gezegd over de combinatie van vrouwen/bejaarden in Kia’s, Daewoos, Hyundais, etc.
In mijn beleving rijden vooral mannen in die sneue (pastelkleurige) Koreaanse auto’s. Denk wel met schaamrood op de kaken, want vaak is er een dikke uitlaat toegevoegd of heeft de Koreaan extra grote (liefst glimmende) velgen ;)
Oul@ zegt
@Rick Dos;
Nee man, helaas. Ik probeer dat systeem ook te hacken van binnenuit. Hoe dichter bij de bron hoe makkelijker het gaat toch……
@Janus:
Alsjeblieft niet te hard roepen, ik heb eindelijk vriendjes gemaakt en ben bang dat ik jullie nu kwijt raak ;)
JANUS zegt
@ Oul@.
Tsja, met zo’n baan kan ik me voorstellen dat je de anonimiteit van de computer nodig hebt om vriendjes te maken ;-)
Guido Maas zegt
Respect is balangrijk. Respect van en voor langzamers en snellers. Maar. In Nederland gaat alles pijlsnel volgens de regels en is het maken van adequate beslissingen in korte tijd dus belangrijk. Kun je dat niet dan hoor je hier dus ook niet echt thuis. Belerend Nederland zal dan inhalen en gebieden. Deze uit frustratie voortkomende belerendheid is overigens niet heel erg konstruktief en hoort dus ook niet op de weg thuis.
Wordt weer lekker rustig op de weg , kan ik lekker doorrijden met 90 waar ik 120 mag, of met elke ander snelheid, want eigenlijk boeit het me niet zo veel.
Wist u overigens dat de manier waarop men autorijdt tekenend is voor het karrakter?
Oul@ zegt
@Janus;
Ja man, (snik). Ik voel me (snik) soms (snik) zo alleen.
Wil je het aub niet doorvertellen?!!!! (snik, snuit).
Het ging net zo lekker (snik) met het (snik) maken van vriendjes.
Ik doe alsof ik stoer ben (snik, snuit) maar dat ben je natuurlijk nooit (snik) met zo’n baan.
(whoooooieeeeeeeee)
;)
Rick dos zegt
@Anna
“1. zichzelf overschattende mannen in grote auto’s (compensatie?)”
Ja, voor mij wel, ja! Ik ben 1m 80 lang en ik wilde altijd 1m 90 zijn! Bedankt dat je dat weer ff in mijn gezicht wrijft! :P ;)
“In mijn beleving rijden vooral mannen in die sneue (pastelkleurige) Koreaanse auto’s.”
Uhm, Anna je hebt toch wel door dat 9 van de 10 x zijn vrouw de kleur heeft uigekozen?! Onder dreiging van 1 van 2 dingen (of beide) 1. geen sex meer en/of 2. geen nieuwe auto voor meneer!
“Denk wel met schaamrood op de kaken, want vaak is er een dikke uitlaat toegevoegd of heeft de Koreaan extra grote (liefst glimmende) velgen”
Hé hallo, mag hij nog een heeeeel klein beetje van zijn waarde houden graag! Dankuwel! ;) Jeez lady! Throw a dog a bone here! ;)
@Oul@
Please keep me posted of your progress! :)
JANUS zegt
@ Oul@.
Ach vent, kom op. We lullen er niet meer over.
Jij bent een outlaw, jij bent een tijger !
Kin omhoog en tranen drogen.
(We doen vanaf nu gewoon weer net alsof je er één van ons bent :-D )
Overigens zou het inderdaad helpen als je het juiste systeem op de juiste manier zou “beheren” zoals Rick al aangaf ;-)
Rick dos zegt
bromsnor! bromsnor! oul@ is een bromsnor!
There, there oul@ it was all a joke! ;) Is it better now?!
abi zegt
Ik erger me voor de mensen die zo vaak zeggen het verkeer in nederland zo streng en doen niets overal kameras en steeds op de snel wegen 70-80-100-mag rijden lijkt wel oost duitsland van vroeger om mensen te stelen rijvrijheid en veel boetes het is tijd voor om wat veandering in berengen.
TIP:Voor de mensen in de politiek
Minder kameras en meer snelheid op de snelwegen geen 80 en 100 zones ik weet vrij zeker als iemand dat wil veranderen %100 zeker die mensen gaan kampanje wel winnen
neem voorbeeld van duitsland nederland heeft zo mooie wegen als duitsland
Oul@ zegt
@Janus & Rick Dos;
hahahahaa
Thanks vrienden…. ff onder ons. Ben een infiltrant van Desi Bouterse!!!
En Rick, ik zal m`n best voor je doen.
Alles om Koos Spee dwars te zitten.
Wat u niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet toch, nou Koos Spee zit mij dwars!!!!!!!!
abi zegt
In plaaats van snelheids kontroles meer opletten die mensen onnodig links blijven rijden boete verhogen ,mooie snelwegen en toch 100 km rijden belachelijk dat ergert me heel erg
Franqie zegt
@abi: Je zal best een goede mening hebben, alleen snap ik er helemaal niks van als je het zo opschrijft. Probeer eens wat punten en hoofdletters te gebruiken, dan kunnen we het hier allemaal begrijpen…
dekster zegt
wat me verwonderd is dat voorbij stekende vrachtwagens er niet bij staat.
(ik erger me mateloos aan 1,5 en 6)
Nathalie zegt
Regel 10, tja daara ergert een ieder die niet bekend is met vrachtwagens zich aan. Misschien zou elke Nederlander met een rijbewijs eens een dagje mee
moeten rijden en kijken wat automobilisten uithalen om vrachtwagens in te
halen, te snijden, te treiteren, pesten, horken, vervelen, hufteren en noem maar op.Of net nog ff de weg opschieten als een een vrachtwagen aankomt. Als die een tonnetje of 24 handel in de auto heeft staan kan die het niet bijremmen en tja, dan kun je er wel eens onderzitten! Die gasten zitten ook voor ons op de weg. Als dat je zak patat!! je potje jam of dat bloemtje wat je toevallig net nodig hebt niet op tijd in de winkel staat is het ook janken! Als er wat gebeurd heeft ALTIJD DE VRACHTWAGENCHAUFFEUR het gedaan. Mensen moeten eens wat beter nadenken voor ze gaan zitten vervelen op de weg en lekker in de dooie hoek blijven hangen of als een idioot inhalen en daarna met 79 voor een vrachtwagen gaan hangen. (wel even de oosteuropeese dronken chauffeurs buiten beschouwing gelaten natuurlijk he, die tellen in dit verhaal niet mee)
Gast zegt
Ik krijg flink de tering van mensen die geen constante snelheid kunnen rijden.
Eerst 110 dus dan ga ik er netjes met 120 voorbij, komen ze daarna met 130 voorbij om daarna voor je neus weer 110 te gaan rijden. En tijdens dat jij ze weer aan het inhalen bent geven ze weer gas bij.
Die mensen moeten de cruisecontrol eens gebruiken.
Bartholomeo zegt
1: ouwe mensen/bejaarden die perse in het spitsuur beslissen om boodschappen te doen en daar alle tijd voor nemen.
2: voorlichten die te hoog afgesteld staan, erg vervelend savonds en snachts.
3: mensen die hem er effe snel voor gooien, en dan als een slak optrekken en totaal vergeten dat er sneller verkeer aan kwam.
4: Dikke duitse wagens waar je blijkbaar het rijbewijs bijkrijgt als je hem koopt.
5: 110 op het middelste vak op de autosnelweg.
6: mercedessen en bmw’s zonder knipperlicht ( dure optie blijkbaar )
7: Ik erger me soms mateloos aan hoe sommige mensen hun stuur vasthouden, je weet wel, linkerhand op 2u op het stuur, gestrekte arm, half onder de achteruitkijkspiegel hangend……
meer kan ik niet bedenken momenteel :-)
JR zegt
Eigenlijk laat ik mijn rijplezier niet wegnemen door wat voor actie dan ook, maar als ik dan wat moet noemen dan staat ie niet eens in de top 10.
Waar ik mij dan aan kan ergeren zijn de ‘dominee’s’. De betweters, de mensen die menen en ander altijd te moeten corrigeren met lichtsignalen en subtiele vingergebaren. Not my kind of people.
LPH zegt
Agressief rijgedrag? Dat vind ik geen ergernis. Ik vind het juist leuk, maar soit. Maar ik doe dat met de fiets want ik heb geen rijbewijs…
+Pluspunten van mijn rijgedrag: Altijd op tijd. Nooit hoeven te wachten. Goede conditie.
-Minpunten van mijn rijgedrag: Fiets om de haverklap naar de kl****. Verschrikte voetgangers. Wegdek vol strepen.
911 zegt
ik erger me toch het meest aan politie eikels die zich achter bomen verstoppen
en wat is er mis met GUMBALL rijgedrag..????? ;)
RP zegt
1: Geen richting aangeven- zeker bij verandering van rijbaan
2: bumperkleven, ook in de bebouwde kom, door meestal de leasesjonnies in hun nep Leonnekes, Volks(e)wagens. Of de Vito en andere bbusjes sjonnies. Remedie, weg vrij voor mij ff het gas intrappen en La sjonnies eruit rijden, no prob met 300 PK, weer naar rechts met 100/120, durven ze bijna niet meer in te halen, bang dat ik politie ben en het gaan rijden.
Remedie 2: als het om die hards gaat gewoon op de rem trappen, dus echt remmen, zie je ze van links naar rechts schieten
3: Eeuwige files door teveel en niet op elkaar afgestemde wegwerkzaamheden
4: vrachtwagens die zelf de regels bepalen, zelfs als zij niet mogen inhalen, hoezo veel ongelukken DOOR vrachtwagens
5: is eigenlijk 1B, Koos spee en zijn verachtelijke jacht op de 10Km overtreders want met al die files is dit voor hem het max. haalbare, 70% van al deze boetes nu opgelost met mijn Quintezz alerter
jasper zegt
1. OPELS
Sjoof zegt
het feit dat men steeds weer de vrachtwagens in de top 10 gooien is gewoonweg erg jammer.
wij zitten namelijk voor jullie allemaal op de weg, want anders zouden de supermarkten, tankstations en de dealers voor jullie dikke leasebakken niet bevoorraad kunnen worden.
zelfs de media vind het geweldig om bij ongelukken ons steeds weer in een kwaad daglicht te zetten.
alsof wij altijd de schuldigen zijn.
nl:86% van ongelukken waar wij bij betrokken zijn komt door de niet begrijpende of asociale automobilist.
Dan hebben we nog eens 9% door de onervaren chauffeurs en de resterende 5% door oververmoeidheid en onvoorzienigheden zoals bijvoorbeeld een klapband.
Hierbij vraag ik dus jullie aandacht om eens wat geduldiger met elkaar om te gaan en eerst eens te kijken naar de fouten die jullie zelf maken voordat jullie naar die van anderen gaan kijken.
want niemand is een topchauffeur zonder fouten, en helaas willen demeesten dat nog steeds niet inzien.
Sjoof zegt
Hey nathalie… ik mag jou wel.
jij snapt tenminste waar het om gaat en hebt nog respekt voor ons beroepschauffeurs.
dank je wel.
Kristel ter Beek zegt
Is er iemand die zijn irritaties wil uiten in het TV programma van Giel Beelen?
De opname vindt aanstaande zaterdag plaats.
Geinteresseerd? Mail me dan op bovenstaand adres of bel 035-6711373
Groetjes,
Kristel
autoblogger zegt
Irritaties uiten met Giel of over Giel? Hmm, moeilijke vraag…
Chief_S5 zegt
WTF, dit is geen advertentieplek :P
Eelco Manté zegt
Wat ik nu nog steeds niet begrijp is dat jullie altijd en overal de vrachtwagens de schuld van geven.
wij zitten wel voor jullie op de weg.
hoe denken jullie aan jullie nieuwe auto, je brandstof of je eten en drinken in de supermarkt te komen?
dat bezorgen wij allemaal en nog wel veel meer dingen.
door dat gejaag van al die zielige personen met die dikke leasewagens (bezorgen wij ook weer) en omdat die altijd weer haast hebben hebben wij begrenzers gekrgen en ook nog eens inhaalverboden.
als jullie nu eens 20 seconden meer geduld zouden hebben is er verder niets aan het handje.
Japie zegt
1. Onnodig linksrijden! (Irritatie/File veroorzaker)
2. Verkeerd/Langzaam/te vroeg Invoegen. (Enorme File veroorzaker)
3. Onnodig brandende 70 borden/rode kruizen op de snelweg.
(Maakt mensen imuum voor dit soort dingen,.wanneer het dan echt nodig is,..letten mensen er niet/nauwelijks op)
4. Onnodig lang durende opruimwerkzaamheden bij ongelukken.
(Maak GVD die baan vrij,…zo snel mogelijk)
ps. In frankrijk is het normaal dat je met je knipperlicht aangeeft sneller te zijn en graag wil “doorrijden”,…linksrijders kunnen hierop reageren en naar rechts gaan. In nederland mag dit niet cq. leidt dit tot irritatie. dat vind ik toch wel zo jammer.
Vincent zegt
Ik heb maar één ergernis in de top 10 en dat is onnodig links rijden. Als dat eens wordt aangepakt, dan is de de helft van dat lijstje al verleden tijd.
O ja, touringcarchauffeurs die voorrang afdwingen bij het inhalen d.m.v. hun richtingaanwijzer vind ik ook niet tof.
trucker zegt
de grootste iritatie is in mijn ogen
1) die iritante managers met die dikke leasebakken die denken dat zij het ventje op de weg zijn.
2) onnodig lang links rijden
3) bumperklevers
4) agressiviteit in het verkeer en met name naar elkaar toe
5) inhaalverboden voor vrachtwagens. (doe eens een keer inhaalverboden en 80KMH voor personenwagens tijdens de spits)
6) kijkers naar ongelukken op de andere baan die zo files veroorzaken
7) verkeerd en te langzaam invoegen wat voor gevaarlijke situaties leidt
8) ongeduldige mensen
9) verkeerd afgestelde of slechte verlichting
10) continue de voet op de remmen houden terwijl je ook gewoon op motorkracht kan afremmen. dit houdt dus ook in dat je beter wat meer afstand kunt bewaren.
nu geef ik wel toe dat ik ondanks dat ik al meer dan 10 jaar mijn roze papiertje heb geen topchauffeur ben.
ook ik maak fouten.
helaas zijn er teveel mensen op de baan die hun eigen fouten proberen te verdoezelen door naar fouten van een ander te kijken.
misschien moet de minister hier eens naar gaan kijken.
ook geef ik toe dat er ook onder de beroepschauffeurs jonkies bij zitten die ons in een kwaad daglicht stellen door zich ASO te gedragen.
zulke mannetjes mogen ze van mij voor altijd het rijbewijs en chauffeursdiploma afnemen.
UGH!!! IK HEB GESPROKEN!!!
home zegt
Mijn topper in de ergenissen-toptien is:
Op snelwegen van de rechter rijbaan de auto gewoon op de linker rijbaan te kwakken.
Achterop komend verkeer moet telkens vol in de ankers om ongevallen te vermijden.
Begrijpt men niet dat men verkeer op een rijbaan niet mag hinderen?
Waar komt de achtelijke gedachte vandaan dat als je je knipperlicht aanzet je zomaar naar de rechter rijbaan mag gaan?
Dit was vroeger voorbehouden aan aso’s van de weg: het vrachtwagen park.
Vreemd vindt ik dat er niet meer mensen zijn die zich hier maatenloos aan ergeren.
The Duke
Eelco zegt
Ik begin me toch af te vragen wat jullie allemaal tegen vrachtwagens hebben.
wordt het niet eens tijd dat jullie na gaan denken hoe het toch moet als wij er niet zouden zijn?
Misschien wordt het ook eens tijd voor jullie om eens een dag met een vrachtwagen mee te rijden zodat jullie zien waarom wij zo op personenwagens reageren.
Want het zijn wel de personenwagens die ons zo behandelen.
Omdat jullie er geen benul van hebben hoe gevaarlijk dat wel niet is om ons af te snijden bijvoorbeeld.
Tuurlijk zijn er collega’s die aso zijn maar dat zijn er maar een paar.
Ik vind dan niet dat dat jullie het recht geeft om dan alle chauffeurs over 1 kam te scheren.
Dit is tevens mijn grootste ergernis.
hou er dus rekening mee dat wij wel degenen zijn die er voor zorgen dat jullie je dure auto’s kunnen ophalen bij de dealer en die ook nog eens kunnen voltanken omdat wij de tankstaitions bevoorraden.
Ook zorgen wij wel voor het vreten van jullie in de supermarkten en zorgen wij ook voor de aanlevering van beton en stenen voor jullie dure huizen.
geef daar maar eens een antwoord op.
Dus ook voor degene die zich the duke noemt…wij zijn niet de aso’s maar degene die er steeds weer een grote smoel over hebben.
Zoeden jullie meer respect hebben voor ons dan hebben wij dat ook voor jullie.
anoniemmmm zegt
Schoolverkeer en ouders die geen verkeersregels weten bij scholen.