Ontwerpstudio Studio-G, naar eigen zeggen makers van Gorgeous Things, hebben een roadster in de klassieke zin van het woord vormgegeven. En deze wordt ook daadwerkelijk geproduceerd in zeer beperkte oplage. Deze roadster doet denken aan andere (klassieke) auto’s, maar heeft toch iets eigens waardoor het geenszins als plaginaat kan worden bestempeld.
De cijfertjes zijn ook interessant: 6 liter V8 (Woohoo!), 350 Pk, 980 Kg, 0-100 onder de 4 seconden. En hij heeft geen stuur- en rembekrachtiging waardoor de klassieke rijbeleving gegarandeerd lijkt. Bovendien is de pers ook te spreken over de kwaliteit en de rijervaring. Leuk speledingetje voor deze hete zomer wellicht.
Studio-G ontwerpt naast de G350 ook andere auto’s zoals de G3 die doet denken aan supercars van 15 a 20 jaar terug, en ze zijn verantwoordelijk voor een Speedster replica.
Met dank aan Dekster voor de tip.
CLOWN zegt
Beetje nep, maar wat kosten die auto’s ??
w0o0dy zegt
die eerste auto is gewoon een rip-off van de AC Cobra, maar dan met een Speedster voorruit en mislukte proporties. Die tweede is net een Ferrari 360 modena die slecht nagemaakt is op basis van een Toyota MR2 of zo…..
w0o0dy zegt
meer cobra’s?
http://en.wikipedia.org/wiki/AC_Cobra
dekster zegt
@w0o0dy
endan nog is het niet een prachtig ding die eerste wagen?
dekster zegt
heeft iemand al bemerkt dat de G350 geen spiegels heeft
(ik ben verliefd op die wagen without driving it)
Geert Jan zegt
Lelijke bak zeg, die eerste! Veel te uitgerekt. En die motor… Tja typisch staaltje van Amerikaanse verspilling. Hoe durf je zo’n grote motor erin te hangen met zo weinig pk’s?! Triest gewoon. Geef die motor aan Audi, Lotus oid. Die doen tenminste iets met die liters.
w0o0dy zegt
Geert Jan moet eens in de geschiedenis boekjes duiken en het stuk over de AC Cobra lezen………….. het hoort zo, is nooit anders geweest. De 427 had zelfs een 7 liter V8 dus dit is nog een bescheiden motortje, lol
Geert Jan zegt
Dat in de jaren ’60 dit soort auto’s worden gemaakt, alla. Maar je moet je toch schamen als zoiets uit je fabriek komt rollen anno 2006? In de tijd van dieselracers, hybrides en schaars wordende benzine vind ik het ongehoord dat zoiets als die G350 op de markt wordt gezet.
En de term “het hoort zo, is nooit anders geweest” is de grootste dooddoener om technologische vooruitgang tegen te houden. Iets dat is, kan altijd veranderen. Zeker in deze tijden.
Peter zegt
Dieselracers en hybrides zijn dodelijk saai. Op zo’n voorruitgang zit ik niet bepaald te wachten. Sportwagens worden niet ontworpen voor milieufreaks, maar voor autoliefhebbers die van het leven weten te genieten. Cobra’s zijn geweldig.
dekster zegt
@Geert jan
Lelijke bak zeg, die eerste! Veel te uitgerekt. En die motor… Tja typisch staaltje van Amerikaanse verspilling. Hoe durf je zo’n grote motor erin te hangen met zo weinig pk’s?! Triest gewoon. Geef die motor aan Audi, Lotus oid. Die doen tenminste iets met die liters.
dat is toch het mooie aan deze wagen, deze doet niet mee aan de pk strijd(en het maakt niet uit hoeveel pk’s per liter je hebt).
Dat in de jaren ‘60 dit soort auto’s worden gemaakt, alla. Maar je moet je toch schamen als zoiets uit je fabriek komt rollen anno 2006? In de tijd van dieselracers, hybrides en schaars wordende benzine vind ik het ongehoord dat zoiets als die G350 op de markt wordt gezet.
En de term “het hoort zo, is nooit anders geweest” is de grootste dooddoener om technologische vooruitgang tegen te houden. Iets dat is, kan altijd veranderen. Zeker in deze tijden.
je moet leven in het heden, werken naar de toekomst, maar dit is terugdenken aan het verleden.
dekster zegt
@Geert jan
Lelijke bak zeg, die eerste! Veel te uitgerekt. En die motor… Tja typisch staaltje van Amerikaanse verspilling. Hoe durf je zo’n grote motor erin te hangen met zo weinig pk’s?! Triest gewoon. Geef die motor aan Audi, Lotus oid. Die doen tenminste iets met die liters.
dat is toch het mooie aan deze wagen, deze doet niet mee aan de pk strijd(en het maakt niet uit hoeveel pk’s per liter je hebt).
Dat in de jaren ‘60 dit soort auto’s worden gemaakt, alla. Maar je moet je toch schamen als zoiets uit je fabriek komt rollen anno 2006? In de tijd van dieselracers, hybrides en schaars wordende benzine vind ik het ongehoord dat zoiets als die G350 op de markt wordt gezet.
En de term “het hoort zo, is nooit anders geweest” is de grootste dooddoener om technologische vooruitgang tegen te houden. Iets dat is, kan altijd veranderen. Zeker in deze tijden.
je moet leven in het heden, werken naar de toekomst, maar dit is terugdenken aan het verleden.
dekster zegt
ohja ondanks die 6 liter V8 doet ie nog steeds 28milles per gallon
w0o0dy zegt
sommige mensen komen niet veel verder dan cijfertjes….. de ervaring van zo’n dikke motor in zo’n lichte auto is iets dat niet vanachter een beeldschermpje te snappen is….
Mijn punt was: als je een rip-off Cobra maakt dan moet je toch eigenlijk ook wel vasthouden aan het concept/de filosofie. Het past bij de auto.
Ik hou ook van techniek, maar een beest van een motor die bij elk toerental een schop onder je kont geeft waar je bijna dizzy van wordt… het blijft een enorme kick!
dekster zegt
@w0o0dy
je hebt blijkbaar ook al met iets dergelijks gereden ;-)
w0o0dy zegt
niet helemaal vergelijkbaar maar ja heb wel met een aantal leuke auto’s met hele dikke motoren gereden (TVR, Sunbeam tiger replica (v8) en Fisher Fury(onder de 600kg en 160pk+pk’s aan de wielen uit 2 liter met een dubble weber))
Ome_Henk zegt
Rip off of niet, die eerste wagen ziet er ontzettend goed uit!
LPH zegt
Ik dacht dat je de echte cobra nog kon kopen?
dekster zegt
@LPH
nee, als je een echte wilt dan zou je beter snel een andere job moeten zoeken…
er zijn veel replica’s en look-a-like’s
(deze is de mooiste look a like die er is, want hij heeft ook stijlelementen van andere britse sportwagens en is veel subtieler is styling, kortom een gorgeous thing)
Pieter-Jan zegt
De wagen is gebaseerd op het fantastische backbone chassis van Douglas Gardner, een Cobra replica bouwer. Ze maken ook een Replica van de Lola T70. Hun chassisen zijn stijver dan Ulitmas. Hier een filmpje van wat ze doen met die Chevy blok. Je kan natuurlijk vanalles erin steken.
http://owners.gdcars.com/gallery/showphoto.php/photo/56/cat/505
http://www.gdcars.com/html/intro.htm
De G350 is inderdaad gebaseerd op de Cobra, met de goedkeuring van Carol Shelby. Via Gardner Douglas kan je natuurlijk een exacte replica verkrijgen/bouwen.
Henk zegt
Garner Douglas bouwt wel hele mooie chassis!
Er zijn veel meer cobra replica’s maar GD heeft wel een heel goede prijs kwaliteit verhouding.
De discussie over pk per liter enzo,allemaal gezeur!
Zo’n auto is passie(Of je er van houdt is een tweede) massa’s aan koppel en een heel dik geluid.
En of een audi spannend is?
Qua rijden mischien wel (Sommige versies)maar qua prijs in ieder geval overvraagd.
Zo’n auto is ook niet voor de stropdas met koffer bedoeld,en ook niet voor de boodschappen.
Reacties zijn leuk,maar over smaak valt niet te twisten.
Chagrijnig?
Gewoon tot 10 tellen en dan reageren……….