Ik wil niet goedkeuren of verheerlijken dat mensen zich aan flitspalen vergrijpen, maar als het er op aankomt, kom ik liever een uitgebrandde flitspaal tegen dan een werkende. Maar ja, “Big Brother” wil nu eenmaal dat wij ons aan de snelheid houden. Er zijn mensen die zo begaan zijn met het lot van de flitspalen, dat ze zoveel mogelijk foto’s van overleden flitspalen verzamelen op hun internetsite.
Via autospies.com kwam ik op een site terecht van iemand die vier lange pagina’s met foto’s van dode flitspalen heeft verzameld (waar heb je zin in). Ach, uiteindelijk heeft iedereen een hobby nodig. Bekijk de website hier.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
silasse zegt
zalig
Kermit zegt
zalig? dat kost de overheid wel 10.000 euro per uitgebrande flitspaal, geld dat de burger toch weer moet ophoesten
Superkoerier! zegt
Ach, zolang het totaalbedrag die de cam had kunnen prijsschieten hoger is dan de schade is het per saldo maatschappelijk voordelig.
Daarnaast is 35K EUR (want dat kost een gevuld exemplaar echt) de prijs van een vloertegel in het nieuwe gemeentehuis, of de kosten voor de ambtenaar die jou vorige week nog zo triest slecht heeft geholpen.
Ik betaal er iig graag belasting voor!
dekster zegt
@kermit
het geld dat die fltspaal opbrengt compeseerd dat geweldig :-D (sarc)
waarom verbrand men nu flitspalen? bouwschuim of gwn verf over de lens valt minder op.
d_vdm zegt
@dekster:
Volledig mee eens: waarom moeilijk en gevaarlijk doen met ontvlambare/explosieve benzine etc. als je ook simpel wat verf op de 2 “raampjes” van de flitspaal kunt spuiten? Als je het netjes doet duurt het ook langer voordat de Belastingdienst erachter komt dat de paal niks oplevert. Mocht je worden gepakt is de aangerichte schade heel gering.
Marten zegt
Tsja, ik begrijp het volledig dat men die kasten wil verbranden, maarja het helpt zo bitter weinig. Maar ze zullen sowieso nieuwe palen neerzetten, al is het alleen maar om mensen te ontmoedigen ze te vernielen (als er geen nieuwe zou komen, zou de betreffende vandaal immers ook nog winnen) en daarom blijft het gewoon een verspilling van de belastingcenten die we met z’n allen moeten betalen. Maar ik kan niet ontkennen dat het natuurlijk een heerlijk gevoel geeft deze rijplezier verpestende bronnen van ergernis verwoest te zien, :D (6)
d_vdm zegt
Weet iemand of een flitspaal je ook tegemoet kan flitsen? (de voorkant van je auto fotografeert) Dus als hij aan de andere kant van de provinciale weg staat.
(Ik ben een keer op de Oosterschelde-kering geflitst toen ik zo’n ding tegemoet reed, maar heb nooit een rekening daarvan gekregen. Een paar weken terug reed voor mij een auto 100 waar 80 mag, en de paal aan de andere kant van de weg flitste wel, maar pas toen mijn voorligger allang voorbij de paal was).
Bart v K zegt
Jazeker,
sommige flitspalen flitsen ook tegemoet.
Mn pa dacht dat dat nonsens was. Maar daar is hij na een bon van 49km/h te hard na correctie wel achter gekomen.
Hoekstra zegt
De reden dat de palen worden verbrand in plaats van enkel een spuitje verf op de lens, is dat waarschijnlijk de pyromaan, door de flitspaal is geflitst met een redelijk hoge snelheid, op deze manier krijgt hij waarschijnlijk geen bon….
Mpower zegt
ik ben tegen zinloos geflits
SupA zegt
Maar je ziet ook geregeld dat ze gewoon een nieuwe camera plaatsen in de afgefikte paal, zodat iedereen gewoon lekker doorjast, denkend ik wordt toch niet geflitst door een afgefikte kast, toch gesnaaid worden.
dekster zegt
@Mpower
haha, wie niet? (behalve de regering)
JeffreyG zegt
die traject flitsers zijn veel beter
dan haal je tenminste die echte snelheidsduivels eruit
anders word je al geflitst omdat je eventjes een irritant persoon in wilt halen :?
ik zeg gewoon; ALLEEN NOG MAAR TRAJECT!!! ;)
(of helemaal niet :P )
w0o0dy zegt
die trajectcontroles zorgen voor meer ellende want je kunt niet meer even snel iemand voorbij steken (reken jij maar eens tijdens het rijden uit hoe langzaam je vervolgens moet rijden om geen bon te krijgen…..) Dat betekent dat iedereen op een kluitje rijdt en er allerlei problemen ontstaan als je bij de afslag in de buurt begint te komen: ” ik kan die auto rechts van mij niet inhalen want dan heb ik een bon te pakken, hij gaat niet langzamer rijden maar ik moet die afslag hebben……..dus gaat de linkerbaan op de rem om de afslag te kunnen nemen….. goed systeem hè?
Als ze nou meerdere metingen doen op een traject en daar het gemiddelde van berekenen dan slaat het nog ergens op. Nu is de tijd tussen a en b de graadmeter en zoals ik hierboven uitgelegd heb, werkt dat niet lekker en levert het soms zelfs gevaarlijke situaties op.
Arjan Dasselaar zegt
w0o0dy, helemaal mee eens, op de A10-west (max 80) zie je dergelijk verkrampt rijgedrag ook. Met als resultaat dat de gemiddelde snelheid vaak onder de 80 ligt, en je op afritten 60-70 rijdt, want de ene helft durft niet in te halen, en de andere helft wil niet doorrijden. Gevolg: heel veel bumperkleven, mensen die op het laatste moment vol op de remmen moeten om van de middelste of linkerrijstrook op een afrit te komen, en meer in ’t algemeen een aantasting van het rijgenot.
Alwood zegt
als ze mensen willen pakken moeten ze dat maar gewoon doen met politie auto’s.
over het algemeen hebben die een enigszins kalmerende uitwerking op rijgedrag, daarbij zie je veel duidelijker wie er echt niet kan rijden en dan worden tenminste ook de bejaarden eruitgepikt!
wat is nou gevaarlijker? iemand die behoorlijk kan rijden en in een goede auto 150 rijdt? of iemand die 70 of soms nog trager gaat rijden waardoor vrachtwagens gefrustreerd gaan inhalen en ierdereen vol op de remmen moet?!
daarbij zijn er ook genoeg ongecontroleerde zotten die het liefst 150 rijden. als de politie er zelf tussen rijdt krijgen ze een stuk beter beeld van de bestuurder. helemaal achterlijk zijn die agenten nou ook weer niet ;-) toch?
Superkoerier! zegt
Flitspalen slopen helpt wel degelijk. Zeker als het door gemeente betaalde flitspalen zijn. Er moet namelijk wel budget voor zijn. Raakt dat op dan kan de flitspaal niet vervangen worden en dan wordt de situatie weer genormaliseerd.
Trajectcontroles kunnen overigens ook gesloopt worden…
Trajectcontroles zouden pas goed zijn waneer ook de reistijd tijdens de files de keren ervoor worden meegeteld. Een keer in de file met Vgem=40 km/h betekent dat je de volgende keer Vgem=120 km/h mag. Zo niet, dan zijn die dingen gewoon kudt. Zelf rijd ik er met 90 (op de teller) in z’n 3 er om heen. Daar schijnen die mensen deaud van te gaan. 15000 deauden per jaar en 55000 mensen die er last van hebben, betekent dat het probleem over vier jaar (- de 2 jaar dat we bezig zijn) is opgelost en dan kunnen de trajectcontroles weer gesloopt worden!
w0o0dy zegt
Slopen kost ons uiteindelijk allemaal geld dus dat is geen goed plan. Maar laten we even nadenken over ons doel…… soms harder kunnen rijden dan is toegestaan, maar geen vervelende acceptgiro’s in de bus……. als mensen een laagje plastic over de lens plakken dat het beeld genoeg vervormd om de foto’s onbruikbaar te maken…… dan mag iemand het laagje er weer vanaf gaan halen en pas daarna doen die palen het weer. Ze komen er pas achter als het rolletje verwerkt is dus zo’n paal is een tijdlang onschadelijk. Het kost maar weinig maar helpt wel…
Niet dat ik mensen wil aanzetten tot het onschadelijk maken van flitspalen, want dat is natuurlijk strafbaar en moreel verwerpelijk. (hmm waar zit die (schijn)heilige boontje-smiley nou?)
Alwood zegt
hey w0o0dy wel naar topgear verwijzen dan :-P
vond ik idd een erg goed id, van dat plastic! er is verder echt niks van te zien… wel zou ik het ff met lage snelheid willen proberen en een maand wachten. gewoon om zeker te zijn dat het echt werkt, hoewel ik geen reden zie waarom het niet zou werken!
silasse zegt
kermit
voor mij is het zalig we betalen sowieso belastingen sow…
ze mogen van mij alles platbranden
lexus zegt
mensen zijn zo dom, wij betalen meer belasting omdat hij die hard willen rijden en geflist worden zo’n paal staan te vernielen. Zo triest.
jim zegt
wat een domme site.
Wie maakt er nou een site over afgebrandde flitspalen.
sommigen mensen hebben echt te veel tijd.
Zoef de Haas zegt
Erg hoor, die reacties hierboven. Zijn dat de autoliefhebbers tegenwoordig? Dan zijn we wel helemaal verloren.
1 `troost` hebben we in Belgie alvast:
Hier zullen ze geen flitspalen in brand steken, na de heftige acties tegen de tuftuffers die vervolgd werden, erger dan collaborateurs net na de oorlog.
Kinderverkrachters laten ze op vakantie gaan in dit land, zodat ze in het weekend even lekker 2 kindertjes op hun boterham kunnen leggen, dat wel. Maar flitspaalvandalen, DAT kan niet getolereerd worden.
Arm, arm, arm land van verlorenen, lijfeigenen uit vrije wil, gouden kooibewoners, in slaap gesuste dieren…
dekster zegt
die tuftuffers hebben zich ook laten bestempelen als echte snelheidsduivels endat is hun ondergang geweest :-(
frkoi zegt
Ja Jim, omdat hij lekker hard rijdt voorbij verbrandde flitspalen heeft ie tijd over om er een site van te maken :)
salto zegt
Wat mij hier in belgie zo mateloos irriteert is dat er voor de snelheidscontroles wél hightech electronica beschikbaar is. Maar een boete betalen via internet kan vaak niet. Dan moet je naar de post voor van die lullige boetezegeltjes… Waar slaat dat nou op??
En die flitspalen mogen voor mij allemaal in de prut.
Burny zegt
Mensen die snelheidscameras goedkeuren moesten ze opbranden juist zoals ze met de cameras zouden moeten doen!! Is het nu niet schandalig, de regering verdiend hier miljoenen aan, het is nog niet genoeg dat ze per maand al 50% van je loon afnemen.. nee het is niet voor de ‘veiligheid’ enkel voor de centjes. Het is namelijk bewezen dat ongevallen te wijten aan snelheid maar 7% van het totale is. .. k’zou zeggen iedereen die het lef heeft opbranden die cameras !!