Voor ons schrijft Michiel van den Brink wekelijks een stukje verplicht leesvoer en voor Autovisie maakt Michiel strakke impressies. Van de hand van de meester ditmaal een impressie van de Lotus Esprit en de Lotus Excel.
Autovisie vroeg aan Michael Kimberley, de nieuwe CEO van Lotus, of de nieuwe Esprit op de oer-Esprit zal lijken, maar daarop werd ontwijkend geantwoord met: “Zou kunnen”. Volgens Kimberley wordt de Esprit een V8 met middenmotor die snel op het gas reageert en graag toeren maakt. Daarnaast zijn de drie belangrijkste eigenschappen:
1. het uiterlijk, dat wil zeggen, de WOW!-factor.
2. de zitpositie
3. de prestaties
Tussen de huidige Elise en de nieuwe Esprit zal straks nog een gaatje zijn voor een Lotus voor dagelijks gebruik. Een auto met de kenmerkende Lotus-rijeigenschappen, in de geest van de Excel, maar dan met de motor achterin. Dit moet een 2+2 model worden, met een makkelijke in- en uitstap en meer comfort, aldus Kimberley.
Ik zeg: Laat maar doorkomen!
lambo zegt
mooi doed me denken aan de toyota celica
SimonMc zegt
Die lotus esprit impressie is wel héél verschillend tegenover die vorige impressie !
De esprit van de vorige impressie had wat weg van een gallardo en een F430.
JeffreyG zegt
impressies impressies
zijn er geen scoops ofzo? :?
ik geloof het allemaal pas zodra ik de scoops en misschien zelfs wel de gelekte foto’s zie ;)
Michiel_vd_Brink zegt
Nope, er zijn nog geen scoops, behalve een grijze mule van een oude Esprit.
Maar raden, gokken en fantaseren zijn ook leuke bezigheden. ;)
LPH zegt
mooi, maar ze moeten wel ff de naamgeving omslaan, want ik rijd niet in een lotus rekenprogramma
dekster zegt
die eerste lijkt op een mislukte gallardo (sorry michiel ;-) , maar jij beslist niet hoe ze eruit zien )
en lotus excel? komt daar een procesje van met microsoft?
Michiel_vd_Brink zegt
De Lotus Excel reed al rond voordat het computerprogramma bestond.
autoblogger zegt
Vind ze erg goed gelukt! Ditmaal inderdaad geen Gallardo-basis;)
Remco zegt
Eerste plaatje is mooi, maar de tweede niet. Sorry, maar die vorige vond ik persoonlijk mooier. Die zag er gewoon agressief uit, met hier en daar kenmerken van Lamborghini en Carrera GT. Maar dat is ook maar mijn mening.
fubar zegt
mislukte gallardo?? vind m wel erg mooi en in testauto lag mercedes slr blok whaha
w0o0dy zegt
wel leuk, maar ik verwacht eigenlijk een auto die bijna uit één stuk bestaat, dus minder: een neus, een middenstuk en een kont…
zeg maar een hoekige monobody sportwagen
Bram zegt
wew, die esprit is prachtig :) nu hopen dat ie in ’t echt er ook zo uit gaat zien! Wel opvallend hoekig trouwens..
smaakversterker zegt
Chapeau voor Michiel, bijna in het niets tastend en toch met zulke hoogstwaarschijnlijke tekeningen voor de dag komen geeft blijk van heel gezond talent, heel mooi echt.
Eric zegt
Wanneer deze op de markt komt in 2008 kunnen de jongens van “007” nogeens switchen naar een Lotus i.p.v. een AM.
Hopelijk maken ze van de nieuwe Lotus ook een onderzeeër!!!
Nog geen fotobewerkingen te vinden met “photoshoot”?
Benny zegt
De eerste foto ziet er inderdaad mooi uit zeg ! Nu maar hopen dat Autovisie gelijk heeft.
Hans zegt
Welk moederbedrijf heeft Lotus eigenlijk? Of is het merk nog zelfstandig…?
donaldduck zegt
Proton
merk uit Malysia
Dink zegt
Ik droom van een Lotus met de motor voorin . . .
De AutoVisie had ik al. Zag laatst een 2+2 Mondial . . . hint, hint.
Klassiekerrally zegt
‘Lotus met de motor voorin…’
Een nieuwe Elite! :)
Of nog mooier:
Klassiekerrally zegt
… maar die laatste (oudste) Elite is natuurlijk geen 2+2.
Dink zegt
Juist Wim, wij begrijpen elkaar. Een 250 pk turbo Toyota erin . . . RWD en
Klassiekerrally zegt
Hou op! Ik begin te kwijlen! ;)
Zo’n ‘wedge’ Elite heb ik mezelf beloofd.
Weet nog niet wanneer ik ’t me kan veroorloven, maar ik vind ’t een gave auto.
Wel heel afhankelijk van de kleur. Rood vind ik bijvoorbeeld erg lelijk.
Dink zegt
Lavender . . . :lick:
Klassiekerrally zegt
Mmmm… Een echte S2.2…
Gunmetal of een andere donkerdere kleur graag!
De Esprit voor de familie. Lijkt me een geweldige auto.
(ai, zo spiksplinternieuw is rood toch niet zo heel lelijk…)
Ze kosten zo goed als niks. Niemand wil ze hebben. Ik ben er overigens nog geen tegengekomen met het stuur aan de linkerkant… :(
Koen zegt
Bijzonder fijn was ook de aankondiging dat Lotus weer beretrek heeft om een supersaloon a la Lotus Omega wil gaan produceren.
En dat ze bij de nieuwe Esprit meer aandacht gaan geven aan de zitpositie is ook goed nieuws, want in de oude kon alleen Colin Chapman fatsoenlijk zitten. Daar moet je echt de houding van een poepende gorilla in aannemen wil je al je lichaamsdelen een beetje kwijt kunnen.
De oude esprit maakte destijds gehakt van de bijna twee maal zo dure Ferrari’s met 8 cylinders. Als ze bij Lotus ook nog een keer snappen dat je het niet alleen moet maken, maar dat je dat ook aan de wereld moet vertellen (Het woord marketing kennen ze niet in Hethel), dan kan de Italiaanse concurrentie de borst natmaken.
Klassiekerrally zegt
… poepende gorilla… :)
Ik kan bijna niet wachten op de nieuwe Lotussen…
In the meanwhile:
http://www.mobile.de/SIDH2F4mDpUhAsfijRjJW.YqQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1156274077A1Iindex_cgiD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A5%81G-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_y~BSRA6D1100A6E15900BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=4&id=11111111217250265&
Dink zegt
Ai, deze is iets prijziger:
http://www.classicdriver.com/uk/find/4100_results.asp?bsubmit=true&lmodelflag=10359&lmanufacturer=10074&whatbutton.x=0&page=0&lCarID=1718800
Fok, wat mooi. Lekker klein motortje erin . . .
Klassiekerrally zegt
We gaan wel wat off topic, maar ja, zo’n eerste model Elite is een wonderschone auto.
Coventry Climax 1200 cc motortje er in. Dat ding loopt zowat 200 en kan een gemiddelde van 1:20 halen. :cloud9:
Die Elite staat in mijn lijstje van mooiste auto’s ooit gebouwd.