De vorige facelift van de Alfa Romeo 147 is nog niet zo lang geleden, maar toch vonden de Italianen het nodig om de 147 nog wat op te frissen.
De grille krijgt een nieuwe verchroomde spijltjes en ook de luchtinlaten bevatten straks chroomstrips in de luchtinlaten.
Onder de kap blijven de bekende motoren leverbaar, maar er komen ook twee nieuwe. Zoals de 175 pk JTDM, waarmee de 147 in 7,8 seconden naar de 100 sprint en een top van 220 km/u haalt. Bovendien wordt de 140 pk sterke 1.8 viercylinder benzine (ook leverbaar in de 159) aan het gamma toegevoegd.
Volgens Autoblog.it is er ook een update van de Alfa Romeo GT ook nakende. Alfa had zelf al aangekondigd dat deze zomer een gefacelifte GT zou verschijnen, maar zoals jullie weten duren Italiaanse zomers langer dan hier in de Benelux. Nog even geduld, maar dit fotootje doet vermoeden dat er zeker wijzigingen aankomen. Tot op dit moment hebben de GT’s namelijk geen motor aanduiding op het strakke kontje. Ook de GT krijgt de beschikking over de sterkere diesel en er zou een visco sperdifferentieel in de maak zijn om de PK’tjes ook op het wegdek te krijgen in de bochtjes.
stiggie zegt
maar nog steeds voorwiel aandrijfing en das minder
LPH zegt
botox-behandeling
Y. zegt
Veel belangrijker vind ik of Alfa Romeo inmiddels wat meer aandacht besteedt aan de veiligheid van de kopers van z’n auto’s. Tot nu toe was dat naatje:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=108
Erikje zegt
wouter, nog ff wachten helaas :-)
Eric zegt
De opmerking dat GT’s tot op heden geen motortype aanduiding hebben klopt niet helemaal.
In Nederland worden GT’s idd standaard zonder aanduiding afgeleverd. Al zijn daar ook weer uitzonderingen op. Bijv. de allereerste demo-GT’s die naar Nederland kwamen.
In andere landen (Italie weet ik zeker, daar heb ik ze met eigen ogen gezien, maar volgens mij oo UK en er zullen er vast meer zijn) worden GT’s wel degelijk afgeleverd met een motortype aanduiding.
nvd zegt
Y. schrijft, you have linked the old 147 test
Wouter zegt
@Eric: hmm, ik heb echt nog nooit een motortype aanduiding gezien en ben toch regelmatig in Italie geweest. Anyway: facelift van de GT komt zeker, is al aangekondigd door Alfa. En de JTDM motor is nieuw voor de GT, er zit nu het JTD 16v blok in.
Eric zegt
@Wouter. Ook de meest recente 150 pk versie van de 1.9 jtd 16v die momenteel (nog voor de facelift) in de GT zit, heet officieel jtdM. Dat is de aanduiding zoals Alfa hanteert voor de Euro 4 versies.
Je hebt gelijk dat dat er waarschijnlijk een sterkere (175 pk) versie komt, maar het is dus niet zo dat dan pas de M achter de jtd komt. Koop je nu (voor de facelift) een nieuwe GT diesel, dan is dat al een jtdM.
Overigens is het getoonde plaatje geen gespotte “facelift GT”, maar gewoon een thans in Frankrijk rondrijdende GT met motortype-aanduiding.
Zie deze post op het franse GT forum:
http://www.alfagtpassion.com/index.php?showtopic=4233
Vrije vertaling van de eerste post (van 12 juli):
“Ik heb een nieuwe GT gezien op de A12. Er zat een JTDm batch met een rode M op.”
Mijn frans is niet zo goed, maar volgens mij wordt verderop gezegd dat de GT’s sinds najaar 2005 met JTDm aanduiding worden afgeleverd. (Daarvoor JTD). Overigens: met enig zoekwerk zijn op de betreffende site talloze foto’s te vinden van GT’s met motortype aanduiding erop (niet alleen JTD’s, maar ook 3.2 V6, etc.). Blijkbaar worden ze ook in Frankrijk de standaard “met” afgeleverd.
Ik hoop dat dit klaarheid biedt!
ALFA 147 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-