Ladies and gentlemen, de snelste auto van de wereld: een rode Vauxhall Victor (een Opeltje dus). De Victor is uitgerust met een 9.3 liter V8 met twee turbo’s die 2200 pk levert, ruim twee keer zo veel als de Veyron. De quarter mile doet de Red Victor 2 in 7,8 seconden met een eindsnelheid van 293 km/u. Lijkt me voorlopig snel genoeg.
(via: motorpasion.com)
KAREL zegt
GEKKEHUISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
johan zegt
das zeg maar best wel snel=|
lambo zegt
en hoeveel zou dat wel gekost moeten hebben ???
Rick dos zegt
Ja maar……ja maar…..dit is toch gewoon een dragster?! Dat hij streetlegal is, dat vind ik niet zo gek aangezien je in Engeland zelfs met een tank op de openbare weg mag rijden…….
slk55 amg zegt
dat noem ik nog eens snel….niet normaal, wel jammer van die lelijke verhoging op de motor kap.
JANUS zegt
Jammer dat het er niet uitziet !
JANUS zegt
@ lambo.
GBP 100.000 zegt hij
June zegt
Met deze auto krijg je automatisch de uitnodigingen voor de shell prive feestjes :)
IS 250 zegt
h!j is fenomenaal geschift
Benny zegt
En uit welk land komt de motor van dit beest?
Safrane BiTurbo zegt
De motor is een V8 Chevy met twee turbo’s
Y. zegt
Goh, vergeleken bij dit monster is de Veyron bijna geen onzin-auto meer.
Fruitcake zegt
Wel leuk om tijdens een ritje op de snelweg is je parachute open te trekken :P
Stephan zegt
Het is inderdaad zijn stroomlijn wat het zo snel maakt ! Wel lachen dat het streetlegal is, met een stang voor het hoofd van de bijrijder en een motorkap van 50 cm hoog. Maar wel knap dat ie zoveel pk perst uit die inhoud, zo te zien gaat het nog redelijk duurzaam ook. Dubbel aantal pk uit een half zo klein blok vergeleken met de bugatti !
T16 zegt
De Bugatti Veyron heeft een 8,0 liter W16 met 4 turbo’s.
Een specifiek vermogen van 125pk/l.
Deze Vauxhaul heeft een 9,3 liter V8 met 2 turbo’s.
Een specifiek vermogen van 236 pk/l.
Dit Chevy blok moet na iedere sprint gecontroleerd worden op scheuren.
T16 zegt
2200 pk alleen met nitros (NOx) ;-)
Morrie zegt
@ Stephan
De Veyron heeft geen turbo’s ;)
sacha zegt
@Morrie: De Veyron heeft maar liefst 4 turbo’s:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron_16.4
Jack D. zegt
Ik vraag me af of een verzekeringsmaatschappij hem voor 100.000 euro wil verzekren…
en dan nog niet gesproken over je All-risk verzekering…
Steve zegt
dat moet gewoonweg een MEGA kick geven als je daarmee SEMI-nonchalant iedere mogeleijke exotic eruit trekt om er dan – na een tijdje “spelen” – als een haas van door te gaan…
greetingz,
Base zegt
effe rekenen…
100km/u = 28m/s
in één seconde is dus een versnelling van 28m/s2
wat overeenkomt met….. bijna 3G!!!
Ik hoop maar dat er stevige stoelen in zitten…
vØlvØ frǽk zegt
nooit gedacht dat ik ooit een opel cool zou vinden…
Alleen één opel kwaal heeft die nog steeds, na elke rit moet hij de motor controleren ;-)
Robin zegt
wel cool dat hij gewoon bij shell kan tanken. Ik dacht dat er in die dragster van dat speciale goedje in ging.
911 zegt
Uber vet dat die gast gewoon op de openbare weg kan
BrabusCLSV12s zegt
@ Morrie
wat ben jij voor autokenner… veyron met geen turbo’s .
als je het zelf niet weet moet je ook niet iemand anders op een arrogante manier gaan corrigeren
the real stig! zegt
ik weet wat ik met kerst wil!! ;)
cuore sportivo de tweede zegt
zou zijn vrouw er ook mee naar de groentenwinkel rijden? of wacht tot zoontje lief voor zijn rijbewijs gaat. paps, mag ik je auto even lenen? :) te zot om los te lopen!
Ary zegt
hoeveel koppel heeft ie?
Nick zegt
Dit is niet boeit, dragracing draagt helaas in het woordenboek het bijvoegsel “racing” wat ik niet terecht vind.
Dragracing zou dragsprinting moeten zijn, want in een echte race is deze auto slechter als een Smart.
Nick zegt
Och nee. Weer een spellingsfout. :(
*boeit=boeiend
joep zegt
@nick, waar haal je die wijsheid vandaan?
Ramon zegt
‘Overhampton’ (??) deeeee GeKsTuHhH :P
Lijkt me wel een levensgevaarlijk karretje zodra ie beland in andere handen dan die van zijn creator
lionel zegt
vertel mij dan maar eens hoe dat vermogen op de weg gebracht wordt? het lijkt me geen 4wielaandrijving. Daarbij komt nog dat het blok voorin ligt, dus veel t eweinig massa op de achterwielen om in 1 seconde 100 te gaan….
Timmie zegt
Dit lijkt mij absoluut geen vierwielaandrijving…
De voorbandjes lijken mij daar net iets te dun voor… En het is plaatsverspilling (geen voorwielandrijving, geen differentieel, …). En een 9.3-liter V8 neemt toch wel wat plaats in…
Jerro zegt
en hoe lang gaat de versnellingsbak mee?
die van een veyron als het moet 20 jaar…
na elk ritje de auto uren inspecteren?
dat hoeft niet met een echte auto.. (veyron)
Luxe?
Weggligging?
Weggedrag?
Rondje circuit?
Dag dragrace eat your heart out!
de veyron is een staaltje vakmanschap, van een totaal andere klasse
J_C zegt
Jerro schrijft,
21 October 2006 om 23:47
en hoe lang gaat de versnellingsbak mee?
die van een veyron als het moet 20 jaar…
na elk ritje de auto uren inspecteren?
dat hoeft niet met een echte auto.. (veyron)
Luxe?
Weggligging?
Weggedrag?
Rondje circuit?
Dag dragrace eat your heart out!
de veyron is een staaltje vakmanschap, van een totaal andere klasse
uh, weet jij ook dat deze viktor voor die gast zn 100.000 pond waard is?
weet jij ook dat die viktor , de veyron om zijn moeder laat janke.
wist je dat de veyron geldverspilling is?
-edit-
Jerro zegt
@J_C: maar toch, het ís geen veyron, en ik ben benieuwd naar een wedstrijdje op het circuit tussen deze ‘victor’ en een veyron,…
Ik kan best begrijpen dat deze auto voor die vent z’n 100000 pond waard is, maar vergelijk het dan echt niet met een bugatti veyron die per stuk zo’n €5.000.000,- aan productie kosten!
tompi zegt
There’s no replacement for displacement !
:p
HaS zegt
tjah er bestaan eenmaal mensen in deze wereld die van knutselen houden
clijde zegt
prachtig staaltje GM techniek!
sjaaktrekhaak zegt
wel snel maar mijn giant* trekt hem eruit;) (geintje)
hoeveel nm heeft hij, zou ik wel willen weten
laterzzz.
kiko zegt
Met een beter met wat srakkere lijnen was hij waarschijnlek nog sneller!!!!
Massief zegt
ah joh leuk speeltje maar het is niet moelijk een auto veel pk’s te geven dat kan elke handige monteur met wat centen. Het gaat erom om de pk’s op de weg te krijgen en das een heel ander verhaal. Ik weet 100% zeker dat een veyron deze opel zo van de baan rijdt, puur door grip en wegligging. waarschijnlijk zal deze opel niet meer dan 300 pk effectief op het wegdek kwijt kunnen, en dan nog de motorpech die met deze motor volgens mij elk moment kan toeslaan.
Nee dit is gewoon een mooi staaltje vakwerk, maar niet te meten met een meesterwerk als de veyron..
David zegt
Wat een gelul allemaal over wegligging… Als je wegligging wil dan leg je geen blok van weet-ik-hoeveel kilo op je vooras. Het draait allemaal om de toepassing. Een Veyron is leuk, maar die zal je vooral tegen komen op een zuid-Franse boulevard… Dit is alleen om hard rechtvooruit te rammen. BTW, wel eens een circuittest van een Veyron? Het ding weegt 2200kg ofzo??
Ik heb meer respect voor dit apparaat dan voor een Veyron. Enig idee hoeveel mensen met de Veyron bezig zijn geweest?? Vegelijk dat is hiermee… APPELS EN PEREN!!
Wallie zegt
Helemaal mee eens, David! Zijn niet met elkaar te vergelijken. Voor 100.000pond een wagen met dergelijke prestaties, petje af voor deze man! En volgens mij heeft hij over grip niet te klagen anders zat hij echt niet in 8seconde rond de 300km/h;-)
Philipper zegt
Mmmm… wil ik weleens mee naar mn bomma! Maar hoeveel koppel heeft dit beest nu? Waarschijnlijk ook geen auto om elke dag mee in de file te gaan staan! Groot gelijk David, Dat gezever over wegligging! Dit is een “kijk eens wat ik allemaal heb” auto! Geen race-auto!
Sven zegt
Wat een wise-guy die presentator…geen gordel omdoen :P
En ligt het aan mijn of is die benzine goedkoop daar…? Prijs euro/pond is toch ongeveer gelijk…?
Sven zegt
Oh x 1,5 ben k net achtergekome:P
Sander zegt
en ik was blij dak mijn 106 15pk meer had gegeven….deze vent zou me gigantisch uitlachen :P
Rob zegt
Heren…………………gewoon de term appels met peren vergelijken gaat hier toch het beste op toch?
Michael zegt
Veyron vs Victor hmmm beide auto,s zijn belachelijk.
Veyron is te duur onhaalbaar en de kans dat je er ooit een in het echt ziet (shows uitgezonderd) is wel zeeeeeeer miniem.
De Victor kwam in het filmpje over als een zeer rijdbare auto, maar wie wil er in godesnaam van pomp naar pomp rijden met 2200 pk en een blok dat continue op ontploffen staat.
overigens de Veyron rijdt op topsnelheid in 10 min z,n tank leeg ……net zo hopeloos als de victor dus.
Job zegt
Jep, ik ben het eens met Nick.
Het woord dragracing klopt gewoonweg niet, ik vind het ongewenst.
zwaan zegt
wat nu hoelang gaat de motor mee of de bak verzin het maar zelf n auto maken die zelfs sneller is dan de duuuuuurste auto die te koop is en niet n klein beetje sneller die rijt de veyron dus gewoon stront in zn koplamkes
gehaktemolen zegt
een slaeen S7 TT sloopt een bugatti en ook van die vicotr blijft niks over….
op you tubve staat wel een filpmje van een ford gt met 1000 pk die slipt (met 2 wiel aandrijving) van de weg af, wat zo er gebueren met de ze opel met 2200 pk? juist, die klapt volgas op een boom, volgens een kenner 9van de tc) is het onverantwoord om meer als 800~900 pk in een auto te zetten met 2 wielaandrijving, dat werkt gewoon niet.
Saleen en bugatti hebben 4 wheel drive dan heb je 250 pk per wile dat werkt heel wat beter (grip, balans, weggliging) en dus zullen zij winnen (en de aerodynamica van die opel is bagger)
dus VETTE bak maar niet echt handig en geen schijn van kans tegen een bugatti of Saleen S7 TT (of mclaren f1, ferrai enzo ed)
Sander zegt
ik geloof niet dat 1 van die auto’s (saleen, bugatti, ferrari) ook maar in de buurt komt van die 297 km in 7.8 seconden, dan hebben we het over prestaties, hebben we het over nog enige functionaliteit dan kan je idd beter een bugatti hebben ofzo, maar het leuke is, je kan met die Vauxhall gewoon de straat op! haha:P
stef zegt
vergeleken met dit monster is de veyron een speelgoed autotje =D
erik zegt
je kan dus ook overdrijven, wel leuk, maar ziet er niet uit. vind het meer een ingekorte dragster met de motor voorin
ze moeten eens een koenigsegg CCR nemen en daar een paar turbo’s bijdoen en kijken wat er dan gebeurd
dus gewoon een belachelijk lelijk en nuteloze auto
ferrarifreak zegt
deze was bij discovery
Farmer zegt
Ach die wagens komen dan niet in de buurt van die 297 in 7,8 seconden… maar hoe dicht kan de Victor in de buurt van de topsnelheid van de Bugatti of de Mclaren komen… Want daar hoor je, “heel raar” overigens, niks over. 297 km is nog ruim 100 km tekort namelijk.
2200 pk tegen 627 pk voor de Mclaren. De Mclaren haalt 11.1 en de Victor 7.8… Dat is ruim 3 keer zoveel pk en slechts 3.3 seconde sneller. Waarom ben ik niet onder de indruk…
Meestal niet de meest slimme mensen die onder de indruk zijn van dragresultaten, lees hamburgervetkleppen uit Amerika. Zo ook deze meneer. Wil hem niet ruilen voor een Bugatti. Met de opbrengst uit de Bugatti kan meneer 7 a 8 nieuwe Victortjes kopen en verbouwen. Maar ja om 250 meter hard rechtdoor te kunnen rijden heb je dan ook niet al te veel talent/IQ nodig.
Juri zegt
Jaja, die zit!!
w0o0dy zegt
meer video’s van Red Victor in actie
http://www.youtube.com/watch?v=QP3vsmKJT0c
http://www.youtube.com/v/IokQf21NANo&rel=1
barbus lover zegt
uberlijk, geen computer gekraak maar gwn benzine en lucht erin en ik denk ook een heeeeeel mooi geluid :D
barbus lover zegt
@ Farmer: Ik denk dat je wel een beetje verstand nodig hebt en wat van tractie en techniek moet weten als je die auto recht over de baan wilt laten gaan.
The Rooster zegt
@Farmer: Ik citeer: Maar ja om 250 meter hard rechtdoor te kunnen rijden heb je dan ook niet al te veel talent/IQ nodig.
Ook niet de meest slimme mensen die denken er toch een beetje over te weten en dat te zeggen… Het is niet 250m maar een “quarter mile” oftewel 402 meter…
Voor de rest een raket op wielen :P
Corsa2L16Valve zegt
om een seconde te winnen op 400m moet je bij wijze van spreken wonderen doen
Op King of Europe Polen heeft Redvitor het verloren van Christell Racing (zweeds team) met ook een streetlagal dragcar.
Een dragrace auto is niet gemaakt om circuits te rijden. En waarom onverantwoord zoveel vermogen op een achterwieltrekker. Funny cars, Top fuels, ….. allemaal achterwiel aangedreven
Redvictor heb ik Jammer genoeg niet gezien op de Belgische edities van King Of Europe. Maar Christell racing wel. Nog maar te zwijgen over de rest van het geweld dat daar reed.
De 10 sec en minder auto’s waren er talrijk aanwezig. En om King of Europe te rijden moet je auto in Streetlegal trim zijn.
Heb respect voor wat Andy Frost gepresteerd heeft met zijn Victor. Dit is van jaren sleutelwerk en jaren ervaring opdoen. Anders geraak je echt niet zo ver!
Zelf rij ik met een Corsa A met 204 wielpk’s zonder NOS en 297,5pk met NOS en 355NM koppel. Geloof me vrij het is niet simpel om een klein autotje met dit vermogen recht te houden op een dragracebaan en ik rij dan nog maar een schammele 12,89 met een 196km/h eindsnelheid. Maar heb me Nu een Opel Diplomat gekocht om opnieuw te beginnen
groeten
danny zegt
was op discovery channel een uitzending over dit ding, om het kwartier rijden , wel 5 uur sleutelen weer en afstellen :O :O :O :O en tanken na rondje van 10km.
maar wel leuk!
is een normale man , huis van 100.00 en een auto van 100.000