De laatste keer toen we het hier over de Duitse Porsche tuner 9ff hadden, ging het over de 911 Cabrio TwinTurbo, maar ditmaal vertonen de heren weer hun kunstjes op de gesloten 911. Ik zeg “weer”, omdat de turboloze 911 (wat klinkt dat armoedig) in afwachting op z’n geblazen broer al eerder een special treatment kreeg.
Ook op de 911 Turbo ging tuner 9ff lekker los. Degenen die bang zijn dat 640 pk, een sprintje naar de 100 in 3,5 seconden en een top van 340 km/u, allemaal niet in de hand te houden is (yeah right!), kan ik geruststellen dat het ook iets minder mag. De upgrade is namelijk verkrijgbaar in drie fases.
Fase 1.
In deze eerste fase wordt het uitlaatsysteem behoorlijk onder handen genomen en het motormanagement aangepast. Met behoud van de standaard turbo’s is dit goed voor 535 pk, een sprintje van 3,7 seconden en een top 323 km/u.
Fase 2.
Gaan we verder, dan worden na fase 1 ook nog de turbo’s aangepast, wat resulteert in 560 pk en een sprintje van 3,6 seconden.
Fase 3.
Voor wie dat nog steeds niet voldoende is, worden in deze fase nog grotere turbo’s aangerukt en king-size aluminium intercoolers, om uit te komen op de genoemde 640 pk, een sprintje van 3,5 seconden (naar 200 km/u in 10,7 seconden) en een top van 340 km/u.
Goed bezig heren!
Meer info op 9ff.de, impressie via WorldCarFans.
UPDATE: Zoals in de eerste reacties te lezen is vallen veel mensen (terecht) nogal over het uiterlijk van bovenstaande afbeelding. Zoals Autoblogger echter al heeft aangegeven is dit slechts een impressie van Worldcarfans. 9ff heeft inmiddels aangegeven dat de upgrade zoals zij die gepland hebben, veel subtieler zal worden uitgevoerd. Hieronder twee exclusieve afbeeldingen rechtstreeks uit de workshop van 9ff! So no worries!
heidekonijn zegt
Niet echt een mooie auto, maar relatief smaakvol getuned.
En gruwelijk snel.
Rob zegt
Doe maar.
In alle kleuren die Porsche levert.
Anders maar een voor elke dag.
esteban zegt
Ik wacht nog altijd op de nieuwe Turbo cabrio.
Laat ze die dan maar is onderhanden nemen.
wordt dan echt een ubergeil autootje
Ken Speed Fan zegt
He bah.
Weer zo’n tuner die een speciaal handboek gebruikt genaamd : Hoe verneuk ik een auto in 3 stappen. Standaard 911 is mooi genoeg :P
Supermug zegt
Hoe lukt het die mannen toch om zo’n toch wel mooie auto zo te verknoeien. Er zit geen verhouding in de neus en de zijkant. En die velgen zien er ook erg goedkoop uit.
Tom zegt
Kijk eens naar de bumper naar die RGT versies van de VW Passat en Bora. Ik weet wel waar ze hun inspiratie vandaan hebben gehaald…
Wel fijne prestaties natuurlijk :D
Cuore sportivo zegt
die velgen komen mij bekend voor, van een bugatti denk ik ?
kawouter zegt
Velgen? Ik dacht dat het wieldoppen waren :)
Type-R zegt
ik snap niet hoe mensen zo’n porsche kunnen (en willen) verpauperen. mijn blijft echt orgineel! (als ik er 1 had ;) )
dekster zegt
ze hebben die 2 zijwaartse luchtinhappers even van een jaguar xk concept dat op de schroothoop ligt genomen…
grote turbo’s? variabele?
Bram zegt
die foto is gephotoshopt, iig de velgen..
bumper vind ik niet echt mooi, terwijl ’t origineel erg mooi is.
Eerst maar ’s echte foto’s checken.
Bram zegt
@ Dekster:
die luchthappers zitten ook op de oorspronkelijke Porsche Turbo 997:
http://fast-autos.net/data/images/15999.jpg
Bram zegt
sorry voor de driedubbele post, maar die foto die ik net post ( http://fast-autos.net/data/images/15999.jpg ), is dezelfde foto als in deze 9ff afbeelding is gebruikt…
haha dit is een erg goedkope manier van presenteren van een nieuw model! Zie je wel vaker gebeuren, maar vind ik toch altijd erg jammer. Dat kan IK beter :P
Sjonnie zegt
Standaard veeeeeeeel mooier! Dit is toch geen porsche… En de prestaties gaan ook echt snel op vooruit op dit niveau. Niet doen dus maar.
Alwood zegt
ze hebben het volgens mij echt niet begrepen… het nut en de geweldige charme van de 997 turbo is JUIST het enorme koppel van zo’n 600nm wat al bij 1950 tpm(!) beschikbaar is.
beetje dom om dat dan te gaan tunen… monteer dan de turbo’s op een GT3 oid
the real stig! zegt
zoals er al een paar mensen hebben opgmerkt zijn die velgen wel aardslelijk :(
autoblogger zegt
Het lijken dezelfde velgen als bij de CR42:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/20/9ff_cayman_cr42
autoblogger zegt
De impressie is overigens gemaakt door iemand van WCF. Kreeg net een mailtje van 9ff en die lieten weten dat dit absoluut niet de werkelijkheid betreft en dat juist de 997 Turbo een geweldige auto is om enkel op subtiele manier
te verbeteren… Ook de velgen zullen een ander look krijgen dan op de impressie.
Z-Rider zegt
@ autoblogger:
Pfff bedankt dat je ons uit deze nachtmerrie gered hebt……..
911 zegt
Geinige voorbumper velgen niet om aan te zien ik wacht op de gt2 die wordt echt superrrrr mooi.
Hebben tech art en Gemballa of een andere tuner eigenlijk al een getunde 997 turbo ?
w0o0dy zegt
met 640pk sta je waarschijnlijk sneller dan ooit tevoren met de kont in de rijrichting, lol Beetje veel van het goede en idd vraag ik me af of de charme van die nieuwe turbo niet verloren gaat….. Aan de andere kant….. lekker belangrijk dat je maximale koppel al bij 1950 toeren ligt…. als dat ding bij 2500 of 3000 toeren maar bij de les is dan is er best mee te rijden….. De motor is groot genoeg om de auto aan het rollen te krijgen zonder turbo(‘s) dus……
Wel een lelijke voorkant en lelijke velgen.
Bram zegt
http://www.autoblog.com/2006/09/05/tuner-tuesdays-techart-porsche-911-turbo/
al is deze turbo niet eens getuned, hij wordt stukken beter gepresenteerd: namelijk met echte foto’s. En ik moet zeggen dat ik ‘m er erg vet uit vind zien :)
Ik denk toch dat ik liever zo’n turbo zou hebben dan een opgefokte, aangezien porsche van zichzelf al technisch perfecte auto’s maakt alleen de looks kunnen soms wat heftiger.. Daar is TechArt dan voor he. Prachtig zo’n witte auto met zwarte details.
autoblogger zegt
@Bram & 911: Yep, Techart is ook met nieuws over de Turbo gekomen:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/06/techart-porsche-911-turbo-997
mike zegt
teneerste het die auto niet om aan te zien vergeleken de echte turbo
wel raar als een STANDAARD GELEVERDE 997 TURBO met 480pk
al in 3,4 s en handgeschakelt in 3,7 seconden naar de 100 gaat
dus met andere woorden 9ff maakt de auto met meer pk’s een stuk langzamer
klopt helemaal niks van
Dennis zegt
@mike: Je informatie klopt helaas niet. De standaard 911 Turbo gaat in 3,9 (manual) en 3,7 (tiptronic s) seconden naar de 100 km/u.
http://imp.porsche.com/netherlands/nl/models/911/911-turbo/featuresandspecs/
Ome henk zegt
lelijk! maar vette specs :)
luwek zegt
die luchthappers lijken wel van de vw passat GT-R te komen als je ’t mij vraagt
autoblogger zegt
Update! Zie het bovenstaande artikel voor twee exclusieve afbeeldingen van de 997 Turbo, rechtstreeks uit de workshop van 9ff!
zapp zegt
Ooooooooow, dat (de echte foto’s) valt heel erg mee ik vond hem al niet echt mooi op de impressie. :s
Peter911 zegt
Wat een afschuwelijke neus!
Daaar kun je als echte porsche fanaat toch niet van houden?
Den deze zegt
wat een schreeuwlelijke velgen. lijken wel rolls-royce phantom velgen
autoblogger zegt
Nog wat afbeeldingen: http://www.seriouswheels.com/top-2007-9ff-Porsche-911-997-Turbo.htm
Steven zegt
hoezo het verpesten van een porsche?
echt hele lelijke voorbumper, velgen (lijken wel wieldoppen) en die luchthappers ook.
Dat is nou verpesten!
En dan ook nog het porsche logo eraf halen echt stom!