De TVR soap continues, werknemers van het Britse bedrijf kwamen afgelopen maandag terug van vakantie om te ontdekken dat er te weinig materiaal was om auto’s te bouwen. TVR liet gisteren tegenover de pers weten dat er sprake is van een management “failure”, welke heeft geleid tot de tijdelijke sluiting van de fabriek in Blackpool!
De 210 man tellende productiegroep krijgt wel doorbetaald en mag volgende week weer terugkomen. Slecht nieuws dus, en het geeft weinig vertrouwen voor de toekomst van het merk. Ik heb al eerder m’n twijfels gehad over TVR en ik denk dat bovenstaande heel sprekend is voor de problemen van afgelopen tijd. Maar ligt het probleem bij het huidige management, of is het nog steeds een erfenis van Peter Wheeler?
Met dank aan Dink voor de tip!
Gous zegt
mmm, zou jammer zijn als ze compleet overgelaten werden aan de russen. blijft er weinig van de engelse sportwagentraditie over
Dink zegt
‘Een erfenis van Wheeler’?, ik dacht ’t niet. Sinds PR-man Ben Samuelson er weg ging, en met hem nog enkele ‘van de oude garde’, zijn de echte problemen begonnen. Van enig beleid / visie en pr is geen sprake. Of het moet achter gesloten deuren gebeuren. Maar dit bericht lezende vrees ik van niet . . .
De laatste TVR, de Sagaris, stamt als ontwerp nog uit de Wheeler tijd . . . Iedereen kijkt al sinds ‘de Rus’ uit naar ‘wat nieuws’. Maar zolang de tent nog zo onrustig is en de verkoop nou niet echt vlotjes verloopt, hoef je daar niet naar uit te kijken . . . Toch zijn de nieuwste TVRs alsook de Tuscan Convertable echt enorm verbeterde auto’s vergeleken met de vorige modellen . . . Nog beter dus.
Nee, dan the last Cerbera.
Van tvr-eng.co.uk:
“Last Cerbera auction off to a lightning start, 7 August 2006
In true TVR style, the live online auction of the last TVR Cerbera got off to a lightning-quick start last week. Within the first week of bidding, some 46 bids were placed, almost half of which happened within the auction’s opening hours. The live bidding can be watched by accessing the auction at http://www.thelastcerbera.com.
Access to the auction is restricted to those who’ve registered, and there aren’t many of the limited places left. As well as gaining access to watch and the right to participate in the auction, registrants also receive a copy of the specially commissioned limited-edition full-colour brochure and poster. Those intending to register should do so now before they miss the opportunity; places are running out and registration closes soon.
Last registrations can be taken at midnight on Wednesday 23 August, whilst the auction itself ends at midnight on Thursday 31 August. It is expected to be an exciting couple of weeks building up to the auction’s edge-of-the-seat conclusion.
The last Cerbera is being displayed at authorised TVR dealer Ciceley Continental in Preston – http://www.tvrpreston.co.uk – and visitors are welcome to inspect the car. Further information, the registration form and the auction itself are all online at http://www.thelastcerbera.com.
All proceeds that exceed the reserve price will be donated to charity.”
HF! wat een onzin. de laatste Cerb reed anderhalf jaar geleden Blackpool Avenue uit . . .
Enfin. Gelukkig staat er in onze eigen British Car mag nu een leuke feature met twee SEACs . . . dat zijn heel luide en snelle wedges . . . Nog net uit de tijd dat Peter Wheeler aantrad. Iedereen uit de buurt van Alphen aan de Rijn heeft ze vast wel eens gehoord ;)
Dink schiet de Tuscan:
Klassiekerrally zegt
Jeetje, wat had je daar nog lang haar! Goede foto trouwens ;)
luwek zegt
wat is het toch een mooie wagen he…
Dink zegt
De Tuscan is schitterend. Een instant classic.
De convertible-versie mag er ook wezen.
De goeie kont van de T350.
De Sagaris is ook niet mis. Nederland heeft de primeur met de eerste lefthanddriven Sagaris . . .
Je zou het soms bijna vergeten, maar TVR bestaat al weer bijna 60 jaar en werd in 1947 door Trevor Wilkinson opgericht.
Nou vooruit, nog eentje dan:
Een zeldzame en uiterst brute 300 pk Griffith 400 met 289 CID Ford V8, op Webers . . .
LPH (met TVR verslaving) zegt
De nieuwe eigenaar, de rus, zei dat alles engels moest blijven, dus echt Alles! Uitgezonderd dan de baas, want die is rus, maar TVR is nog steeds TVR zoals het altijd al was geweest. Het zou (snik, snik) vreselijk zijn moest TVR failliet gaan…
vincent#1 zegt
Lees ik daar ‘productieploeg van 210 man’?
Ik dacht altijd dat TVR zo’n klein fabriekje was maar met 210 man kun je toch behoorlijk produceren.
Dink zegt
Ze maken veel zelf he . . . Eens rolden er een tiental auto’s per week Blackpool Avenue uit . . . Dat is nu niet meer zo.
Hopend op betere tijden . . . soon.