Rolls Royce komt met een vierdeurs model onder de Phantom, een poor mans Rolls zoals we al wisten! De prijs wordt geschat tussen de 200 en 300K Euro (in NL dus 400K), hiermee moet de limo een plekje krijgen tussen de BMW 7-serie en de Rolls Royce Phantom. In de Rolls-Royce fabriek te Goodwood (West Sussex) is men inmiddels begonnen aan het design, binnen 4 jaar moet de auto in productie zijn. Dit heeft Rolls-Royce CEO Ian Robertsen afgelopen week in Parijs bevestigd, nu maar hopen dat er geen V10 in komt…
In Parijs zagen we ook de 101Ex Concept weer staan. Dit model verwachten we op korte termijn eigenlijk in productie, maar eerst is het de beurt aan de cabrio (100Ex) die in 2007 al moet debuteren. We houden je uiteraard op de hoogte!
bolo zegt
is toch mooi
Stylez zegt
Ik denk dat ik voor dat geld geen genoegen neem met een auto die in de volksmond “baby Rolls” genoemd zal worden.
Dan zou ik voor mijn 250.000 pleuro’s liever een Bentley Arnage kopen, dan is er binnen het merk tenminste geen auto waarvan mijne het kleine broertje is.
hans zegt
Who gives a shit, als jij zo’n auto kunt betalen, heb je het al zo goed in je leven gedaan, dat je er echt niet meer om maalt wat anderen van je auto denken. En reken maar dat ie groot genoeg blijft om omposant te zijn.
En waarom zou iemand vanuit zijn golfje denken: ach maar een babyrolls. Waar zit ie zelf dan in? een foetus? of een zaadcel?
JPM zegt
Juist Hans!
Rolls blijft Rolls, en Rolls blijft exclusief!
dekster zegt
vanwaar komt dat V10 idee? :-?
Ken Speed Fan zegt
@ dekster
Ik denk omdat RR van BMW is en omdat BMW een V10 gebruikt ( M5 en M6 ).
Misschien willen ze wel de V10 in de Roller gooien.
w0o0dy zegt
Als je de V10 van BMW stationair hoort lopen dan lijkt me dat geen kandidaat om in een Rolls te hangen. Dat ding loopt rauw en ongemanierd bij lage toeren. Zelfs met veel geluidsdemping klinkt dat nooit echt sjiek. Dan acht ik de kans groter dat het de V8 wordt eventueel aangevuld met een (twin) turbo.
Iemand interesse in een 4,0liter V8, twin turbo met 400/450pk en 600nm koppel?
Alwood zegt
@ w0o0dy,
volgens mij is dat ook een kwestie van zwaarder vliegwiel en grotere slag… als je het blok dan een lagere compressie geeft en toerenteller tot 6k laat gaan heb je denk ik een heel degelijk blok met ruim voldoende vermogen. ik vind dat bmw dan maar moet doen wat VW met de continental heeft gedaan. gewoon een dik blok erin, niet begrenzen en alles uit de kast halen om hem snel en comfortabel te maken.
voor mensen die sneller willen dan een phantom en luxer dan een 7…
Alwood zegt
het zou ook wel leuk zijn als bmw gaat experimenteren met de cilinder configuraties. dat ze daarbij mss ook naar een boxer toe gaan om een heel laag zwaartepunt te berijken in de 4 sportRolls :-D
dan krijg je een heele platte V met mss een aantal turbo’s erop…
mashell zegt
@Stylez
Voordat je die Bentley Arnage gaat kopen moet je even de dealer bellen dat je eraan komt en dat hij even de Bentley Continental Flying Spur even uit de showroom haalt…
cuore sportivo de tweede zegt
en waarom geen 4.0 liter twin turbo DIESEL? :p jaja, tis goed, ik hoor het geklaag al tot hier…..:p
Stylez zegt
@mashell
Ga jij je Bentley kennis eerst even vergroten want de Arnage staat nog een paar centen duurder genoteerd ;-)
dekster zegt
(die nieuwe deep D werd toch mooi gepresenteerd in topgear niet?)
Friedrich zegt
Bentley is inmiddels zo vreselijk ordi geworden. De eerste de beste vastgoedboer rijdt erin. Bentley heeft laatst weer een productierecord gehaald. Er worden bijna nog meer Bentleys verkocht dan Golfjes. Geef mij maar een Royce. En zelfs een Baby-Royce zal nog zo imposant en exclusief zijn, dat je je in een Volkswagen Pheaton een erg arme sloeber voelt.
Stylez zegt
Haha indd dekster ;-)
Ik wil wel even toevoegen dat ik de uitstraling van de Continental-reeks erg lelijk vind bij Bentley, dit heeft veel met de marketing te maken. (rapvideos, etc)
Maar de Azure en Arnage zijn gewoon modellen die klasse uitstralen, kortom Bentleys zoals ze horen.
Mijn enige aanmerking over de baby-Rolls was:
Als ik 2 a 3 ton uitgeef aan een auto, dan wil ik wel het gevoel wel hebben dat ik met het beste rijd wat het merk me te bieden heeft. En dat is helaas niet het geval bij een baby-Rolls en daarom zou ik dan, bijvoorbeeld, een Arnage preferen.
Maaja, zoals zo vaak: dit is mijn mening en ik kan ze allebei niet betalen.
slk55 amg zegt
een poor mans rolls van 4 ton, dit lijkt mij geen auto voor de ‘gewone’ man. 4ton! dit scheelt bijna niks met de phantom. als je 4 ton kan besteden aan een auto, dan is een dikke 5 ton (meestal) ook geen probleem.
Ik denk dat het kleinere model een rolls is waarin je ‘zelf’ rijd, en de phantom waarin je je ‘laat’ rijden.
Appeltje zegt
Wat een verkrachting van van zo’n mooi merk, weer zo’n hondslelijke pooierauto. De koplampen zijn lelijk, er zitten mistpitten in van een sjonnie-impreza en er zit geene eens een echte RR-stylo radiateur op, hij is nog wel afgerond! Rolls was ooit een mooi merk, tot die moffen er met hun tengels aan gingen zitten. De Silver Seraph was toch prima/prachtig… Geef die dan een update, de Arnage gaat ook al 8 jaar mee.
slk55 amg zegt
@ appeltje
Nu niet gaan schelden he. rolls royce maakt naar mening prachtige auto’s vooral de phantom vind ik erg imposant en luxe uitstralen. En hij is ook nog snel. perfecte combi toch. De concept cabrio (op bovenstaande foto) vind ik erg mooi, die sierlijke voorlampen, en dat hout, erg luxe! Waarom ben je er zo op tegen dat er een kleinere rolls komt? benrley heeft toch ook de arnage van 4 ton en daar onder de continental flying spur? dat zijn beide geweldige auto’s.
LPH zegt
Hmm, ik zou toch liever die 101EX hebben…
3-serie zegt
Die arnage was ook voor de helft een BMW……
niek zegt
@ Stylez
ALS jij (en ik) echt geld hadden, dan hoeften we het niet te laten zien en kon het ons dus geen fuck schelen wat voor auto we rijden.
Bill Gates rijd bijvoorbeeld een 20 jaar oude truck. Denk je dat het hem iets uitmaakt als mensen hem op de weg voor hillbilly uitmaken?