De Karmann Ghia is voor de meesten een voorbeeld van een echte, mooie klassieker. Gelukkig heeft niet iedereen respect voor historie en zo heeft de Duitse tuner Bader Racing een Karmann Ghia flink onder handen genomen.
De Karmann Ghia is gebaseerd op Kever techniek en kon qua prestaties het flitsende uiterlijk niet waar maken. Bader Tuning heeft dat opgelost door een Karmann Ghia uit 1969 te voorzien van het 3.6 liter boxer blok uit een Porsche 911 (993). Standaard levert deze zescylinder 285 pk, maar door enkele aanpassingen zoals sportnokkenassen en diverse onderdelen van de GT3 Cup versie is er nu 325 pk beschikbaar.
Aangezien er slechts 1000 kg hoeft te worden voortgesleept, zijn de prestaties zeer indrukwekkend. In 4,4 seconden staat er 100 op de teller en het driedubbele is ook haalbaar.
Meer lezen of bestellen: klik hier, met dank aan Aart-Jan van de Keversite voor de tip.
Ghia zegt
Daar is natuurlijk ook een fijn filmpje van….
http://www.bader-racing.de/movies/bergrennen_tue_high.wmv
Turbopaultje zegt
Bekende auto. High end tuning, zoals er maar weinigen kunnen.
Alleen die stickers zijn wel heel erg jammer…..
Turbopaultje zegt
er rijden ook een paar leuke Samba busjes rond in de VW scene. Uit dezelfde categorie…… :-)
w0o0dy zegt
kijk en dit is nou tuning waar ja wat aan hebt….. geen tupperware (waarbij ik me afvraag hoe dit ding aan de grond blijft bij 250+) maar alle centjes in de motor, ophanging, rolkooi, wielen en een hele strakke laklaag….
more of this, less tupperware!
dekster zegt
hoe oneer je een klassieker==> antwoord staat in het artikel
ZZPACKED zegt
Hey das een vette Karmann Ghia, en wat een leuke site is dat, die http://www.keversite.nl
Laters,
John
luwek zegt
als je hem van buiten helemaal origineel laat, dus ook met originele velgen…dan mag je ‘m aan mij geven=)
BMW fanaat zegt
Wat verschrikkelijk artikel ! Wat een onteering van de Karmann.Het lijkt wel een vrouw die diverse plastisch chirurgische ingrepen heeft laten doen waarbij het resultaat slechter is dan toen ze de operatie inging !Laat klassiekers,klassiekers en evolueer de moderne auto !
Markus zegt
Ik vind het niet verkeerd! Het blijft een apart autootje. Maar inderdaad, de stickers en ook deze moderne velgen hoeven van mij niet. Stoer ook hoe die uitlaten tevoorschijn komen.
Pieter-Jan zegt
Die Fertigung eines Karmann RS umfasst mehrere tausend Arbeitsstunden.
– Preis (Basisausstattung) 225.000 Euro netto
– Anzahlung 100.000 EUR
Lieferzeit:
Die Lieferzeit beträgt aktuell 18 Monate.
Veel geld voor een Volkswagen, maar mensen hebben al meer betaald voor veel minder. Qua imago zit het beter dan eender welke Ferrari. Ik kan het well apprecieren dat zo’n klassieker word gerecycleerd met serieuse technologie.
@BMW Fanaat: behalve de wielen, en licht uitgeklopte wielkassen, is de wagen volledig origineel. Het is een ’71tig, die minder aantrekkelijk is dan de vroegere Karmannen.
http://www.bader-racing.de/en/presse/volksworld.pdf
… engels artikel met veel informatie. Verklaart ook metteen het prijskaartje.
http://www.eaglegb.com/home/
… gelijkaardige update, maar dan van een E-Type. De prijzen zijn ook gelijkaardig.
BMW fanaat zegt
@ Pieter-Jan,naast deze minimale wijzigingen vind ik de aanpassingen van de motor e.d. een verkrachting van de auto vandaar ook mijn reactie,ik heb begrip voor de enthousiatelingen voor dit project ik vind het verkrachting van een klassieker !
Hilgert zegt
@BMW fanaat: Dat is volgens mij iets typisch europees dat je van oldtimers af moet blijven. In de USA vinden ze het helemaal niet gek om een klassieker te voorzien van hedendaagse techniek. Hier in NL wordt je dan gelijk als klassieker-slachter afgedaan. Heel vreemd.
Maar zoals bovenstaande gebeurt het in de UK met E-types. Ik ken ook BMW 1602 / 2002’s met een E30 M3 motor en techniek. Ik zou zelf best een 504 Coupe willen met een hedendaags V6 blok. Of een Kever met een Impreza blok. Er zijn genoeg voorbeelden van mooie wagens/projecten.
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Mooie techniek en geen onnodige tupperware aan de buitenkant! Maarja, wat doet deze moderne techniek met de collectors waarde van deze machine?
vr6 rijder zegt
Off-topic: Gister zag ik een VW golf II rally met een audi S3 blok erin.. ook leuk..
Michiel Stokman zegt
Helemaal zonder respect voor het oude is ie niet. De 993 motor is de laatste luchtgekoelde 911.
BMW fanaat zegt
@Hilgert,smaken verschillen Hilgert en gelukkig kunnen we via deze manier oprecht neerschrijven welke voorkeur u heeft en mag ik laten weten wat mijn voorkeur,en helaas delen we in deze onze mening niet.
kevin zegt
“het driedubbele is haalbaar” . WOW ik wil ook zo’n auto, als ie dan ook echt 600 km/u haalt…..
Corrado VR6 zegt
Ja en 3 maal 100 is ook echt 600…
Corrado VR6 zegt
En ja, ik zie het probleem ook niet zo, die velgen en stickers hoeven voor mij ook niet maar die moderne techniek is wel mooi in zo’n oude auto. Hoeft toch niet altijd zo’n hoestbui op wielen te blijven, zo’n klassieker? :)