We kennen natuurlijk de Brabus Rocket, de Rocket is een op de Mercedes CLS serie gebaseerde productiewagen (“small-series production”). Brabus heeft laten weten dat dit nu de world’s fastest sedan is. Op het testtrack in Nardo heeft de CLS Rocket het vorige record van 350.2 km/h (dat in handen was van de Brabus E V12 Biturbo) weten te verbeteren in 362.4 km/h.
De Brabus Rocket is normaal gesproken eletronisch begrensd op 350 km/h maar kan dus nog wat sneller. Daarnaast heeft de Rocket een zeer nette acceleratie: 0 – 100 km/h in 4.0 seconden, 0 – 200 km/h in 10.5 seconden, 0 – 300 km/h in 29.5 seconden.
En voor alle Mercedes fans die niet ophouden met het schreeuwen van “Mercedes is de beste!” nog even een kleine toevoeging: er is nu ook een BRABUS polo shirt “Special High-Speed Testing Edition.” Bestellen doe je op brabus.com (maatje S tot XXL).
silasse zegt
Aardig!!!
Is er een video er van?
w0o0dy zegt
en voor de fans die een auto zien als het verlengstuk van hun *** is er ook een leuk item! Een liniaal met ingebouwd vergrootglas, hahaha
https://ssl.kundenserver.de/s34121694.shoplite.de/sess/utn;jsessionid=1544a0f8fd207d8/shopdata/index.shopscript
Mpower zegt
niet normaal toch zo hard! Het wordt steeds gekker bij Brabus
dekster zegt
spijtig dat ze de neus zo verkloot hebben :-( maar toch prachtige prestatie…die 6.2liter v12 voorin geeft dat geen nadelen in de bochten of is het 50/50 gewichtsverdeling?
JeffreyG zegt
362,4km/h in zo’n wagen is echt niks
dat ding weegt nogal wat en is enorm groot :shock:
maar wel cool dat ze dat kunnen met zo’n ding :)
dat kan dus nog wel wat sneller :cool:
bugatti killer :P
Bauer24 zegt
gaat wel snel man.. toch vond ik de EV12 biturbo er ook wel heel vet uit zien.. echt een wereldse auto.. heeft iemand hier filmpjes van?
dekster zegt
@bauer24(toch niet frans bauer? ^o) )
http://www.youtube.com/watch?v=Lrf4BOlBfpo
Bauer24 zegt
nee jack bauer;)
Bauer24 zegt
en bedankt he:)
farzanis250 zegt
hoeveel pk?
Martin zegt
400.000 euri!?!?! in Duitsland… beetje veel geld, dan zou ik toch ergens anders gaan shoppen voor dat geld.
zapp zegt
730 pk pfffffffffffff
Dat is niet te weinig in zo’n auto.
Turbopaultje zegt
wat ik al zei: Brabus taxi´s rock and rule….. en zonder tupperwarespoilers.
zapp zegt
Sneller dan de slr van brabus trouwens.
DonDiedCorleone zegt
Vind de neus idd niet de mooiste CLS wak ooit heb gezien maar de specs maken veeeeeeeeeeel goed heeeeeeeeel veeeeeeeel
Dr.BAS zegt
heel die voorkant verneukt
SimonMc zegt
@Dekster : heb juist ook dat filmpje bekeken via de link die je gegeven had, en ik merkte ook op dat het filmpje van de CLS55 amg er op stond, van top gear.
En toen ze er de stig ermee lieten rijden, behaalde hij een rondetijd van 1.26.9, maar toen ik keek op de officiele lijst op de site van top gear, vond ik die daar nergens op terug??
w0o0dy zegt
Darth vader?
Dink zegt
http://www.brabus.de/news/news66e.htm
Lotus Elise anyone :hehe:
dekster zegt
@simonMC
dat is raar want als ik erop klik dan komt een filmpje van auto und moter tv
over de rocket
Dr. 156 zegt
Wat die verneukte neus betreft; dat was bittere noodzaak om die enorme V12 te kunnen koelen. Het liefste hadden ze de hele bumper eraf gelaten, maar dat gaf weer problemen met de downforce ;-)
Mooi is het niet, comfortabel trouwens ook niet, maar wel hendig snel !
autoblogger zegt
@w0o0dy: denk dat je deze zoekt:) http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/26/mercedes_cls_asma_shark_ii
henk zegt
zwarte velgen zien er absoluut niet uit!
Designer Jonas zegt
mooi
silasse zegt
Mensen deze neus is nog beschaafd ze. Die van de Asma is spuuglelijk
SimonMc zegt
@dekster : jaja, dat weet ik, maar toen ik dat filmpje had bekeken, zag ik ook nog op die webpagina dat filmpje van top gear staan, en ik heb dat gewoon nog eens bekeken.
Mijn punt was dat die rondetijd van die CLS55 niet in de lijst is opgenomen blijkbaar?
dekster zegt
jawel hoor
Noble 1.25.0
Lotus Exige S 1.25.1
Gallardo 1.25.8
BMW Z4 M 1.26.0
Porsche Cayman 1.26.2
Lotus Exige 1.26.4
Chevrolet Corvette 1.26.8
Mercedes CLS 55 AMG 1.26.9
(bron http://www.bbc.co.uk/topgear)
SimonMc zegt
Ok, blijkbaar heb ik me dan gebasseerd op een verkeerde lijst.
http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/laptimes/thestig/
dekster zegt
op die lijst staat de koeningsegg zelfs niet
SimonMc zegt
Wel ja idd, t’is dat ik al vreemd vond, maar ik had die lijst genomen, omdat ik dat ergens in een bericht las op autoblog dat daar een lijst stond, maar ik vond het dus ook wel vreemd.
Hier zag ik het dus
http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/21/ascari_kz1_volop_in_het_nieuws
Maar goed, case closed ;-) en natuurlijk bedankt voor de juiste lijst dekster
Koen zegt
Er is maar één Rocket! en die is in de jaren negentig door Gordon Murray en Chris Craft gebouwd in The Light Car Company. Hoe snel dat kreng ook is. Het is en blijft een taxi en de naam Rocket absoluut niet waardig!
http://www.lccrocket.com
dekster zegt
chris craft maakt toch boten?
koen zegt
Er zijn meerdere Jan Janssens :-) Chris Craft is ex-coureur, werd o.a. ooit derde op Le Mans en is momenteel bezig met een finale serie van nog eens 10 Rockets, aangepast aan de eisen van deze tijd. Er schijnen ook plannen te zijn voor een nieuwe LCC, wederom met Gordon Murray (o.a. ook betrokken als adviseur bij het Caparo project, en natuurlijk de schepper van de Macca F1) maar dat zijn slechts geruchten.
http://www.lccrocket.com
SimonMc zegt
ivm met die rocket gebouwd door de zogenaamde chris craft : op de website staat ” the clostest thing to a formula 1 car on the road”, dat vind ik wel wat overdreven, en zeker nu.
Nu zal dat wel zoiets zijn als een Caparo T1 ofzo…
KeeZ zegt
Wow… imponerende Autobahnraket hoor! Ziet er wat mij betreft wel okay uit op zwarte velgen… scheelt een boel poetsen ook trouwens. Alleen vraag ik mij af wat je, afgezien van de acceleratie, binnenin van de snelheid merkt… in een normale CLS lijkt het bij 200 kilometer per uur eerder de helft.
Wat betreft ”the clostest thing to a formula 1 car on the road”, lijken mij een radical of een westfield XTR2 ook wel goeie kandidaten (wat gevoel betreft, niet qua power).
koen zegt
@SimonMc: De uitspraak ” Closest thing to a formula 1 car on the road’ is een quote uit de pers in 1992. Maar ik kan je vertellen dat van 0-160 in 6.96 seconden met 145pk en 360Kg best een aardige sensatie is. Zeker als je bedenkt dat de motor dik 11.000 toeren draait en vastgeklonken zit aan het chassis. De Caparo heeft natuurlijk uitstekende papieren als F1 car for the road, maar zoals ik al meldde heeft ook in dat project Gordon Murray een dikke vinger gehad. Vergeet niet dat het concept van de originele Rocket al 15 jaar oud is.
@Keez: Absoluut eens qua prestaties, denk ook aan de Brooke, die daar nog wel eens overheen zou kunnen gaan. Het unieke van de echte Rocket is natuurlijk wel de centrale zitpositie en het feit dat je de motor tot 11.500 rpm kunt trekken. De Rocket was echter de eerste lichtgewicht auto met een motorfietsmotor en dat concept heeft daarna veel navolging gekregen, denk aan de Westy’s Hayabusa’s enz.
SimonMc zegt
Van 0-160 in 6.96 seconden?Damn, dat is snel…en zéker voor 1992.
En zo te zien is het gewicht zelfs nu nog onovertroffen.
En volgens mij heeft die caparo T1 toch geen motorfietsmotor he?Want die heeft een 2.4 liter v8 met 500 pk, maar draait wel op 10.500 toeren.
Moesten ze die motor nu vervangen door een motor van -laat ons zeggen een hayabusa, dan haalt die dat zelfde vermogen ook, maar dan uit een 1.3 liter ipv een 2.4.
Volgens mij besparen ze dan nog ietsje meer op gewicht, dus nog extremere prestaties.
Zit trouwens nog altijd te wachten op de prestaties van die Ultima met 2 hayabusa motoren, goed voor een gecombineerde 1000 pk.
C30CDIAMG zegt
kijk, mercedes heeft er weer een recordje bij…! daarom ben ik ook zo trots op myn eigen record gheghe!!!
Groeten, Diesel AMG
Navarone zegt
Toch altijd mooi om te zien dat er mensen zijn die genoeg geld hebben om te zeggen: doe mij nog maar een paar pk extra want met die standaard 507 pk is ie niet vooruit te branden….HEERLIJK!!!!!
Ramon zegt
Doe may die mar!!
Rick zegt
jippie, brabus kan een auto maken die 360 kan. Niets speciaals aan, je kan zo veel auto’s zo hard laten gaan. V12 Biturbo dat geeft wel lekkere prestaties ja OP HET RECHTE STUK. Op circuit heb je niets aan zo’n auto en als je nog een biturbo op zo’n V12 moet zetten om dit soort prestaties te krijgen ben je echt triest… Natuurlijk is het leuk, ik zag laatst een SL carlsson rijden en wist niet wat ik meemaakte maar technisch gezien is het allemaal echt niet zo speciaal. Dan nog wat, deze auto kan dus echt niet vergeleken worden met de Bugatti Veyron, dat is pas eECHT een snelle auto en technisch gezien een grote stap vooruit. Maar dit is ook duidelijk het publiek van mercedes die hier kijkt dus goed commentaar had ik ook al niet echt verwacht. (sorry dit moest ik even zeggen :P)
thomas zegt
Ja maar as je ff na denkt heeft bugatti auto gebouwt om de snelheidsrecords en brabus niet… en dan nog iets, die bugatti is nog un ontiegelijk lelijke auto ook, is gwoon un ouwe lelijke volkswagen. is het ook door gebouwt
silasse zegt
Had ergens gelezen dat het 380+ kon halen. En het zou me niet verbazen met 730 pk en 1300 nm
volgens mij hebben ze het voledige niet uitgehaald bij dit test.
sacha zegt
@Silasse: Volgens mij zijn bij dit soort feestjes de banden/onderstel altijd de beperkende factor. En de aerodynamica natuurlijk…
Dikkie zegt
hey rick je hebt wel zoon praatjes over de benz maar wat rij jij zelf eigenlijk?
killer zegt
hoe hard kan tie gaan zonder begrenzer dan iemand?????????