Rappe versie’s van de Audi TT houden de gemoederen (terecht) goed bezig. Zo hadden we het vorige week nog een bericht over de Audi TT RS die zijn 300 pk vergaard middels een twinturbo, maar nu bereiken ons ook geluiden over een über TT met onder de kap een gehalveerde V10 uit de Lamborghini Gallardo, die goed zou moeten zijn voor 350 pk.
Audi engineers zouden werken aan een gehalveerde V10 uit de Gallardo. Theoretisch krijg je dan de 2,5 liter 5-cilinder in lijn uit de Volkswagen Golf en Jetta, maar deze motor zal zijn voorzien van nieuwe cilinderkoppen en een nieuwe turbocharger, waarmee we in 2009 een reïncarnatie van de TT Quattro Sport tegemoet mogen zien. Optioneel zal er dan ook nog bodykit beschikbaar zijn voor meer aerodynamica en keramische remmen samen met 19- en 20 inch velgen. (via: jalopnik.com)
Ejay zegt
5-cilinder past prima in de historie van Audi. Maar dat je nou moet gaan vermelden dat het een halve Gallardo motor is…
Reiner zegt
Met je halfje Lambo naar de AH voor een halfje bruin…
Ejay zegt
Ben je dan ook een halve dameskapper als je hierin rijd?
w0o0dy zegt
Dennis gooit er maar weer eens een TT’tje tussendoor!
w0o0dy zegt
een halve zool met een halfslachtig kapsel die halfhartig de bochten aansnijdt in zijn TT met halve Lambo motor
Dennis zegt
@Woody: De vorige TT post was van Wouter. ;)
w0o0dy zegt
vooruit maar weer dan ;-)
Alwood zegt
zou ik wel heel erg gaaf vinden, als ze weer naar de 5 cyl’s gaan!
vooral met een hoog specifiek vermogen pls, turbo is ook prima! alleen niet een te groot blok. max 2,5L zou ik zeggen.
bij de S3 vind ik dat ze het ook prachtig gedaan hebben… al blijft de 3 toch een hoog golf-gehalte behouden… gelukkig ook quattro
Dink zegt
Die Audi’s blijven maar komen . . .
JH zegt
Dan moeten ze de turbo van de nieuwe Porsche 911 turbo erop zetten want een normale turbo haalt de 8000 toeren niet;-)
Wouter zegt
LOL@ Halve Lambo motor. De Lambo motor is opgebouwd uit twee Audi vijfcylinder blokken (met wat aanpassingen uiteraard). Het is dus gewoon een Audi/ VW blok.
Ejay zegt
@ JH, of een turbo voor honda’s of ferrari’s.
911 zegt
Ja echt wel gruwelijk idee eindelijk weer eens een turbo in een dikke Duitser
Komt er ook een cayman met gehalveerde carrera gt v10 dat zou pas gruwelijk zijn
LOL!!
911 zegt
Maar als ik moest kiesen tussen de 2.o tfsi en de 2.5 dan zou ik toch voor de 2.0 gaan prachtige techniek en ik verlang weer naar een turbo in dikke duitser en met het aantal pk’s zit het wel goed al kan je waarschijnlijk voor het bedrag dat je moet neertellen beter een Porche kopen (porsche rulezz!!)
MAKEN!!
Erik zegt
Die motor is er toch al lang zonder turbo in Amerika, snap het verhaal niet om de gehalveerde Lambo V10 (is ook 5,2liter). Heb hier een half jaar geleden gelezen dat het een 2,5L 5 cilinder met turbo en compressor zou worden.
http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/27/audi_tts_25_tsi_quattro
Maar Audi gaat die techniek niet toepassen dus krijgt hij alleen een turbo. Mooie motor voor de RS3 Sportback.
dekster zegt
kan je 5cilinders in lijn daaronder krijgen?, hoe doe je dat?
dekster zegt
laat maar, weet het al. dwarsgeplaatst niet?
Karaya zegt
Zonde van de motor.
JeffreyG zegt
zal wel wat aan ontwikkelingskosten zijn ;)
maar een 5-in-lijn is nooit weg :D
ben benieuwd naar de prestaties als dit waar is ;)
JW zegt
die lambo motor is toch echt een motor op basis van de audi 4.2 V8