Diesel en sport is tegenwoordig geen rare combinatie meer. Zo brengt Ford van de Focus ST ook een TDCI diesel versie op de markt.
Helaas verandert er motorisch niets en dus blijft er 136 pk beschikbaar. Feitelijk biedt Ford dus de bodykit van de ST ook op de 2.0 TDCI aan. De bodykit bestaat tupperware stukjes zoals een achterklepspoiler, sideskirts en dikkere bumpers. Het interieur blijft standaard.
De bodykit zal door Ford Nederland waarschijnlijk niet worden aangeboden, tenzij er een enorme behoefte aan is. Dump je interesse dus in de comments, heeft Ford een goedkoop marktonderzoekje (bron).
johan zegt
heb het niet zoo op diesel
vind het geluid niet mooi dus laat maar weg
Rick Dos zegt
Ik kan nog steeds niet begrijpen, dat men van een vooruitstrevende design van het vorige model, naar zo’n saaie design als dit zijn gegaan…..vind je het gek dat Ford in diepe doodoo zit… :)
robert zegt
joehoeoeoeoeoe, de europese tak van ford is de best presterende. De modellen zijn betaalbaar, zien er goed uit. Ofwel zijn toegespitst op de behoeften van de klant. De focus is volgens mij zelfs het best verkochte model van europa op dit moment. in tegenstelling tot die olievelden slurpende tanks in amerika, waar door de hoge brandstofprijzen ineens vraag is hybride en ‘bluetec’ ofwel diesel.
Rick Dos zegt
De huidige Focus modellen zien er goed uit?! Ja maar natuurlijk! OMG! LOL! :)
Wouter zegt
De Focus ST is wel leuk, de wieldop versies zijn inderdaad niet helemaal mijn cup-of-tea.
Klassiekerrally zegt
Ik ben helemaal gewend aan de huidige Focus. Kan ‘m best waarderen eigenlijk…
Maar de diesel ST is een gemiste kans. Een beetje volksverlakkerij.
Schaap in wolfskleren. Wil wel maar kan niet. Wannabe-ST. En ga zo maar door…
robert zegt
moet eigenlijk meer peekaa’s hebben, minimaal 180. Dan heb je in deze klasse een sportieve diesel, 136 is een beetje gewoontjes.
swa zegt
da is heel plat
luc zegt
136 pk dat is niet erg veel dat ma gwel wat meer worden
Frank zegt
136pk lijkt me wel erg mager …. wat heeft de benzine versie onder de kap als ik vragen mag?
maurice zegt
goed idee, maar gooi er dan ineens een dikke diesel in…
En als we dan toch al shoppen bij Volvo voor de 5 cilinder benzinemotor waarom lepel je er dan ook niet direct een D5 in.
JANUS zegt
Vorige model Focus was inderdaad vernieuwend en anders. Altijd een mooie auto gevonden. Ik heb inderdaad ook nooit begrepen dat ze die kikke rechte achterkand hebben vervangen voor zo’n suf kontje. Gemiste kans.
On topic……..Klassiekerrally heeft helemaal gelijk. Schaap in wolfskleren. Wannabe-ST. Sjammer hoor.
mvagusta zegt
Ik vind die ST zowieso er niet uit zien! Veel te hoog plastic gehalte! Het ziet er zo goedkoop gedaan uit! Geef mij de oude Focus maar in ST vorm, vele maler beter!
CG zegt
Ik heb vorige week toevallig in de nieuwe ST gereden, strakke wegligging en ziet er na mijn mening super uit. Te hoog plastic gehalte valt reuze mee. ST look met een 136PK diesel kan overigens gewoon niet!
slk55 amg zegt
Ik vind hem ook een beetje een hoog plastic gehalte hebben. als je zulke dikke spoilers en uitlaten ziet, dan verwacht je wel wat meer dan 136 PK. Ook vind ik het raar dat je nooit eens iets over de 5-deurs versie hoort, ik weet pas sinds een paar weken dat die bestaat, altijd als het over de focus ST gaat, dan gaat het over de 3-deurs.
Ik ben het helemaal met JANUS en Rick Dos eens, ik dacht dat Ford een nieuwe design richting was ingeslagen, zoals de galaxy en de S-max, en dan is daar ineens de saaie focus. maar goed die focus was er ook wel wat eerder dan de s-max en de galaxy. hopelijk word het volgende model een stuk spannender.
slk55 amg zegt
Nu we het toch over de focus hebben, er zijn spyshots van de nieuwe focus RS:
http://www.americancarfans.com/spyphotos/6061019.001/6061019.001.1L.jpg
http://www.americancarfans.com/spyphotos/6061019.001/6061019.001.mini2L.jpg
http://www.americancarfans.com/spyphotos/6061019.001/6061019.001.mini3L.jpg
zelf zie ik niet meteen het verschil met de ST, maar dat kan aan mij liggen.
WJ zegt
Tja, dat ze het zelfs ST noemen als het dezelfde motor heeft. Die motor is in de Mondeo nog tot 155pk gekieteld, met moeite, maar dan nog niet ST waardig.
Blijft de Seat Leon FR toch de leukere optie, 170 pk, en goedkoper?
Alwood zegt
tegen! bannen die kar!
ik ben alleen 100% voor de ST met vijfinlijn… gwn omdat ik op 5 cyl’s kick en omdat er een machtig mooi geluid uit komt.
Onehp zegt
Deen dubbele sequentiële turbos en 180pk dan? En waarom is de Fiesta S(port) TDCI maar 90pk? Als een Ford (beste onderstel voor gewone autos) en (sport)diesel fan verliezen ze in ieder geval 1 klant…
Floef zegt
te weinig verandering jonges van Ford!!!
breng wat aggresievere lijnen in de auto ofzo, maak hem nou eens echt MOOIER! aub.
nICE zegt
Ford gaat niet vooruit, niet op de baan en ook niet technisch…
De hele automarkt wordt sowieso al overstelpt met halve sportmodelletjes… Een GT,GTI,ST,SPORT,RS,S,… logo er op en ze zijn direct nog zoveel waard :s
W0o0dy zegt
@nICE: de Focus is één van de best rijdende/sturende auto’s in de klasse. De vorige Mondeo kon qua handling met de beste mee. Ford haalt stapels successen in de rallysport….. hoezo gaat Ford niet vooruit “ook niet technisch”?
Je hoeft de auto’s niet mooi te vinden, je hoeft ze niet te kopen, maar heb je er als eens mee gereden? Nee? Dan zou ik toch eens een proefritje in de Focus ST inplannen…. it will put a smile on your face!
nICE zegt
Heb al met gewone focus gereden hoor, en het rijd me niet bijzonder, maar wat ik bedoel met technisch niet vooruit gaan is dat ze na een paar jaar zo beginnen te rammelen, verder ieder zijn eigen smaak natuurlijk. En ik weet ook dat de focus een uitstekende wagen in zijn klasse is hoor ;-) maar het is wel een drukbezette klasse, geef mij maar de Megane :-)
TeringJantje zegt
Nou Nice, ik weet niet wat voor autoliefhebber jij bent, maar als ik lees dat jij een Focus een rammeltraktor vindt, en daarentegen een Megane een fijne auto vindt, vraag ik me af of jij wel een autoliefhebber bent! Denk je dan ook dat de Megane niet rammelt of zo? Dat doetie na 1000 km al……. Gauw iets anders kopen, voordat het gerammel uit de hand escaleert!
FocusTitanium zegt
Ach, waarom een ‘nep’ ST kopen. Met mijn Focus Titanium 2.0TDCi met originele 18″ velgen/banden, maar verder van buiten ‘standaard’ is de lol misschien nog wel groter. Een ander vergist zich nog wel eens in de kwaliteiten* van deze auto.
* wegligging, power
Dion zegt
weten jullie wat me hier nou op viel op bijna alle sites en bladen stond een foto van een afgeplakte (met gaas) focus, met daar achter op een st en tdci badge.
alle bladen spreken van een focus rs met 300+ pk en zo, terwijl het vast een concept model is voor een focus rs tdci (155pk). scherp opgelet dus op deze sites daar kunnen andere bladen nog wel wat van leren!!