De Duitse tuner PPI kennen we vooral van diverse TT-setjes, maar ze hebben nu ook een A8 Executive aangepakt. De bodykit van PPI Automotive Design geeft je A8 een sportieve EN ook elegante look, als ik de heren uit Stuttgart even mag quoten. Deze kit bestaat uit een voorspoiler, achterspoiler, een diffuser achter en natuurlijk nieuwe wielen/velgen. Ook het vermogen gaat “iets” omhoog… van 350 naar 600 peekaa!
De motor is dus niet vergeten, er zijn daarom twee performance kits voor de 4,2-Liter FSI V8 (standaard 350pk). De eerste kit zorgt voor een toename in vermogen naar 420pk. De tweede kit is wat meer rigoreus en bestaat uit een twin-screw supercharger with a high-performance intercooler. Dit zorgt voor een totaal vermogen van 600pk en 865 Nm max koppel! De limousine van Audi gaat daarmee in slechts 4,5 seconde naar de 100km/u. De topsnelheid is begrensd op 300 km/u.
Rits zegt
Gooi dit op de RS4 ipv van de A8.
Maartenunplugged zegt
lekkerrrrr
p. zegt
kijk! dat is nou netjes niet te overdreven uiterlijk en veeel pk’s! toch leuk als je met je a8 een db9 eruit trekt!
Robin zegt
toch vind ik de achterbumper te hoog vergeleken bij de voorbumper, geef mij alleen die motor update maar.
Anvaco zegt
Knappe velgen ! De voorspoiler vind ik een beetje laag voor de openbare weg. Voor de rest ziet hij er nog lekker discreet uit.
Rico zegt
geweldiggg
audi is en blijft een klasse auto!
benieuwd wat al die paardjes gaan kosten…
Rick dos zegt
Ik blijf er bij dit soort auto´s moet je niet tunen. Ze maken er eerder een karikatuur van. Kijk naar de Alpina B7 of de AMG S63.
Marco zegt
Inderdaad niks aan de buitenkant doen, maar die motorupdate wil ik wel graag ;-)
mvagusta zegt
Ik ben het met Rick eens! Zulke auto’s moet je niet tunen!
Alhoewel de motortuning natuurlijk wel lekker is!
Klassiekerrally zegt
Los van de vraag of ’t mooi is of niet: Ik vind dit typisch zo’n auto waar je in films leden van de Russische Mafia in ziet rijden.
Rick dos zegt
Oke motorupgrade wel….en wat grotere velgen misschien……..en een andere uitlaat…….maar voor de rest niet tunen! :)
JANUS zegt
WAS chick.
IS patserige pooier bak.
Met andere woorden, jullie hebben van mij gelijk !
320ci zegt
brute kracht, toch jammer van de kit
Susp1cious zegt
Dit soort statusauto’s moet je niet willen opleuken met wat kunststof. Motor-upgrade is wel gruwelijk. Maar, ik denk toch niet dat de gemiddelde audi A8 doelgroep er op zit te wachten. Die kopen wel een 6.0 W12 of een S8.
Conclusie: Leuk, maar overbodig!
Frank zegt
Dit vind ik nou wel stijl eigenlijk. Zou misschien omdat dit een A8 is, de velgen nog iets minder willen laten glimmen.
Appeltje zegt
Best subtiel gedaan, de velgen vind ik ook mooi, dat zeg ik niet vaak over gepimpte dingen.
dekster zegt
wel leuk da de tuner niet overal z’n logo op-plakt ;)
SaxoVTS zegt
De A8 vind ik echt een van de allermooiste duitse auto’s. Ik zou hem niet aanpassen. Die velgen vind ik wel super.
slk55 amg zegt
@ rick
“Oke motorupgrade wel….en wat grotere velgen misschien……..en een andere uitlaat…….maar voor de rest niet tunen!”
helemaal met je eens.
fubar zegt
sexy hoor
Benny zegt
hij is fijn !
Ken Speed Fan zegt
Voorbumper is te groot en te laag ( vergelijk achterbumper ).
@ RICK en SLK55AMG
Ben het 100% met jullie eens , business-cars mag je niet PIMPEN , dat doe je maar met je verrotte GOLF of CIVIC.
GTI zegt
Een A8 is een prachtige auto, en nog een erg fijne ook!
Naar mijn mening kan Audi zelf prima snelle auto’s bouwen. Ok, 600pk is serieus veel, maar toch: moet je niet toch gewoon een S8 kopen?????
PPI: wat mij betreft nog een M en een P erachter en je hebt een prima omschrijving van bovenstaande “mishandeling”.
Kortom: doe mij maar een V10!!!
RenesisHP zegt
Standaard vind ik het de mooiste limo,dus aleen andere velgen en motortuning graag.
Boss zegt
Ik zou normaal gesproken met jullie eens zijn dat de meesten in tuningland een auto, laat staan een van zo’n klasse, meestal helemaal verne*ken, maar ik vind dat deze A8 toch wel redelijk goed (lees; subtiel, maar krachtig) is aangepakt.
audi_a6_boy zegt
lekker die a8,maar die voorbumper vind ik ook net iets te laag,echt fijn met die MILJOENEN drempels die in dit land voorkomen,maar verder is het vermogen naar 600 pk echt heel lekker.
jaap zegt
Het enige dat je optisch aan zo’n auto zou kunnen doen is er een s-line pakketje onder gooien.
W00fer zegt
Zo’n zakenbak moet je niet optisch tunen, dan wordt je vierkant uitgelachen op kantoor.
Boss zegt
@ Woofer; Die lache dan wel als een boer met kiespijn, want het blijft een vette bak, wat voor belachelijke skirts je er ook onder gooit.
bernard zegt
mooie kar en lekker veel paardjes maar voor de rest is de voorbumper te laag en het zijn niet echt race auto´s maar meer race auto´s voor de rest is die wel heel mooi
gewoon gaaf
bernard zegt
ik bedoel het zijn limo´s dan race wagens vind ik en koop dan gelijk een S8 om die te tunen veel leuker
deora zegt
strakke wagen zeg
911 zegt
ja cker strak en lekkkkr veel pk’s maar specs vallen een beetje tegen, ik bedoel.. andere ‘limo’s of sedan’s die getuned zijn met minder pk’s halen dit ook. M5 507 pk 0-100 4,7 en onbegrensde top is rond de 330.
clijde zegt
A8 is gewoon een andere klasse als een m5, vergelijk hem maar met een 7-er. Die is spuuglekijk. Dus de plebs van bayern kunnen weer terug naar de tekentafel.
Maar ik vind dat ze deze Audi mooi op de kaart gebracht hebben, alleen die sneeuwschuiver mag wel wat minder, voor de rest is het een bom
911 zegt
@ clijde het gaat mij niet om de klasse maar om het feit dat deze A8 best traag gaat voor een auto met 600pk. Daarom geef ik een vergelijking met de M5 die ongeveer even snel is maar minder pk’s nodig heeft. Dus pk’s zeggen niet altijd alles, gewicht speelt ook een rol.
cuore sportivo de tweede zegt
mooi! sportief maar niet overdreven.
@911 specs vallen een beetje tegen? met wat voor auto rij jij dan? met 600 pk kom ik meer dan toe! ik moet het nu met 150 pk doen (alfa 156 1.8) dus in mijn ogen gaat dit “auditje”toch redelijk vooruit.
@autoblogger: in 45 sec naar de 100km/h? das wel traag ja, maak er 4,5 van en das al een heel pak beter! :)
clijde zegt
@ 911 ik bedoelde in de klasse (in groote) Het gewicht van de Audi (getunde versie) zal stukken hoger liggen als de M5.
De nieuwe S8 kun je eigenlijk vergelijken met de M5 (prijs rond de 135.000 alle twee) 0-100 4,7s voor de M5 en 5,1s voor de S8. Alleen de M5 is 150 kg lichter als de S8 en ook 50 pk meer onder de kap as de S8. Als er dan iemand komt (tuner) en scroeft er een bower + dubble turbo op (zoiets), ja eigenlijk onzin.
Het zijn alle 2 geweldige rijders auto’s (nog nooit zelf mee gereden, heb zelf een A3 2.0 fsi) en dan ben je ook helemaal verkocht van een vlaggeschip van een A8
911 zegt
@ coure sportivo de tweede sorry met specs bedoelde ik de top en acceleratie 0-100 die vallen namenlijk voor een auto met 600 pk wel wat tegen
autoblogger zegt
@cuore sportivo de tweede: ahum, correctie;)