Dit is de Aston Martin Rally GT, ’s werelds meest exclusieve rallycar! Na de Nürburgring Vantage is er nu dus een AMV8 voor rally teams. De auto is ontworpen door Aston Martin Racing, een partnership tussen AM en Prodrive.
De Rally GT gebruikt het chassis en de transmissie van de V8 Vantage, plus een getunede versie van de 4.3 liter V8 (420 pk en 410 Nm). Prodrive heeft er vervolgens een rolkooi in verwerkt en de vering/schokbrekers (Eibach) aangepast voor rally-gebruik. Volgens het persbericht zijn vele aanpassingen gedaan naar aanleiding van de ervaring die afgelopen tijd is opgedaan met de DBR9.
Aston Martin zal een gelimiteerd aantal Rally GT’s produceren, eind 2006 zullen de eerste exemplaren verkrijgbaar zijn.
floris W zegt
De originele is veel mooier….
V_Freddy zegt
Jammer van de AM, de voorkant lijkt als of hij lippenstift op heeft beetje jammer
JANUS zegt
Blijft één van de mooiste auto’s op deze aardkloot maar voorkant lijkt nu inderdaad op een guppie met lippenstift. Jammer.
mbvt zegt
In welke rally´s / -klassen gaat-ie uitkomen?
Rick dos zegt
Het marketingteam van Ford is er zeker geweest. Dit heeft een merk als AM toch helemaal niet nodig? Het lijkt nu wel een actiemodel van Ford of Subaru. De stickers blijven zeker ook zitten?! Doodzonde!
Job zegt
ze kunnen alles met AM doen maar die wagens kun je gewoon niet lelijk maken!
Hans zegt
@ Freddy: hahaha elemaal mee eens! De v8 vantage vind ik overigens net wat te braaf, deze gepeperde versie wint mn hart ook niet.
Cuore sportivo zegt
daarmee wil ik wel eens door de lucht vliegen op smalle weggetjes en bomen die je oren voorbij zoefen. Link uithalen om een hairpin te pakken, de kont uitzwieren en vervolgens vol gas te stampen. De volgende bocht komen aangereden tegen 200km/u en deze mooi al driften nemen, maar oeps verkeerde berekening ! Heb ik niet goed geluistert naar de co-piloot of was ik te overmoedig ? Er volgt een snelle bocht in de andere richting erachter, ik schuif met mijn neus in de verkeerde richting de gracht in, enkele koprolletjes om dan vervolgens tot stilstand te komen tegen een dunne boom die veel schade aanricht … gelukkig zijn de inzittenden ongedeert …
Daarvoor dient die rally versie !!!
w0o0dy zegt
ik denk dat ze meer “rallys” als de Gumball en Carbonblack bedoelen. Niet echt waarschijnlijk dat veel teams met een Aston het gravel van de rally van Cyprus gaan uitproberen….. Al is dit als Group N auto natuurlijk wel een stukje beter gemotoriseerd dan een 260pk 2liter 4 cilinder…..
Nullius zegt
Die rode rand moest gewoon een pak dunner zijn en de groene kleur moest vervangen worden door een andere … dan was ie top geweest.
Geef mij maar een gewone Vantage, al zou ik niet teleurgesteld zijn als ze deze bak op m’n oprit parkeerden :D
Fons zegt
Waar blijft eigenlijk de cabrio-versie?
Sagaris zegt
mooie auto
christoff zegt
heel mooie wagen. ik hoop dat ze hem mss gaan inzetten in de WRC met een gedowntunde versie.
Alwood zegt
ik snap inderdaad het rally bij deze aston niet helemaal. ik vind het apart als ze voor iets als de gumball een rally versie zouden maken… de wrc heeft allemaal awd en 4 cilinders en verder ken ik iig niet zo veel rally’s…
Bas zegt
Vreemd nieuws idd dat AM aan rally’s gaat deelnemen. Het kan opzich wel, de gewichtsverdeling van deze auto is bijna 50-50 % en met die motor zal deze auto ook aardig vooruit willen. Maar zo’n klassemerk in een rally is toch wel wat vreemd…. we zullen zien.
Ps. die kleur groen is me wat te mat
Autofreak zegt
Geef mij dan maar een DBRS9, die ziet er veel bruter uit ;)
slk55 amg zegt
ziet er heel bruut uit, alleen jammer van die rode rand om de grill. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik volgens jaar zo’n prachtige Aston op gravel achtige berg weggetjes zie scheuren. Ik denk dus dat WOoOdy gelijk heeft, en dat deze exclusieve rally auto meer voor de Gumball en Carbonblack zijn bedoelt.
@Fons
Er zijn al wat foto’s van de cabrio versie zonder camouflage:
http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_416/car_photo_208255_5.jpg
http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_416/car_photo_208254_5.jpg
http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_416/car_photo_208251_5.jpg
RenesisHP zegt
Ik vind het origineel een stuk mooier dan deze.
LPH zegt
Een paar spoiler erop en eronder, een knappe difussor erbij en dan ook nog wat vettere uitlaten. Bredere banden mogen er eventueel ook bij. Dan zal ie wel smaken…
Vincent#1 zegt
Aston Martin lijkt me nou niet echt het merk om het rode golf-gti randje na te doen. ;-)
C30CDIAMG zegt
ook niet echt een agressieve bodykit he…
Beamer zegt
De kleuren verwijzen naar Brits race verleden volgens mij,
heeft iets met oude BRM racers te maken.
Mooi of niet, er wordt over gesproken in ieder geval.
danger zegt
“Dit is de Aston Martin Rally GT, ’s werelds meest exclusieve rallycar!”
Je vergeet de Porsche GT3RC 10 exemplaren