De facelift van de Alfa Romeo GT zat al een tijdje in de pen. We wisten al dat er twee chromen stripjes zijn toegevoegd aan de voorkant en nu hebben we alle details. Gelukkig is het niet al te veel typewerk, want de lijst met wijzigingen is kort. Er is een nieuw kleurtje (Puma, grrr) voor het centrale deel van de middenconsole. Er is voor alle modellen behalve de 3.2 V6 een nieuwe configuratie van de instrumenten van het dashboard, hoewel de verschillen mij niet direct in het oog springen. Het grootste nieuws is er voor de diesel. Die krijgt de mooie aluminium versnellingspook die de benzineversies ook al hadden. De uitlaat van de diesel wordt voortaan dezelfde als die van de 3.2 V6, dus met twee mooie pijpjes.
Met dank aan Davy voor de tip! Mocht je vergeten hoe de “oude” Alfa Romeo GT er uit ziet, check dan onze gallery van de Alfa Romeo GT.
Gelukkig zijn de aanpassingen gedegen getest in de sneeuw, de chromen strips zouden er maar eens afvriezen.
Dennis zegt
Poe poe…, die lui zijn weer flink los gegaan…
w0o0dy zegt
de GT zou toch de 175pk diesel krijgen? Daar nog nieuws over? Of loop ik achter en was die er inmiddels al?
slk55 amg zegt
nou, dit is wel een erg kleine facelift. daar hebben die ontwerpers zeker weten overuren voor moeten maken.
Ejay zegt
Ach de GT, vandaag een autodelta GT gezien, echt heel apart. Het was eigenlijk echt mijn gespot dagje vandaag, want er kwam ook een nieuwe S6 voorbij en een Ford Focus ST in het sinaasappeltjes oranje. Tevens een RX8 die hier ook vij zeldzaam is.
Rick dos zegt
Typisch Alfa…..staat ie weer stil! Die gasten staan zeker weer op de ANWB te wachten ?! Wanneer doet Alfa daar nou eens wat aan?! :)
Oke tijd voor een spelletje; Zoek de verschillen! Roept u maar! Want ik zie het in ieder geval niet! ;)
Boy zegt
zal de waarde van de huidige gt weer lekkr keihard dalen. nog harder als gewoonlijk. nu kan je goedkoop een gt op de kop tikken
Eelco van vliet zegt
Het verschil met de klokken is simpel. De GT had het dashboard van de 147 voor de facelift, dus met de toerenteller en snelheidsmeter in een aparte kokervormige behuizing.
Met deze update is de GT qua dashboard weer gelijk getrokken met de 147. Alleen de kleur van de wijzerplaten wijkt op het eerste gezicht wat af.
rjb zegt
@Boy, wat bedoel je met deze uitspraken??; deze facelift is dusdanig klein dat dit echt geen invloed zal hebben op de restwaarde van de pre-facelift. Mocht het een uitgebreide facelift zijn dan geef ik je enigszins gelijk. Overigens de GT is volgens mij een van de meest waardevaste Alfa’s van de laatste tijd.
Boy zegt
alle alfa’s dalen veel sneller in waarde als een ander vergelijkbaar merk. als er een klein faceliftje is geweest zal de waarde toch nog iets sneller dalen dan normaal. rjb heb je zeker zelf een alfa, dat jij je nu ongerust maakt.
911 zegt
zou best kunnen want het is en blijft een prachtig ding veel mooier dan de Brera.
Gelukkig zijn die prachtige spaakvelgen gebelven en hebben ze er weinig aan toegevoegd.
maken!!
rjb zegt
@ Boy: inderdaad Alfa’s dalen sneller, echter de GT heeft een goede restwaarde. Kleine (ipv een grote) facelifts hebben een veel positievere invloed op de restwaarde van de pre-facelift modellen. Mercedes past dit procede ook regelmatig toe: hun facelifts zijn altijd erg klein en dit stelt de eigenaren van het betreffende type positief: zijn ze niet bang om snel in een oud model te rijden. Restwaarde blijft hierdoor hoog.
Betreffende over het hebben van een Alfa: ik niet, wel mijn vader, maar dat is een leaseauto: 2005 156 SW. Dus ik maak mij niet ongerust, alleen betere restwaarde zorgt voor lagere leaseprijzen.
Boy zegt
of de audi tt, die is in 8 jaar nooit veranderd. nu eindelijk het nieuwe model.
Karaya zegt
@Boy
Koop een nieuwe BMW 7, eens kijken wat je afschrijft.
doekoe22 zegt
Wat is in hemelsnaam de kleur puma…… Lijkt op de foto gewoon donnkergrijs.
Maar het blijft een prachtige bak! Ze hadden wat mij betreft de achterbank er uit hadden mogen halen bij de facelift. Geeft meer ruimte voor je spullen want die bank gebruik je gewoon nooit!!