Een tijdje terug hadden we een paar filmpjes van Joe met zijn 700+ Pk Ford GT Twin Turbo. Nu hebben we een 21 minuten durende documentaire voor je over de ontwikkeling van dit apparaat.
In de video zien we oa. dat de auto op de dyno 823 Pk aan de wielen levert. Dat is 900+ Pk op de krukas… Maar dat is nog niet genoeg aldus Joe in het forum waar ik dit filmpje tegenkwam:
the car is really fun to drive ..in 3 weeks it should be even more crazy with 1400 + RWHP a little bit biggers turbos and some forged internals..
We zullen de Ford GT missen. Maar gelukkig hebben we de video’s nog!
Anzwoin zegt
zeer mooie auto en heeeel snel.. k heb t filmpje een keer eerder gezien op streetfire.net daar staan wel meer van dit soort projecten ;)
larz zegt
zo ziek snel is die auto:P
I love it
japie zegt
oewie! me like! me want!
Gerbrand zegt
Woest! Wat een ding!
touaregv6tdi.driver zegt
Vet
Dink zegt
Al dat vermogen.
Pk’s zijn pas echt leuk als je alles ook echt kunt gebruiken, dwz gas geven in de bochten. Een GT40 rep met een gefokte 350-400 CID V8 is echt alles wat je nodig hebt om bloedsnel te racen. Over 400 pk in een 900 kilo lichte racer: in 7 seconden aan de 169 . . . just try that and be amazed.
CSL zegt
leuke filmpje, wat zal die nu gaan verbruiken?
Danny zegt
Wat een wagen man… Doe mij der ook maar een !!
Maar zegt hij nu op het laatste dat hij een nieuwe motor moet gaan bestellen omdat hij 2 races had verloren door te weinig pk… Of hoorde ik dat nou verkeerd ??
dekster zegt
1/4 mijl in DNF? :-? :D
luwek zegt
DNF=Did not finish
Cuore sportivo zegt
van 0 naar 100 in 30 liter ?
Benny zegt
Leuk filmpje, vooral filmpjes blijven plaatsen met echt auto”s (amerikanen that is). ;)
w0o0dy zegt
er komt een grotere motor aan…. want tegen de turbocharged Hayabusa’s verloor hij twee keer….. (“think i blew something….”)
De auto is waanzinnig, als je hoort welke snelheden gehaald worden in de versnellingen……. en dan te bedenken dat hij de twee eigenlijk niet kan gebruiken, want dan knalt de auto gelijk in de rev-limiter (bij 7200 toeren).
Ik denk dat ze beter eerst kunnen kijken hoe ze de pk’s op het asfalt kunnen gaan krijgen…..
Mercedestuner zegt
OOOOOOOOOOOOOOOOOH yeah ! That’s what i’m talking about :p
Greetz MERCEDESTUNER
Fruitcake zegt
Hier kan je de docu als 200MB .WMV downloaden:
http://www.imvfilms.com/films.php
er staan ook nog wat andere leuke dingen tussen :)
Ejay zegt
Kijk, de purpose van het ding is gewoon lol hebben op straat. Betrouwbaarheid speelt een grote rol word meerdere malen genoemd. Derhalve is het wel aardig dat ze 1000pk+ kunnen neerzetten. Alleen tractie is het grote probleem. Je zult haast zeggen dat hij ontzettend grote soft compound banden er onder moet gaan zetten om een beetje grip te houden. Maar een grotere motor is besteld en we zullen zien.Toch vraag ik me af of dat de balans van de auto zal verstoren, anderzijds wat extra gewicht achterop kan volgens mij geen kwaad.
RenesisHP zegt
die auto moet je laten zoals hij is,dan is hij op zijn best. dit zijn gewoon te veel pk’s voor een straatauto,oftewel absoluut onhandelbaar.
Marnix zegt
Jaja gewoon voor de fun en ni om te winnen…
Hij zit daar bijna te blijten omdat hem verloren had tegen een Hayabusa met turbo. Wat had hij verwacht?
kristof zegt
lol.. en hoe heeft hij ws verloren .. met 100 meter verschil??
aldert zegt
grotere motor hoeft zeer zeker niet voor veel extra gewicht te zorgen hoor, wellicht dat er in dat blok juist weer lichtere materialen worden toegepast.
Toch is 1000+pk bijzonder goed. Is nl een standaard blok. Net de ecu en in-uitlaat zijn aangepast. Standaard heeft dit blok comp ratio van 1:8,4!!!
Maak daar eens 1:7,5 van, kun je stukken meer vermogen uithalen.
Onhandelbaar? ze hadden het juist over het goede streetable rijden. gt35’s hebben idd wel wat ‘lag’ maar onhandelbaar? Pas als de turbo’s va 4800rpm erbij komen worden het wel lastig in het stadsverkeer ja. Wellicht nog iets bredere velgen zoeken dan de standaard 335 banden ;-)
te veel vermogen is net genoeg
Rimmert zegt
Is er ook gedacht aan de remmen????
Davidov zegt
Is deze sneller dan een Veyron en SSC Ultimate Aero TT?