Dit lijkt een “normale” Aston Martin Rapide, maar wat zien we in het interieur.
Yes! DVD schermpjes! Een goed excuus om de schitterende Rapide weer eens wat aandacht te geven. Het viel me vandaag pas op: de Rapide is lang, laag en breed. Geen SUV- of MPV style hoog dak, maar gewoon een strakke lijn.
JPS zegt
Stoere bak !
Veel mooier dan de Continental Flying Spur, die toch een van zijn belangrijkste concurrenten zal zijn. Ook mooier dan de Porsche Panamera.
david zegt
WALGELIJK , kvin de flying spur toch veeeeeel schooner dan dade
Bassie zegt
Hier is niets gepimped aan volgens mij. Op eerdere foto’s zaten deze schermpjes ook in de stoelen…
Uiteraard wel een HELE brute auto.
aston martin fan zegt
gelijk hij is niet gepimp
het is gewoon een vette bak
Rick zegt
Helemaal met Bas jan eens ;)
Super dikke auto, strak qua design erg mooi afgewerkt, zeer net interieur, ik denk dat deze auto op dit moment toch wel mijn favoriet is :D
Koen zegt
super bak zeer mooi, mooier as de vanquish misgien wel
GeeJee zegt
Schitterende bak. Ruim 5 meter lang, en nog geen 1,40 meter hoog… kijk das nog een consessies doen aan de binnenruimte om een strak design :-)
tim zegt
JPS schrijft,
18 July 2006 om 11:33
Stoere bak !
Veel mooier dan de Continental Flying Spur, die toch een van zijn belangrijkste concurrenten zal zijn. Ook mooier dan de Porsche Panamera.
hoe kan je dat nou weten? het design is nog helemaal niet bekend
overigens vind ik de achterlichten lelijk, ze hadden beter die van de DB9 kunnen gebruiken. maar verder is ie ubergeil
autoblogger zegt
Mensen, denk dat Wouter beoeld dat de Rapide gewoon een dikke pimpcar is, en dus niet dat deze versie gepimpt is oid… de schermpjes zaten er inderdaad altijd al in. Zoals hij schrijft: een goed excuus om de schitterende Rapide weer eens wat aandacht te geven.
Overigens is dit de eerste keer dat de Rapide in Engeland te zien is, denk daarom dat veel Engelsen speciaal voor deze wagen een bezoek ana de motorshow zullen brengen…
MorganLover zegt
De Flying Spur is helemaal niet de echte directe concurrent van de Rapide. Persoonlijk denk ik dat de Quattroporte wel een concurrent is. Beide zijn het auto’s met een accent op het sportieve deel, dit is bij de flying spur niet het geval (Dit wil niet zeggen dat hij niet snel is hoor).
Ik vind het in elk geval een geweldige bak, en een Engelse…waar een Morgan Lover wel houdt.
Remco zegt
Volgens mij hebben we hier nog te maken met concept versie van Rapide. De achterlichten zal vast voor de productieversie gewoon doorzichtig rood zijn (concept car AMV8 had ook van zulke achterlichten). Ook de koplampen zal worden gewijzigd denk ik. Verder zal een groot deel behouden blijven.
Ik als Aston-liefhebber vind het zeker een zeer geslaagde ontwerp. Ik ga het zeker niet vergelijken met Vanquish, DB9 of V8 Vantage. Het is gewoon een snelle gestroomlijnde sportsedan, gebaseerd op DB9. Ik ben vooral benieuwd hoe het zal opnemen tegen Continental Flying Spur, Porsche Panamera, Lamborghini Espada…etc.
Dr. 156 zegt
Prachtig. Als ik achtereen volgens m’n 166 en mijn Quatroporte ontgroeit ben, komt deze op de oprij laan staan ! (maar eerst nog even goed doorsparen).
En die Rolls is pas voorals je de 80 gepasseert bent, kortom voor een ouwe l*l.
Klassiekerrally zegt
Prachtige auto. Een soort 4-deurs Lamborghini Espada, gebouwd door Aston Martin.
Gaat ‘ie ook daadwerkelijk in productie? (het is heel warm hier en ik heb het artikel misschien niet goed gelezen…)
dekster zegt
zou toch liever die db9 volante hebben die erachter staat
Pieter-Jan zegt
De wielbasis lijkt gigantisch. Het is DB9 plus 250mm, dus 2990mm, en dan valt nog mee. 75mm minder dan de Bentley zelfs. Het is dus een optische illusie. Met de banden en de geometrie van de DB9 zal de draaicirkel toch niet lief zijn.
Ik denk niet dat de achterbank veel meer ruimte zal bieden dan een 2+2 coupé. Het is een keer iets anders, maar ik zou toch voor de Maserati opteren als ik een originele ‘limousine’ nodig heb.
KeeZ zegt
Mmm… ik vind dit toch eigenlijk niet echt een mooie Aston :(
Vanaf de zijkant gezien lijkt ‘ie uit verhouding (veeel te lang) en een beetje té brave voorkant. Achterkant wel okay… doe mij maar een Quatroporte (en laat Aston Martin maar coupé’s maken…)
C0en zegt
Schitterend maar geen concurrent voor Flying Spur. ik bestel ‘m.
christoff zegt
dit is 1 van de mooiste nieuwe wagens dat ze brengen. qua prijs zal hij ongeveer gelijk zijn een de Flyin Spur,maar het zijn 2 totaal verschillende auto’s voor verschillende doelen. de “grootste” concurent zal de CLS 63 AMG (als ik mij niet vergis van motor). en dan nog…
db zegt
hij doet mij denken aan een DB9 limousine, gewoon een stuk ertussen gezet, maar AM kennende zou het wel weer perfect worden
q7 zegt
VET
robert zegt
fantastisch!!! echt een super sedan!! ik vind deze auto met geen enkele auto te vergelijken, de concurrentie komt niet eens in de buurt! Geweldig! Eindelijk een sportief gelijnde sedan, heel goed!
Citrofiel zegt
Mooie auto, al heeft de achterkant wat te veel van een porsche 924 weg (de vorm en profil)
autoblogger zegt
@Klassiekerrally: hij gaat in productie! Je kunt em zelfs al bestellen;)
Samgar zegt
> Mooie auto, al heeft de achterkant wat te veel van een porsche 924 weg (de > vorm en profil)
Aston Martin Heeft al lang dergelijke achterkanten gemaakt, en volgens mij heeft Porsche sinds 2000 zijn minder geslaagde achterkanten gerestyled en zich daarop gebaseerd op o.a. Aston Martin’s design (en dat van een typische Duitse wagen).
BTW: geen ander merk kan volgens mij de Rapide concurrentie aandoen, tenzij je geen ogen in je hoofd hebt, want een Porsche kan met zijn design volgens mij maar zeer moeilijk een geslaagde vierdeurs maken. Ik houd ook meestal niet zo van die Italiaanse design van Lamborghini, Maserati, ea. Maar anderzijds kan de Rapide mss een nog iets innoverender, wat sportiever en een tikkeltje futuristischere look gebruiken.
Gerard zegt
De ‘Aston Martin Rapide’ is een in eerste instantie automobiel-‘kunstwerk’ dat het certificaat ‘Etiquette grandeur’ zeker verdient, hopelijk is hij voorwat betreft de achterin zittenden nog wat aangepast. Volgens een artikel in ‘Carros’-(editie 1 jaargang 14 2007) zou het mogelijk zijn dat hij door de designers nog lichtelijk hertekend zal worden om achterin wat meer zitruimte te creëren. Anderzijds is het ook afwachten in welke mate ‘Mansory’ hem gaat modifiseren, en dit hoofdzakelijk op motorisch vlak, zoals zij dat al gedaan hebben met de ‘Bentley Continental GT & Flying Spur’.
De enige concurent die hij volgens mij heeft, is de Mercedes-Benz CLS klasse in de ‘Brabus’ motor tuning, en ‘Duchatelet’ binnenuitrusting’-volledig op maat dus.
Zelf ben ik iemand met itequete