Werkt Audi aan een Q6 model? Wie zal het zeggen? De naam Q6 is in ieder geval door Audi vastgelegd, maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niets. Op de cover van de meest recente editie van het Duitse blad Autozeitung staat een Photoshop, waarmee het blad ons wil doen geloven dat de Q6 voor 2010 op de agenda staat.
Deze zal dan tussen de Q5 en de Q7 worden gepositioneerd. Verdere details ontbreken op dit moment. Wordt dit het antwoord op de BMW X6? Speculaties, speculaties, speculaties (via: germancarblog.com)
Nullius zegt
Ziet er zeker niet slecht uit, al ben ik meer geïnteresseerd in de TT RS waar ze precies ook een fotosoep van hebben :)
auto-maat zegt
tsja,
allemaal reuzespannend. maar ondanks dat ik geen jan modaal ben. denk ik dat de autofabrikanten toch eens moeten gaan denken aan de mensen die gewoon lekker willen rijden, voor niet teveel geld.
ik wil best een auto met het comfort van een lexus, de looks van een audi Q6 concept etc hebben, maar het lijkt me eenknaller als je dat als fabrikant voor elkaar krijgt voor de prijs van een ford mondeo (bijvoorbeeld)
ik wil best geld uitgeven voor een nieuwe auto, maar het moet niet richting een jaarsalaris gaan. ’t is geen huis…
TomRS6 zegt
Strak zo op het eerste gezicht. Waarom verkloot BMW die SUV’s telkens met een overdaad aan plastic? Als ik dit zo zie dan is de ‘Beamer’ totaal geen concurrentie voor de Audi. ‘Maar wie ben ik’.
rashaad zegt
ik vraag me af of het bij speculaties blijven?
wat heeft een auto merk eraan als ze duizend en een modellen hebbe, de winst wordt er niet hoger op (productie kosten en de meeste mensen kunnen het niet betalen om een tweede auto te nemen)
mashell zegt
@rashaad
Audi en BMW doen wat Mercedes doet, en dat is wel de koning van de niche modellen. Mercedes: 4 sedans series, 3 stationwagen series, 2 midi-mpv’s,1 full size mpv, 1 terein wagen, 1 full size tereinwagen, 1 klein CC model, 1 groot CC model, 1 kleine coupe, 1 grote coupe, 1 kleine cabrio, en dan moeten er binnenkort ook nog 1 grote cabrio en 1 kleine tereinwagen volgen.
Rick dos zegt
Speculeren?! Dat hoeft toch heleaal niet! BMW komt toch al met een X6 dus dan moet Audi het toch wel naäpen. Wanneer heeft Audi voor het laatst nou iets origineels gedaan?! Misschien in de rallysport met hun Quattro? En hoe lang is dat wel niet geleden?
Het kleine jongetje wilt met de grote jongens (BMW, Mercedes) meedoen en iedereen weet dat kleine jongetjes de grote jongetjes nadoet! Best wel aandoenelijk eigenlijk! :)
]M[ zegt
X6 lijkt mij boven de X5 te komen… dan kan de Q6, die vast onder de Q7 komt toch niet tegen de X6 op ???
jaap zegt
@ ]M[
Dat viel mij ook al op, je kan het denk ik het beste met een korrel zout nemen.
@ Rick dos
Vanwaar jou haat tegen Audi? Je post altijd wel iets negatiefs over het merk. Hoezo?
Oktoberfest zegt
@TomRS6
Ik weet niet van welke planeet jij komt maar de X5 is nog steeds de beste SUV in deze klasse. Mbt wegligging en rijgedrag kan daar geen VW. Volvo, MB, Porsche, Audi of wat dan ook tegenaan.
En die Q6 zal er echt nooit komen. Want wat wil je nu tussen een Q7 en Q5 inplaatsen??
Rick dos zegt
@jaap
1 woord BMW! :) Nee maar ff serieus ik denk dat je me dan verkeerd begrijpt.
Het is geen haat, ik vind Audi het gewoon net niet hebben. Altijd als ik een nieuwe Audi zie dan denk ik altijd “Aaaah, wat jammer hadden ze net zo een goede kans” Ik vind de Audi A6 en A8 mooie auto´s maar waarom, als je geen Quattro neemt, voorwiel aangedreven?
Ik heb ook altijd het gevoel dat je genaaid wordt bij Audi. Toegegeven dat wordt je ook wel bij bijna elk ander merk. Alleen bij Audi c.q. VW is het wel overduidelijk. Ik begrijp dat ze veel onderdelen delen met elkaar om kosten te besparen. Alleen dan rijst bij mij de vraag waarom betaal ik dan zoveel voor een Audi?
Kijk naar de R8, als de Gallardo niet bestaan had had ik het een nog mooiere auto gevonden. Echter wat heeft men gedaan?! Ze hebben een mix van Gallardo (model en platform) met een vleugje TT (in het design) en het hart van de RS4 gegeven (totaal geen fantasie). Oke een potente mix zou je zeggen. Alleen waarom zou ik 146K +, en met de V10 van de Gallardo zal die rond de 200k komen te liggen lijkt me zo, betalen voor een investering vanuit Audi´s kant van 28milj euro?! Zo heb je dat ook met de Golf en de A3 waarom zou ik voor een Audi meer betalen als ik hetzelfde in de Golf krijg alleen voor minder geld. En zo kan ik nog wel 10 tallen dingen opnoemen alleen doe ik dat maar niet hé! :) conclusie: je betaalt veel te veel voor een automerk die in mijn ogen nogal de kantjes er van af loopt.
En niet erg origineel (meer) is.
En voor diegene die zeggen dat de X6 en Q6 niet met elkaar kunnen concureren begrijpen het marktsegment volgens mij niet wat men probeert aan te boren. X5 concurent Q7, X3 concurent Q5. De X6 en Q6 zal een andere segment (crossover SUV´s) binnen de SUV markt zijn. Die moet je dus niet boven of onder X5 c.q. Q7 positioneren maar ernaast.
slk55 amg zegt
@ rick 2
Ik heb zelf een audi a6 allroad, en die bevalt mij erg goed ik dus ook niks te klagen tegen audi. Maar wat jij zegt is toch net zo bij merk kleding, voor een schoen van Dolce & Gabbana betaal je al snel boven de 500 euro, en voor een vergelijkbare schoen bij bijv. scapino betaal je er nog geen 50 euro voor. Het gaat dus puur om het merk, status speelt hier een belangrijke rol. De schoenen zijn kwalitatief gelijk, alleen betaal je voor de ene schoen bijna 10 keer zo veel.
Rick dos zegt
@slk55 amg
Als je er niks over te klagen hebt dan bevestigt het toch alleen maar dat je een goede keus hebt gemaakt! En dat is alleen maar goed toch?! Ieder zo zijn meugt natuurlijk.
Ikzelf heb in een ver verleden een Audi 80, Golf III VR6 en mijn vrouw een Audi A4 TDI gehad. Daarnaast heb ik eigenlijk mijn hele rijbare leven een BMW gehad. Begrijp me goed, ik zit hier niet het evangelie van BMW te verkondigen alleen merk ik dat er toch een kwaliteitsverschil en filosofie is.
Zover ik weet is Scapino niet eigenaar van D&G. En zal eerder Scapino, D&G nadoen dan andersom. Jouw vergelijk is in mijn ogen Japanners die Europeanen nadoen.
Ik zie het eerder zo VW heeft een TE dikke vinger in de pap. Kijk bijvoorbeeld naar Toyota en Lexus 2 merken die onder de hoede vallen van Toyota. Alleen hebben ze hun eigen identiteit en filosofie. En dit moet nmm VW ook bij Audi doen. Kijk naar Alfa (die financieel ook niet florisant is) en FIAT. Alfa besluit een sportwagen op de markt te zetten en waar komen ze mee? Met de schitterende 8C! Ze hebben niet een F430 gepakt en een beetje aangepast. Nee ze zetten meteen iets schitterends neer met een eigen identitei en filosofie. En wat doet Audi?! Tja zoals ik al zeg een beetje overal lenen en daar een mix van maken en zeggen kijk eens dit is summum van wat Audi te bieden heeft!….NOT!
JW zegt
helaas voor jou was het le mans quattro studiemodel er eerder dan de gallardo..
JW zegt
en alsnog is de V10 van de gallardo gewoon op de audi 4.2 V8 gebaseerd..
Rick dos zegt
Gallardo PRODUCTIEMODEL werd geintroduceerd op de tentoonstelling van Geneve in maart 2003.
Le Mans Quattro CONCEPT werd geintroduceerd op IAA Frankfurt september 2003.
Je kan begrijpen dat ik je argument ff niet begrijp.
Ik dacht toch echt dat de V10 door Lambo zelf ontwikkeld was. Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben! Heb je hier meer info over ?! En als het zo is. Tja ik heb ook niet gezegd dat de Gallardo perfect was! :) ;)
Marcel zegt
Lees de NCAP resultaat van de Q7 maar eens na “slechte lassen” wordt opgemerkt hetgeen 4 sterren opleverd. Maar gelukkig ziet het dashboard er mooi uit.
dennis zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
dennis zegt
vooral de q7 daar kan ik niet naar kijken. zo lelijk vind ik hem