Een onthulling is het inmiddels niet meer en er is al heel wat geschreven over de maatwerk Enzo van Pininfarina, maar het is toch erg leuk om de P4/5 hier in Parijs even van dichtbij te kunnen bewonderen. Hij mocht natuurlijk niet ontbreken, wat een ongelooflijk strakke bak!
Geen primeur, maar je zult het mij vast niet kwalijk nemen dat ik je nog eens met deze bolide lastig val.
christoff zegt
nee dat vinden we idd niet erg. wat een mooie bolide. waarom nemen ze hem niet in productie? in kleine bijlage
TommY zegt
oplagen?
idd mooi ding
TomRS6 zegt
prachtig! hij heeft wel wat weg van de mooiste ferarri ooit (f40).
Andere velgen en ik die uitlaten ook nog niet echt waarderen
V_Freddy zegt
Helaas maar ik kan deze auto niet mooi vinden
Rick dos zegt
Ik kan hem ook niet mooi vinden. Dhr. Glickenhaus had beter 3 tot 4 miljoen in zijn zak kunnen houden.
Op zich is het idee wel leuk maar had dan ook een totaal nieuw design neergezet i.p.v. een retro auto.
Dan had ik er inderdaad er mee in kunnen stemmen dat hij een lange neus naar Ferrari trekt.
Den deze zegt
V-freddy kben het helemaal met je eens. Of zoals Hansje Teeuwen zou zeggen ;wat een gedrocht, het lijkt wel een soort gesmolten E.T.
Type-R zegt
Wat een hork van een auto
speelgoed auto’tje
slk55 amg zegt
Voor de grote lijnen vind ik hem erg mooi, maar details als die rare witte truckers uitlaten vind ik absoluut niet mooi, ook de velgen, en dan vooral de kleur daarvan vind ik niet mooi. (in ieder geval niet in combinatie met rood). voor de rest vind ik hem wel mooi, maar niet heel bijzonder.
Peter zegt
Liever de ‘gewone’ Enzo, dit vind ik niets…
Bas zegt
Echt mooi is die auto niet. De voorkant niet, de koepel niet en de achterkant ook niet. Het lijkt toch meer op een raceauto. Zag op deze foto’s pas voor het eerst dat er windgeleiders aan de voor/zijkanten zitten net als in sommige ALMS auto’s (Porsche RS Spyder bv). En aan de achterkant is de diffuser wel heel duidelijk aanwezig. Geen beauty maar je kunt er waarschijnlijk ontzettend hard mee en aerodynamisch zit ie gewoon goed in elkaar….
BRAM zegt
’t Is een lelijk ding voor veel geld. Geef mij de GTO van Michiel van den Brink dan maar…!
MiuRa zegt
ik kan deze niet mooi vinden
ddrik zegt
lelijk
Bas zegt
Ik kan deze gewoon niet mooi vinden, neem alleen die uitlaten al :S
J. zegt
Deze auto en de Enzo hebben een compleet ander ontwerp, het is maar net wat je mooier vind. Ik zou voor de gewone Enzo gaan, het enigste mooie aan deze auto vind ik de achterkant, op die uitlaten na dan.
silasse zegt
zoals vele vind ik het ni mooi.
deora zegt
Vies smerig verneukt ding zo meer kan ik er niet van vinden
Wouter zegt
Schitterend, deze investering ist zkr waard, alleen de publiciteit al…..
Vincent#1 zegt
Ik vindt het nog steeds een superauto. Ik dacht alleen dat die uitlaten er recht uitstaken. Dan vindt ik deze schoorstenen toch een beetje uit de toon vallen. Had ze driehoekig gemaakt of zo. in de vorm van de uitsparing.
Folkert zegt
gaapp.. lelijk.. doe mij maar een pagani zondaa ofzoo:D
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
In een woord: Prachtig..
De enzo zoals hij had moeten worden..
Vooral de uitlaten, helemaal geweldig
Quidam zegt
Dit is nou waar aan ik denk bij een Ferrari!
Een race wagen voor op de weg. De Enzo is ook zo bedoeld maar miste het doel. Het is geen GT (zoals vele van jullie hem beoordelen)!
Eerst lees ik dat jullie vinden dat de Ferrari te gewoon zijn en nu is ie niet mooi omdat hij te vreemd is.
De velgen valt inderdaad wat van te zeggen maar voor de rest is ie geweldig.
De uitlaten refereren aan de Formule 1 en de gaas achterkant zorgt voor de brood nodige koeling . Puur het racing gevoel.
Deze auto komt in de buurt van wat Ferrari bedoelde met de Dino, F40, F50 (alhoewel dat al minder was), een beetje mythos, en de Testarossa.
Een ongekend brute verschijning die een hoop emoties los maakt en verschrikkelijke snelheid uitstraalt.
Geen eenheids worst zoals sommige GT’s op dit moment of de redelijk conventionele Audi R8 (die gewoon een anabole broer van de TT is).
Dit zijn de auto’s waar kleine jongentjes poster van aan de muur hangen in hun kamers en dan kwijlend naar gaan zitten kijken.
Sterker nog, ik merk ook net dat ik waterpas zit (kwijl kwam uit beide mondhoeken).
Diegene die zegt dat het lelijk is dat de uitlaten wit zijn gespoten moet maar eens een boekje auto(F1) techniek gaan lezen. Ze zijn niet wit gespoten de uitlaten zijn volledig of gedeeltelijk keramisch om de hoge temperaturen aan te kunnen (zoals in de F1).
Dus Ferrari “liefhebbers” Maku up your mind! willen we een mooi gelijnde GT (de 456) of een Brute race wagen voor op de weg.
(voor iedere mening is natuurlijk plaats maar onderbouw hem dan wel!)
Groeten Quidam.
p.s. Voordat de discussie opgang komt alvast: ik val niemand persoonlijk aan!
jim zegt
ik vin het alleen maar jammer.Vond de orginelen veel en veel mooier.
koenter zegt
wat een klote auto gaat helemaal nergens over
Franqie zegt
@koenter: Als je dit soort taal gebruikt, probeer dan ook je mening een beetje te onderbouwen. Zodat het nog lijkt of je erover nagedacht hebt.
marc zegt
ik ben ferrarifan, maar dit is lelijk
Quidam zegt
@ Marc, Koenter, Jim enz enz…
Onderbouw jullie mening!
Schumi zegt
Ben ook in Parijs geweest ( laatste twee dagen). Deze foto’s hierboven zijn van een andere dan die ik heb gezien. Die P4 /P5 die ik heb gezien had bijv. geen Ferrari-logo voorop, verder had die “matte”koplampen ipv de doorzichtigen, geen rooster op de achterzijde maar deze was dicht, en verder waren de ruiten geheel geblindeerd en bovenstaande foto’s niet, en de nummerplaat van New York zat er ook niet op. Weet iemand hoe dit allemaal kan. ik denk zelf dat het exemplaar dat ik heb gezien een soort dummy was.
rudi zegt
Quidam denk na,
voordat je die “ik ben kenner” meningen gaat ophangen en uitspraken gaat doen. Welk doel heeft de enzo eigenlijk geminst? En leuk dat verhaaltje van jou over die uitlaten maar ten eerste zijn ze niet keramisch maar keramisch gecoat, en ten tweede gebruiken ze dat in de F1 al lang niet meer. En je weet zeker ook niet waar ze écht voor zijn.
Verder wel een top Ferrari hoor.
Frasker zegt
@ Vincent#1
Driehoekige uitlaten?
Zoals dit?
http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/25/ferrari-p45-de-details-doen-het-m
Of had je iets anders in gedachten?