Comfortabel, snel en zwaar is helemaal mijn ding. Als het dan ook nog een beetje fout is ben ik helemaal verkocht! Ik bedoel, een Mercedes-Benz Brabus SEL 6.9; waar kan ik tekenen? Hoewel Appeltje het er niet expliciet bij heeft vermeld ga ik ervanuit dat hij deze aflevering speciaal voor mij heeft gemaakt. Voor de liefhebbers: Geniet! En voor de haters: Talk to the hand!
W140/C140
600 SEL, 600 SEC en S 600
De topmodellen van de W140/C140 generatie waren uitgerust met een 6 liter V12, er werd zelfs model met 7 liter V12 geleverd, met de bekende initialen “AMG”. Kwa prestaties komt die in de buurt bij de ondergenoemde Brabus S6,9. In Nederland zijn de met V12 uitgeruste W140jes een ware zeldzaamheid, in Londen zie je ze op bijna elke straathoek. Dat is een heel goede afzetmarkt voor Mercedes-Benz. Het blok dat erin ligt levert maar liefst 394pk, en deze logge auto’s hebben maar 6,3 seconde nodig om vanuit stilstand op de honderd kilometer per uur te komen. De sedan kostte 351.600 gulden, de coupé kostte maar liefst 388.900 gulden in 1994! De benamingen 600 SEL/SEC werden in 1993 gevoerd, vanaf juni ‘93 heetten ze S 600 L en S 600 Coupé. Voor de prijs maakte dat niets uit, net als voor de meeste andere details.
CL 600
In juni 1996 werd de S 600 Coupé hernoemd tot CL600. Verder veranderde er niet zo veel aan, ook het blok voorin bleef hetzelfde. Volgens mijn bron kostte de 0-100 hem 0,3 seconde meer, en was de nieuwprijs 285.600 gulden in 1998, ruim een ton goedkoper dan in 1994!!! Het zijn auto’s die je hier vrij weinig tegenkomt, terwijl er van alle 600 SEC/S 600 Coupé/CL 600 W140 ruim achtduizend zijn gemaakt!
Getuned: Mercedes-Benz Brabus SEL 6,9
Brabus komt op basis van vrijwel elke Benz wel op de markt met een heftig getunede uitvoering. Deze 600 SEL uit 1992 werd zodoende omgetoverd tot een Brabus S6,9 met maar liefst 508pk! En in die tijd was dat vreselijk veel, tegenwoordig heeft een standaard S600 al 517pk in het vooronder, en zijn Brabus’ creaties tevens veel krachtiger. Aan de buitenkant vallen alleen de velgen en uitlaten op, dus menig persoon zal denken dat het om een huis-tuin-en-keuken-sjonnificatie gaat. Maar niets is minder waar, want van-nul-tot-honderd kost hem maar 4,9 seconde! Brabus begrenst natuurlijk niets, daar is het een tuner voor. Deze auto stoomt rustig door tot 300km/u.
W220
S 55 AMG alias “Opgevoerde Taxi”
De W140 generatie werd opgevold door de W220 S-klasse, die er een stuk minder droog uitzag. In ieder geval kreeg het design wat meer karakter. De topmodellen waren weer een S600 met V12 van 367pk, en een sportieve AMG met 360pk. In de laatste lag een 5,4 liter V8. De AMG is net iets sneller dan de S600, en heeft opvallendere velgen en een ietwat uitgewerkte voorbumper. Van de S600 heb ik geen afbeeldingen, maar je kunt je vast wel voorstellen hoe die er ongeveer uitziet. Ze staan bekend als stevige, luxe, snelle en betrouwbare auto’s, daarom worden ze ook zo vaak ingezet als taxi’s. Ja, inderdaad, die met kleinere dieselkrachtbron.
Een soort interim model was de S63 AMG, helaas nog nooit gespot. Het is een extreem zeldzame uitvoering uit 2001, waar een ongeblazen V8 V12 van 6,3 liter in lag, goed voor 444pk. Deze werd alleen in dat jaar aangeboden, en alleen in Europa en Azië.
Daarna kwam er een facelift, en werd er wat aan de motorblokken gerommeld. De 6 liter V12 uit de S600 kreeg een vermogen van 500pk, en die van de S 55 AMG ook door toedoen van een compressor. Daarnaast zijn er nog meer verschillen tussen de eerste serie S 55 AMG en de tweede serie. De tweede serie heeft een veel grotere voorbumper en dubbele uitlaten, waar de eerste serie enkele uitlaten had. Fakers kun je herkennen aan het ontbreken van geperforeerde remschijven, zo-eentje staat er vlakbij me in de buurt. De achterlichtunits verschillen ook nog, heel vroege exemplaren hebben andere achterlichten dan de types die je hier ziet. De S 55 AMG is een relatief zeldzame AMG. Er is ook nog een S 65 AMG gekomen, daar ligt een V12 Biturbo in van 612pk, die je nog steeds terugvindt in de huidge -65 AMG modellen en n de Maybach 57S.
De S-klasse volgens Brabus
In de loop der jaren ben ik ook al een aantal door Brabus gewijzigde Merci’s tegen gekomen, waaronder deze. Grote onderlinge verschillen bij de door Brabus onder handen genomen exemplaren zijn de mate van echtheid. De ene heeft maar een kitje, zoals wat uitlaten en wat velgen, terwijl een andere ook nog echte Brabus remblokken heeft en een aanzienlijk gekietelde motor. Deze heeft ook nog de best stijlvolle voorbumper met dubbele mistpitten. Hoeveel vermogen deze heeft zou ik niet kunnen zeggen, want ik heb geen idee op welk model het is gebaseerd. Het kan dus eigenlijk alsnog een S 320 CDI zijn die probeert op te scheppen.
W221
S600
Ik had de primeur! De eerste nieuwe S600 op AG spotte ik vanuit een Bentley T2 (Zie eerste foto links) op een lenteavond, op weg naar het Centraal Station. Voorin ligt een 6 liter V12 met 517pk aan vermogen en natuurlijk de bekende topsnelheid van 250km/u. Ik vind dat het uiterlijk er een stuk op vooruit is gegaan, deze ziet er veel boeiender en indrukwekkender uit. De koplampunits vind ik heel bepalend voor de looks, die zijn er dus een stuk op vooruit gegaan. De auto onderscheidt zich van zijn broeders door de zichtbare uitlaten, rechthoekig, geheel volgens de mode. Tegenwoordig zie je dat namelijk al bij heel veel andere auto’s terug: de Porsche 997 Turbo, de Murci LP460 en de Veyron hebben ook min of meer rechthoekige uitlaten, en die nieuwe CL heeft volgens mij precies dezelfde uitlaten als deze S600.
S 65 AMG
Aanvankelijk leek DaimlerChrysler de hele 55 AMG stap over te slaan, of moet ik zeggen: de hele 63 AMG stap? Waarschijnlijk waren ze in een stadium daartussen, en introduceerden ze maar vast een model waar ze toch al motorblokken voor hadden klaarliggen. Hier ligt de bekende biturbo V12 van 6,0 liter in, met een maximum vermogen van maar liefst 612pk dus (!). In Nederland betekent dat bijna 3 ton(!), in Duitsland betaal je er iets meer dan 206 mille voor. Dus iemand krijgt ruim 90 mille zakgeld per verkochte S 65 AMG. Hoewel de topsnelheid net zo hoog is als die van vele simpelere Benzjes, is de acclereatie verbluffend. Het filmpje van de S 65 AMG versus de Gallardo kennen we allemaal nog wel toch? Zo niet, ga hem maar gauw zoeken. Als we het toch al over zoeken hebben, aan het eind van de sprint uit het filmpje was de Gallardo heel erg ver te zoeken. In de achteruitkijkspiegel van de S 65 AMG dus.
De S-klasse door Carlsson
De firma Carlsson nam de S500 onder handen, maar het uiterlijk vind ik niet echt indrukwekkender geworden. Er werd wat geknutseld aan de voor- en achterbumpers, er werd een geinig setje uitlaten onder gezet, natuurlijk kwamen er andere velgen onder, en de motor werd getuned tot 435pk, eerst was dat 388pk. 0-100 kost nog maar 5,1 seconde, maar ja, wie gaat er nou weer voluit in een s-klasse.
CLS 55 AMG
Mijn tweede spottripje naar Knokke leverde onder andere deze CLS 55 AMG op, een buitengewoon goed geslaagd model dat best goed werd verkocht. Zijn grote concurrent, de BMW M5, wordt echter meer dan twee keer zo vaak verkocht! Gek? Nee hoor, want de E 55 AMG was er ook nog. Niet meer natuurlijk, want nu is de E 63 AMG er. De auto wordt vaak vierdeurscoupé genoemd wegens zijn vloeiende daklijn, maar ik zou mezelf niet zijn, als ik het eens was met die benaming. Want een coupé heeft twee deuren, en niets anders! De Mazda RX-8 is trouwens nog discutabel omdat die niet vier volwaardige deuren heeft. Om terug te komen op de CLS 55 AMG: de motor die erin ligt is dezelfde als in de E 55 AMG, namelijk een geblazen 5,4 liter V8 met 476pk. In het vorige artikel was dat nog 469 pk, raar zeg. Zo verschillen die dingen per bron.
CLS 55 AMG IWC
Deze is al eerder voorbij gekomen in een aflevering over modellen die net iets extra’s hadden. De conclusie was toen dat deze eigenlijk helemaal niets extra’s heeft, behalve een unieke kleur voor lak en velgen, wat leuke klokjes van IWC in het interieur, en een additioneel serienummer, #zoveel/55. Want van de CLS 55 AMG IWC zijn er precies 55 van de band gerold.
CLS 63 AMG
Wat de heren van Mercedes-Benz met afronden hebben weet ik niet, in ieder geval zijn ze er dramatisch slecht in. Of ze denken in hun eigen voordeel. Een 5,4 liter motor voorin noemen ze 55 AMG, een 6,0 met twee turbo’s wordt zelfs 65 AMG, en nu dit. In werkelijkheid ligt er in de CLS 63 AMG een 6.208 cm³ motor, ongeblazen. Het vermogen bedraagt 510pk, 34 meer dan in de vorige. Oplettende lezers zagen deze al eens voorbij komen, want ik heb hem al eerder laten zien in een artikel over mijn tripje naar Londen. En in de tussentijd heb ik geen ander exemplaar kunnen platen. Ik heb wel al een Nederlandse zien rijden, maar zonder foto’s hebben we daar niets aan toch? Op autoblog in ieder geval niet.
CL-klasse: C215
De CL klasse lijkt in heel veel opzichten op de S klasse W220, want van de boeiende uitvoeringen, -de AMG’s en de V12’s dus-, zijn precies dezelfde varianten verschenen met precies dezelfde specificaties en zelfs dezelfde uiterlijke kenmerken (voorbumper, velgen, uitlaten). Eerst verscheen er een CL 55 AMG zonder compressor met ongeveer 360pk, daarna kwam de uiterst bijzondere CL 63 AMG met 444pk, nog steeds ongeblazen, en toen kwam de CL 55 AMG met compressor en 500pk. Eveneens kwam er iets later nog een CL 65 AMG bij met 612pk V12 biturbo, aan de buitenkant te herkennen aan de antraciet gekleurde velgen. Maar die heb ik ook wel eens onder een CL 55 AMG zien liggen, dat gebeurt echter zelden. Je ziet ze iets vaker rijden dan de S 55 AMG, waarschijnlijk omdat de CL een net iets sportiever imago heeft. Er is trouwens een interessante trend te ontdekken met betrekking tot de SL, CL en S klasse wat betreft 600/55 AMG motorisering. De SL zie je nog het vaakst met de geblazen 5,4 liter motor, en het minst met de 6 liter V12; Voor de CL geldt dat je de CL600 iets vaker ziet dan de CL 55 AMG, en voor de S klasse geldt dat je de S600 hier op elke straathoek ziet, teriwjl je vrij lang kan wachten op een S 55 AMG. Dat zelfde gaat ook wel op voor de 65 AMG’s van deze drie modellen.
CL-klasse: C216
Eerst vond ik hem drie keer niets, ik heb het over de nieuwe CL. Maar de vorige was toch echt aan een nieuw gezicht toe. Hij was nog best mooi, maar gewoon niet bij de tijd. Toen zag ik de nieuwe voor het eerst in het wild voor het Amstel hotel staan, en ik vond hem al een stuk mooier dan eerst. Van de zijkant zou ik zeggen dat het gewoon om een lange slanke CLK gaat, not my favorite, de achterkant vind ik nog best gaan, en de voorkant vind ik best goed gelukt! Er zijn alweer een CL 600 en een CL 63 AMG uitgekomen, en tevens al gespot (de laatste in de omgeving van de Nurburgring). Dat 6,2 liter blok kennen we onder andere uit de CLS 63 AMG en het zesliter blokje ligt natuurlijk gewoon in de S600. Ook deze keer ligt het vermogen van de AMG heel dichtbij dat van de V12, bij de 55 AMG en de 6 liter V12 van eerdere generaties was dat ook al zo. Zodra ik één van die modellen heb gespot, laat ik het jullie weten.
Maybach
57
De minst indrukwekkende van de drie Maybachs is de 57, een auto die mijn aandacht eigenlijk alleen kan trekken puur door zijn lengte, verder vind ik het een anoniem vormgeven Koreaans aandoende auto die ook nog best lelijk is in detail. Maar ja, het gaat natuurlijk niet bij elke auto om het uiterlijk, want van binnen is hij prachtig. En hij rijdt vast ook goed, hoewel ik nu al voorzie dat alle elektronica binnenin dingen doen die je als bestuurder/passagier niet wilt. Want tegenwoordig wordt het nodig geacht om er allerlei zelfdenkende zooi in te stoppen, zodat je zelf niets meer hoeft te doen. Maar nu heb ik wel genoeg geklaagd over dit model, we gaan maar verder bij een nog langere auto.
62
Het is alweer de vierde keer dat we een Maybach 62 op bezoek hebben, en aangezien ik precies drie verschillende heb gespot, kan dat maar één ding betekenen: Dit exemplaar is al eerder langs gekomen. In de regio Amsterdam zijn er twee exemplaren die met enige regelmaat te bewonderen zijn in straten als de P.C. Hooft, maar dit 6,17 meter lange voertuig kun je ook nog best parkeren in een smal straatje als de Kerkstraat. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat zich daar en Rolls-Royce Phantom doorheen probeerde te wurmen. En dat lukte. In die aflevering was deze 62 overigens al eerder te gast. Hier is het model veel bijzonderder dan de 57, maar in Londen zie je de lange veel vaker. Die zie je daar op een standaard zaterdagje sowieso wel.
57S
Maar van de 57S heb ik wel een ander exemplaar in de aanbieding, en wel minder dan een kwartier later gespot dan de 57S die al eens eerder te gast was! Toen vertelde ik dat de auto er van buiten al een stuk op vooruit was gegaan, nu kan ik meedelen dat er al vage ideeën zijn voor een Maybach 62S. Dat moet dus zeg maar een sportieve uitvoering worden van een auto van 6,2 meter lang, die 2.855 kilo weegt! Maar de Maybach 57S weet volgens mij best te overtuigen als snelle auto, 612pk geeft hem een standaardsprintje van 5 seconde. Dat is net zoiets als wat een Ferrari 348 doet, maar dan met meer dan de dubbele massa. De auto schijnt al best populair te zijn, iets waar ik in het begin nog over twijfelde. Ik vind het nog steeds raar dat auto’s van 420 mille (in landen zonder die gierige BPM dus) tegenwoordig veel beter verkocht worden dan tien jaar terug een Rolls van 6 ton oud geld (de Spur Limo van 5 meter 98).
Herbie zegt
Ik trakteer!!! geef mij een cl 500 en doe de rest maar een maybach
Xpert zegt
Geweldig die oude 600 SEC modellen….
De meest foute Grote dure autos die je maar kon krijgen…:):)
Zon CLS AMG IWC vindt ik wel Cool>
Hou wel van Dikke Klokken…:):)
Franqie zegt
Alhoewel ik Mercedessen over het algemeen niet zo boeiend vind zitten her zeker wel een paar mooie tussen! Goede toelichtingen enzo erbij ook Appeltje. Keep up the good work :)
JANUS zegt
Tja, staat weer veel lekkers tussen hoor.
Mag ik vragen waarom je het kenteken van die S55 AMG onherkenbaar hebt gemaakt en de rest niet ?
slk55 amg zegt
WOW, Ik ben ook wel een fan van zware snelle auto’s (cayenne turbo S), en vooral als ze van AMG komen. prachtige reportage weer Jim! Ik persoonlijk vind de s65 amg, de cls AMG IWC, en de Maybach s57 het mooist!
Er rijd bij mij in de buurt zo’n s65 amg van het vorige model rond, ik twijfelde altijd, of dit model wel betond, maar nu weet ik het, ik had er alleen nog nooit van gehoord.
raul8711 zegt
Mercedes maakt tegenwoordig alleen nog maar van deze auto’s is het niet…
Over the top..
henk zegt
mooie fotoreportage hoor…kennis van mn pa heeft nu ook zo’n nieuwe S65 amg….alsmaar meer genieten hoor!!!!
Marvin zegt
Ik moest meehelpen met de introductie van de nieuwe CL+GL bovenstaande op de foto was daar ook aanwezig :)
Wel beetje foute uitvoering, extreem licht beige leder i.c.m. pianolak inleg en zwart alcantara dakhemel……
Voor de rest sluit ik me bij xpert aan, extreem fout maar wel dik:P
slk55 amg zegt
@ Marvin
“Wel beetje foute uitvoering, extreem licht beige leder i.c.m. pianolak inleg en zwart alcantara dakhemel……”
dan ben ik zeker ook enorm fout, want dat vind ik een van de mooiste combinaties ooit.
Ultimora zegt
Hulde aan de dikke benzen!
silasse zegt
cl 65 (oude generatie) is de schit!!!
Rick dos zegt
Die w140 en c140 modellen zijn toch zulke foute auto´s! Dat hebben ze toch beter gedaan met het model erna.
Geef mij maar een CL klasse uit de C215 modellen die vind iker heel mooi uitzien! :)
Karaya zegt
Ik denk je bedoelt de 450 SEL 6.9 alias de leviathan.
Dat was nog eens een Benz.
SummerSky zegt
Wel stoer dat je zo’n Maybach 57s op Nederlandse platen zet – wat tik je dan af aan BelachelijkePestbelastingMobiel??
Focus zegt
Heerlijk die dikke benzen. Maar ik denk dat de W220 S63 AMG een V12 heeft en niet een V8. Net als bij de C215 CL63 AMG (zoals degene die bij ASV te koop staat)
Mpower zegt
Ik ga volledig met silasse mee, die CL (c215) doet me nog steeds zoveel terwijl ik normaal gesproken helemaal niet weg ben van merc’s. Lekkere foute auto, verreweg van de taxi imago, een echte je-hebt-het-gemaakt auto heerlijk pimpy. Volgens mij zei onze groothoofd Jeremy een keer op top gear: Zoiets (cl-amg) koop je alleen als je alles al hebt een mooie huis een jacht etc.
Ik ben trouwens ook helemaal weg van de 190e evo versie!
KVK zegt
Die CL600 aub. Nee, die daar. Ja, die. Dank u.
Z-Rider zegt
Wat een verschrikkelijke hokken zeg die oude S Klassen…….. Gelukkig is het er stukken beter op geworden en zien ze er niet meer uit als rijdende zee containers..
De S63 en de Carlsson uitvoeringen zijn helemaal top! De CLS vind ik ook best mooi. Bij die uitvoeringen heb ik niet het TAXI gevoel bij…… en dat is echt heel wat. Soms doet Mercedes wel eens wat goed.. :)
sacha zegt
@Focus: Klopt, S63 W220 is 12 cylinder. Hebben we Appeltje toch nog op een foutje kunnen betrappen na al die tijd ;-)
Maartenunplugged zegt
*kuch* Taxi’s *kuch* :D
Ome henk zegt
Vet! :-)
Ik had nog nooit zo’n oude CL 600 gezien .. En de carlsson bensjes zijn zoooo mooi!
Leejo zegt
die CLS 55 AMG IWC is zooo mooi. De auto is mooi, het interieur met die klokjes is super, en die kleur mensen!!!
mvagusta zegt
Blijf het toch een beetje ordinaire bakken vinden, die dikke Mercedessen! Kan er niks aan doen
Eddow zegt
Leuk stukje weer appeltje!
Marvin zegt
@SLK55amg
“dan ben ik zeker ook enorm fout, want dat vind ik een van de mooiste combinaties ooit.”
Ik vind het te “zwart wit”, zie dan liever cognac leer i.c.m de rest(alcantara/pianolak), afwerking en materiaal soort is eveneens top.
Ik had voor die dag de 37-TJ-TN, exact gelijke uitvoering ;)
Kan wel is wat foto’s uppen van dat weekend die ik in de kelder bij DCNL heb gemaakt, SLR, Maybach 57s, alle 63AMG modellen
Eddow zegt
@ Marvin
Werk je bij DCNL of was je bij de introductie?
slk55 amg zegt
@ marvin
heb je ook foto’s van de binnenkant van de cl500? want zo als die er nu uitziet lijkt mij het interieur erg mooi. een zwarte buitenkant, met geblindeerde ramen, mooie grote velgen, een elegant licht beige interieur, met pianolak (die goed matched met de buitenkant), en een zwart alcantara dakhemel. het klinkt voor mij als de idiale combinatie (ik heb zelf ook piano lak, zowel in mijn slk, als in mijn A6), maar als jij zegt dat het interieur erg ‘fout’ is (jij kan het immers weten, want je hebt er in gereden) dan ben ik wel erg benieuwd naar de foto’s van het interieur, misschien kun je me daar mee overtuigen.
Marvin zegt
@Eddow,
Ik ben Iva student, en met geluk geselecteerd voor die 2 dagen om mee te helpen met de introductie van dus de CL en GL.
Tijdelijk werk dus:p
slk55 amg zegt
@ marvin
jij zegt: “Ik had voor die dag de 37-TJ-TN, exact gelijke uitvoering”, weet je zeker dat deze exact gelijk is aan de bovenstaande met het kenteken 41-TJ-TN?
AUDI lover zegt
ik ben niet zo’n mercedes fan maar ik moet toegeven ze zijn niet lelijk !!! ik heb er pas nog 1 zien rijden en dat geluid mag er ook wel wezen.
Marvin zegt
@slk55,
Ik zelf heb alleen de foto’s van de kelder bij DCNL, en een mede-student die heeft ze van de CL gemaakt, ik ga informeren en zal als ik ze heb deze posten in dit topic.
B.t.w. erg fout heb ik niet gezegt, beetje fout wel ;)
Marvin zegt
Ja, 100% zeker van
HUMMFREAK zegt
Pracht auto’s vooral de AMG’s en de maybach’s, ik kwam 3 jaar geleden elk weekend in Amsterdam maar nog nooit een HUMMER gezien nog nooit een maybach gezien, en jullie gaan ff een dagje naar Amsterdam en je ziet gelijk de duurste auto’s, Echt maf maar wel TOF man. ;)
HUMMFREAK zegt
Je Marvin ik ben echt jaloers op jou zeg echt wel.
slk55 amg zegt
@ HUMMERFREAK
dan moet je de volgende keer eens naar de PC Hoofdstraat gaan (dûh…), en daar eens een halfuurtje staan, wedden dat je de meest mooie auto’s voorbij ziet komen.
@marvin
ben benieuwd.
HUMMFREAK zegt
Ja inderdaad,
maar daar ben ik nog nooit geweest, in amsterdam alleen op de Dam (dood saai en af en toe eens naar een Mc Donalds) ik zou inderdaat een keer naar de P.C. Hoofdstraat willen.
Appeltje zegt
Hehe, oeps :X inderdaad een V12 in de oudere 63 AMG’s, maar in de nieuwe weer gewoon een V8. Bedankt voor de leuke reacties trouwens! Als ik nog een leuke oude/nieuwe 63 AMG spot, of maybe een S65 AMG W220, CL65 AMG C215, laat ik het meteen weten!
Robbie zegt
zo’n 65 AMG is wel het non-plus ultra! Maar voor minder geld koop je ook een
S600 (0-100 km/h in 4,6 sec) met 517 pk en 830 nm en een AMG bodykit.
Of voor een Euroton !!!! minder neem ik wel genoegen met een S63 AMG.
db zegt
S65 AMG W221 _O_ , prachtig ding zeg, limousine met 612PK, en mooier dan de 57S , al de CLS’en vind ik ook een prachtig ontwerp
Eddow zegt
@ Marvin
oke :)
In de kelder en ring van DCNL staat idd heel veel moois :D
m5 zegt
de oude cl is toch veel mooier dan de nieuwe
C200 Kompressor zegt
Al ben ik een Mercedes liefhebber, maar die W140, C140 vindt ik de lelijkste Mercedessen die er zijn.
En de CLS kan ik geen Mercedes noemen.
silasse zegt
M5,Mpower jullie hebben echt wel smaak :d
Dat is de enige mooie Mercedes…
Erikje zegt
Die 600 SEC is natuurlijk alleen te rijden als ie minimaal 10 jaar oud is, en dan moet je een mooie exemplaar hebben. Ik ken met de types herinneren die midden jaren 90 in de nieuwe sec’s reden: je kent ze wel. Nu kun je m.i. prima, op stand, in zo’n sec rijden.
Maarten zegt
Ligt het aan mij Jim, of worden je gespot-afleveringen steeds uitgebreider? Niet dat ik er mee zit overigens ;)
Jan zegt
1 ding.
Dikke MB’s doen wel :D
Eric zegt
dit zijn echt te geke foto,s.en een goed overzicht over de laatste 15 jaar AMG.
Bartholomeo zegt
Ik kan je uit ondervinding vertellen dat zo’n nieuwe S600 absoluut zalig rijdt. Verder is dit een erg mooie foto reportage. erg leerrijk
sacha zegt
Appeltje stuurt nog wat na van één van zijn collegae:
bas van oldenmark zegt
top voor die foto van mijn w140 6.9 brabus
ga zo door gr bas
dries zegt
Wat een prachtkarretjes vooral de 2 onderste maybachs en de nieuwe S65 amg, ook de nieuwe CL is best mooi. hij was inderdaad aan vernieuwing toe en als ek nu de nieuwe en de oude CL-klasse vergelijk vond ik de oude in het begin toch overweldigender.
mercedes g 55amg zegt
de mercedes w140 is altijd een mooie bak geweest en nog altijd vind ik persoonlijk. Maybach is gewoon een opgefokte kar voor rijke mensen. de oude cl en de nieuwe cl zijn alletwee prachtig. maar de sel 6.9 is een primeur!
André zegt
Heerlijk die grote foute benzen, en inderdaad ze kunnen me niet groot genoeg zijn.
heb pas geleden een zoekopdracht gegeven voor een nette 300se w140, 15 jaar oud, dus bijtelling wordt dan een lachertje.
nu nog die 19 inch brabus wielen van bovenstaande 6,9 eronder en hij is op en top fout, super dus.
Mike zegt
Toppie, hier vind je info waar je wat aan hebt.
Ik sta op het punt een CL600 uit 2000 te kopen. Er staat bij Originele AMG uitvoering. Ik ben er nog niet achter hoe ik dat kan controleren.
Kilisli zegt
MERCEDES W140 dikste en snelste benz tot nu toe, en blijft dik met een gewicht van 2 TON !!!
Modellen daarna ziet er niet uit, 30 cm korter en 300 kilo lichter. NIKS !!!