Autodelta is een bekende Alfa tunert en behalve 156’s nemen ze ook graag de GT voor je onder handen. De standaard GT 2.0 JTS is met 165 pk natuurlijk niet vooruit te branden.
Dus monteert Autodelta een supercharger en schopt daarmee het vermogen naar 220 pk. Over prestaties wordt niet gerept, maar reken op een telletje of zeven naar de 100 en een top van meer dan 230. De spoilers zijn deze keer wat subtieler en persoonlijk vind ik het fraai geworden.
Overigens als 220 pk niet genoeg is, dan verzorgt Autodelta ook graag een supercharger voor de GT 3.2 V6 met 341 of 400 pk.
Ejay zegt
De achterkant is prut, de voorkant best oké.
Djivy zegt
Zowel de diffusor achteraan, als de spoilers doen de schitterende lijn van de GT geen plezier.
Gelukkig hoef je die cosmetische opsmuk niet te hebben.
ramon zegt
Brute auto maarreej this nog steeds geen Testarossa duss!!!….
dekster zegt
@ramon
kost ie ook minder…;-)
bella-gt zegt
Nah, ik hou het wel bij mijn eigen GT. Vind ik er toch mooier uitzien hoor.
En met chiptuning komt het op net iets meer dan die 166pk uit de folder ;-)
ramon zegt
Dat niet! daarom juist zit weinig lijn in!aangezien ikzelf een testarossa heb vindt ik die toch qua eenvoudigheid er strakker uitzien tegen een lagere prijs.
Franqie zegt
Ik vind m standaard al schitterend, veruit de mooiste auto van alles wat er nu onder de 100.000 euro kost. Die spoilers vind ik wel mooi, alleen de diffuser is een beetje overdone, alhoewel hij het wel kan hebben.
@ramon: Hou nou eens op met je testarossa, dat weten we nu wel…
ramon zegt
Ow oke duidelijk dan.sorry hoor..
Franqie zegt
@ramon, nu ik het teruglees klonk het wel erg zeikerig :P zo was het niet bedoeld, maar ik heb nu n aantal reacties gelezen, en elke keer stond er iets in de trant van: maar het is geen testarossa, en dat is een beetje irritant. Ik vind de Testarossa trouwens wel een van de stoerste Ferrari’s.
ramon zegt
Nou.. de mooiste onder de 100.000 euries valt ook wel mee laten we het nou eens niet overdrijven het wachten is gewoon op een beestachtige superfotootje die gemaakt is op die ferrarimeeting in Japan.
Franqie zegt
Ik heb het over nieuwe auto’s hè, geen 2e hands.
ramon zegt
@Franqie jij begrijpt het .Je moet ook goed begrijpen dat in de jaren tachtig tot negentig het al Fantastisch was dat er al een 12 pitter werdt ontwikkeld die 290 echte kilometers haalde. Daar heb ik respect voor. Tegenwoordig zie je natuurlijk bijna niet anders.
estingo zegt
Yeah super dik, maar autodelta kan er ook andere bodykits op planten want dit is niet echt de mooiste die ze in hun segment hebben. Maar de motorische upgrade’s zijn wel super!!! volgens mij de beste alfa tuner!! (en dat nog wel in de UK) maar goed ze lever lekker spul af…
snador zegt
Kort gezegt: gewoon een vette bak!
DonDiedCorleone zegt
Maar t blijft toch een alfa… En helaas voor de liefhebbers (ik vind ze ook mooi hoor…) zijn het niet de degelijkste en al helemaal niet de meest waarde vaste auto’s… Over 3 jaar koop je ze per dozijn voor een prikie… k bedoel kijk eens wat een 156 of een 147 van 3 a 4 jaar oud nog maar opbrengt! Is toch zwaar f@cked up? zekers als je me zelf nieuw gekocht heb… :-(
w0o0dy zegt
die lage restwaarde komt voor een groot deel door de vooroordelen waar mensen hardnekkig aan blijven vasthouden…… Alfa’s zijn inmiddels helemaal niet uitzonderlijk onbetrouwbaar of storingsgevoelig, maar in de beleving van mensen is dat nog wel zo. Maar goed, da’s leuk nieuws voor de liefhebbers die nu goedkoop een leuke tweedehands kunnen aanschaffen.
navarone zegt
Alfa is een klasse appart, d.w.z. ze halen qua techniek bij lange na niet t.o.v. de gevestigde Duitse orde. Dus vergelijken heeft geen zin. Zie het maar als een lekker blondje met een mooi strak kontje een flinke tieten. Het is in het begin leuk om naar te kijken, maar op den duur verwacht je ook iets van inhoud….
Dit geldt overigens voor al het Italiaanse prul wat er rondrijdt…..
allaballa zegt
Ik geloof dat we alle vooroordelen nu wel kennen! Gelukkig koopt half nederland een duitser! Want die zijn degelijk en waarde vast! Laten we eerlijk wezen het is voor sommige een stoute droom om zo’n auto te kunnen rijden maar stel je voor dat de buurman zegt dat het een slechte auto is! Je leeft maar een keer en daar wil ik ook van genieten dus dat doe ik lekker in mijn 147 die nu al probleemloos op de 145.000 km staat! O ja en over inhoud gesproken wie hebben ook alweer de commanrail diesel ontworpen? Mensen geloof mij een alfa blijft je aanspreken! Dat heeft een duitser gewoon niet.
O ja we vergeten dat m’n alfa al bijna is weggeroest! echt kut zeg!
AR33-16v SQUADRA zegt
Ten eerst, vind ik de body-kit eromheem best wel bruut, dus Top!!! Ja wat wil je met 341 of 400 Pk, is toch wel wat anders dan een chippie erin!! Helaas heb ik mijn AR33-16v SQUADRATUNED!!! Niet meer, dat was een echte Ferrari in het klein, zelfs een Golf4 V5 trek ik eruit!!! Stja mijn Alfa was een echte Italiaanse schone, zeg maar Isabella………Temperamentvol, Vurig en vol passie,….Haaha Stja, ik kies toch liever een Isabella (Alfa romeo) dan een klinische Helga (Bmw, Audi, VW)……..
Ciao Brian!
Lampredi zegt
O jee, puber Navarone gaat voor de inhoud. De enige inhoud van een duitser is vet varkensvlees.
Tinus zegt
Over de achterkant ben ik niet zo enthousiast, maar een beetje extra peper kan nooit kwaad natuurlijk ;-)
Overigens ben ik het absoluut niet eens met de stelling van Navarone dat Alfa Romeo op technisch vlak “de Duitsers” niet kan bijbenen.
Misschien kunnen die Duitsers een dashboard beter in elkaar schroeven, maar daar heb je het ook wel mee gehad. Een zekere Duitse fabrikant die een E klasse in het gamma heeft kan erover meepraten….
Overigens is het natuurlijk een stuk gemakkelijker om zo’n saai Duits dashboard in elkaar te schroeven, dan een Italiaans exemplaar dat wel het aanzien waard is. :-)
Gerrit zegt
hmm, veel geouwe hoer. Ten eerst alfa’s gaan rammelen naar 4 jaar. Hiermee bedoel ik te zeggen dat dan het beste wel uit je alfa is. Dit is op zich niet erg want na 4 jaar wil je toch wel weer wat anders. Ten tweede alfa maakt modellen en innoveert. Als je ziet wat bmw nou in 20 jaar aan zijn uiterlijk heeft gedaan is dat erg treurig. Alfa is tenminste een merk die durf heeft ,die maakt nieuwe modelen, en geeft net even dat exclusieve. Tuurlijk zal er altijd een belachelijk bmw m5 staan die er voor zorgt dat je still wordt bij het stoplicht. Het komt er gewoon op neer Alfa heeft de looks en bmw de inhoud.
henk zegt
is zowieso al een mooie auto van mij hoeft die cosmetische rotzooi er niet mr zo’n supercharger is wel bruut